مصاحبه با پیتر مور، مدیر اجرایی شرکت EA

پیتر کبیر، مردی افسانه‌ای در بازار بازی‌ها

انزل وب

بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های بازی یکی از سرگرمی‌های مهم نسل امروز هستند.در چنین وضعیتی تنها یک هدف برای افرادی که در این راستا فعالیت می‌کنند، به وجود می‌آید و آن هم این است که از هر راهی که می‌توانند استفاده کنند تا از دیگر رقبای خود جلو افتاده و به طریقی حتی برای مدت زمانی کوتاه پیروز این عرصه باشند.

در جهان تجارت بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌هایی که در آن تولید می‌شوند همیشه نبرد بسیار زیبایی بین شرکت‌های مختلف وجود داشته است که به نحوی نتیجه آن تنها به سود کاربران و افرادی بوده است که بازی می‌کردند و از محصولات این شرکت‌ها استفاده می‌کردند.

دو شرکتی که در چند سال اخیر در این راستا نبرد محسوس‌تری داشته‌اند، سونی و مایکروسافت می‌باشند. این دو غول جهان بازی همیشه بر سر تولید و بازار کنسول‌های بازی‌های رایانه‌ای با یکدیگر در رقابت بوده‌اند و در این بازار جهانی در بعضی از اوقات به نوبت به پیروزی دست می‌یافتند.

هر محصولی که هر کدام از این دو شرکت تولید کرده و به بازار ارائه می‌کنند تا مدت‌ها مورد بحث بسیاری از افراد قرار گرفته و تمامی افراد متخصص در مورد آن نظر خواهند داد. Xbox 360 از مهم‌ترین محصولاتی است که مایکروسافت با استفاده از یک تیم بسیار متخصص به وجود آورده تا از محصول شرکت سونی انتقام بگیرد. مدیر پروژه تولید Xbox جدید، فردی است که همه او را پیتر مور کبیر می‌نامند. آقای پیتر مور Peter Moore، متولد سال ۱۹۵۵ میلادی بوده و همه بیشتر او را با عنوان مدیر بخش تجاری شرکت بزرگ مایکروسافت می‌شناسند.

او مدیر تیم‌های تولیدکننده پروژه‌های بسیار بزرگی چون Xbox 360 ،Xbox و سگا بوده است. او مدت بسیاری را با شرکت مایکروسافت همراه بوده و در ارائه این محصولات با مدیریتی بسیار قدرتمند به این شرکت کمک فراوانی کرده است اما در ۱۷ جولای سال ۲۰۰۷ میلادی به دلیل به وجود آمدن برخی از مشکلات مایکروسافت را ترک کرد و به تیم مدیریت فنی شرکت مطرح تولیدکننده بازی Electronic Arts یا همان EA پیوست. مور فرزند یک رستوران‌دار در کشور انگلیس بوده و در ابتدا به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد و پس از آن هم معلم ورزش شد. او پس از مدتی نخستین کارخانه بسیار بزرگ تولیدکننده توپ فوتبال را ساخت و در این راه فعالیت کرد.

شرکت تولیدکننده سگا در سال ۱۹۹۹ مور را به افسانه بازاریابی تشبیه کرد و او را برای مدیریت محصول جدیدش به خدمت گرفت.

پایگاه www.gamasutra.com مصاحبه‌ای را با او انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم.

  • پس از ترک شرکت مایکروسافت، نگران آینده‌ای که بر سر کنسول‌ها و بازی‌ها می‌آید، نبودید؟ آیا دوست نداشتید کارتان باز هم با همان موفقیت قبلی ادامه داشته باشد؟

به هر حال من از سال ۲۰۰۳ با مایکروسافت همکاری داشته‌ام و بعد از گذشت این زمان و کسب موفقیت‌های فراوان به طور حتم مایکروسافت و آینده آن در بازی‌ها برایم بسیار ارزش خواهد داشت اما اکنون بسیار خوشحالم که مدیری قدرتمندتر از من جای مرا گرفته است. همه ما دلیل اصلی موفقیت بازی‌هایی چون NFS ،Harry Potter و The Sims را تنها بر اثر تجربه بالای او می‌دانیم.

 

  • شما به عنوان یک مدیر و تولیدکننده بازی بیشتر به چه سبک از بازی‌های موجود علاقه دارید؟

شاید باور نکنید ولی من عاشق بوکس و بازی‌هایی هستم که بوکس حرف اول را در آن‌ها می‌زند و شاید بتوانم با قطعیت بگویم که FaceBreaker محبوب‌ترین بازی من است.

 

  • برنامه شما برای آینده‌ای نزدیک چیست و چه کارهایی را در صدر کارهای خود قرار داده‌اید؟

ما به طور حتم به دنبال تولید بالاتر و جلب مصرف‌کننده بیشتر خواهیم بود. به همین منظور قصد داریم تا در شرکت EA بازی‌های بسیار متنوعی را تولید کنیم. از نظر من از میان کنسول‌های موجود کنسول Wii شرکت نینتندو، شانس بالاتری را برای به دست آوردن موفقیت در بین کنسول‌های دیگری که موجود هستند، دارد و به همین دلیل هم ما سعی داریم که بیشتر بازی‌هایمان را برای کارکردی بهتر روی سیستم عامل نینتندو، تولید کنیم.

 

  • از این موضوع ناراضی نیستید که کنسول بازی Xbox که حاصل تلاش شما محسوب می‌شود، در دست دیگران باشد و به آن‌ها سود برساند؟

به هیچ وجه من بیشتر از پول به دنبال شهرت هستم و در مایکروسافت تنها به این دلیل دوست داشتم فعالیت داشته باشم که مشهور بمانم. نام مایکروسافت برای من بسیار ارزش داشت و بسیار خوشحال بودم که در شرکتی فعالیت داشتم که نام آن را همه مردم جهان شنیده‌اند. البته در EA هم شرایط تا حدی مشابه همان زمان است و من سعی دارم همه چیز را دوباره بنا کنم.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات