انزل وب

یک ابزار دیگر ابر قهرمان ها تولید شد:app آیپد که امکان دید با اشعه X را به کاربران میدهد!

اگر با ابر قهرمان سوپر من آشنا باشید حتما با دید X-ray (اشعه ایکس) وی نیز آشنایی دارید،اما اینبار یک نرم افزار (app) گوشی هوشمند iPad این قابلیت برای همگان فراهم کرده است.

انزل وب

نرم افزار X is for X-Ray میتواند به راحتی توسط اشعه X اجزای تشکیل دهنده ابزاری مانند موتورهای پیچیده،دوچرخه،دوربین دیجیتال،توستر آشپزخانه و  یا هر ابزار دیگری را به شما نشان دهد.Hugh Turvey،هنرمند Royal Institute for Radiology با استفاده از تکنولوژی جدید اشعه ایکس اشیاء را هم در حالت X-ray و هم در حالت جامد،سه بعدی نقشه برداری میکند.

انزل وب

برای استفاده از این App فقط کافیست انگشت خود را از چپ به راست حرکت دهید تا اشیا را برای بچرخاند و یا اینکه انگشتان را از بالا به پایین حرکت دهید تا به طرز شگفت انگیزی به صورت سه بعدی و توسط اشعه X اجزای داخلی اجسام را مشاهده کنید.علاوه بر این شما میتوانید زمانیکه در حال قدم زدن هستید اجزا درونی اشیا دور بر خود را مشاهد کنید تا درک بهتری از عملکرد آنها داشته باشید.

انزل وب

Turvey میگوید که ساخت این نرم افزار ۴ سال به طول انجامیده است و او توسط تصاویر گرفته شده توسط اشعه X اطلاحی به نام Xogram ایجاد کرده است.وی افزود که میتوان  توسط این روش با قرار دادن یک شی به طور مستقیم بر روی سطح photo-sensitive paper (کاغذ عکس حساس) و قرار دادن آن در معرض نور ،تصاویر X-ray را بدون دوربین تولید کرد.و در حقیقت این یک تکنولوژی جدید در جهان برای عکسبرداری توسط اشعه ایکس میباشد.

انزل وب

در نهایت کمپانی اپل از این فناوری استقبال نمود و به وی پیشنهاد تولید App آیپد با استفاده از این تکنولوژی را داد تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.اکنون X is for X-Ray به قیمت £۵.۴۹ برای iPad و iPad 2 در iTunes موجود است و میتوانید از آن استفاده کنید.

منبع خارجی:dailymail

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
آموزش روش ساخت عکس سه بعدی (3D)
آموزش ۳ روش ساخت عکس سه بعدی (۳D)
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۵
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!

نظرات