انزل وب

مصاحبه با بن سیلبرمن، مدیر سایت Pinterest

تابلوی اعلانات اینترنتی

انزل وب

بعضی اوقات یک ایده بسیار ساده که در ذهن ما به وجود می‌آید، می‌تواند در جهان مجازی اینترنت منجر به ایجاد پایگاهی شود که هزاران کاربر را به سوی خود جلب کرده و موفقیت بسیاری را برای بنیان‌گذاران خود به همراه داشته باشد.

یکی از این ایده‌های بسیار جالب که منجر به ایجاد یک نمایشگاه عکس مجازی شده، ایده‌ای بود که توسط بن سیلبرمن (Ben Silbermann) در سال ۲۰۰۹ داده شد و تا سال ۲۰۱۰ به مرحله اجرا درآمد. هنوز هم بسیاری از افراد با پایگاهی که توسط او ایجاد شده است آشنایی ندارند. شاید شما هم اسم Pinterest را تا به حال نشنیده باشید.

در حقیقت Pinterest یک پایگاه اینترنتی اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری عکس است که نکات جالبی در مورد آن وجود دارد؛ از جمله این که ایده اولیه‌ای که برای ظاهر گرافیکی آن در نظر گرفته شده، از یک تابلوی اعلانات معمولی برگرفته شده است.

حتما تا به حال تابلوهای بزرگ اعلاناتی را که کاغذهای مختلف در رنگ‌های متفاوت با سوزن روی آن‌ها چسبانده می‌شود، دیده‌اید. این تابلوها عموما از دور شبیه به یک تابلوی کاغذ رنگی بزرگ به نظر خواهند رسید و اکنون این تابلوی رنگی در یک محیط مجازی مقابل چشم کاربران قرار گرفته است و به ایده‌ای برای ایجاد یک پایگاه اجتماعی بزرگ تبدیل شده است.

این پایگاه به دلیل داشتن یک محیط ساده و بسیار جذاب، مورد علاقه کاربران قرار گرفته است و اکنون هر فردی می‌تواند با هر سلیقه و علاقه‌ای که دارد کارهای شخصی خود و عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

برای عضو شدن در این پایگاه باید در فهرست انتظار، منتظر بمانید تا برای شما دعوتنامه ارسال شده یا این که از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر یا فیس‌بوک یک محیط کاربری برای خود ایجاد کرده و به آن وارد شوید. گذشته از این موارد محدودیت‌های دیگری هم بر سر راه‌تان قرار دارد که فکر نکنید با یک پایگاه مجازی عادی سر و کار دارید. عکس‌هایی که در این پایگاه به اشتراک می‌گذارید باید یا متعلق به شخص خودتان باشد یا این که دارای یک منبع اصلی بوده و انتشار آن در اینترنت ممنوعیتی نداشته باشد. در زمان آپلود هر عکس، منبع آن هم باید مشخص شود و به این ترتیب می‌توان گفت که این پایگاه مانند سایتی است که برای شما تبلیغات مجانی انجام می‌دهد.

پایگاه خبری startupgrind.com مصاحبه‌ای را با مدیر این سایت در مورد راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

  • شاید بهتر باشد که قبل از هر چیز کمی در مورد تفاوت‌های Pinterest با دیگر سایت‌های مجازی صحبت کنید.

این سایت برای استفاده عموم طراحی شده است. تصور کنید که همین الان تصمیم می‌گیرید که دکور منزل خود را عوض کنید. در همین لحظه می‌توانید اطمینان داشته باشید که بیش از هزار مدل مختلف عکس داخل سایت است که شما می‌توانید برای این کار از آن‌ها ایده گرفته و حتی با کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مشورت هم داشته باشید. این ماجرا برای هر چیز دیگری هم که فکر کنید وجود دارد، به عنوان نمونه برای مدل لباس، کفش، کیف، ماشین، دوچرخه، فیلم، کتاب یا هر چیز دیگری که دوست داشته و به آن نیاز داشته باشید.

  • هدف اصلی شما از راه‌اندازی این بستر چه بوده است؟

ما سعی کردیم که ایده‌ای را مطرح کنیم که با استفاده از آن بتوان تمام مردم جهان را به دلیل مسائلی که به صورت مشترک به آن علاقه دارند، به هم وصل کنیم. البته بعد از ۳ سال می‌توان گفت که در حال حاضر بیشترین مخاطبان و اعضای ما را خانم‌های خانه‌دار تشکیل می‌دهند و ارتباط بسیار خوبی را از طریق این پایگاه با هم برقرار کرده‌اند.

  • راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی آسان است؟

به نظر من کارهای اینترنتی به یک صنعت تبدیل شده‌اند و هیچ‌گاه نمی‌توان به استراتژی مشخصی برای موفقیت در کارهای اینترنتی دست پیدا کرد. من دیده‌ام که بعضی از افراد از راه و رمز موفقیت خود صحبت می‌کنند اما نظر شخصی من این است که تا یک کار را شروع نکنید و وارد آن نشوید، نمی‌توانید که به رموز موفقیت در آن دست پیدا کنید.

  • چرا از گوگل جدا شدید؟

من در آن‌جا در بخش فروش و فعالیت‌های آنلاین کار می‌کردم و به جایی رسیدم که کار در آن‌جا برایم مشکل شد. این بود که جدا شدم و قبل از این که Pinterest را به راه اندازیم روی اپلیکیشن‌های آیفون کار می‌کردم اما اکنون یک تیم ۲۰ نفره تشکیل داده‌ام که در بخش‌های مهندسی، طراحی و اجتماعی و تحقیقات کنار یکدیگر کار می‌کنیم. به نظر من امکان ندارد که کاری به موفقیت برسد و حاصل تلاش یک نفر باشد. همیشه عامل موفقیت یک فعالیت اینترنتی، داشتن یک تیم خوب است.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • مینا says:

    پینترست عالیه همه چی توش هست پیشنهادات هنری عالی…فقط اینکه حتما با وای فای باز میشن با گوشی تعداد انگشت شماری باز میشه کاش مدیریت محترمش ابن مشکل و حل میکرد

  • علی توکلی says:

    سلام:مدیریت محترم سایت Pinterest جناب بن سیلبرمن ازدرگاه خداوند متعال برایتان آرزوی موفقیت روز افزون دارم .