انزل وب

اولین هارد درایو ۴ ترابایتی جهان توسط کمپانی هیتاچی ساخته شد

در طی چند ماه گذشته با جاری شدن سیل در تایلند و به زیر آب رفتن شرکتهای تولید کننده هارد دیسک،قیمت انواع هارد دیسک های موجود در بازار جهانی افزایش چشمگیری داشت.خوشبختانه این افزایش قیمتهای کم کم در حال کاهش میباشد و شرکتهای تولید کننده دوباره فعالیت خود را آغاز نمودند.بیشترین ظرفیت هارد دیسک های موجود در بازار  تا کنون ۳ ترابایت بود اما کمپانی هیتاچی به تازگی جدیدترین محصول خود را که اولین هارد داریو ۴TB جهان میباشد معرفی نموده است.

انزل وب

این هارد داریوها در دو نوع external (خارجی) و internal (داخلی) تولید میشوند و دارای نامهای Deskstar 5K4000 و Touro Desk External Drive هستند.از ویژگی های آنها میتوان به ۲MB cache،USB 3.0،۵,۹۰۰rpm اشاره کرد همچنین این هارد درایوها از تکنولوژِی به نام CoolSpin استفاده میکند که باعث میشود ۲۸% در مصرف انرژی نسبت به ورژن های قبلی خود صرفه جویی کند.قیمت نوع اکسترنال این هارد داریو چیزی در حدود ۴۲۰,۰۰۰ هزار تومان و نوع اینترنال در حدود ۴۰۰,۰۰۰ تومان میباشد.اطلاعات بیشتر را از اینجا بخوانید.

منبع خارجی:geek

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات