انزل وب

۱۴ جستجو که در گوگل نتایج جالب و کاربردی را نمایش میدهند

چندی پیش ما قابلیت های جالب و کاربردی دانشنامه Wolframalpha را معرفی کردیم همچنین برخی از ترفندهای جالب موتور جستجو گوگل را نیز منتشر نمودیم.

انزل وب

حال در ادامه ۱۴ عبارت جستجو جالب و کاربردی در موتور جستجوی گوگل را معرفی میکنیم که با وارد کردن آنها گوگل نتایج جالب و در برخی اوقات غافلگیرکننده ای را نمایش میدهد.

۱ – ماشین حساب

شما میتوانید از گوگل به عنوان ماشین حساب استفاده کنید،برای استفاده از این قابلیت عبارت ریاضی مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد و اینتر کنید.مشاهده میکنید که گوگل براحتی جواب را برای شما نمایش میدهد علاوه بر این با تایپ عبارت Calculator یک نرم افزار ماشین حساب تحت وب در اختیار شما قرار داده میشود تا در مواقعی که به هیچ ماشین حسابی دسترسی نداشتید از آن استفاده کنید.

انزل وب

۲ – تبدیل واحد

گوگل همچین میتواند واحد و معیار های گوناگونی را به یکدیگر تبدیل کند،برای اینکار فقط کافیست در کادر جستجو عبارت خود به این صورت وارد کنید X to Y (به جای X و Y مقدار واحد مورد نظر خود را قرار دهید) به طور مثال با تایپ عبارت زیر دمای ۴۰ فارینهایت توسط گوگل به سلسیوس تبدیل میشود:

۴۰ degrees f to c

همچنین شما میتوانید با تایپ عبارت Unit Conversions از نرم افزار تحت وب تبدیل واحد گوگل که استفاده کنید.

انزل وب

۳ – مبدل ارز

برای استفده از مبدل ارز گوگل کافیست در کادر جستجو عبارت خود به این صورت وارد کنید X to Y (به جای X و Y واحد پول مورد نظر خود را برای تبدیل قرار دهید) به طور مثال با تایپ عبارت زیر دلار آمریکا به دلار کانادا تبدیل میشود:

usd to cad

همچنین شما میتوانید با تایپ عبارت Currency Conversions از نرم افزار تحت وب مبدل پول گوگل استفاده کنید.

انزل وب

۴ – آی پی ادرس شما

برای مشاهده آی پی آدرس سیستم خود عبارت what is my ip یا my ip در کادر جستجو تایپ و اینتر کنید.

انزل وب

۵ – آب و هوا

شما میتوانید از طریق گوگل آب و هوای فعلی و چند روز آینده شهر خود را مشاهده کنید،به طور مثال برای مشاهده آب و هوای فعلی تهران عبارت weather tehran باید در کادر جستجو تایپ کنید.

انزل وب

۶ – طلوع و غروب خورشید

برای مشاهده زمان طلوع غروب خورشید باید از عبارت های  (برای طلوع خورشیذ) sunrise یا  sunset (برای غروب خورشید) استفاده کنید (در این حالت گوگل با توجه به موقعیت فعلی شما زمان طلوع و غروب خورشید را نمایش میدهد)،حال اگر میخواهد به طور مثال طلوع خورشید به وقت تهران را مشاهده کنید باید عبارت sunrise tehran را تایپ کنید.

انزل وب

۷ – زمان ها

برای مشاهده زمان فعلی یک مکان خاص (به طور مثال تهران) عبارت time tehran را تایپ کنید،اگر عبارت time را تایپ کنید در این حالت گوگل با توجه به موقعیت فعلی شما زمان را نمایش میدهد.

انزل وب

۸ – معنای کلمه

برای تعیین معنا و تفلظ یک کلمه در زبان انگلیسی ( به طور مثال کلمه word ) فقط کافیست عبارت مورد نظر را به صورت  define word تایپ کنید تا گوگل معنا،تلفظ و اطلاعات بیشتر در مورد آن کلمه را به شما نمایش دهد.

انزل وب

۹ – رهیابی پرواز

برای مشاهده وضیعت پرواز یک هواپیما، نام خطوط هوایی و سپس شماره پرواز را در کادر جستجو تایپ کنید.

انزل وب

۱۰ – برنامه پرواز

به طور مثال با جستجوی عبارت flights from tehran to rasht شما میتوانید جدول پروازهای موجود تهران به رشت را مشاهده کنید.

انزل وب

۱۱ – داده

شما میتوانید در گوگل، داده های گوناگونی از شهر و کشورهای مختلف مانند جمعیت،نرخ بیکاری و.. را مشاهده کنید.به طور مثال برای مشاهده نمودار جمعیت ایران فقط کافیست عبارت population iran را تایپ کنید.

انزل وب

۱۲ – اطلاعات بورس و سهام

جهت مشاهده اطلاعات سهام مانند قیمت فعلی و نمودار قیمت ها و.. باید از عبارات انگلیسی که مربوط به سهام میشود استفاده کنید.

انزل وب

۱۳ – مترجم زبان

علاوه بر استفاده از سرویس google translate شما میتوانید از طریق کادر جستجو نیز کلمات را به زبان مورد نظر خود ترجمه کنید.به عنوان مثال برای ترجمه کلمه انگلیسی peace به زبان فارسی کافیست عبارت peace translate to persian تایپ کنید.

انزل وب

۱۴ – تقویم

شما میتوانید برای مشاهده تاریخ روزهای خاص مانند ولنتاین را با تایپ عبارت valentine day مشاهده کنید.

انزل وب

اگر شما نیز عبارت خاصی در گوگل سراغ دارید که با تایپ آن نتایج مفید و جالبی نمایش داده میشود آنرا در قسمت نظرات این بخش با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات

  • ناصرذامک says:

    این ایمیل سرقت شده

  • parmis says:

    ببخشید یدونه چیز دیگه هم هست . گوگل میتونه مثلا رستوران شورکولی یا هر جای دیگه ای رو جاشو بیاره.لطفا اضافه کنید متنتون هم خیی خوب بود عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی .لایک دارین جوجوها

  • پاریس وب says:

    اصلا توجه نکرده بودم به بعضی از کارایی های گوگل . ممنون از شما

  • راتین says:

    بسیار عالی ممنون که با مطالب رو به اشتراک میزارید. منتظر آموزش های بعدی تو سایت خوبتون هستم

  • جراح پلاستیک says:

    مطلبتون در مورد جستجو خوب بود از این به بعد حتما به وبلاگ شما سر می زنم.

  • جک برقی says:

    بسیار خوب بود تشکر میکنم از شما

صفحات 1 2