انزل وب

نمایشگر Portals به شما اجازه میدهد به دنیای مجازی دست پیدا کنید

Portals (پورتال) یک پروژه از سوی دانشجوی Art Center College of Design لس آنجلس آمریکا است که به شما جازه میدهد دست خود را وارد نمایشگر کنید و به طور مستقیم دنیای مجازی را دستکاری کنید.

انزل وب

در حقیقت این دستگاه از واقعیت افزوده (Augmented reality) و سیستم پیچیده ای استفاده نمیکند بلکه طرز کار سخت افزارهای به کار رفته درون جعبه Portal ساده میباشد،این سیستم تشکیل شده از:یک نمایشگر، صفحه سبز  و یک وب کم.زمانی که شما دست خود را درون جعبه فرو میکنید وب کم از دست شما در مقابل صفحه سبز فیلم برداری میکند و تصویر را بر روی صفحه نمایشی که مشاهده میکند پخش میکند.تصویر پشت زمینه میتواند هر تصویری باشد همچنین این دستگاه از سیستم Google Streetview استفاده میکند که میتواند دست شما را مانند دست یک هیولا در شهر نمایش دهد.

انزل وب

یک مزیت جالب Portal این است که شما میتوانید هر شی را با خود به داخل جعبه دستگاه وارد کنید و سیستم توسط سطح لمسی و تگ های RFID شی را شناسایی و آنرا به عنوان قسمتی از تصویر قرار میدهد،از آنجایی که این دستگاه یک سیستم مجازی است شما میتواند چند Portal را کنار یکدیگر قرار دهید و چند حرکت دست را با هم کنترل کنید.طراح این پروژه Jayne Vidheecharoen، دو نمونه اولیه از Portal ایجاد نموده و در حال حاضر مشغول کار بر روی این دستگاه برای ارائه آن به عنوان پایان نامه دانشگاه خود است.

میتوانید ویدیو و اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:kickstarter

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR چیست؟ آشنایی با کاربرد AR در ایران و تفاوت آن با VR
راهنما: تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR چیست؟ آشنایی با کاربرد AR در ایران
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!
۱۰ محصول و فناوریی که دنیای تکنولوژی را تغییر خواهند داد
انزل وب
اولین پروژکتور واقعی ۳D که نیازی به نمایشگر ندارد

نظرات