چگونه پوشه و فایل های مخفی ویندوز را تنها با یک کلید میانبر نمایان/پنهان کنیم

مخفی کردن پوشه و فایل ها یکی از روشهای پرکاربرد برای جلوگیری از دسترسی افراد به اطلاعاتی است که ما نمیخواهیم دیگران آنها را مشاهده کنند،در سیستم عامل ویندوز چندین روش برای مخفی کردن اطلاعات وجود دارد.ساده ترین راه مخفی و نمایان کردن فایل و پوشه ها در ویندوز همان زدن تیک گزینه hidden پنجره properties هر پوشه، و نمایش پوشه مخفی شده از طریق گزینه folder option میباشد.

انزل وب

در سیستم عامل هایی که بر پایه لینوکس هستند مانند سیستم عامل ابوونتو،فدورا و.. نمایش پوشه های مخفی شده براحتی از طریق کلید ترکیبی Ctrl+H امکان پذیر است،حال ما در ادامه ترفندی را به شما معرفی میکنیم که بتوانید توسط یک کلید ترکیبی پوشه های مخفی شده در سیستم عامل ویندوز را نیز بدون طی و فعال کردن هیچ مسیر و گزینه ای،نمایان یا پنهان دهید.

برای انجام اینکار شما نیاز به یک برنامه فوق العاده سبک اما کاربردی به نام ToggleHiddenFolders دارید.این نرم افزار فاقد هیچگونه رابط کاربری میباشد و برای اجرای آن فقط کافیست بر آن دابل کلیک کنید.

انزل وب

پس از دریافت نرم افزار فایل ToggleHiddenFiles.exe را اجرا کنید.(پس از اجرا،انتظار رخ دادن هیچگونه اتفاقی در ویندوز نداشته باشید)

حال یک پوشه را به دلخواه مخفی کنید (بر روی پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه properties را انتخاب کنید،در پنجره ی ظاهر شده تیک گزینه hidden را بزنید و پنجره را ok کنید)

انزل وب

اکنون اگر کلید ترکیبی win+h را نگه دارید مشاهده میکنید که پوشه مخفی شده نمایش داده میشود.در صورتی که بار دیگر این کلید ترکیبی را نگه دارید پوشه دوباره مخفی میشود.

انزل وب

بدین ترتیب دیگر نیازی نیست شما برای نمایش/پنهان کردن فایل مخفی هر بار به گزینه folder option مراجعه کنید و تیک گزینه show hidden files یا don’t show hidden files را بزنید.

همچنین میتوانید با کپی کردن کد زیر در آدرس بار پنجره اکسپلورر به پوشه Start Menu ویندوز مراجعه کنید و فایل ToggleHiddenFiles.exe در این پوشه کپی کنید تا هر بار با بوت شدن سیستم،این فایل به صورت خود کار اجرا شود.

shell:startup

انزل وب

برای غیر فعال کردن این قابلیت نیز میتوانید ابتدا کلید ترکیبی ctrl+shift+esc را نگه دارید و از پنجره Task manager به تب Processes مراجعه کنید.

انزل وب

سپس فایل ToggleHiddenFiles.exe پیدا کنید و بر روی آن کلیک راست و گزینه End Process را انتخاب نمایید.

در پنجره ظاهر شده بر دکمه End Process کلیک کنید.

برنامه ToggleHiddenFiles را از اینجا برای ویندوز ۸،۷،Vista و XP دانلود کنید.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
عکسهای خود را با تکنولوژی تشخیص چهره مدیریت کنید

نظرات