ربات دریایی که نیازی به سوخت گیری ندارد

همان طور که همه میدانیم زمین از میلیاردها نفر که بر روی خشکی ها زندگی میکنند پر شده است اما نکته ای در این میان بسیار مهم میباشد نظارت بر محیط زیست و به وِیژه اقیانوس ها است،انجام این کار دشوار و هزینه های بسیاری را به دنبال دارد همچنین با توجه به منابع و اندازه وسیع اقیانوس ها ساختن سیستم های کنترل کننده شناور بر روی امواج کاری وقت گیر و زمان بر میباشد.

انزل وب

اما اکنون شرکت Liquid Robotics با استفاده از فناوری یک راه حل کم هزینه و آسان برای این مشکل یافته است،آنها رباتی به نام Wave Glider (گلایدر موج) را توسعه داده اند که میتواند عملکردهای متفاوتی در اقیانوس و دریاها داشته باشد.

انزل وب

این وسیله نقلیه دریایی که بدون سرنشین است تمام انرژی خود را از دریا و خورشید کسب میکند .این ربات که شبیه به یک تخته موج سواری است ،بخش بالایی آن با پنل های خورشیدی پوشیده شده و ۲۲ متر پایین تر از سطح آب بخش جداگانه ی دیگری که شامل چندین باله است توسط یک کابل به بدنه اصلی ربات متصل شده است. با حرکت برد بر روی امواج دریا باله ها در زیر آب حرکت میکنند و باعث تولید انرژی میشوند.

انزل وب

این ربات به دستگاه ای مجهز است که میتواند داده را از طریق ماهواره به هر نقطه ای انتقال دهد،علاوه بر این میتوان Wave Glider را در هرجایی از دنیا به وسیله اینترنت هدایت کرد.Wave Glider در عملیات های جستوجو،نجات،امنیت بنادر،مشاهده حیوانات زیر آب و و در بسیاری از موارد دیگر میتواند مورد استفاده شودقرار گیرد.

ویدیو عملکرد این ربات در آب را از اینجا و اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:Make

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات