انزل وب

تازه ها و ترفندهای فیس بوک – بخش چهارم

پس از معرفی برخی از تازه ها و ترفندهای فیس بوک در سه بخش پیش،اینبار در بخش چهارم شما را با برخی از ترفندها و ویژگی های دیگر  شبکه اجتماعی فیس بوک آشنا میکنیم.

انزل وب

کلیدهای میانبر جدید فیس بوک

با ایجاد تغییرات جدید فیس بوک برخی از کلیدهای میانبر بسیار کاربردی به این شبکه اجتماعی اضافه شده اند که در ادامه آنها را معرفی میکنیم.

انزل وب

توجه:برای وارد کردن اعداد از قسمت Num Pad ( اعدادی که در قسمتی از سمت راست کیبورد قرار گرفته اند)کیبورد خود استفاده نکنید.

فرم کلی نگه داشتن کلید های ترکیبی در سیستم عامل ویندوز:

(ترتیب نگه داشتن کلید ها را از راست به چپ است)

مرورگر فایرفاکس:Shift + Alt + عدد مورد نظر

مرورگر گوگل کروم:Alt + عدد مورد نظر

فرم کلی نگه داشتن کلید های ترکیبی در سیستم عامل مک:

(ترتیب نگه داشتن کلید ها را از راست به چپ است)

مرورگر فایرفاکس:Control + عدد مورد نظر

مرورگر گوگل کروم:Option + Control + عدد مورد نظر

مرورگر سافاری:Option + Control + عدد مورد نظر

اعداد میانبر:

  • ۱ : خانه home
  • ۲ :تایم لاین/پروفایل timeline/profile
  • ۳ : دوستان friends
  • ۴ : پیغام ها messages
  • ۵ :اعلان ها notifications
  • ۶ : تنظیمات حساب کاربری general account settings
  • ۷ : تنظیمات حریم خصوصی privacy settings
  • ۸ :صفحه رسمی فیس بوک Facebook’s Facebook page
  • ۹ : شرایط استفاده legal terms
  • ۰ :راهنما help center
  • m : پنجره ارسال پیغام
  • ? : کادر جستجو

علاوه بر این در نمایشگر جدید عکس (Light Box) فیس بوک میتوانید از دوکلید زیر به صورت مستقیم استفاده کنید

انزل وب

  • L: پسندیدم/نپسندیدم  Like/Unlike
  • دکمه های عقب و جلو کیبورد: پرش به عکس بعدی/قبلی

اینطور که به نظر میرسد در مرورگر Internet Explorer 9 تنها میانبر خانه و تایم لاین فعال است و شما میتوانید برای استفاده از آنها ابتدا کلید ترکیبی Alt + عدد مورد نظر را نگه دارید و سپس Enter کنید.

کاور تایم لاین خود را متفاوت و خلاقانه تر ایجاد کنید

چندی پیش ۴۰ پروفایل خلاقانه با استفاده از قابلیت Time Line را معرفی کردیم .اما اگر شما میخواهید بسیار سریع و راحت عکس کاور تایم لاین پروفایل خود را زیبا و خلاقانه تر ایجاد کنید،ابزار سرویس آنلاین Timelinecoverbanner به شما کمک میکند تا یک کاور پروفایل بسیار جالب و جذاب برای پروفایل خود بسازید.

انزل وب

علاوه بر این میتوانید توسط cover maker که یک App مخصوص فیس بوک میباشد یکی از عکس های جالبی که سایز آنها مخصوص کاور تایم لاین است را برای کاور پرفایل خود انتخاب کنید.

انزل وب

ایجاد لیست علاقه مندی در فیس بوک

لیست علاقه مندی ( Interest Lists) یکی از قابلیت های جدید فیس بوک است که به کاربران این قابلیت را میدهد تا در فیس بوک یک لیست  از فید صفحات یا اشاخص مورد مورد علاقه خود که در یک زمینه مشخص و مرتبط فعالیت میکنند در فیس بوک ایجاد کنند و همیشه پیگیر آنها باشند. این قابلیت فیس بوک بسیار شبیه به یک گوگل ریدر مخصوص فیس بوک میباشد.

انزل وب

برای ایجاد Interest Lists ابتدا به اینجا مراجعه کنید.

شما در این صفحه میتوانید  لیست های ایجاد شده توسط دیگران را جستجو کنید و یا اینکه با کلیک بر روی دکمه Create Lists (ساخت فهرست تازه) خودتان به دلخواه یک لیست جدید ایجاد کنید.

انزل وب

اگر لیستی را جستجو نمودید و فیس بوک لیست مرتبطی را به شما پیشنهاد داد برای اضافه نمودن آن به لیست علاقه مندی ها فقط کافیست بر روی دکمه Subscribe کلیک کنید.

سپس مشاهده میکنید که لیست مورد نظر به قسمت INTERESTS پنل سمت چپ (راست در فارسی) اضافه شده است شما میتوانید با کلیک بر روی آن مطالب مربوط به هر صفحه را در لیست مرتبط پیگیری کنید.(به طور مثال در لیست فوتبال میتوانید خبرهای صفحات هر باشگاه فوتبال را پیگیری و مشاهده کنید).علاوه بر این برترین مطالب هر لیست به فید خوان (news feed) صفحه خانگی فیس بوک شما نیز ارسال میشود.

انزل وب

اما به طور مثال اگر میخواهید یک لیست در مورد IT ایجاد کنید کافیست بر روی دکمه Create Lists کلیک نمایید و از پنجر باز شده صفحات مورد نظر خود را جستجو و انتخاب و سپس بر روی next (بعدی) کلیک کنید.

انزل وب

درصفحه بعد نام لیست خود را تعیین و مشخص کنید چه کسانی میتوانند لیست شما را مشاهده کنند.

انزل وب

در نهایت پس کلیک بر روی دکمه انجام شد شما میتوانید لیست IT خود  را به همراه بروزرسانی آنها را مشاهده کنید.

انزل وب

دو افزونه کاربردی برای فیس بوک

در سری های قبل چند افزونه برای مرورگرها معرفی کردیم، در ادامه دو افزونه بسیار کاربردی دیگر برای فیس بوک معرفی میکنیم:

حذف تایم لاین از فیس بوک

قابلیت Time Line را در سری پیش معرفی کردیم ،پس از معرفی این ویژگی توسط فیس بوک بسیاری از فعال نمودن آن و تغییر چهره و چیدمان پروفایل خود ناراضی هستند ،متاسفانه فیس بوک هنوز قابلیتی برای غیر فعال سازی Time line فراهم نکرده است اما شما میتوانید براحتی توسط افزونه fbpurity ظاهر پروفایل فیس بوک خود را به حالت قبلی بازگردانید.

انزل وب

این افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم،فایرفاکس،اپرا،سافاری و اینترنت اکسپلورر در دسترس است و شما میتوانید از اینجا طریقه نصب آن بر روی هر مروگر را مشاهده کنید.

نمایش عکس کامل تصاویر بند انگشتی فیس بوک تنها با انتقال موس بر روی آنها

نمایشگر عکس فیس بوک با وجود اینکه بسیار از قبل بهینه تر شده است اما هنوز کمی کند و سنگین است.شما میتوانید توسط افزونه Thumbnail Zoom مرورگر فایرفاکس و افزونه FB Photo Zoom مرورگر گوگل کروم براحتی عکس های بنداگشتی که در فیس بوک مشاهده میکنید را تنها با انتقال موس بر روی آنها به صورت کامل مشاهده کنید.این کار باعث میشود تا شما بتوانید بسیار و بدون هیچ گزینه اضافه ای عکس را مشاهده کنید.

انزل وب

جلوگیری از تگ کردن شما توسط دیگر دوستانتان در فیس بوک (آپدیت : آدرس تنظیمات حریم خصوصی تایم لاین)

تا قبل از تغییرات جدید فیس بوک هر کدام از دوستان شما میتوانستند بدون اجازه و درخواست ،شما را در عکس های گاه بی ربط برچسب (Tag) بزنند.این قابلیت میتواند در برخی مواقع بسیار آزاردهنده باشد چرا که ممکن است شما در عکسی توسط دوستانتان تگ شوید که دوست ندارید دیگران نیز آنرا مشاهده کنند(زمانی که در عکسی برچسب میخورید تمامی دوستان شما در فید خوان خود عکس را مشاهده میکنند)

خوشبختانه قابلیتی جدید به تنظیمات امنیتی این شبکه اجتماعی اضافه شده است که شما را قادر میسازد تا از اینکار جلوگیری کنید.برای جلوگیری از تگ کردن ابتدا به تنظیمات حریم خصوصی (Privacy Settings) اکانت خود بروید.

انزل وب

سپس در قسمت Timeline and Tagging بر روی گزینه ویرایش تنظیمات (Edit settings) کلیک کنید.

انزل وب

پنجره ای نمایش داده میشود که دارای گزینه هایی همچون Review posts friends tag you in before they appear on your timeline است،شما میتوانید از طریق این گزیینه تعیین کنید که قبل از نمایش تگ کردن شما توسط دیگران بر روی تایم لاین پروفایلتان،از شما اجازه نمایش گرفته شود.

انزل وب

بیش از ۶۰ App تایم لاین فیس بوک را امتحان کنید

اگر از طرفداران پرو پا قرص قابلیت تایم لاین هستید فیس بوک به تازگی بیش از ۶۰ App مخصوص این قابلیت را در زمینه های گوناگونی همچون نرم افزارهای خبری،بازی،فیلم و.. منتشر کرده است که میتوانید آنها را از اینجا مشاهده و بر روی پروفایل خود نصب کنید.

انزل وب

اگر شما نیز ترفند و ویژگی جدیدی از شبکه ی اجتماعی فیس بوک سراغ دارید میتوانید آنرا در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
تازه ها و ترفندهای فیس بوک – بخش سوم

نظرات

  • عماد says:

    سلام، چطور میتونم از عکسای فیس بوکم محافظت کنم تا کسی سیو نکنه؟

  • سلام با سلام ادمين عزيز من ناخواسته يك صفحه فيس بوك را در چند صفحه فيسبوك ديگر براي استفاده ديگران تبليغ كردم says:

    سلام با سلام ادمین عزیز من ناخواسته یک صفحه فیس بوک را در چند صفحه فیسبوک دیگر برای استفاده دیگران به اشتراک گذاشتم پس از آن دیگر در صفحات فیس بوک نمیتوانم نظری بدهم واین متن نمایش داده میشود :
    ‎You’ve been blocked from using this feature, because you made posts on Facebook Pages that have been reported as spam. Learn more about what you can post.‎

    راه برون رفت از این مشکل چیست لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس

  • amirhossein says:

    salam.bebakhshid man ye profile dg daram dashtam aks tag mikardam ke fekr konam be dalile inke ziad tage kardam mano az fb kharej kard eine block bad vared shodam azam khast page sham alan profile man tabdil shode be page chikar bayad bokonam??mamnoon misham

  • mahdi says:

    باسلام چگونه عکس خودر در فیس متحرک کنم

  • samira says:

    باسلام و عرض خسته نباشید من می خوام در فیس بوک زمانی که کسی من را جستجو میکند دیده نشوم

  • mansour says:

    سلام با عرض خسته نباشید به مدیر محترم خواستم در مورد پنهان کردن گزینه دعوت به دوستی “فقط از طریق پیغام گذاشتن ” و همچنین حذف گزینه های “پسندها” و “دیدگاه” در فیس بوک مرا راهنمائی کنید(فقط دوستان بتوانند مطالب منواشتراک گذاری کنند.

  • arezoo says:

    سلام
    من می خوام ببینم چطور میشه عکسهای کاور فیس بوکم رو ببندم؟

  • niusha says:

    salam
    bebakhshid rahi nist ke betoonam chizai ke too notifications miad har chand vaght ye bar khali konam ???

  • نازي says:

    میخوام برم تو فیس بوک چیکار کنم؟

  • atefe says:

    slm mikham beram to fecabook ghablan bodam khodamo hazf kardam bad alan barnamasho nadaram chikar konam torokhoda ye barname fecabook bedid man beram

  • luma says:

    سلام.لطفا منو راهنمائی کنید که بدجور نیاز دارم بدونم!
    من واسه ۱-۲ نفر درخواست دوستی فرستادم ولی الان که رو پیجیشون میرم میبینم باز نوشته اددشون کنم و ننوشته که درخواست فرستاده شده! فیلترشکنم تور هست.زمانی که درخواست فرستادم دیدم که نوشت درخواستم فرستاده شده.
    یعنی اونها درخواست من رو رد کردن ؟میشه کاری کرد که بفهمم به جواب درخواستهای من چی داده شده؟(البته درخواستهای قبلی نه اونهایی که در آینده میفرستم)

  • ahmad says:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم عکس کامل دوستم را در فیس بوک بگیرم چه جوری ممکنه؟
    اگه ممکنه جوابش را به ایمیلم بفرستید واجبه

  • علی says:

    سلام
    من تو یه عکس یکی از دوستانم رو “تگ” کردم، ولی این عکسه واسه دوستای دوستام نرفت
    من الان چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • hediyeraha says:

    slm man sts ke miiizaram shaare nadare cheetooor bayad faal konam kee dostaam shaei konan mataaleboo

  • زهره says:

    سلام دوست عزیز
    ادمین اینجا کیه؟؟؟ چرا اصلا جواب سوالات رو نمیده؟؟؟

  • نیما says:

    سلام و خسته نباشید
    توی فیس بوک واسه اعلام ریلیشن شیپ با کسی باید چیکار کنم؟؟ توی کدوم قسمت باید برم؟؟

  • زهره says:

    سلام، می شه بگین چطور میشه فهمید کیا به فیس بوکم سر می زنن؟؟؟؟؟؟؟ مرسی

  • mahdi says:

    سلام.
    پیگیر شدن تو فیس بوک یعنی چی؟
    چهموقع ازش استفاده میشه؟

    • Amin says:

      salam.
      peygir shodan too fb yani shoma yek khanande ei ro khoshetoon miad ya yek shkhsiro roo gozine peygir shodan ke click mikonid mire ghesmate peygiriha bad azoon be bad har fa aliati ke oon shakhs bokone shoma ham mitoonid bebinid.va nazar bedin

  • Amin says:

    ba salam va arze khaste nabashid.
    yeki mitoone mano rahnamaei kone?
    man alan liste alaghemandiamo dorost kardam vali neshoon nemideh…kasi mikhad porofaile mano bebine aslan listesh nemiad bayad chi kar konam??????
    hata mikhastam listo dorost konam gozine publicam zadam.?????
    khaheshan yeki rajnamaei kone???

