زیباترین نقاط ایران - مرداب بندرانزلی

معرفی بهترین سایت های فارسی گردشگری ایران و جهان

امروزه جست وجو پیرامون مکان های دیدنی ایران و آشنایی با اماکن گردشگری به صورت اینترنتی رایج تر شده است و در این زمینه وب سایت های خوبی فعالیت می کنند. وب سایت هایی که بازدید روزانه ی بالایی دارند و مرجع مناسبی برای آشنایی با مناطق گردشگری ایران عزیزمان می باشند.در ادامه معرفی سرویس و سایت های برتر فارسی، اینبار به معرفی تعدادی از وب سایت های ایرانی برتر که در زمینه ی گردشگری فعالیت دارند می پردازیم.با ما همراه باشید.

وب سایت های برتر گردشگری ایران و دنیا (Best Iran Tourism Websites)

در ادامه ۶ سایت و سرویس فارسی زبان که دارای آرشیو مطالب مناسب با امکانات قابل قبولی هستند را معرفی میکنیم.انتخاب این سایت ها بر اساس معیارهایی مثل نوع مطالب،آرشیو،طراحی ظاهری و توضیحات درج شده بوده است و فعالیت تجاری و.. وب سایت به هیچ عنوان در این پست به عنوان معیار انتخاب در نظر نگرفته شده است.

گردشگری ایرانی با مکان بین

پروتال گردشگری “مکان بین” از مجموعه سایت هایی تشکیل شده که هر یک از آنها به صورت مجزا به استانی اختصاص داده شده است و اطلاعات گردشگری مربوط به مراکز تفریحی و توریستی، اماکن تاریخی و باستانی، مراکز خدماتی و… آن استان با مشخصات کامل آن در قالب نقشه های ماهواره ای گنجانده شده است.در صفحه ی اول وب سایت توضیحات جامعی درباره ی حوزه فعالیت وب سایت می خوانید و درقسمت منوی سایت می توانید وب سایت مربوط به تک تک شهرهای ایران که به صورت مستقل فعالیت دارند را مشاهده کنید.

به عنوان مثال با ورود به وب سایت مازندارن، می توانید بهترین راهنمای گردشگری این استان را مشاهده کنید.در گوشه ی سمت چپ می توانید هر یک از شهر های این استان را انتخاب کنید و منحصرا در همان شهر جست وجو کنید.

ابزارها و آموزش های لازم برای جهت یابی، نقشه ی جامع مربوط به هر شهر، معرفی های جاذبه ها ، ارائه زمان بازدید و آدرس دقیق محل از جمله جزییاتی ست که در وب سایت هر استان می توانید مشاهده کنید.

وب سایت های برتر گردشگری ایران

آشنایی با خدمات و ملزومات سفر با گردشگری ایران

یکی دیگر از وب سایت های گردشگری ایرانی، وب سایت گردشگری ایران است.این وب سایت کمی با مکان بین متفاوت است و تمرکز خود را تنها روی معرفی دیدنی ها نگذاشته است.در واقع جاذبه های گردشگری از منوی بالای سایت قابل دسترس است.اما علاوه بر معرفی جاذبه ها، آشنایی با رسوم و آهنگ های محلی، اصطلاحات محلی و قومی ، محصولات و ….از جمله دیگر بخش های این وب سایت است.معرفی بازی ها و صنایع دستی و غذاهای محلی بخش دیگر این وب سایت است

آلبوم تصاویر و ویدیو های متنوع که نشانگر تغییرات هر مکان از گذشته تا کنون می باشد، بخش جذاب دیگر این وب سایت است.

آشنایی با خدمات و ملزومات سفر با گردشگری ایران

آشنایی با جاذبه های ایران و جهان با وب سایت گردشگرها

دیگر وب سایت گردشگری فارسی زبان، گردشگرها می باشد.این وب سایت علاوه بر معرفی جاذبه های ایرانی، به معرفی هتل های معروف غیرایرانی نیز پرداخته است و اطلاعات جامعی در رابطه با تورهای مسافرتی موجود نیز روزانه آپدیت می کند.ضمنا با استفاده از مسیریاب سفر می توانید جاذبه های گردشگری ایرانی معرفی شده در وب سایت را بهتر ردیابی کنید.

آشنایی با جاذبه های ایران و جهان

سیر و سفر در ایران با سی ایران

دیگر وب سایت ایرانی که خدمات خوبی را برای گردشگری و آشنایی با جاذبه ها به کاربران ارائه می کند، این وب سایت می باشد.دتسرسی سریع به جاذبه های دلخواه با تعیین مبدا و مقصد سفر خود شاید بهترین گزینه ی این وب سایت می باشد.

به طول کلی جاذبه ها، غذا ها و آداب و رسوم و…در منوی جداگانه دسته بندی شده است که به راحتی از قسمت بالای سایت قابل دسترس می باشد.

بخش دیگر کاربردی وب سایت ،پکیج های گردشگریست که با قیمت پایینی در وب سایت عرضه شده است و می توانید کل جاذبه هارا به صورت اطلس و در یک فایل پی دی اف داشته باشید.

