بررسی و آموزش نصب و استفاده از ویندوز 10 - ترفندهای ویندوز 10

بررسی و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ – بخش دوم : ترفند ها و حل مشکلات رایج

پس از انتشار نسخه رسمی ویندوز ۱۰ به آموزش گام به گام نصب و بررسی کلی آن پرداختیم در بخش دوم بررسی و آموزش این سیستم عامل جدید، به معرفی روش ها،ترفند های کاربردی و ضروری  و حل مشکلات رایج کار با ویندوز ۱۰ می پردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

قبل از شروع ترفندهای ویندوز ۱۰ باید به این نکته اشاره کنیم که در برخی بخش ها جهت جلوگیری از بالا رفتن حجم مطالب و خسته کردن شما از توضیحات اضافی تا حد امکان خودداری نمودیم اما اگر قسمتی برای شما نامفهوم بود و یا نیاز به توضیحات بیشتری داشتید آنرا در بخش نظرات همین پست مطرح کنید. به علاوه اینکه در هرجای متن به جای کلیک میتوانید در دستگاه های لمسی تپ کنید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار،پاک کردن آپدیت ها و جلوگیری از دانلود و آپلودهای غیر ضروری ویندوز ۱۰

برای غیر فعال کردن قابلیت آپدیت خودکار ویندوز (Auto Update) و جلوگیری از استفاده از حجم اینترنت برای دانلود فایل ها در ویندوز۱۰،مسیر زیر را طی کنید:

از Start Menu بر روی گزینه Setting کلیک کنید.در کادر جستجو Update & security وارد کنید و پس از نمایش گزینه بر روی آن کلیک کنید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار،پاک کردن آپدیت ها و جلوگیری از دانلود و آپلودهای غیر ضروری ویندوز 10

بر روی Advanced options کلیک کنید.

ابتدا لیست Choose how updates are installed را بر روی Notify to schedule restart تنظیم کنید که قبل از شروع دریافت و نصب به شما اخطاری داده شود و به صورت اتوماتیک ویندوز آپدیت نشود.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار،پاک کردن آپدیت ها و جلوگیری از دانلود و آپلودهای غیر ضروری ویندوز 10

سپس به پایین همین  صفحه بروید و بر روی Choose how updates are delivered کلیک کنید.

در این صفحه اگر بر روی زبانه آبی رنگ که روبروی آن on نوشته است کلیک کنید و آنرا به off تغییر دهید به طور کل فرآیند آپدیت اتوماتیک غیر فعال (Disable) خواهد شد. و دو گزینه PCs on my local network و PCs on my local network, and PCs on the Internet به ترتیب برای فعال کردن آپدیت برای کامپیوترهای شخصی و مجازی شما میباشد.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار،پاک کردن آپدیت ها و جلوگیری از دانلود و آپلودهای غیر ضروری ویندوز 10

همچنین برای پاک کردن آپدیت های نصب شده در صفحه Update & Security با کلیک بر روی گزینه View your Update history میتوانید شرایط دانلود و نصب آپدیت ها را مشاهده کنید و با کلیک بر روی  گزینه Uninstall updates صفحه حذف و نصب آپدیت ها نمایش داده میشود

غیر فعال کردن آپدیت خودکار،پاک کردن آپدیت ها و جلوگیری از دانلود و آپلودهای غیر ضروری ویندوز 10

بالاترین گزینه در لیست جدیدترین آپدیت نصب شده و پایین ترین آن آپدیت های قدیمی است که با انتخاب و کلیک بر روی گزینه uninstall بالا آپدیت شروع به حذف شدن میکند.

تغییر تصویر پس زمینه لاک اسکرین ویندوز ۱۰

لاک اسکرین (Windows 10 Lock Screen) : تصویریی که ابتدای ویندوز بر روی آن ساعت و تاریخ نمایش داده میشود و باید آنرا به سمت بالا کشید تا صفحه لاگین نمایش داده شود

لاگین اسکرین یا لوگین اسکرین (Windows 10 Login Screen) : صفحه نمایش کادر پسورد و نام کاربری شما با تصویر زمینه آبی ویندوز

برای تغییر پس زمینه صفحه لاک اسکرین (Lock Screen) ویندوز ۱۰ مسیر زیر را دنبال کنید (ویندوز شما حتما باید اکتیو و دارای سریال نامبر باشد) :

بر روی دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه Personalize انتخاب نمایید

تغییر تصویر پس زمینه لاک اسکرین ویندوز 10

سپس با انتخاب گزینه Lock Screen و کلیک بر روی دکمه Browse یک تصویر را به دلخواه انتخاب کنید.

لاک اسکرین (Windows 10 Lock Screen)

نکته :برای تغییر پس زمینه صفحه لاگین اسکرین برنامه ای به نام Windows 10 Login Screen Background Changer منتشر شده که این برنامه باعث کرش (خراب) شدن سیستم شما میشود و پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان این برنامه را نصب نکنید!

تنظیمات وای فای ویندوز ۱۰ و جلوگیری استفاده دوستان و همسایگان از وای فای شما

ویندوز ۱۰ قابیتی داد که شبکه  وای فای (WiFi) سیستم شما را با مجوز قبلی و عدم درخواست جدید با دوستان فیس بوک،اسکایپ،کانتک های اوتلوک و.. (Facebook,Skype,Outlook) به اشتراک میگذارد،برای غیر فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را طی کنید:

از Start Menu بر روی گزینه Setting کلیک کنید.

در کادر جستجو Network & Internet group وارد کنید و پس از نمایش گزینه بر روی آن کلیک کنید.

در تب WiFi بر روی Manage WiFi کلیک کنید.در این قسمت نوار فعال بخش Connect to network share by my contacts را از On به Off تغییر دهید.

تنظیمات وای فای ویندوز 10 و جلوگیری استفاده دوستان و همسایگان از وای فای شما

همچنین برای فراموش کردن پسورد وای فای و عدم اتصال خودکار ویندوز ۱۰ به وای فای شما ،مجددا به بخش Network & Internet مراجعه کرده و در قسمت Manage WiFi settings به پایین صفحه مراجعه کنید و گزینه Manage known networks را انتخاب کنید.

تنظیمات وای فای ویندوز 10 و جلوگیری استفاده دوستان و همسایگان از وای فای شما

در این قسمت شما نام شبکه وای فای که الان به آن متصل هستید را مشاهده میکیند که دارای دو دکمه Share و Forget که کلیک بر روی دکمه اول برای به اشتراک گذاری وای فای و دکمه دوم برای فرام,ش کردن پسورد و خارج کردن این شبکه وای فای از لیست اتصال اتوماتیک به اینترت میباشد.

فارسی کردن تقویم،ساعت و کیبورد ویندوز ۱۰

جهت فارسی سازی تقویم و ساعت در ویندوز ۱۰ مسیر زیر را دنیال کنید:

در سمت راست تسکبار ویندوز (Task bar) بر روی ساعت و زمان کلیک و از پنجره باز شده گزینه Date and Time Setting را انتخاب کنید.

فارسی سازی تقویم،ساعت و کیبورد ویندوز 10

در پنجره باز شده به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه Additional date , time & regional settings کلیک کنید.

فارسی سازی تقویم و ساعت در ویندوز 10

در قسمت Region بر روی گزینه Change date ,time or number formats کلیک و از پنجره باز شده لیست formats را بر روی Persian قرار دهید و پنجره را OK کنید تا به ساعت و تاریخ و فرمت اعدا شما زبان فارسی شوند.

برای اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد ویندوز ۱۰ در صفحه Additional date , time & regional settings و در قسمت language بر روی گزینه change input methods کلیک کنید.

اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد ویندوز 10

در پنجره باز شده بر روی add language  نوار طوسی رنگ کلیک از لیست Persian را انتخاب و بر روی گزینه add کلیک کنید.

تنظیمات اپ استور برای دسترسی ایرانی ها

در صورتی که قادر به استفاده از اپ استور (Windows 10 App Store) نیستید و پیغام Store is not available in your country or region را دریافت میکیند مسیر زیرا دنبال کنید:

در سمت راست تسکبار ویندوز بر روی ساعت و زمان کلیک و از پنجره باز شده گزینه Date and Time Setting را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه Additional date , time & regional settings کلیک کنید.

تنظیمات اپ استور برای دسترسی ایرانی ها

در قسمت Region بر روی گزینه change location کلیک  و از لیست پنجره باز شده united state را انتخاب و پنجره را OK کنید.

افزایش سرعت ویندوز ۱۰ با غیر فعال کردن برنامه های غیر ضروری

برای این کار ابتدا تمام برنامه های باز ویندوز را ببندید و سیستم را یکبار ریستارت کنید،سپس با نگه داشت همزمان دکمه های alt+shift+esc تسک منیجر (Task Manager) ویندوز ۱۰ را باز کنید.

در پنجره تسک منیجر بر روی فلش پایین گزینه More details کلیک کنید.

سپس به تب Startup مراجعه کنید ،در اینجا لیستی از برنامه های نصب شده و یا در حال اجرای ویندوز را مشاهده میکنید که در ستون Startup impact ویندوز مشخص میکند که کدام برنامه ها بیشتر از همه از منابع سیستم استفاده میکنند و سرعت سیستم را میگیرند.

ابتدا لیست را به دقیت بررسی کنید و برنامه هایی  مثل Microsoft One Drive که شاید به درد شما نخورند و باعث کندی سیستم شوند را از لیست انتخاب و بر روی آنها کلیک راست کنید و گزینه Disable را برای غیر فعال سازی اجرای خودکار آنها در شروع ویندوز ۱۰ انتخاب کنید.

windows10 افزایش سرعت ویندوز 10 با غیر فعال کردن برنامه های غیر ضروری

توجه کنید در این روش برنامه حذف نمیشود بلکه غیر فعال خواهد شد و در اگر زمانی به شروع خودکار آن نیاز پیدا کردید مجددا با طی کردن همین مسیر و انتخاب گزینه Enable فعال میشود.

بعد از آپدیت ویندوز ۷ و ۸ به ویندوز ۱۰ سریال نامبر فعلی و جدید ویندوز ۱۰ را پیدا کنید

برای پیدا کردن سریال نامبر فعلی (Product Key) ویندوز ۱۰ میتوانید از برنامه کاربردی و کوچک ProduKey استفاده کنید،این برنامه سریال نامبر فعلی ۱۰۰۰ برنامه و ویندوز ها را به شما نمایش میدهد.

بعد از آپدیت ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10 سریال نامبر فعلی و جدید ویندوز 10 را پیدا کنید

با نصب و اجرای برنامه بر اساس ورژن ویندوزی که نصب کرده اید Product Key و Product ID ویندوز ۱۰ در لیست نشان داده میشود.

تغییر موتور جستجو پیش فرض از بینگ به گوگل در مایکروسافت ادج و کورتنا ویندوز ۱۰

موتور جستجو بینگ (Microsoft Bing) در همه جای ویندوز ۱۰ استفاده شده به طوری که انگار گوگل از ابتدا امر وجود خارجی نداشته است! برای بازگردانی گوگل (Google) دوست داشتنی به موتور جستجو پیشفرض در مروگر ادج (Microsoft Edge) مسیر زیر را دنبال کنید:

ابتدا یکبار Google.com را در اج باز کنید.

در مرورگر بر روی آیکن سه نقطه کلیک و گزینه Setting را انتخاب کنید،سپس از پایین لیست بر روی دکمه view advance setting کلیک کنید.

تغییر موتور جستجو پیش فرض از بینگ به گوگل در مایکروسافت ادج و کورتنا ویندوز 10

بر روی لیست بخش Search in the address bar with که bing پیشفرض آن است کلیک و گزینه Add را انتخاب نمایید.

تغییر موتور جستجو پیش فرض از بینگ به گوگل در مایکروسافت ادج و کورتنا ویندوز 10

حالا موتور جستجو گوگل را از لیست انتخاب و بر روی add as default کلیک کنید تا گوگل تبدیل به موتور جستجو پیشفرض شما شود.

برای تغییر نمایش نتایج جستجو شده کورتنا (Microsoft Cortana) از بینگ به گوگل ابتدا مرورگر گوگل کروم یا فایر فاکس را به عنوان مرورگر پیشفرض سیستم انتخاب کنید

تعیین مرورگر پیشفرض ویندوز 10 windows10

و سپس افزونه اجرا اسکریپت greasyfork را بر روی آنها نصب و سپس اسکریپ bing to google فایرفاکس یا bing2google گوگل کروم را مجددا بر روی این افزونه ها نصب و اجرا کنید.

نمایش نتایج جستجو شده کورتنا (Microsoft Cortana) از بینگ به گوگل

وارد کردن سایت های محبوب به مرورگر مایکروسافت ادج ویندوز ۱۰

برای وارد کردن سایت های محبوب (Bookmark – Favorites) و بارگذاری نوار سایت های بوک مارک شده (Favorites Bar & Import Favorites) خود از دیگر مرورگرها مانند Firefox و Google Chrome به مرورگر ادج مسیر زیر را دنبال کنید :

در مرورگر بر روی آیکن سه نقطه کلیک و گزینه Setting را انتخاب کنید و سپس بر روی Import favorites from another browser کلیک کنید.

microsoft windows 10 edg وارد کردن سایت های محبوب به مرورگر مایکروسافت ادج ویندوز 10

حالا در این قسمت میتوانید مرورگر های دیگر را انتخاب و با کلیک بر روی گزینه import سایت های بوک مارک شده و مورد علاقه خود را از browser دیگر به ادج منتقل کنید.

حذف کادر جستجو کورتنا از تسک بار

کادر جستجو کورتنا تقریبا فضای زیادی از تسکبار را خواهد گرفت و برای حذف و باز تر شدن فضا باید مسیر زیر را طی کنید:

حذف کادر جستجو کورتنا از تسک بار

بر روی فضای خالی تسکبار کلیک راست کنید و از بخش Search گزینه Show search box را به Hidden (در صورت انتخاب این گزینه به طور کل کورتنا در تسکبار نمایش داده نمیشود)  یا Show Search icon (در صورت انتخاب این گزینه فقط آیکن جستجو کورتنا در تسکبار نمایش داده میشود) تغییر دهید.

خاموش و غیر فعال کردن پنجره اخطار و اعلان تسکبار (Tip Notification) ویندوز۱۰

نمایش اطلاعیه و نکات راهنما ویندوز (Windows 10 Tips Notifications) در هنگام کار کردن با آن میتواند کمی آزار دهنده باشد اگر به این قابلیت نیازی ندارید برای غیر فعال کردن آن باید مسیر زیر را طی کنید:

از Start Menu بر روی گزینه Setting کلیک کنید ، و در پنجره باز شده گزینه System را انتخاب کنید.

خاموش و غیر فعال کردن پنجره اخطار و اعلان تسکبار (Tip Notification) ویندوز10

تب Notifications & actions را انتخاب و در قسمت پایین بخش Notifications گزینه Show me tips about windows را off کنید.

در این بخش شما میتوانید نمایش اخطار و پیغام های دیگر در ویندوز مثل اخطار برنامه ها (Apps) و.. را نیز غیر فعال کنید.

ریست کردن و بازگردانی (پسورد و تنظیمات) ویندوز ۱۰ به تنظیمات اولیه از لوگین اسکرین

در صورتی که ویندوز ۱۰ شما دچار مشکلاتی از قبیل کندی،ریستارت ناگهانی و یا ویروسی شدن و خراب شدن ریجستری گردید میتوانید با استفاده از قابلیت ریست کردن ویندوز ۱۰ (Reset Windows 10) به تنظیمات اولیه کارخانه (Winodws10 Reset Factory) آنرا با حفظ برنامه ها ی نصب شده و فایل های کنونی شما به تنظیمات و حالت اولیه خود باز گردانید،برای اینکار مسیر زیر را دنبال کنید:

ابتدا سیستم خود را ریستارت (restart) کنید و هنگامی که به صفحه لوگین اسکرین وارد شدید (login screen) بر روی دکمه پاور کلیک کنید و پس از باز شدن لیست دکمه شیفت (Shift) کیبورد را نگه دارید و بر روی ریستارت کلیک کنید. (تا زمان ریستارت شدن سیستم دکمه شیفت را نگه دارید)

ریست کردن و بازگردانی (پسورد و تنظیمات) ویندوز 10 به تنظیمات اولیه از لوگین اسکرین

پس از ریستارت شدن سیستم صفحه troubleshoot را مشاهده میکنید که باید بر روی Troubleshoot کلیک کنید.

ریست فکتوری ویندوز 10

در صفحه بعد بر روی Reset This PC کلیک کنید.درصفحه بعد با کلیک بر روی Keep my files عملیات ریست فکتوری ویندوز ۱۰ شروع خواهد شد و سیستم شما با سریال نامبر فعلی و اکتیو شده مجددا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. (با انتخاب Remove Everything همه تنظیمات و برنامه های شما پاک و سپس ویندوز ریست خواهند شد)

reset pc ویندوز 10 windows 10

استفاده از استارت منو ویندوز ۷ به جای استارت منو ویندوز ۱۰

اگر هنگام کار با استارت منو (Start Menu) جدید ویندوز ۱۰ مایکروسافت چندان احساس راحتی نمیکنید و استارت منو دوست داشتنی ویندوز ۷ (Windows 7 Start Menu) را به ویندوز ۱۰ ترجیح میدهید، میتوانید با استفاده از برنامه classicshell اینکار را انجام دهید.

استفاده از استارت منو ویندوز 7 به جای استارت منو ویندوز 10

این برنامه به برخی از قسمت های ویندوز ۱۰ شما قابلیت و ظاهر سیستم عامل ویندوز ۷ را میدهد و دارای چند پوسته و حالت برای استارت منو ویندوز ۱۰ میباشد.

پاک کردن وان درایو از منو آبشاری سمت راست اکسپلورر ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ به صورت کامل با OneDrive ادغام شده است و برای آنان که به استفاده از این سرویس علاقه چندانی ندارند اجتناب کردن از آن کاری سخت است چرا که در همه جای ویندوز گزینه های مربوط به وان درایو وجود دارد،برای حذف OneDrive از منو دسترسی سریع (quick access) سمت راست اکسپلورر ویندوز مسیر زیر را طی کنید :

در کادر جستجو regedit زا وارد و بر روی گزینه پیدا شده کلیک کنید

مسیر زیر را در ریجستری دنبال کنید:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}

پاک کردن وان درایو از منو آبشاری سمت راست اکسپلورر ویندوز 10

از سمت راست بر روی مقدار System.IsPinnedToNameSpaceTree کلیک کنید و value آنرا به ۰ تغییر و پنجره  را OK کنید و ببندید.حالا دیگر وان درایو در سمت راست نخواهید دید!

پاک کردن وان درایو از منو آبشاری سمت راست اکسپلورر ویندوز 10

جلوگیری از نمایش فایل و فولدرهایی که اخیرا باز کرده اید در قسمت دسترسی سریع ویندوز۱۰

برای جلوگیری از نمایش فایل و پوشه هایی که اخیرا در ویندوز ۱۰ باز نمودید در قسمت Quick Access ویندوز، مسیر زیر را طی کنید:

در اکسپلورر (Windows Explorer) از تب View بر روی گزینه Option کلیک کنید تا Folder Options ویندوز ۱۰ نمایش داده شود.

سپس در تب General و در بخش Privacy تیک گزینه های Show recently used files in Quick access و Show frequently used folders in Quick access را بردارید و بر روی Apply کلیک کنید و پنجره را ببندید.

جلوگیری از نمایش فایل و فولدرهایی که اخیرا باز کرده اید در قسمت دسترسی سریع ویندوز10

همچنین با کلیک بر روی دکمه Clear همین بخش کل تاریخچه باز کردن پوشه و فایل ها (Clear recent file and folder history) در ویندوز ۱۰ پاک میشود.

فعال کردن God Mod در ویندوز ۱۰

God Mod (حالت خدا ) گزینه ای مخفی در ویندوز است که باعث دسترسی سریع به تمامی تنظیمات ویندوز میشود.برای فعال کردن God Mod در ویندوز ۱۰ مسیر زیر را طی کنید:

یک پوشه جدید بر روی دسکتاپ ویندوز ایجاد کنید و نام آنرا را به اسم زیر تغییر دهید

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

فعال کردن God Mod در ویندوز 10

آیکن پوشه به کنترل پنل تغییر خواهد کرد و شما از طریق آن میتوانید به تمامی گزینه های ویندوز ده دسترسی پیدا کنید.

God Mod (حالت خدا ) ویندوز ده

غیر فعال کردن پیغام اخطار قبل از نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰

برای غیر فعال کردن پرسش های آزار دهنده ویندوز ۱۰ قبل از نصب و اجرا برنامه ها مسیر زیر را دنبال کنید:

عبارت Control Panel را در کادر جستجو تایپ و بر روی گزینه پیدا شده کلیک کنید.سپس از کنترل پنل بر روی System and Security کلیک کنید.

در قسمت بعد بر روی Security & Maintenance کلیک و زیر منو Security را باز کنید.به پایین صفحه رفته و از بخش Windows Smart Screen بر روی Change settings کلیک کنید.

غیر فعال کردن پیغام اخطار قبل از نصب برنامه ها در ویندوز 10

در پنجره باز شده گزینه Don,t do anything را انتخاب و پنجره را OK کنید.حالا اسمارت اسکرین ویندوز ۱۰ خاموش و دیگر پیغام های آزار دهنده نمایش داده نمیشود.

غیر فعال کردن پیغام قبل از باز کردن برنامه ها در ویندوز 10

عدم نمایش پیغام،پاک کردن،غیر فعال کرن آپدیت ویندوز دفندر ( Windows Defender) ویندوز ۱۰

Windows Defender ویندوز ۱۰ به نسبت قبل کامل تر و کارآمد تر شده است اما به نظر شخصی بنده هنوز به قدرت آنتی ویروس های مطرح جهان مانند بیت دفندر و کاسپرسکای نرسیده است ،اگر شما مشتری ثابت این آنتی ویروس ها هستید و قصد دارید ار آنها در ویندوز ۱۰ استفاده کنید پیشنهاد میکنم برای کارایی و بالا رفتن سرعت ویندوز ،ویندوز دفندر خود را غیر فعال کنید،برای غیر فعال کردن محافظ ویندوز باید مسیر زیر را طی کنید :

از Start Menu بر روی گزینه Setting کلیک کنید.

در کادر جستجو Update & Security وارد کنید و پس از نمایش گزینه بر روی آن کلیک کنید.

عدم نمایش پیغام،پاک کردن،غیر فعال کرن آپدیت ویندوز دفندر ( Windows Defender) ویندوز 10

بر روی تب Windows Defender کلیک و گزینه های Real-time protection و Cloud-based protection  و Sample submission را off کنید.

فعال کردن حالت امن (Windows 10 Safe Mode) ویندوز ۱۰

حالت بسیار کاربردی سیف مد (Safe Mode) در ویندوز ۱۰ غیرفعال است و برای فعال کردن آن باید مسیر زیر را طی کنید:

دکمه ترکیبی Win+R را نگه دارید تا پنجره Run اجرا شود و عبارت msconfig را تایپ و اینتر کنید.

در پنجره باز شده تب Boot را انتخاب کنید ،در اینجا لیست سیستم عامل های نصب شده بر روی کامپیوتر نمایش داده میشود،نسخه ویندوز ۱۰ فعلی که روبروی آن عبارت Current OS نوشته شده است را از لیست انتخاب کنید و در قسمت Boot Option تیک گزینه Safe Mode را بزنید و پنجره را OK کنید.

فعال کردن حالت امن (Windows 10 Safe Mode) ویندوز 10

سفارشی کردن استارت منو ویندوز ۱۰

برای سفارشی کردن استارت منو (Windows 10 Start Menu Customize) نیاز به کار چندان پیچیده ای نیست،میتوانید هر طرف استارت از بالا به پایین یا از سمت را به چپ بکشید تا اندازه آن تغییر کنید و با کلیک راست بر روی کاشی های استارت منو از طریق گزینه های Resize یا Unpin اندازه کاشی های زنده مترو را تغییر یا آنها را از استارت منو حذف کنید.

سفارشی کردن استارت منو ویندوز 10

اضافه کردن کامپیوتر در دکستاپ ویندوز ۱۰

اضافه کردن Computer یا همان My computer سابق به دسکتاپ (Desktop) ویندوز ۱۰ نسبت به قبل بسیار پیچیده تر شده است و حتی گزینه Show on my desktop هم از ویندوز ۱۰ حذف شده است،برای اضافه کردن Computer,User Files,Control panel,Network,Recycle Bin و.. به دسکتاپ ویندوز ۱۰ مسیر زیر را طی کنید:

بر روی دسکتاپ کلیک راست و گزینه Personalize را انتخاب کنید.تب Themes انتخاب و گزینه Go to desktop icon settings را انتخاب کنید

اضافه کردن کامپیوتر در دکستاپ ویندوز 10 windows 10.

تیک مواردی که میخواهید به دسکتاپ اضافه شود مثل Computer و .. را بزنید و پنجره را OK کنید.

حلا مای کامپیوتر دوست داشتنی به دسکتاپ ویندوز ۱۰ اضافه شده است!

تغییر محل نصب یک برنامه به درایو دیگر در ویندوز ۱۰

در حالت پیشفرض Windows Store نرم افزارهای مترو را که دانلود میکنید در درایو C نصب میکنید و اگر داریو C شما دارای حجم آزاد کمی باشد  بزودی با مشکل جدی مواجه میشوید،برای تغییر مسیر نصب برنامه ها در ویندوز ده مسیر زیر را طی کنید:

از Start Menu بر روی گزینه Setting کلیک کنید ، و در پنجره باز شده گزینه System را انتخاب کنید.

تب App & features را انتخاب و کمی صبر کنید تا برنامه ها لیست شوند.پس از لود،یک برنامه مترو (Metro app) را انتخاب کنید.پس از انتخاب برنامه دو دکمه Move و Uninstall مشاهده میکنید.

تغییر محل نصب یک برنامه به درایو دیگر در ویندوز 10

گزینه اول برای حذف و گزینه دوم برای تغییر مسیر نصب برنامه فعلی میباشد،پس از کلیک بر روی Move پاپ آپی نمایش داده میشود که از شما میتوانید از طریق آن مسیر دیگری برای نصب انتخاب و برنامه را به آن مسیر انتقال دهید.

