انزل وب

تبدیل حیرت انگیز اجسام طبیعی مانند موز به ابزار الکتریکی

محققان در آزمایشگاه Ishikawa-Oku دانشگاه توکیو با اختراع سیستمی تحت عنوان Invoked Computing یکی دیگر از اختراعات خیالی را به واقعیتی حیرت انگیز تبدیل کردند،در واقع استفاده از این سیستم بدان معناست که کامپیوترها میتوانند به هر جایی از زندگی روزمره متصل شوند،آنها با تبدیل یک موز واقعی به تلفن همراه ثابت کردند که که کامپیوترها میتوانند به اجسام واقع غیر کامپیوتری متصل شوند و به آنها قابلیت های محاسباتی بیافزایند.

انزل وب

مفهوم توان محاسباتی چیزی شبیه به اختراع OmniTouch مایکروسافت است که میتواند هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کند،Invoked computing اصطلاحی جدید و فوق العاده در دنیای علم و فناوری میباشد و به طور مثال شما میتوانید از طریق این سیستم به یک شی مانند موز قابلیت هایی از قبیل،صدا،تصویر و ویژگی های الکتریکی اضافه کنید.

انزل وب

در دمو منتشر شده از این سیستم شخص با برداشتن یک موز و قرار دادن آن کنار گوش خود،از موز به عنوان تلفن همراه استفاده میکند،در حقیقت سیستم موجو در اتاق با تشخیص اینکه شخص میخواهد چه کاری انجام دهد یک پرتو باریک از صدا را از طریق اسپیکرهای پارامتریک را در گوش او پخش میکند و به نظر میرسد که یک موز همانند یک تلفن همراه عمل میکند.

انزل وب

اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم را از اینجا بخوانید.

ویدیو عملکرد این سیستم را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:DigInfo

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • سجاد قربانی says:

    سلام وقت بخیر
    بهتر نیست ویدئو ها رو با لینک آپارت بدین؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      در مقطع انتشار این پست امکانش نبود اما سعی میکنیم از این به بعد اینکار رو بکنیم

      موفق باشید