انزل وب

Account Activity:قابلیت جدید گوگل برای مشاهده فعالیت های آنلاین حساب کاربری

گوگل امروز قابلیتی به نام Account Activity (فعالیت حساب ها)را برای تمام کاربران خود معرفی کرد.و این کمپانی این سرویس را اینگونه توصیف کرد:

انزل وب

“گزارشات فعالیت حساب Google یک خلاصه ماهانه از فعالیت حساب شما درباره بسیاری از محصولات Google را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با گزارشات فعالیت حساب، می‌توانید از آنچه در حساب شما اتفاق می‌افتد باخبر شوید، به عنوان مثال اینکه چه تعداد ایمیل ارسال و دریافت کرده‌اید، چند وقت یکبار در Google جستجو کرده‌اید، از چه کشورهایی وارد سیستم شده‌اید و هر از چند گاهی فیلمهای YouTube را مشاهده کرده‌اید.

هر ماه گزارش فعالیت حساب داده‌ها را در سراسر حساب Google خود جمع‌آوری و خلاصه می‌کند – به عنوان مثال ایمیل‌های ارسال شده یا جستجوهای برتر. حذف داده‌ها در منبع داده، به عنوان مثال در سابقه وب هیچ اثری بر روی گزارش‌های منتشر شده ندارد، با این حال گزارش‌ها می‌توانند در هر زمان حذف شوند.

نکاتی در مورد امنیت: برای حفظ امنیت و حریم خصوصی شما، گاهی اوقات ممکن است از شما بخواهیم حتی در صورتیکه در حال حاضر در سیستم هستید، گذرواژه خود را دوباره وارد کنید. این مورد بیشتر در سرویس‌هایی اتفاق می‌افتد که دارای اطلاعات شخصی شما هستند.”

انزل وب

به نظر میرسد گوگل قصد دارد با انتشار این قابلیت کاربر را قادر سازد تا تمام فعالیت های خود را در سرویس های تحت نظر گوگل را تحت یک حساب متمرکز و یکپارچه مدیریت و مشاهده کند.البته باید اعتراف کرد که این حرکت گوگل باعث میشود امنیت اکانت ها در این سرویس بیش از پیش افزایش یابد چرا که حالا شما میتوانید بررسی کنید چه کسی،از چه کشوری وارد کانت شما شده است.اما یک موضوعی که هنوز جای سوال دارد این است که آیا گوگل این قابلیت را به کاربران میدهد تا هر زمان که آنها میخواهند بتوانند این گزارش ها را از روی سرورهای گوگل حذف کنند یا خیر؟

شما میتوانید از اینجا Account Activity حساب کاربری گوگل را فعال کنید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات