انزل وب

گام بزرگ گوگل برای ایجاد پایگاه دانش و آماده سازی بستر برای وب ۳.۰

حتما  برخی از ویژگی های وب ۳.۰ که چندی پیش آنها را معرفی کردیم آشنایی دارید،یکی از ویژگی های مهمی که در آن مقاله به آن اشاره کردیم حرکت وبسایت های بزرگ از پایگاه داده به سمت پایگاه دانش بود،تا کنون شبکه هایی نظیر فیس بوک تا حدی زیادی با جمع آوری اطلاعات کاربران و ایجاد پایگاه دانش توانسته اند به انجام اینکار نزدیک شوند،به طور مثال زمانی که شما شخصی را در شبکه های اجتماعی فیس بوک جستجو میکنید فیس بوک بر اساس اطلاعات پروفایل شما (مانند:محل سکونت،محل تولد،کشور و.. )در ابتدا نمایش نتایج جستجو، اشخاصی را که اطلاعات پروفایل آنها بیشترین تطابق را با اطلاعات پروفایل شما داشته باشد نمایش میدهد که این یعنی استفاده بهینه از پایگاه دانش.

انزل وب

حال یکی از غول های بزرگ وب یعنی کمپانی گوگل چند روز پیش اعلام کرد قصد دارد در سیاست مربوط به حریم خصوصی کاربران خود تغییرات عمده ای ایجاد کند.گوگل میخواهد از دست ۶۰ سیاست مختلف موجود مربوط به حریم خصوصی کاربران در تمامی سرویس های این شرکت خلاص شود و تنها یک سیاست را جایگزین همه ی آنها کند.گوگل اعلام کرده است که از ۱۱ اسفند ماه سال ۹۰ شروع به ردیابی تمام کاربران در کلیه خدمات این شرکت مانند موتور جستجو گوگل ،جیمیل،گوگل پلاس،یوتیوب و .. میکند و اطلاعات بدست آمده از فعالیت هر کاربر را در تمامی سرویس ها و خدمات خود پخش خواهد کرد.به عنوان مثال اگر شما چند روز پیش با اکانت کاربری خود در گوگل وارد موتور جستجو گوگل شوید و درباره ی “اصغر فرهادی” جستجویی انجام داده باشید،ممکن است دفعه بعد که میخواهید از سرویس یوتیوب گوگل استفاده کنید این سرویس ویدیوهایی مرتبط با اصغر فرهادی را به شما پیشنهاد کند.

انزل وب

با این حال بسیاری درباره ی این حرکت گوگل جبهه گیری نمودند و معتقدند که این اقدام گوگل به معنای عدم احترام به حقوق و حریم کاربران است اما اگر بخواهیم از درست یا غلط بودن اینگونه فرضیه ها بگذریم خواهید دید که این حرکت گوگل میتواند یک آغاز بسیار خوب برای آماده سازی بستر برای وب ۳.۰ باشد.

انزل وب

گوگل مساله تغییر سیاست را توسط ایمیل به همه کاربرانی که در این سرویس عضو هستند اعلام کرده است،اما اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد این تغییرات بیابید میتوانید سیاست های جدید گوگل مربوط به حریم خصوصی کاربران را در اینجا مشاهده کنید.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل
آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل
آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل

نظرات