انزل وب

بدون حذف برنامه ها،آنها را از یک درایو به داریو دیگری منتقل کنید

فرض کنید میخواهید بازی یا نرم افزاری به حجم ۲۰ گیگ را در یکی از درایوهای ویندوز که دارای فضای بیشتری است نصب کنید،اما این درایو تنها دارای ۱۰ گیگ فضای خالی برای ذخیره سازی است و شما نمیتواند این برنامه یا بازی را بر روی سیستم خود نصب کنید.برای رفع این مشکل باید فضای درایو را با جابه جایی یا حذف فایل ها خالی کنید اما باز هم ممکن است چند مشکل دیگر بر سر راهتان قرار گیرد.به عنوان مثال فضای خالی دیگری برای جا به جایی نداشته باشید،یا با جابه جایی فایلهای نصب شده برنامه ها دیگر آنها بدرستی کار نکنند،علاوه بر اینکه حذف و نصب برنامه ها نیز پروسه وقتگیر خواهد بود.

انزل وب

برای رفع اینگونه مشکلات در ادامه نرم افزاری را به شما معرفی میکنیم که بدون دردسر فایلهای نصب شده برنامه ها در ویندوز را از یک داریو به درایو دیگری (از جمله فلش درایو )منقل کرده و بدین تریب فضای ذخیره سازی درایو شما آزاد میشود.

SymMover نرم افزای رایگان و کاربردی است که میتواند داده ها ی ذخیره شده برنامه ها بر روی یک درایو را به درایو دیگری منتقل کند در حالی که “موقعیت” آنها بر روی ویندوز اکسپلورر حفظ میشود.در حقیقت این برنامه ابتدا فایل ها را به موقعیت مورد نظر منتقل میکند و سپس با ایجاد یک سمبل لینک (در مورد این قابلیت ویندوز بیشتر بدانید) ما بین مبدا و مقصد،ویندوز فکر میکند که فایلها هنوز در جای قبلی خود قرار دارند.

پس از نصب و اجرا نرم افزار،در نگاه اول هنگام اجرای برنامه،رابط کاربری آن کاملا قابل درک است.در سمت چپ شما فایل و پوشه ها در درایو مبدا و در سمت راست فایل یا درایو مقصد و در ستون میانی نیز دکمه هایی برای اضافه،حذف،انتقال و.. را مشاهده میکنید.

انزل وب

شما میتوانید از طریق دکمه + و تب اول پنجره، فایل و پوشه های مورد نظر را در مبدا برای انتقال انتخاب کنید و سپس در تب دوم یک پوشه یا درایو از جمله فلش درایو یا هارد اکسترنال متصل شده به سیستم را برای انتقال فایلها انتخاب نمایید.

انزل وب

پس از انتخاب و اضافه کردن فایل و پوشه ها توسط فلش سبز رنگ،بخوبی میتوانید توسط دو آیکن درایو نمایش داده شد در پایین پنجره برنامه میزان فضای آزاد شده در درایو مبدا و میزان فضای اضافه شده در درایو مقصد را مشاهده کنید.

نکته:این برنامه در درایو هایی که با فرمت فایل NTFS ایجاد شده اند کار میکند و به خاطر داشته باشید که فایل و پوشه هایی که برای انتقال انتخاب میکنید بر روی سیستم عامل در حال اجرا نباشند.

میتوانید SymMover را رایگان برای ویندوز۸،۷ و ویستا از اینجا دانلود کنید.(متاسفانه این برنامه ویندوز XP را پشتیبانی نمیکند)

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW
آموزش ۴ روش رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW
رفع مشکل ارور File Too Large ویندوز 10 ، 8 و 7
۶ روش رفع مشکل ارور File Too Large ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
تفاوت بین FAT32 و NTFS چیست؟ کدام یک مناسب درایو شما است؟
راهنما: تفاوت بین FAT32 و NTFS چیست؟ کدام یک مناسب تر است؟
انزل وب
مجموعه ترفندهای ویندوز ۸ – سری ۱

نظرات

  • امیر says:

    ممنون از مطلب خوبتون.
    در مورد جابجایی برنامه منم به مشکل خوردم. امروز سرچ کردم یه مطلب خوبی دیدم:
    http://www.724press.com/science/7804
    میشه برنامه ها رو جابجا کرد. هاردم رو وصل کردم و جابجا کردم و بعد جدا کردم مشکلم حل شد.

  • reza says:

    سلام من ندونسته یکی از برنامه هامو از یه درایو به یه درایو دیگه انتقال دادم و حالا بالا نمیاد چیکار کنم که دوباره بتونم از اون برنامه استفاده کنم