آسمان خراش دایره ای شکل با ۷۲ واحد آپارتمان و تولید برق برای کل شهر

با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه شاهد ارائه طرح های منحصر به فرد و خلاقانه که باعث استفاده هر چه بهتر از منابع طبیعی محیط اطرافمان و جایگزینی سوخت های فسیلی میشوند هستیم،Dutch Windwheel یک طرح عالی برای تبدیل کردن آسمان خراش های امروزی به یک نیروگاه تمام عیار تولید انرژی پاک میباشد.دو سال پیش محققان دانشگاه  فناوری Deft هلند طراحی را ارائه کردند که میشد بدون حرکت دادن قطعه ای از انرژی باد برق تولید کرد حالا معماران آلمانی با استفاده از همین ایده،نمونه اولیه ای از آسمان خراشی ۴۰ طبقه ای (با ۷۲ واحد آپارتمان) Dutch Windwheel  رونمایی کردند که با طراحی منحصر به فرد خود میتواند با عبور باد از میان فضای دایره ای شکل ساختمان برق مورد نیاز ۲۰۰۰ خانه را تولید کند.

آسمان خراش دایره ای با 72 واحد آپارتمان و تولید برق از انرژی پاک برای کل شهر

این ساختمان علاوه بر تولید انرژی الکتریسته به وسیله عبور باد طوری طراحی شده است که میتواند با جمع آوری آب بارانی که بر روی آن جاری میشود و تولید برق از انرژی خورشید و جمع آوری و تولید انرژی از فضولات گیاهی ساختمان به قطب تولید انرژی پاک شهر تبدیل شود.

آسمان خراش دایره ای با 72 واحد آپارتمان و تولید برق از انرژی پاک برای کل شهر

طراحی منحصر به فرد و کاربردی ساختمان به همراه ۷۲ واحد آپارتمان آن که میتواند به عنوان هتل نیز از آنها استفاده کرد باعث میشود یک نماد و جاذبه توریستی مفید در شهر بنا شود.

آسمان خراش دایره ای با 72 واحد آپارتمان و تولید برق از انرژی پاک برای کل شهر

این آسمان خراش ۱۷۳متر ارتفاع خواهد داشد و از ۲ قسمت دایره شکل بیرونی و درونی با نمای شیشه ساخته میشود که در بالای آن رستورانی با دید فوق العاده رو به شهر است.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات