انزل وب

Wind-Up Battery:باتری های شارژی که با دست نیز شارژ میشوند

باتری های شارژی یک ابزار بسیار خوب و کاربردی در مواقع اضطراری و زمان هایی که ما با پیغام کاهش باتری (Battery Low) در ابزار دیجیتالی رو به رو میشویم هستند،اما همیشه باید آنها را برای شارژ مجدد توسط شارژر به برق متصل کنیم.

انزل وب

محققان تلاشهایی زیادی نمودند تا باتری ها را طوری بهینه سازند که در مواقعی که اشخاص به برق دسترسی ندارند نیز بتوان از آنها استفاده کرد.حال شاید طرح مفهومی Wind-Up Battery از سوی Qian Jiang یک راهکار بسیار خوب برای اینکار باشد.

انزل وب

باتری های Wind-Up علاوه بر شارژ توسط شارژر و برق میتوانند بدون برق و منبع تغذیه الکتریکی نیز شارژ شوند.به طور مثال زمانی که در جنگل هستید و شارژ باتری هایی که به همراه دارید تمام شده و برق نیز دسترسی ندارید میتوانید دسته تعبیه شده این باتری را به بیرون بکشید و آنرا بچرخانید تا نیروی جنبشی حرکت دستان شما توسط دینام داخل باتری به نیروی الکتریکی تبدیل شود و باتری ها دوباره شارژ و قابل استفاده باشند.

انزل وب

طراح این باتری ها اعلام نموده که Wind-Up در اندازه های استاندارد AA (باتری معمولی ) و AAA تولید میشود.میتوان امیداور بود بزودی ما دیگر نگران تمام شدن باتری دوربین دیجیتالی،چراغ قوه و.. در سفرها نخواهیم بود.

منبع خارجی:gajitz

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

ایستگاه های شارژ ۱۰ دقیقه ای ماشین های الکتریکی نیسان

نظرات

  • mostafa says:

    سلام
    ضمن تشکر از مطالب خوب سایت
    یه سوالی از خدمتون داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدید
    اطلاعاتی در باره چراغ قوه هایی که به صورت پدالی با دست شارژ می شوند می خواستم بدونم
    با تشکر