انزل وب

مصاحبه با آقای Jonney Shih مدیر عامل شرکت Asus

ایسوس، برترین شرکت آسیا

انزل وب

همیشه در هر صنعتی اصل رقابت هم عامل پیشرفت بوده است و هم عامل ایجاد خصومت و دشمنی در میان افراد مختلفی که در آن صنعت صاحب مهارت بوده‌اند. همه ما می‌دانیم آن‌چه که در جهان فناوری‌ها حرف اول را می‌زند، نوآوری و خلاقیت است.

ممکن است که تا به حال شما هم به این نکته توجه کرده باشید که درست است بسیاری از شرکت‌های حال حاضر به تولید قطعات مختلف سخت‌افزاری رایانه‌ها مشغول هستند، اما چرا شرکتی مانند اپل یا IBM همیشه به شکلی نام آشناتر از بقیه فعالیت داشته‌اند و به عبارت دیگر حضور بسیار پر رنگ‌تری از دیگر شرکت‌ها در میان کاربران داشته‌اند.

برای همه مثل روز روشن است که نوآوری و کیفیت بالای محصولات مختلف شرکت‌های رایانه‌ای، بزرگترین عامل موفقیت آنان خواهد بود.

شرکت آسیایی Asus از موفق‌ترین شرکت‌هایی است که در تمامی کشورهای جهان نام خود را مطرح کرده است. این شرکت در ۲ آوریل سال ۱۹۸۹ در کشور تایوان بنیان گذاشته شد و زمینه کاری آن تولید سخت‌افزار رایانه و الکترونیک بود. محصولات اصلی این شرکت مادربورد، کارت گرافیک، PDA و در حال حاضر تولید نوت‌بوک به صورت تخصصی است. این شرکت در عرض مدت زمان بسیار کوتاهی توانست با خلاقیت و ایده‌های جدید خود بازار لپ‌تاپ‌ها را در دست خود گرفته و تمام شرکت‌های اصلی تولید کننده رایانه‌های همراه را ترسانده و باعث شود تا آن‌ها احساس خطر کنند. این شرکت در اصل چند ملیتی بوده و نیمی از آن چینی و نیمی دیگر تایوانی است. شرکت ایسوس تا به حال موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است. به طور مثال در سال ۲۰۱۰ آماری توسط مجله بورس لندن منتشر شد که وضعیت فروش رایانه‌های شخصی شرکت‌های مختلف را در سال ۲۰۰۹ بررسی می‌کرد و بر اساس آن سهم شرکت Asus، فروش ۳۴.۳ درصدی از رایانه‌های شخصی فروش رفته در جهان بود. این شرکت در مجله Business Week هم به عنوان برترین شرکت آسیایی و جزء ۱۰ شرکت برتر فناوری موجود در جهان معرفی شده است. ایسوس تا به حال با شرکت‌های بزرگ دیگری چون اینتل هم همکاری کرده است.

ایسوس Asus، در زبان یونانی به معنی اسب بالدار است و هدف بنیان‌گذار این شرکت از این نام‌گذاری این بوده است که ایسوس مانند اسبی قدرتمند بر فراز دیگر شرکت‌ها پرواز کند. تعداد کارمندان این شرکت در سراسر جهان در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر است. آقای Jonney Shih مدیرعامل این شرکت موفق آسیایی است.

پایگاه خبری bits.nytimes.com به تازگی مصاحبه‌ای را با آقای شیه داشته است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

  • شرکت Asus از ابتدای فعالیتش بسیار از این شاخه به آن شاخه پریده است. شما فکر می‌کنید که بیشتر از همه در چه زمینه‌ای موفق عمل کرده است؟

این شرکت در هر دوره‌ای با توجه به نیازی که در میان کاربران و در بازار وجود داشت، محصولات متنوعی را تولید کرد. اما از زمانی که به تولید رایانه‌های همراه مشغول شد با دیدگاه جدیدی به این کار روی آورده و سعی کرد که به گونه‌ای آینده بسیار درخشانی را برای خودش به خاطر این تولیدات به وجود آورد. به همین خاطر روی تک‌تک عملکردها فکر شده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام شده است.

  • شما به عنوان مدیر یک شرکت محبوب و شناخته شده چه اصولی برای‌تان بیشتر از همه اهمیت دارد؟

من همیشه با استراتژی‌های مختلف در زمینه کسب و کار درگیر بوده‌ام و برای هر نوع کاری اعم از مشارکت یا کار مستقل مطالعه بسیار داشته‌ام. برای من در شرکت ایسوس بیشتر از هر چیزی داشتن یک خط تولید بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر با توانایی گسترش پذیری و همچنین ترکیب شدن آن با فناوری‌های جدید، بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشته است.

  • آیا برای چند سال آینده شرکت برنامه‌ریزی خواهید داشت؟

من معمولا سعی می‌کنم تا نیازهای فعلی کاربران را به خوبی ببینم و با کمک آن نیازهای آینده کاربران را پیش‌بینی کنم. به این ترتیب رو به سوی تولید محصولاتی می‌آورم که برای آینده کاربران آن‌ها را لازم می‌بینم. به طور مثال در چند سال پیش من احساس کردم که در چند سال آینده تولید مودم ADSL و استفاده از شبکه‌های بیسیم بسیار سودمند خواهد بود و این محصول نیاز اصلی بسیاری از افراد جامعه می‌شود.

به این ترتیب در این زمینه سرمایه‌گذاری کردیم و بسیار هم موفق بودیم.

  • آیا شرکت در آینده تصمیم دارد تا طرح‌های خود را برای بخش تجاری به گونه‌ای یکپارچه‌سازی کند؟

به طور حتم هر اقدامی که در جهت منافع شرکت باشد انجام خواهد شد. ما در همین زمینه صحبت‌هایی را با شرکت IBM داشته‌ایم که امیدواریم نتایج خوبی را برای‌مان در بر داشته باشد. البته من به این موضوع اعتقاد دارم که در جهان رایانه‌ها همه چیز اکتسابی است و برای به دست آوردن هر چیزی باید تلاش بسیاری انجام داد.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۶
انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۵
انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۴
انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۳

نظرات

  • حمید خسروپور says:

    باسلام میخواستم بپرسم گوشیهای زنفون۳ چه تاریخی به بازار ایران میایدواینکه ایمیل کمپانی ایسوس رامیخواستم میتونید برایم پیام کنید . متشکرم

  • مهدیز says:

    میخواستم ببینم گوشی های ایسوس کابل otg را پشتیبانی میکند