انزل وب

ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!

با انتشار نسخه بتا ویندوز ۸ توجه بسیاری به سوی نسخه جدید سیستم عامل جدید مایکروسافت جلب شده است،با وجود اینکه ویندوز جدید به نوعی یک محصول انقلابی از سری سیستم عامل های ویندوز محسوب میشود اما تنها محصول جدید و شگفت انگیز از سوی مایکروسافت نیست.

انزل وب

این کمپانی در این هفته از سه پروژه جدید و بسیار جالب خود در مرکز تحقیقاتی خود (Microsoft Research) پرده برداشت که در ادامه آنها را بیشتر معرفی میکینم.

Holoflector:آیینه مجازی

این آیینه مجازی در حقیقت با ترکیب Augmented Reality (واقعیت افزوده)،یک آینه بزرگ نیمه شفاف و قاب ال سی دی جدا شده از نمایشگر ساخته شده است،همچنین در فاصله ۱ متری پشت این آیینه نیمه شفاف صفحه نمایش ال سی دی  قرار گرفته است.

انزل وب

Holoflector بر پایه ترکیبی از ویندوز فون و کینکت (Kinect) کار میکند و ایده کارکرد آن نیز ساده است:هنگامی که گرافیک ها رند شده به طور مستقل بر روی LCD نمایش داده میشوند فرد مشاهده میکند که تمام تصاویر با عکس العمل های او مطابقت دارد و به نوعی این تصاویر شبیه به یک بازتاب گرافیکی از جرکات وی هستند.

انزل وب

تصاویر گرافیکی به عنوان عکس العمل ابتدا توسط سنسورهای کینکت بر روی صفحه Holoflector نمایش داده میشوند و در حالی که سنسورهای Kinect موقیعت صحیح نمایش داده ها را تعیین میکند با استفاده از سنسورها فیوژن و ویندوز فون شما می توانید داده ها را جهت دهی کنید.

این آیینه مجازی این امکان را به ما میدهد تا اجزای فیزیکی و حقیقی را با اجزای مجازی به طور تاثیر گذار و جالبی در دنیای واقعی با یکدیگر تلفیق کنیم.

IllumiShare:هر شی حقیقی و مجازی را بر روی هر سطحی به اشتراک بگذارید

به زبان ساده IllumiShare یعنی اشتراک گذاری از راه دور از اشیا حقیقی و مجازی.این دستگاه که بسیار شبیه به سیستم Invoked Computing که در گذشته آنرا معرفی کردیم است از سخت افزارهای کم هزینه تشکیل شده و شبیه به لامپ های رومیزی میباشد.

انزل وب

از طریق یک جفت دوربین-پروژکتور IllumiShare (دوربینی که فعالیت ها موجود بر روی هر سطح را دریافت میکند و سپس آنها را به وسیله “لامپ” به سطح دیگری منتقل کرده و پردازش میکند و در نهایت نتیجه را بر روی سطح اولیه نمایش میدهد) کاربران قادر خواهند بود در هر نقطه ای از جهان بر روی اشیا فیزیکی یا دیجیتالی کار کنند و یا آنها را به اشتراک بگذارند.

انزل وب

به طور مثال از طریق این اختراع دو نفر در دو نقطه متفاوت جهان میتوانند بر روی یک سطح مجازی مشترک که برای هر دو آنها نمایش داده میشود به طور همزمان کارت بازی کنند!

دیدن و کنترل کردن ویندوز از طریق دکستاپ سه بعدی

اغلب دسکتاپ های موجود بر روی سیستم عامل های کامپیوتر ها دو بعدی هستند و توسط برخی از نرم افزار ها مدعی میتوانند به دکستاپ های سه بعدی  تبدیل شوند که در واقع چندان قابلیت جالب و پرکاربردی برای استفاده نیستند،اما دکستاپ سه بعدی و جدید مایکروسافت مفهوم نو و بسیار جالبی به دسکتاپ های سه بعدی داده است.

انزل وب

با استفاده از یک تلوزیون شفاف OLED سامسونگ،سنسورهای ابزار انقلابی مایکروسافت یعتی کینکت و مقدار کدهای “جادویی” گروه تحقیقاتی مایکروسافت توانستند یک راه جالب تعامل با اشیا موجود در محیط مجازی دکستاپ های سه بعدی بیابند که شما میتوانید از طریق حرکات دست خود ویندوز را کنترل کنید.به طور مثال شما میتوانید با حرکت دستانتان پوشه ها را باز نموده و یا نرم افزار را اجرا کنید.

انزل وب

میتوان تصور کرد که با این دسکتاپ سه بعدی که به صورت دو بعدی نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد بزودی ما شاهد حذف موس و کیبورد و به عنوان ابزار ورودی در سیستم ها و تنها استفاده از دست،چشم و صدا انسان برای کنترل کردن کارها هستیم.

مایکروسافت و دنیای مجازی

با توجه به اختراعاتی که در بالا و قبلا معرفی شدند به خوبی میتوان دریافت که مایکروسافت بر روی گزینه های همچون Augmented Reality و مدل سازی مجازی دنیای واقعی به سختی در حال کار است و میتوان انتظار داشت در آینده ما شاهد ابزار انتقلابی دیگری همچون کینکت از سوی این کمپانی باشیم.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
آموزش روش ساخت عکس سه بعدی (3D)
آموزش ۳ روش ساخت عکس سه بعدی (۳D)
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۵
اینفوگرافیک حباب سه بعدی

نظرات