 

تغییر محل نصب یک برنامه به درایو دیگر در ویندوز 10

تغییر رنگ منو تسک بار  ویندوز ۱۰ و هماهنگی آن با تصویر زمینه شما

یکی از قابلیت های جالب ویندوز ۱۰ ست شدن رنگ استارت منو و تسکبار متناسب با رنگ پس زمینه (background) فعلی میباشد که میتواند به محیط ویندوز جلوه و زیبایی بیشتری بدهد،از طریق مسیر زیر میتوانید این قابلیت را فعال کنید:

بر روی دسکتاپ کلیک راست و گزینه Personalize را انتخاب کنید.سپس تب Colors را انتخاب و در زیر گزینه Choose a color حالت Automatically pick an accent color from my background و Show color on Start , taskbar and action cent را از off به on تبدیل کنید.

تغییر رنگ منو تسک بار  ویندوز 10 و هماهنگی آن با تصویر زمینه شما

 تغییر نمایش پیشفرض اکسپلورر از دسترسی سریع (Quick Access) به کامیپوتر (This PC)

به طور پیشفرض پس از باز کردن اکسپلورر فایل ویندوز ۱۰ محیط مجازی Quick Access نمایش داده میشود و این برای کاربران قدیمی شاید کمی ناآشنا باشد،برای تغییر مسیر پیشفرض File Explorer ویندوز به This Computer یا همان My Computer قدیمی که شامل داریو های ویندوز (Drive) و .. می شود مسیر زیر را دنبال کنید:

در اکسپلورر از تب View بر روی گزینه Option کلیک کنید تا Folder Options ویندوز ۱۰ نمایش داده شود.سپس از تب General و از لیست Open File Explorer to گزینه This PC را انتخاب و پنجره را OK کنید.

 تغییر نمایش پیشفرض اکسپلورر از دسترسی سریع (Quick Access) به کامیپوتر (This PC)

حالا دیگر خبری از کویک اکسس در هنگام باز کردن اکسپلورر نیست و محیط مای کامپیوتر و درایو های شما به صورت پیشفرض نمایش داده میشود.


ترفندهای ویندوز 10

در پایان بخش دوم بررسی و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ سعی کردیم بیشتر به توضیح مواردی که باعث میشوند شما زودتر با طریق کارکرد این ویندوز آشنا و هماهنگ شوید بپردازیم و اگر شما نیز ترفند یا روش خوبی در ویندوز ۱۰ سراغ دارید یا با روش حل کردن مشکلی در Windows 10 آشنا هستید آنرا در بخش نظرات پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش ۲ روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش 16 روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
حل مشکل کد ارور 1009 آیفون
راهنما کامل: آموزش گام به گام ۹ روش رفع مشکل کد ارور ۱۰۰۹ آیفون
رفع ارور cannot connect to app store در آیفون
۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون

نظرات

  • مهسا خانوم says:

    wifi, من در ویندوز ۱۰ disable هستش جطور برش کردونم؟ دیکه تو استارت بار بایین صفحه و حتی سرج خود ویندوز هم وای فای سرج میکنم نتیجه نمیاره! لطفا در صورت باسخ به ایمیلم هم باسخ بفرستید،متشکرم
    m.mahsa1234@gmail.com

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      درایور وای فای رو مجددا نصب کنید و مسیر زیر رو طی کنید
      Control Panel\Network and Internet\Network Connections
      روی کانکشنتو کلیک راست و اگر disable هست اون رو enable کنید
      موفق باشید

  • وحید says:

    سلام
    من یه مشکل دارم
    ویندوز ۱۰ Enterprise رو نصب کردم و ایکنهای دسکتاپ رو خودم مرتب میکنم و جاهاش و عوض میکنم و سایزش و کوچیک میکنم ولی وقتی یکبار رفرش میکنم یا ریستارت میکنم به حالت اول برمیگردد و از حالت اتوماتیک هم برداشتم ولی مشکل حل نشد…..لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      تیک auto arrange رو احیانا نزدید ؟ کلیک راست روی دسکتاپ و استفاده از گزینه veiw

      • وحید says:

        نه تیک اون گزینه رو نزدم، از وقتی برنامه hotspot shield رو نصب کردم اینجوری شد، فک کنم تو رجیستری یه تغییراتی ایجاد کرده که کلا همیشه autu arrange باشه، در ضمن با پاک کردنش هم درست نشد، آیا میتونید بگید برای تغییر autu arrange به کدوم قسمت رجیستری رفت؟

        • شهریار مهاجر says:

          با سلام
          در fixit microsoft قسمت مورد نظر رو انتخاب وبرنامه شو دانلود کنید تا فایل های آسیب دیده رو درست کنه یا از گزینه repair ویندوز استفاده کنید
          موفق باشید

  • هادی says:

    سلام ببخشید من تازه ویندوز ۱۰ نصب کردم یه دفعه وای فای کامپیوتر رو فعال کردم بعد رمز وای فای رو عوض کردم دیگه کامپیوتر به وای فای وصل نمیشه میشه راهنمایی کنید

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      از روشی که در همین پست آموزش دادیم استفاده کنید و دکمه forget رو بزنید و پسورد رو مجددا وارد کنید
      موفق باشید

  • asaasli says:

    سلام. سه روز پیش ویندوز رو نصب کردم اما بخاطر مشکل ادمینستاری و اجازه ندادن دسترسی به درایو سی ریستش کردم اما از دیروز دیگه موسم کار نمیکنه
    البته تو محیط بوت کار میکنه اما تو محیط ویندوز نه . تمام کارهایی که بلد بودم و نبودم رو انجام دادم اما هنوز فایده نداشته راهی سراغ دارید ?

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      درایورهای سیستم مخصوصا یو اس بی رو آپدیت کنید
      موفق باشید

  • یکتا says:

    سلام . چرا با وجودی که گزینه aero peek از taskbar رو غیر فعال کردم باز هم پنجره های کوچیک روی نوار ظاهر میشه . و با رفتن موس روی آنها نشون داده میشه . ؟ متشکرم

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      در اینجا آموزش کامل اینکار داده شده
      موفق باشید

      • یکتا says:

        با سلام و تشکر از شما . همه آن مراحل رو انجام دادم ولی همچنان مشکل باقی است .یعنی aero peek همچنان فعاله. ضمنا این مشکل رو در ویندوز ۱۰ دارم .

        • شهریار مهاجر says:

          در استارت منو عبارت visual effects تایپ و بر روی گزینه adjust appearance and performance of windows کلیک کنید
          در پنجره Performance Options تیک گزینه Animations in the Taskbar رو بردارید

          راه دوم در رجیستر مسیر زیر را طی کنید و مقادیر رو تغییر بدید

          [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Taskband]
          “NumThumbnails”=dword:00000000

          [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
          “ExtendedUIHoverTime”=dword:41fffffe

          این روش برای ویندوز ۸ هست که احتمالا بر روی ویندوز ۱۰ هم کار خواهد کرد

          آموزش مایکروسافت
          موفق باشید

  • سعید says:

    به نظر من ویندوز ۱۰ من رو از نظر طراحی یاد مک می اندازدچطور میتونم به عکس های پس زمینه تم دستدسی داشته باشم یا منوی قبلی پدسولانایز برگردونم البته تو یک سایت دیدم روی یک بیلد از ویندوز این کار رو کرده بود

  • محمد says:

    با سلام وخسته نباشید تو ویندوز ۱۰ گزینه log in هنگام خاموش شدن ویندوز حذف شده

  • امیرعلی says:

    من ویندوز ۱۰ را نصب کردم مشکل وای فای دارم رمز وای فای را وارد میکنم حتی مدوم مشکلی نداره ولی وای فای لب تاپ میزنه limited چرا در ویندوز ۷ همین طور بود ولی در ویندوز ۸ نه سریع فعال شد
    منتظر جواب هستم ممنون

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      سیستم به مودم وصل میشه و اینترنت دارید؟ یا میگه رمز اشتباه؟

  • سید حسام says:

    من ویندوز ۱۰ را نصب کردم مشکل وای فای دارم رمز وای فای را وارد میکنم حتی مدوم مشکلی نداره ولی وای فای لب تاپ میزنه limited چرا در ویندوز ۷ همین طور بود ولی در ویندوز ۸ نه سریع فعال شد
    منتظر جواب هستم ممنون

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      سیستم به مودم وصل میشه و اینترنت دارید؟ یا میگه رمز اشتباه؟

  • سید محمود says:

    سلام
    با تشکر از مطالب خوبتون
    من هفته قبل وینوزم رو به ویندوز ۱۰ آپگرید کردم
    پسورد ویندوز رو امروز عوض کردم ولی فارسی گذاشتم پسورد رو
    ریست کردم، الان هیچ جوری نمیتونم زبان رو فارسی کنم و واردبشم
    حتی اون راه حل ریست کردن تنظیمات رو که نوشته بودید رفتم و چون اونجا قابلیت تغییر زبان داشت تونستم رمز رو وارد کنم و تنظیمات ریست شد، ولی دوباره رمز میخواد
    ضمنا دفعه قبل میتونستم ویندوز رو ریست کنم ولی الان دیگه گزینه ریست توی صفحه لگ این نیست
    کلید خاموش دستگاه هم اسلیپ میکنه
    خواهش میکنم کمکم کنید…

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      دی وی دی ویندوز رو بگزارید و سیستم رو بوت کنید در اون قسمت که نوشته install now در پایین صفحه بر روی repair کلیک کنید،بعد از روش بازیابی پسورد ویندوز ۷ رو امتحان کنید،اما کلا در روشهای بازیابی با پسورد های فارسی مشکل وجود داره
      موفق باشید

  • علی ر says:

    سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    مشکل من این که در ویندوز ۱۰ بلد نیستم رمز گذاری بر روی سیستم کنم

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      مسیر زیر را طی کنید
      Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts
      (همین آدرس رو در آدر بار اکسپپلورر دو تا کلیک کنید و پیست کنید مستقیما به این بخش منتقل میشید) و بر روی گزینه add password کلیک کنید
      موفق باشید

  • مهدی says:

    واقعا عالی بود .دستتون درد نکنه .فقط یه مطلب رو من ندیدم اونم باز کردن عکسها توسط برنامه فتو ویوور بود.که مثل اینکه برای اون هم یه نرم افزار کمکی چند کیلو بایتی نوشته اند.ممنون

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      از شما ممنونمفدر بخش سوم حتما این نرم افزار رو معرفی میکنیم
      موفق باشید

  • ِD.jons says:

    بنام خداوند جان و خرد

    باسلام و تشکر از زحماتتون

    بنده ویندوز ۱۰رو نصب کردم همه چیش اوکی بود الا ۱چیز که برا بنده خیلی مهمه.
    بنده برای تایپ زبان فارسی از on-screen keyboard (کیبورد مجازی ) خود ویندوز استفاده میکنم.
    مشکلی که با on-screen keyboard در ویندوز ۱۰ دارم اینه که نمیشه سریع و پشت سر هم حروف رو تایپ کرد “مثلا” وقتی میخوام کلمه “اب” رو تایپ کنم
    نمیتونم بلافاصله حروف ا و ب رو بزنم و باید ۲۰ثانیه حدودا مابین حروف صبر کنم تا حرف بعدی رو تایپ کنم./البته بجز on-screen keyboard خود ویندوز ۲برنامه کیبورد مجازی رو هم تست کردم که باز همینطور بود.
    در ویندوز ۷ برنامه on-screen keyboard اوکی هست ولی در ویندوز ۱۰ مشکل بالا وجود داره.

    ممنون میشم کمک کنید.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      چک کنید ببینید حالت تایپتون آیا روی Scan through keys هست؟
      باید وار بخش تنظیمات (options) بشید و گزیته click on keys رو فعال کنید،توضیحات بیشتر
      موفق باشید

  • حامد says:

    سلام
    من یه مشکل دارم
    ویندوز ۱۰ pro رو نصب کردم و ایکنهای دسکتاپ و خودم مرتب میکنم و جاهاش و عوض میکنم و سایزش و کوچیک میکنم ولی وقتی یکبار رفرش میکنم یا ریستارت میکنم به حالت اول برمیگردد و از حالت اتوماتیک هم برداشتم ولی مشکل حل نشد…..لطفا راهنمایی بفرمایید.

  • sina says:

    واقعا خیلی کمکم کردید.ممنون !!!

  • محمد says:

    با سلام تو یه مطلب خوندم که ویندوز ۱۰ بازیهای کرک شده را غیر فعال می کنه ایا این در مورد برنامه های کرک شده هم صدق می کنه

  • بهنام says:

    سلام دوست عزیز
    آقا ی سوال داشتم
    برای من cortana در دسترس نیست
    راهی هست که بتونم از cortana استفاده کنم ؟
    ممنون از مطالب مفیدتون

    • بهنام says:

      ی مشکل دیگه هم ک دارم
      صفحه استارت منو من کلا حذف شده و چیزی نمایش داده نمیشه
      راه حلش چیه ؟
      مجددا ممنون

      • شهریار مهاجر says:

        با سلام
        شاید مشکل از کانکشن اینترنت و تنظیمات منطقه ای شما باشد ،از روش تنظیمات اپ استور برای ایرانی های همین پست منطقه رو به united state قرار بدید ببینیند درست میشه
        موفق باشید

        • بهنام says:

          میشه بفرمایید از کدوم قسمت تغییر بدم ؟
          ممنونم

          • شهریار مهاجر says:

            در سمت راست تسکبار ویندوز بر روی ساعت و زمان کلیک و از پنجره باز شده گزینه Date and Time Setting را انتخاب کنید.

            در پنجره باز شده به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه Additional date , time & regional settings کلیک کنید.

            در قسمت Region بر روی گزینه change location کلیک و از لیست پنجره باز شده united state را انتخاب و پنجره را OK کنید.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      چه پیغامی دریافت مکینید؟

      • بهنام says:

        با تغییر کشور cotana ردیف شد
        ممنون ازتون
        ی مشکل دیگه هم هست اینکه صفحه استارت منو من بعد چن روز حذف شده و نرم افزار های داخل استارت منو مانند sports – news و … نشون داده نمیشه
        مشکل از کجاست ؟
        خیلی ممنون

        • شهریار مهاجر says:

          با سلام
          اتصال به اینترنت شما به درستی برقراره،و یکبار این موضوع را فی لترشکن تست کنید
          موفق باشید

  • ali says:

    سلام .بابت اطلاعات دستتون درد نکنه.
    من یک مشکلی که دارم این هست که ویندوز ۸.۱ را دارم و بعد ویندوز ۱۰ را به عنوان ویندوز دوم نصب کردم ، وقتی وارد ویندوز ۸.۱ می شوم همه ی برنامه ها و نرم افزار هایی که از استور دانلود کردم هستند ولی در ویندوز ۱۰ نیستند و وقتی سرچ می کنم نمی توانم بهشون دسترسی پیدا کنم . لظفا راه دسترسی به برنامه هایم را بگویید.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      وقتی ویندوز ۱۰ رو به عنوان ویندوز دوم انتخاب کردید احتمالا باید مجددا برنامه ها رو دانلود و نصب کنید چون فایل های نصب شده اونها در بخش دیگری از درایو شما هستند و در موردی که آپگرید کنید احتمالا درسیستم عامل اپ ها بدون تغییر باقی می مونند که البته در مورد این موضوع ۱۰۰% مطمئن نیستم
      موفق باشید

  • سلام دوست عزیز…
    ممنون از مطالب خوبت…
    یه چن تا مشکل داشتم
    اول اینکه اون گزینه ای که گفتید تو وای فا منیجر، اصلا مال من وای فا منیجر نداره… من PC دارم و ویندوزم TEST MOde pro 10240 هست… اصن وایفا منیجر نداره
    وقتی تقویمو فارسی کردم اعداد دانلود منیجرم هم ممیزی شده… / شده به جای نقطه
    زبان کیبوردم فاus، فا FA و ENG هست… تو ویندوز سونم با کلیدای کنترل شیفت عوض می شد اما الان با ویندوز اسپیس، با این که تو تنظیماتش کنترل شیفت هست…
    بعضی از نرم افزارها رو باز می کنه و بعضی ها رو یا دیر باز می کنه یا روش هنگ می کنه و یا روش همینجوری وای می سته و بعضی ها رو هم اصن اجرا نمی کنه…
    بعدش من گیرنده دیجیتال دارم رو کامپیوتر که کار نمی کنه و فک کنم مال درایورش باشه که می گه ساپورت نمی کنه… درایورامم ساپورت نمی شه… در واقع سی دی مین بوردم هم کار نمی کنه این جا…

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      آداپتور شبکه شما به خوبی نصب و چراغ وای فایتون روشن هست؟
      دانلود منیجر از منو نمایش (view) و از گزینه زبان بذارید روی English درست میشه
      در بقیه موارد هم احتمال میدم مشکل از سیستم باشه یا نسخه ای که نصب کردید نسخه فاینال نیست

      • آره… خب وای فای هست چون با موبایل داریم استفاده می کنیم… چراغ wlan هم روشنه…
        ولی خب وای فایی منیجمنت نداره… درایورها رو که نصب نمی کنه در حالی که تو ویندوز ۷ قبلی درایورها نصب می شد به راحتی… خب البته یه کارایی دارم می کنم تا درایورهای جدید رو دانلود کنم…
        زبان کیبورد رو هم درست کردم و از داخل تنظیمات فا us رو حذف کردم…
        دانلود منیجر هم درست شد… تو تنظیمات زبان، به جای / نقطه قرار دادم… شایدم خود به خود درست شده…
        ولی الان به شدت درگیرم با درایورها… یه درایوری هم هست به نام pci simple cominucation controller که نصب نیست ولی احتمالا باید بگیرم و آپدیتش کنم…
        نمی دونم درایور گیرنده دیجیتال برای هر مدلی فرق می کنه یا نه ممکنه برای دو تاشون یکی باشه… به هر حال فلش رو که وصل می کنم تو قسمت پایین نشون می ده ولی اینو که وصل می کنم نشون نمی ده البته قبلا نشون می داد تو ویندوز ۷
        من اینو با استفاده از اون فایل ۱۱ مگابایتی مایکروسافت گرفتم… مدلشم نوشته test mode windows 10 pro 10240
        حالا دیگه نمی دونم فاینال هست یا نه

        • شهریار مهاجر says:

          از برنامه DriverPack Solution استفاده کنید خودش اتوماتیک همه درایور ها رو نصب میکنه،نسخه نهایی ویندوز ۱۰ ۲ هفته پیش منتشر شده و اگر قبل از اون ویندوز رو نصب کردید نسخه توسعه دهنده و آزمایشی بوده و پیشنهاد میکنم به نسخه نهایی آپدیت کنید سیستم رو
          موفق باشید

  • heshmat says:

    واقعا دستتون درد نکنه عالی و کامل بود کاش یه جوری میشد جبران کرد .

  • مصطفی says:

    با سلام و خسته نباشد
    خیلی ممنون از آموزش های مفیدتون واقعا عالی بود.
    موفق باشید

  • میثم says:

    سلام
    من بروز رسانی ویندوز رو گذاشتم رو گزینه ای که الان کنه ولی دانلود نکنه می خوام همش دانلود نشه و فقط انهای که خودم می خوام رو دانلود کنه
    هرچی چرخیدم نشد امکانش هست؟امیدوارم منظورم و رسوندم

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      به شما اخطار داده میشه،و معمولا شما میتونید آخرین بروزرسانی رو به صورت آنلاین روی سیستمتون نصب کنید در غیر این صورت باید از روش های آپدیت آفلاین استفاده کنید
      موفق باشید

  • رامتین says:

    با سلام و خسته نباشید
    برنامه های که نوشته ها ی اون فارسی هست رو به صورت ناخانا نشون میده که اصلا قابل خوندن نیست قبلا تو ویندوز های قبلی یه جایی تو تنظیمات زبان یه تیک بود اونو میزدی مشکل بر طرف میشد ولی من هر چی گشتم تون تیکو پیدا نکردم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      مسیر زیر روی طی کنید :
      در سمت راست تسکبار ویندوز بر روی ساعت و زمان کلیک و از پنجره باز شده گزینه Date and Time Setting را انتخاب کنید.در پنجره باز شده به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه Additional date , time & regional settings کلیک کنید.در قسمت Region بر روی گزینه change location کلیک بعد تب Administrative رو انتخاب کنید در قسمت language for uni code programs بر روی دکمه change system local کلیک کنید و از لیست Persian رو انتخاب کنید و پنجره رو OK کنید و سیستم رو ریستارت کنید.
      موفق باشد

  • مهران says:

    سلام وخسته نباشید.
    واقعا عالی بود خیلی خیلی ممنون ….
    بهترین هارو برای شما آرزو میکنم مرسی.

  • artemis says:

    سلام
    یه مشکل عجیب دارم
    نوی مرورگر edge وقتی صفحه لود میشه بعد چند ثانیه نوشته ها کم کم تار میشن
    میدونید این مشکل رو چطور باید حلش کنم؟
    ممنون

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      مطمئن هستید در ادج فقط این مشا وجود داره و مشکل از کارت گرافیک نصب شده بر روی ویندوز نیست؟
      این راه هم امتخان کنید در setting ادج reading view رو روی dark تنظیم کنید ببینید اتفاقی میافته

      موفق باشید

  • iman says:

    با سلام
    من امروز آبدیت کردم به ویندوز ۱۰ و یک مشکل پیش آمد اونم اینه که صفحه کشیدگی داره در قسمت display هم همه ی حالت های صفحه را امتحان کردم اما مشکل حل نشد بعد هم همه ی دکمه های روی مانیتور من در این ویندوز قفل شده چرا؟
    ( مانیتور من ۱۹اینچ است )
    باتشکر

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      داریو کارت گرافیگتون رو آپدیت کنید و رزولوشن صفحه رو مججدا تنظیم کنید
      موفق باشید

      • iman says:

        واقعا از شما ممنونم
        ببخشید دو تا سوال دیگه هم دارم اولیش اینه که چه طوری میشه درایو c را خالی کرد بدون این که به فایل های سیستم آسیب زد
        و دومی اینکه چه طوری می شود کورتانا را فعال کرد
        مرسی

        • شهریار مهاجر says:

          میتونید برنامه هایی که به اونها نیاز ندارید رو از درایو c پاک کنید،فایل های سیستمی و ویندوز تو پوشه windows هستند و شما میتونید فایل های پوشه document و.. رو خالی و منتقل کنید به هارد دیگه در ضمن میتونید نگه داشتن win+r و بعد از باز شدن پنجره عبارت %temp% و اینتر کردن فایل های موقتی سیستم رو هم پاک کنید البته ممکنه برای پاک کردن بعضی از اونها با پیغام خطا مواجه بشید که اون فابل رو رد کنید،کورتنا هم در حالت پیشفرض فعال هست توی ویندوز ۱۰

  • بهنام says:

    سلام عزیز
    ممنون از آموزشت . عالی بود
    دو تا سوال داشتم
    شاید خیلی سوال ساده ای باشه :))
    ۱.چ جوری میتونم اسم پروفایل ویندوز ۱۰ رو تغییر بدم ؟
    ۲ . برای حذف یکی از حساب های کاربریم چ کار کنم ؟
    ممنون میشم جوابمو بدی

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      برای تغییر نام کاربری و حذف کانات در ویندوز ۱۰ مسیر زیر رو طی کنید:
      Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts
      (همین آدرس رو در آدر بار اکسپپلورر دو تا کلیک کنید و پیست کنید مستقیما به این بخش منتقل میشید)
      برای تغییر نام بر روی change your account name و بر حذف کاربر بر روی manage another account کلیک کنید
      موفق باشید

  • vahid says:

    با سلام بابت مطلب خوبتون.من برای ورود به استور و همچنین استفاده از و مایکروسافت اج مشکل دارم حتی منطقه رو هم از ایران تغییر دادم ولی این پیغام خطا رو ۰x80072efd میده و میگه شما نیاز به cv:sd26l2itn0c5bfdl دارید.اصن نفهمیدم چیه لطفا کمک کنید خیلی به استور احتیاج دارم.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      نسخه اصلی پیش نمایش رو نصب کردید یا نسخه نهایی؟ این مشکل تا جایی که بنده اطلاع دارم مربوط به کانکشن اینترنت شماست و گفته شده که ممکنه بعضی از قسمت های ویندوز ۱۰ به خوبی به اینتنرت متصل نیستند و برای رفع ارور ۰x80072efd را ه زیر پیشنهاد شده:
      ۱ – آپدیت کردن network adapter یا همون درایو کارت شبکتون و غیر فعال و فعال سازی مجدد اون ۲- win+r رو نگه دارید services.msc را تایپ و اینتر کنید و بر روی Network Location Awareness کلیک راست کنید و Properties رو بزنید ۳- در تب General بر روی Start کلیک کنید و برای Startup type گزینه Automatic رو انتخاب کنید و پنجره رو ok کنید

      کامیپوتر تون رو ریستارت کنید و در safe mode شبکهتون رو تست کنید

      موفق باشید

  • حسن says:

    سلام تشکر به خاطر مطالب بسیار مفید شما.

  • مظاهر says:

    سلام خسته نباشید
    یه سوال داشتم این اکسپلورر (Windows Explorer) تو اون قسمت بالا که یه سری چیزا نوشته تو ویندوز سون میشد رنگ قسمت بالاشو تغییر داد ولی تو ۱۰ یه دست سفید شده خیلی تو چشم میزنه میخواستم بدونم نمیشه تغییرش داد

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      برنامه windowblinds اینکار رو انجام میدهد
      میتونید اون رنگ سفید رو به رنگ های دیگه تغییر بدید در قسمت تغییر رنگ منو تسک بار ویندوز ۱۰ همین پست تا بخش colors ادامه بدید در اونجا یک بخش هست که میتونید رنگ های متفاوت واسه اکسپلوور و پنجره ها بگذارید
      موفق باشید

      • مظاهر says:

        این برنامه رو ویندوز ۱۰ اجرا نمیشه
        روش کلیک میکنی برای نصب یه پیام میده که سایر مدل ویندوز مث ۸.۱یا غیره نصب میشه
        اون colors هم که گفتین رفتم ولی اون قسمت بالا اکسپلورر تفییر نمیکنه
        تو این اسکیرن شات اونجایی که منظورمه رو با کارد قرمز نشون دادم
        http://s1.upload7.ir/downloads/cd8twkOfQKsnpRDJOUDSOxGOMPXhdhSf/Untitled.jpg

        • شهریار مهاجر says:

          با سلام
          یک تم سیاه رنگ برای ویندوز ۱۰ به صورت مخفی وجود داره که بنده چندان اونو پیسنهاد نمیکنم اما اگر علاقه به عوض کردن رنگ یفید بالا دارید آموزش فعال سازی اون در اینجا توضیح داده شده،در ضمن شما میتونید با عوض کردن تم رنگ اون قسمت رو عوض کنید اما با توجه به اینکه ویندوز ۱۰ تازه منتشر شده فعلا تم خاصی برای اون در دسترس نیست البته یکسری تم پیشفرض هست که ظاهر چندان زیبایی ندارند.

          موفق باشید

صفحات1 2 3 10