معرفی و بررسی نرم افزار های فارسی افزایش و کاهش وزن (تناسب اندام)

معرفی و بررسی نرم افزار های فارسی افزایش و کاهش وزن (تناسب اندام)

داشتن وزن ایده آل برای کسانی که سلامتی جز اولین اولویت های زندگی آنها است بسیار مهم میباشد.برای رسیدن به وزنی ایده آل ممکن است شما نیاز به کم کردن یا اضافه کردن وزن داشته باشید،در این پست ما سعی میکنیم نرم افزار های فارسی برای اضافه یا کم کردن وزن که برای کامپیوتر و موبایل (اندروید و آی او اس) منتشر شده اند را معرفی و بررسی کنیم تا شاید  با کمک آنها بتوانید در آینده راحت تر و بهتر به وزن مناسب خود برسید.

قبل از شروع پست پیشنهاد میکنیم حتما پست ۷ نرم افزار که در هنگام کار با کامپیوتر به سلامتی شما فکر میکنند که قبلا در انزل وب منتشر کردیم را نیز مشاهده کنید.

نرم افزار های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای کامپیوتر (PC)

در بین انبوه نرم افزارهای سلامتی انگلیسی زبان متاسفانه نرم نرم افزار فارسی پیشرفته ای برای کمک به تناسب اندام و سلامتی کاربران فعلا در بازار و اینترنت موجود نیست و ما تنها توانستیم به ۲ نرم افزار ساده رایگان در این زمینه دسترسی پیدا کنیم.

نرم افزار سلامت کاشف

این نرم افزار ساده و کم حجم بدون نیاز به نصب (پرتابل) است و دارای امکانات نسبتا خوبی است.از امکانات نرم افزار میتوان به محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) ، محاسبه اضافه وزن و یا کمبود وزن ، محاسبه کالری مورد نیاز روزانه بر حسب کیلو کالری، محاسبه درصد چربی تشکیل دهنده وزن ، محاسبه ضربان قلب ورزشکاران در همه ی حالات برای نشان دادن آمادگی بدن در هر وضعیت ، گزارش وضعیت میزان چربی (عالی . خوب . ریسک کم . ریسک بالا)،جدول مواد غذایی کالری داری به همراه مقدار آنها،محاسبه مقدار خون بدن برحسب میلی لیتر و موارد محاسباتی بسیار دیگر در همین زمینه به همراه مقاله های آموزشی که البته فونت و نحوه چینش چندان خوبی برای خواندن ندارد اشاه کرد.

نرم افزار های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای کامپیوتر (PC)

روند کار این برنامه به این شکل است که شما فرم ها را بر اساس مشخصات فردی خود پر و برنامه با توجه به الگوریتم های پزشکی منتشر شده در همان زمینه محاسبات را انجام داده و نتیجه را اعلام خواهد کرد.به طور کل این نرم افزار بهترین نرم افزار رایگان فارسی در این زمینه میباشد که البته جای کار بسیار دارد و در نگاه اول شبیه به یک پروژه دانشجویی با گرافیک ساده است و میتوان با آپدیت و پیشرفت آن در آینده جایگاه بسیار بهتری در بین کاربران پیدا کند همچنین منابع استفاده شده برای محاسبات و مطالب آموزشی در این نرم افزار درج نشده است.

دانلود نرم افزار سلامت کاشف با حجم ۵۸۰ کیلوبایت

نرم افزار سلامت

این نرم افزار فلش که از سوی سازنده بازی قدیمی و معروف فارسی بازی با کلمات منتشر شده نسبت به نرم افزار سلامت کاشف دارای امکانات محدود تر و حتی گرافیک ضعیف تری است و شاید تنها نقطه برتری آن درج منابع استفاده شده در قسمت درباره ما است.همانند نرم افزار قبلی این نرم افزار نیز بدون نیاز به نصب و کم حجم است اما حتی امکانات مدیریتی پیش فرض اکثر نرم افزار ها مثل پنجره نمایش (نرم افزار فول اسکرین اجرا میشود)دکمه های کوچک کردن ،بزرگ کردن و خروج (دکمه خروج این برنامه با تاخیر بسیار کار میکند) را ندارد!

نرم افزار های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای کامپیوتر (PC)

برنامه دارای ۴ بخش محاسبه درصد چربی بدن ،محاسبه شاخص توده بدنی ،محاسبه ضربان قلب هنگام ورزش و محاسبه درصد چربی بدنی میباشد و پس از گرفتن اطلاعات شخصی شما نتیجه محاسبات و اطلاعات را نمایش میدهد.

دانلود نرم افزار سلامت با حجم ۱.۶۳ مگابایت


برنامه های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای موبایل (Smart Phone Apps)

بر خلاف بخش نرم افزار های کامپیوتر،در حوزه موبایل و گوشی های هوشمند نرم افزار های فارسی رایگان و غیر رایگان خوبی برای تناسب اندام در سیستم عامل های موبایل اندورید و آی اوس (Android & iOS) منتشر شده است که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.البته باید به این نکته توجه کرد که امکانات و بروزرسانی برنامه های رایگان ضعیف تر از برنامه های غیر رایگان هستند و پیشنهاد میکنیم جهت حمایت از برنامه نویسان ایرانی و پیشرفت و توسعه نرم افزار هایی در این زمینه از برنامه های پرداختی (غیر رایگان) نیز استفاده کنید چرا که دارای امکانات بیشتر و بهتر،پشتیبانی و مشکلات کمتری هستند.

افزایش و کاهش وزن پلاس و ماینس

برنامه های کاهش وزن با وزن ماینس و افزایش وزن با وزن پلاس Train Studio جزو برنامه های غیر رایگان خوبی هستند که دارای امکانات به نسبت محدود تر اما خوب نسخه انگلیسی مشابه میباشند. طراحی نرم افزار روان و کاربر پسند است و اپ ها دارای امکناتاتی همچون محاسبه ی کالری دریافتی و مصرفی، محاسبه ی وزن ایده آل و BMI با توجه سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیت،رسم نمودار هفتگی مصرفی و دریافتی شما،جدول کالری مواد غذایی پر استفاده،نکاتی برای تغذیه و.. میباشد.

برنامه های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای موبایل (Smart Phone Apps)

دانلود و نصب کاهش وزن با وزن ماینس از بازار برای سیستم عامل اندروید

دانلود و نصب افزایش وزن با وزن پلاس از بازار برای سیستم عامل اندروید

نرم افزار تناسب اندام کاله‎ری (Kallehry)

نرم افزار کاله ری شرکت کاله با شعار “تغذیه سالم،راز سلامتی” جزو بهترین برنامه های رایگان تناسب اندام برای دستگاه های اپل (iOS) میباشد.این نرم افزار که متاسفانه هنوز نسخه اندورید آن منتشر نشده است یک برنامه خوب با گرافیک کاربر پسند و امکانات قابل قبول است و هر چند که در لا به لای پیشنهادات نرم افزار تبلیغات محصولات کاله را مشاهده میکنیم اما این موضوع نسبت به اطلاعات و امکاناتی که در اپ ارائه میشود چندان آزار دهنده نیست.

برنامه های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای موبایل (Smart Phone Apps)

این نرم افزار که با هدف کمک برای رسیدن به وزنی ایده آل و داشتن رژیمی متعادل و مناسب سلامتی شما طراحی شده است دارای امکاناتی همچون محاسبه جدول BMI ، نمایش وزن ایده آل شما،محاسبه کالری مورد نیاز برای رسیدن به وزن هدف، تولید برنامه رژیمی برای کاربر،- نمایش رژیم برای ۵ وعده روزانه،نمایش نمودار وزنی، اجرای برنامه رژیمی توسط کاربر و.. میباشد.

دانلود و نصب Kallehry از سیبچه برای سیستم آی او اس اپل

دانلود و نصب Kallehry از اپ استور برای سیستم آی او اس اپل

نرم افزار رژیم ها و تناسب اندام (متناسب شو)

از دیگر برنامه های رایگان (با بخش های ویژه غیر رایگان) اندروید میباشد که برای کسب اطلاعات درباره سلامتی،تناسب اندام،رژیم های غذایی با برنامه روزانه،حرکات ورزشی متحرک و ثابت بر اساس موضع چاقی و … طراحی شده است.

برنامه های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای موبایل (Smart Phone Apps)

این برنامه دارای گرافیک تقریبا خوب،نحوه چینش و فونت کلمات تقریبا ناخوانا و فاقد امکانات مانند اندازه BMI و.. است و بیشتر جنبه اطلاعاتی در مورد غذا و تغذیه دارد.خوشبختانه منابعی که مطالب نرم افزار در بخشی از آن درج شده است و برنامه دارای انبوه ای از رژیم و تکنیک های غذایی خاص میباشد که البته برخی از آنها غیر رایگان هستند.

دانلود و نصب متناسب شو از بازار برای سیستم عامل اندروید

سلامتی و تناسب اندام ژیلەمۆ

این اپ نیز همانند متناسب شو رایگان (با بخش های ویژه غیر رایگان) مخصوص سیستم عامل اندروید میباشد.از نقاط قوت این اپ میتوان به دو ابزار برای اندازه گیری شاخص توده بدنی و سوخت و ساز پایه و گرافیک مناسب آن نام برد.

برنامه های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای موبایل (Smart Phone Apps)

نرم افزار دارای مقالات متعدد درباره چگونگی نگهداری از سلامتی،بهبود تغذیه و کاهش وزن برگرفته از سایت های تناسب اندام با امکان جستجو مطالب میباشد و دارای تنظیمات برنامه و رابط کاربری خوبی است.

دانلود و نصب سلامتی و تناسب اندام از بازار برای سیستم عامل اندروید


در پایان باید به این نکته اشاره کرد روند توسعه و پیشرفت اپ های موبایل و نرم افزار های دسکتاپ که در حوزه مهم سلامت و تندرستی کاربران فعالیت میکنند نوپا و رو به جلوست و امیدواریم در آینده با سرمایه گذاری خوب شاهد تولید نرم افزارهای قوی تر با امکانات و ابزارهای نظارتی بیشتر برای تناسب اندام و سلامتی افراد جامعه باشیم.اگر شما نیز نرم افزار خوبی در این حوزه سراغ دارید خوشحال میشویم آنرا در بخش نظرات معرفی و با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • مری says:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون ولی یه نرم افزار فوق العاده رژیم درمانی هستش که خیلی کامل و علمیه اسمش هم نرم افزار تغذیه و رژیم درمانی سلاک طب هستش که انواع پکیج های مختلف رو ارائه میده من یک نسخه نرم افزار رژیم درمانی مستر دایت پرو رو دارم که واقعا مشابه حتی خارجی نداره و فوق العاده عمل میکنه و برای pc هم هستش .

  • Zahra says:

    سلام ، چطوری دانلود کنم

  • علیرضا says:

    سلام و خسته نباشید… بسیار مفید بود. تشکر.

  • رحمت احمدی says:

    سلام
    اطلاعاتتون خیلی خوب بود مرسی
    اگه امکان داره اطلاعاتی یا نرم افزاری از حرکات اصلاحی ارائه بدین ممنون

  • نیازمندی های شهری says:

    جالب بود.
    ممنون.