اولین تصاویر منتشر شده از فایرفاکس با رابط کاربری مترو برای ویندوز ۸

با انتشار نسخه مصرف کنند ویندوز۸،بازار تولید نرم افزار با رابط کاربری Metro بسیار داغ شد و بسیاری از کمپانی ها اعلام کردند که نرم افزارهای خود را با این رابط کاربری جدید ادغام و منتشر میکنند،یکی از این شرکت ها،کمپانی موزیلا بود که چندی پیش اعلام کرد بزودی مرورگر فایر فاکس با رابط کابری Metro روانه بازار خواهد کرد. حال بتازگی مهندس Brian Bondy  که در بخش مرورگر فایر فاکس کمپانی موزیلا کار میکند،در وبلاگ خود تصاویری از این مرورگر  با رابط کاربر مترو منتشر کرده است.

انزل وب

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم در وبگردی با مرورگر ها با کاربری مترو ،بیشتر سعی شده تا تمرکز کاربر بر روی صفحه وب باشد و عناصری مانند تب ها و گزینه تنها در صورت نیاز نمایش داده شوند.در مرورگر Firefox Metro تب بار از بالا صفحه به سمت چپ نقل مکان کرده اند و تنها زمانی که شما به آن نیاز داشته باید نمایش داده میشود و به احتمال زیاد نوار آدرس و دکمه های navigation نیز به پایین صفحه منتقل خواهند شد.

انزل وب

Brian Bondy به این نکته اشاره کرد که موزیلا برای ادامه روند توسعه و جایگزینی رابط کاربری مترو در حال بکارگیری و کار بر روی یک طرح رسمی است،وی همچنین اشاره کرد که بیشتر بخش های محاوره ای Metro (مانند Charms Bar و Metro Snap) توسط Firefox Metro پشتیبانی خواهد شد که این امکان را به کاربر میدهد تا دسکتاپ خود را در بین چندین برنامه تقسیم کند.

انزل وب

در حالی که موزیلا به طوری جدی در حال کار برای ارائه فایرفاکس در نسخه ۳۲ بیت و نسخه ARM برای ویندوز ۸ میباشد،گوگل نیز اعلام کرده در حال آماده سازی نرم افزار Chrome Metro میباشد،اما هنوز جزئیات بیشتری از مرورگر جدید خود منتشر نکرده است.

منبع خارجی:Brian Bondy’s Blog

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نرم افزار چت تصویری
بهترین نرم افزار های تماس تصویری موبایل و کامپیوتر
Google Drive اکنون برای همگان دسترس است + مقایسه

نظرات