  • سارا says:

    سلام . میشه راهنماییم کنید چجوری میتونم گزینه ی پسندیدم رو واسه کسانی که جزو فرندام نیستن هم فعال کنم ؟ در حال حاظر فقد کسانی که در ادلیستم هستم میتونن نوشته ها یا عکسام رو لایک کنن . مرسی

  • farhad says:

    سلام دوستان غزیز فیس من بلاک شده و کد را برای گوشیم میفرسته اما شماره کوشیم راگم کردم چیکار کنم.

  • امیر says:

    سلام عرض خسته نباشی .. یه سوال دارم لطفا راهنماییم کنین ممنونتون میشم . می خواستم ببینم میشه تمام اطلاعات پروفایلمو به پروفایل جدید انتقال بدم اگه میشه لطفا راهنماییم کنین ..اگه لطف میکنین یه جوابی بهمون بدید

  • arefeh says:

    سلام به یکباره ناموعکس یکی از close frei nd های من از لیستم حذف شده ولی در سمت معرف افراد همکچنان یه سری از افراد را در صفحه من هستن می خوام بدونم من از لیست دوستم حذف شدم یا مخفی .و دیگه مثل قبل از لایک یا کامنت یا/…. برای من هیچ پیغامی نمی آدوبلوک هم نیستم چون میتونم سرچ کنم نام دوستم رو با تشکر

  • neda says:

    سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم چطور میتونم خودمو از تو موتور جستجو فیسبوک پاک کنم ؟

  • neda says:

    سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم چطور میتونم از تو موتور جستجوی فیسبوک پاک شم و کسی نتونه پیدام کنه؟من public search رفتم و اون چک مارک رو برداشتم اما بازم کسی سرچم کنه پیدام میکنه

  • فرزاد says:

    سلام.خسته نباشید.. وقتی میخوام صفحه فیس بوکم رو باز کنم ، بعد از اینکه پسوردم رو میزنم یه صفحه میاره که چندتا عکس نشون میده و پایینش هم اسم چندتا از دوستامو میاره ومیگه عکس مربوط به کدوم دوستته؟ ولی بعضی عکسا مرتبط نیستن..هرچی میزنم وارد صفحه ام نمیشه.اگه میشه لطفا راهنمایی کنین؟

    • neda says:

      آقا فرزاد برای منم اینطور شده حتما وقتی وارد میشی در مورد device بهت میگه اگه don’t save رو بزنی وارد صفحت میشه این به خاطر امنیت هست که اگه کسی با یه کامپیوتر دیگه وارد فیسبوکت بشه باید اول به اینا جواب بده اگه هم درمورد device برات نیومد به جز اون عکسا راه دیگه که مطمئن بشه خودتی security question داره اونو انتخاب کن دیگه باید جواب سوالت یادت باشه

    • farahnaz says:

      سلام من حدود یک ماهه که نمیتونم تو فیس بوکم وارد شم وقتی رمزم رو میزنم یه پیغامی برام میاد که برای کدوم کشوری و شماره تلفن خود را بزنید من این کار رو انجام میدم اما هر چی منتظر میمونم برام کدی نمیاد که بزنم تا وارد فیس بوکم شم چی کار کنم؟ اگر میشه منو راهنمایی کنید.

  • نرگس says:

    سلام به همگی خسته نباشید
    یه سوال داشتم اگه میشه کمکم کنید
    من به یکی اشتباهی درخواست دوستی دادم ولی بعد چند ثانیه کنسل کردم حالا بعد چند روز خودشو برام subscription کرده
    چه طور؟ و منم چه طور میتونم خودمو براش subscription کنم؟؟

  • لیلا says:

    سلام من میخوام یه عکی رو پروفیله یه نفر بذارم ولی چون دوستی من رو قبول نکرده نمیتونم در ضمن میشه بگید من چه جوری میتونم در کامنت دوستام عکس بذارم؟

  • مهسا says:

    slm mano ham fbam ro ham yahoo ro hak kardan mikham dobare pase pegamo peyda konam chikar konam??:(

  • احسان says:

    سلام خسته نباشید
    چطور میشه کاری کرد دوستای فیسبوک من رو به دیگران پیشنهاد نده؟

صفحات 1 2 3 4