انزل وب

تکنولوژی چاپ سه بعدی بر روی شکلات با قابلیت شخصی سازی

ذوب و معتدل کردن شکلات در دمای مناسب یک چالش است اما میتوان بر آن غلبه کرد،محققان در طی آخرین تحقیقاتی که برای چاپ سه بعدی بر روی شکلات توسط چاپگرهای سه بعدی مخصوص اینکار انجام دادند توانستند شکلاتی را یافت کنند که براحتی شکل میگیرد،بدون دور ریز ذوب میشود و در عین حال ارزان قیمت نیز هست.به بیان دیگر تولید انبوه این شکلات به صرفه و کاری شدنی است.

انزل وب

هدف بزرگ این تحقیقات ایجاد انقلابی در کسب و کار آنلاین خرید شکلات میباشد و بر خلاف خرید شکلات های آماده که امروزه درمغازه ها یافت میشوند کاربران میتوانند طرح دلخواه شکلات خود را با کامپیوتر طراحی و سپس آنرا توسط چاپگرهای سه بعدی که امروزه بسیار سریع در حال توسعه میباشند چاپ کند.

انزل وب

به طور مثال شما میتوانید قالب خام شکلات را تهیه و سپس پیام تبریک تولد و یا هر چیز دیگر را به صورت سه بعدی بر روی آن چاپ کنید و در نهایت شکلات مخصوص خود را به دیگران هدیه دهید.

انزل وب

همانگونه در قبل نیز به آن اشاره کردیم چاپگرهای سه بعدی بزودی بعد جدیدی از مواد خام با قابلیت شخصی سازی را به خانه های کاربران می آورند و این چاپگر سه بعدی شکلات ما را یک قدم به تولید و عرضه انبوه آنها نزدیک کرده است.

منبع خارجی:inhabitat

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
آموزش روش ساخت عکس سه بعدی (3D)
آموزش ۳ روش ساخت عکس سه بعدی (۳D)
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۵
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!

نظرات