اندازه گیری خلق و خوی عابران

MIT Mood Meter ادعا میکند همه ی آرزو،امید و ترس های شما را احساس و درک میکند،شاید اینطور نباشد اما میتواند تعداد لبخندها و میزان خوشحالی یک منطقه را با نوعی از شاخص خلق و خو مشخص کند.

انزل وب

Mood Meter که توسط محققان در آزمایشگاه Media Lab دانشگاه MIT تولید شده است،به یک دوربین و نمایشگر (یا پروژکتور) متصل میشود تا به وسیله الگوریتم های تشخیص چهره،نقاط و لبخندهای چهره ها را بلادرنگ تشخیص دهد.

انزل وب

محققان جوان پس از اینکه تظمین نمودند Mood Meter صورت همه ی اشخاص را آنالیز نکند آن را در ۴ نقطه مختلف دانشگاهMIT قرار دادند.چهرهای خندانی که توسط سیستم شناسایی میشوند، در نمایشگر یک شکلک خندان جایگزین صورت آنها میشود،همچنین این نرم افزار در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ میزان لبخند اشخاص را اندازه گیری میکند و در نهایت میزان خوشحالی یک منطقه را نمایش میدهد.

انزل وب

محققان معتقدند این سیستم در سخنرانی های عمومی و نمایش های کمدی به اشخاص کمک میکنند تا ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنند.

میتوانید ویدیو عملکرد این سیستم را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:popsci

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات