system-restore کار نمیکند!

زمانی که System Restore ویندوز۷ کار نمیکند،چه کار کنیم؟

در صورتی که سیستم عامل ویندوز شما دچار مشکلاتی از قبیل ایجاد مشکل در ریجستری،ویروسی شدن سیستم و.. میشود بهترین راهکار استفاده از قابلیت Seystm Restore ویندوز که این امکان را به کاربر میدهد تا به زمانی که این مشکلات در سیستم وجود نداشتند باز گردد.

system-restore کار نمیکند!

حال اگر قابلیت Seystm Restore ویندوز دچار مشکل شود و یا بنا به دلایلی قادر به پیدا کردن هیچ Restore Point (نقطه بازگشت) در سیستم شما نشود باید چه کار کرد؟در ادامه روش هایی برای درست کردن و استفاده دوباره از این قابلیت را به شما معرفی میکنیم.

قبل از معرفی روش ها بهتر است سری به روشی که قبلا برای بازگردانی فایل و پوشه ها بدون استفاده از برنامه در ویندوز معرفی کردیم بزنید.

استفاده از یک Restore Point دیگر

در صورتی که شما در هنگام استفاده از Seystm Restore گزینه Recommended restore را انتخاب کردید و در پایان پس از انجام عملیات بازیابی و ریستارت شدن سیستم هیچگونه تغییری در سیستم خود مشاهده نکردید میتوانید از گزینه Choose a different restore point استفاده کنید.

انزل وب

با انتخاب این گزینه و با کلیک بر روی دکمه Next شما میتوانید نقاط بازگشت بیشتری را مشاهده کنید

انزل وب

اما با این حال ممکن برخی از نقاط بازگشت بعد از رخ دادن مشکل در سیستم شما ایجاد شده باشند بنابراین میتوانید با انتخاب Show more restore points تمام نقاط بازگشت موجود بر روی درایو های سیستم را از زمان شروع بکار سیستم مشاهده کنید.

استفاده از Safe Mode

طریقه کار کرد Seystm Restore بدین صورت است که  فایل های معیوب فعلی را با فایل های سالم سیستمی و غیر سیستمی که در سیستم شما قبلا بکاپ گرفته شده اند جایگزین میکند.حال ممکن است در حین عملیات بازیابی و جایگزینی این فایل ها سیستم به علت وجود نرم افزارهایی همچون آنتی ویروس و یا حتی وجود سرویس های سیستمی،بد افزار و ویروس در سیستم اجازه دسترسی به فایل های بکاپ گرفته شده را به برنامه ندهد و عملیات جایگزنی هیچ نتیجه ای مفیدی نداشته باشد.

از این رو برای عبور از چنین موانعی که اجازه دسترسی به فایل ها را به برنامه Seystm Restore نمیدهد میتوان سیستم عامل را در حالت Safe Mode اجرا و از برنامه Seystm Restore استفاده کرد.در این حالت ویندوز هیچ نرم افزاری را در هنگام شروع بکار ویندوز اجرا نخواهد کرد.

برای بوت کردن سیستم در حالت Safe Mode ، سیستم خود را ریستارت کنید و در زمان بوت شدن سیستم دکمه F8 را نگه دارید.در منو بوت ظاهر شده گزینه Safe Mode را انتخاب و کلید Enter را فشار دهید.

انزل وب

کمی صبر کنید بوت شدن ویندوز در حالت Safe Mode کمی متفاوت تر از بوت شدن ویندوز در حالت عادی است.پس از ورود به ویندوز System Restore را اجرا کنید.پس از پایان عملیات بازیابی فقط کافیست سیستم را ریستارت کنید تا ویندوز در حالت عادی بوت شود،پس از بوت شدن ویندوز سیستم عامل شما باید به حالت صحیح خود بازگشته باشد.

Repair و Reinstall کردن ویندوز سیستم

اگر حتی در حالت Safe Mode ویندوز قادر به بازیابی فایل ها نبود و یا اینکه پس از بازیابی هیچ تغییری در سیستم اعمال نشد ممکن است که هیچ نقطه بازگشتی در زمانی که ویندوز سالم بود ایجاد نشده باشد و یا اینکه فایل سیستمی ویندوز بشدت آسیب دیده باشند که در این صورت شما باید ویندوز دوباره نصب کنید و یا اینکه آنرا Repair (تعمیر) کنید.

برای نصب دوباره ویندوز و یا تعمیر کردن آن پیشنهاد میکنیم ابتدا از داده های شخصی خود بکاپ بگیرید.سپس DVD ویندوز را در درایور بگزارید و سیستم را از روی آن بوت کنید.پس از ظاهر شدن صفحه اصلی نصب ویندوز اگر تمایل دارید ویندوز را دویاره نصب کنید بر روی گزینه Install Now کلیک کنید و مراحل نصب ویندوز را ادامه دهید

انزل وب

یا اینکه بر روی گزینه Repair your computer کلیک و سپس درایوی که ویندوز در آن نصب شده است را انتخاب کنید تا ابزار بازیابی ویندوز نمایش داده شوند.

انزل وب

با استفاده از این ابزار میتوانید فایل های سالم را جایگزین فایل های سالم سیستمی کنید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • shayan says:

    سلام ویندوزهفت منم نقطه ای واسه بازیابی نداره ونمی شه کاریش کرددرقسمت ریسترپوینت
    ولی توقسمت سیستم امیج فکرمی کنم شایدبشه ولی اونم زمانی واسه بازیابی نداره تواینترنت کشتم که چطوری بکاب بگیرم یاتعمییرش کنم نبوداصلاگزینه بکاب واسه من نداره توقسمت
    system image recovery اگه میشه آموزش اونم بزارین

  • rom says:

    بسیار سپاسگذارم مطلب مفیدی بود

  • مرتضی says:

    سلام دو روز بود کیس روشن میشد ولی سیستم بالا نمی اومد و اعصابم رو داغون کرده بود با راهنمایی شما safe mode و بعدش نصب ویندوز انجام دادم مشکل حل شد. خدا خیرتون بده

  • ستاره says:

    لطفا یکی کمک کنه

  • ستاره says:

    سلام..توروخداکمکم کنین لپتاپم روشن میشه اما بالا نمیاد باید چیکارکنم؟

صفحات 1 2