کاهش وظایف پرستاران با RIBA II

ربات RIBA II صنایع Tokai Rubber ژاپن،با دو دست مکانیکی خود میتواند مریض هایی که نمیتوانند از تخت خود حرکت کنند را بر روی زمین یا ویلچر قرار دهد، این کار یکی از وظایف سخت پرستاران در خانه های سالمندان میباشد و معمولا به ۲ نفر برای انجام این کار نیاز است اما توسط این ربات فقط به یک مراقب برای ربات نیاز داریم.

انزل وب

برای اینکه دستهای ربات راحت و نرم باشد کاملا از پلاستیک ساخته شده  است و دارای سنورهایی به نام سنسور SR میباشد که وظیفه اصلی آن تشخیص وزن و محل استقرار بیمار است،این سنسورها که توسط Tokai توسعه داده شده اولین سنسورهای لمسی و خازنی جهان میباشند که از لاستیک ساخته شده اند.این سنسور بر روی لاستیک چاپ شده است و توسط ساختار ساده خود میتواند دارای سطح وسیعی باشد.

انزل وب

این ربات همچنین دارای مکانیزم جدیدی میباشد که میتواند توسط منبعی که در پشتش قرار گرفته است دو مفصل خود را خم کند و قادر باشد تا ورزن ۸۰ کیلوگرم را بلند کند، این وزن ۳۰% از  تحمل وزن ربات قبلی بیشتر است .Tokai در حال توسعه این دستگاه میباشد و امیدوار است تا سال ۲۰۱۵ این ربات را به عنوان یک محصول تجاری برای کاهش هزینه، وقت و منابع انسانی به بازار عرضه کند.

ویدیو عملکرد این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:diginfo

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات