انزل وب

نسل جدید تولید انرژی:ایجاد الکتریسیه توسط رنگ ها

امروزه ذخیره انرژی طبیعی و استفاده از آن یکی از موضوعات داغ و مورد بحث در جهان است،پنل های خورشیدی،توربین های بادی و یا سدهای آب چند نمونه رایج از ذخیره و استفاده انرژی طبیعی هستند اما بتازگی محققان رنگی را تولید نمودند که توانایی ذخیره انرژی خورشیدی و تبدیل آن به الکتریسیته را داراست.محققان در دانشگاه نوتردام ایندیانا در حال کار و توسعه بر روی یک روش جدید ذخیره انرژی خورشیدی هستند،آنها در تازه ترین یافته های خود “رنگ خورشیدی” تولید نمودند که میتوان آنرا به طور ارزان و در مقادیر زیاد تولید نمود.

انزل وب

این رنگ توسط پوششی از دی اکسید تیتانیوم با سولفات کادمیوم  و یا سلنید کادمیم (که هر دو برای جذب فوتون شناخته شده اند) ساخته شده است.پس از تعلیق ذرات در مخلوط آب و الکل و کشیدن رنگ بر روی یک ماده شفاف رسانا، محققان آنرا در معرض نور قرار دادند که بر طبق گفته آنها نمونه اولیه این رنگ توانست مقدار کمی الکتریسیته (حدود ۱%) تولید کند.اما آنها بر این باورند که با تحقیق و مطالعه بیشتر بر روی رنگ خورشیدی این درصد به طور قابل توجه ای افزایش می یابد.

انزل وب

قطعا با انتشار و توسعه این محصول ما بزودی قادر خواهیم بود براحتی خانه ها را به ژنراتورهای عظیم انرژی تبدیل کنیم و حجم زیادی از انرژی الکتریکی مصرفی خودمان را توسط انرژی خورشیدی تولید کنیم.

منبع خارجی:geek

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات