فهمیدن-وقایع-و-موقعیت-افراد-در-اینترنت

۵ نقشه که امکان مشاهده وقایع در اینترنت را به ارمغان می آورند

اینترنت،شبکه ای که میلیون ها نفر هر لحظه در آن فعالیت میکنند.شبکه های اجتماعی،دانش نامه ها،موتورهای جستجو و.. امروزه واژگانی بسیار آشنا و ضروری برای ما هستند و اکثر ما حتی نمیتوانیم زندگی بدون اینترنت را تصور کنیم.در ادامه سرویس های جالبی را به شما معرفی میکینم که در هر لحظه نشان میدهند چه در قلب تپینده شبکه اینترنت می گذرد و کاربران تا چه حد در این شبکه جهانی فعالیت میکنند.

مانیتورینگ فعالیت های انجام شده در وب سایت و شبکه های اینترنتی

در ادامه ۵ نقشه ی آنلاینی که برای مشاهده و بررسی تغییرات در محبوب ترین اپلیکیشن ها و وب سایت های محبوب ایجاد شده اند را معرفی می کنیم.

مشاهده ی تغییرات لحظه ای در ویکی پدیا

همان طور که می دانید، ویکی پدیا (Wikipedia) یک دانش نامه ی عظیم رایگان است که با زبان های مختلف و به صورت کاملا کاربردی برای جست وجوی هر واژه و یا اصطلاحی کارآمد می باشد.اما نکته ای که وجود دارد این است که این دانش نامه پیوسته در حال تغیییر و ویرایش می باشد.بنابراین امکان چک کردن هر گونه به روزرسانی در این وب سایت با استفاده از یک نقشه ی جامع با نام Wikipedia Recent Changes Map فراهم شده است.به این شکل با وجود این که مطالب وب سایت به صورت دوره ای توسط خود ویکی پدیا و یا کاربران تغییر می کند، می توانید ویرایش هایی که چک کردن آن ها برای شما لازم است را با استفاده از این نقشه ردیابی کنید و نسخه بروز هر یک از آن ها را بخوانید.

مشاهده ی تغییرات لحظه ای در ویکی پدیا

مشاهده مکان و زمان ارسال عکس های کاربران شبکه اینستاگرام

یکی از محبوب ترین نرم افزارهایی که امروزه کاربران به صورت روزانه از آن استفاده می کنند، اینستاگرام (Instagram) است.نرم افزای که بیشترین استفاده را در موبایل ها دارد و هر شخص یا برندی برای گسترش فعالیت خود در اینستاگرام در کنار هزاران کاربری که در آن عضو هستند، حساب کاربری ایجاد و فعالیت می کند. اگر برایتان جالب است بدانید که در هر لحظه چه تعداد عکس و یا فیلم در اینستاگرام توسط کاربران سراسر جهان آپلود میشود،میتوانید توسط سرویس جالب Mapstigram این جریان اشتراک گذاری را مشاهده کنید.همچنین با استفاده از سرویس Worldc.am میتوایند تمامی عکس های مرتبط با یک موضوع خاص در منطقه فعلی خود بر روی نقشه را مشاهده کنید.

نقشه ی اینستاگرام

مشاهده و ردیابی توییت ها در توییتر

توییتر (Twitter) یکی از معرف ترین ابزارهایی است که شاید به علت جلوه های ویژه ای که در آن وجود داشت بیشتر از خود فیس بوک مورد استقبال کاربران قرار گرفت.توییت ها در توییتر مهم ترین بخش می باشد، اما ردیابی این که هر یک از این توییت ها در چه زمانی ارسال شده اند مشکل است، چرا که روزانه حجم زیادی از مطالب و اطلاعات توییت میشود.بنابراین توییتر نیز در یک اقدام خلاقانه،نقشه ی توییتر را با عنوان TweetPing منتشر کرد.

جالب تر از این موضوع، دیزاین نقشه ایست که برای توییتر فراهم شده است.می توانید هزاران علامتی که به صورت چشمک روی نقشه ظاهر میشوند را ردیابی کنید! این چشمک ها همان توییت هاییست که در هر لحظه در توییتر ارسال میشوند!

مشاهده اتفاقات تویتر بر روی نقشه

ردیابی حمله ی DDoS هکر ها در اینترنت

یکی از مواردی که به شدت در اینترنت و سرورهای مورد استفاده توسط کاربران قابل توجه می باشد، حمله ی DDoS می باشد.این واژه ی نام آشنا ممکن است برای شما کمی مبهم باشد! پس در ادامه مختصری درباره ی آن میخوانید:

حمله ddos یا dos مخفف (denial of service attack) به معنای استفاده بیش از حد از یک منبع و سرازیر شدن حجم زیادی از تقاضا به سمت یک وب سرور می باشد.در نتیجه سرور اشباع میشود و با اختلالی که در آن ایجاد میشود، از دسترس خارج می شود.

این حملات به صورت معمول توسط گروه های هکری که در این موضوعات تخصص دارند و با هدف ها و سیاست های شخص مثل کنار زدن رقبا در اینترنت و.. ترتیب داده میشوند.

خب برای این که بتوانیم روزانه هر یک از این حمله هارا در وب ردیابی کنیم، یک سرویس جامع به نام Fortiguard Threat Map تهیه شده است.این سرویس به شکل تصویری  این حمله ها را که به صورت ثانیه ای در فضای وب صورت می گیرد نشان می دهد.

ردیابی حمله ی DDoS در اینترنت

بررسی زمان آپلود ویدیو ها در یوتیوب

مسلما برترین شبکه به اشتراک گذاری ویدیو در جهان با امکان آپلود نامحدود و رایگان ویدیو،سرویس یوتیوب (YouTube) گوگل است.همان طور که گفته شد در این شبکه روزانه بقدری ویدیو آپلود میشود که ردیابی زمان و بررسی ویدیو هایی که ممکن است برای ما محبوب تر باشد مشکل میشود.این نقشه به صورت مداوم زمان و مکان آپلود ویدیو های مختلف را به روزرسانی می کند.

نقشه یوتیوب YouTube Trends Map امکان مشاهده ی زمان ارسال ویدیو ها در سر تا سر جهان را به کاربران می دهد.

بررسی زمان آپلود ویدیو ها در یوتیوب

اگر شما نیز نقشه جالبی سراغ دارید که فعالیت های در اینترنت را نمایش میدهد آنرا در بخش نظرات معرفی کنید.

پیروز وسربلند باشید

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 روش حل مشکل گیر کردن در حالت Checking Your Browser
آموزش ۶ روش حل مشکل گیر کردن در حالت Checking Your Browser
حملات DDoS چیست و چگونه از آنها در امان باشیم؟
حملات DDoS چیست و چگونه از آنها در امان باشیم؟

نظرات