سیر وسفر با استفاده از وب سایت seeiran

گردشگری با توریسم ایران

توریسم ایران یکی دیگر از پروتال های گردشگری است که دارای امکانات خوبی میباشد و مرجع مناسبی برای آشنایی با جاذبه های توریستی ایران است.بخش اعظم این وب سایت به ارائه خدمات گردشگری نظیر هتل، حمل و نقل هوایی و فروش محصولات گردشگری نظیر کتاب و نرم افزار اختصاص یافته است.برای آشنایی با جاذبه های ایرانی بخش کاملا کاربردی ای تهیه شده است که می توانید با انتخاب استان مورد نظر خود به صورت سریع به جاذبه ها دسترسی پیدا کنید.ضمنا لینک های مفیدی مانند آب و هوا و یا وضعیت راه ها در سایت قرار داده شده است.

گردشگری با  توریسم ایران

آشنایی با جاذبه های ایران با پایگاه گردشگری توریسم

این وبلاگ گردشگری، به صورت مختصر تری جاذبه های ایرانی را معرفی می کند.معرفی جاذبه ها و اخبار صنعت گردشگری ،تصاویر مرتبط به گردشگری و عتبات عالیات از دسته بندی های این وبلاگ می باشد.امکانات این سایت شاید کم تر از دیگر از سرویس ها باشد اما تمکز اصلی رو محتوا و معرفی آداب و رسوم و مکان ها و جاذیه های دیدنی و گردشگری ایران است.

آشنایی با جاذبه های ایران با پایگاه گردشگری توریسم

جمع بندی نهایی:

با توجه به جستجو و بررسی ها ،صنعت گردشگری ایران با منابع غنی و جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار خوب ،کمی در حوزه معرفی خود به دنیا از طریق اینترنت و وب ضعیف است و فعالیت در این زمینه جای رشد و پیشرفت بسیار بالایی دارد و برای این که کاملا با جاذبه های گردشگری آشنا شوید ممکن است نیاز باشد که از تمامی وب سایت های معرفی شده استفاده کنید و یا حتی به سایر وب سایت های مشابه نیز سر بزنید.چرا که هنوز پایگاه داده متمرکز و قدرتمندی در یک سرویس و سایت جمع آوری نشده است و جزییات هر یک از این وب سایت ها متفاوت است.

در مجموع این سایت ها دو وب سایت مکان بین و گردشگری ایران خدمات جامع تری دارند و تمام نیازهای کاربر در مورد گردشگری را بهتر پوشش میدهند.


در صورتی که وب سایت های گردشگری دیگری مدنظر شماست و یا تجربه ی استفاده از خدمات هر یک از وب سایت های معرفی شده را دارید، در قسمت دیدگاه ها با سایر کاربران آن را به اشتراک بگذارید.

پیروز باشید

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • مریم says:

    سالیانی است که مهاجرت از ایران روند افزایشی پیدا کرده است؛ به همین خاطر خدماتی چون فریت بار یا حمل هوایی وسایل منزل به خارج از ایران بسیار مورد توجه ایرانی هاست. نه تنها خانواده ها که گروه های دیگر مهاجر مثل دانشجویان و اتباع غیر ایرانی و …. هم با موضوع حمل اثاثیه به خارج از کشور درگیرند و ضرورت دارد اطلاعات لازم درباره نحوه ارسال هوایی لوازم منزل به خارج از کشور و همچنین هزینه حمل اثاثیه منزل به خارج از ایران را به دست آورند. شرکت فریت بار و کارگو سفیران سال هاست در زمینه ارسال بار فعالیت میکند و با کوله باری از تجربه، اسباب و وسایل شما را با کم ترین هزینه به مقصد محل مورد نظرتان در هر کجای دنیا ارسال خواهد کرد. . شما می توانید با خیال راحت تمام اسباب و لوازم تان را به سفیران سپرده و در مقصد صحیح و سالم با پرداخت کمترین هزینه ممکن آنها را تحویل بگیرید.تجربه خوبی رو با این کارگو تجربه کردم

  • مریم says:

    سالیانی است که مهاجرت از ایران روند افزایشی پیدا کرده است؛ به همین خاطر خدماتی چون فریت بار یا حمل هوایی وسایل منزل به خارج از ایران بسیار مورد توجه ایرانی هاست. نه تنها خانواده ها که گروه های دیگر مهاجر مثل دانشجویان و اتباع غیر ایرانی و …. هم با موضوع حمل اثاثیه به خارج از کشور درگیرند و ضرورت دارد اطلاعات لازم درباره نحوه ارسال هوایی لوازم منزل به خارج از کشور و همچنین هزینه حمل اثاثیه منزل به خارج از ایران را به دست آورند. شرکت فریت بار و کارگو سفیران سال هاست در زمینه ارسال بار فعالیت میکند و با کوله باری از تجربه، اسباب و وسایل شما را با کم ترین هزینه به مقصد محل مورد نظرتان در هر کجای دنیا ارسال خواهد کرد. . شما می توانید با خیال راحت تمام اسباب و لوازم تان را به سفیران سپرده و در مقصد صحیح و سالم با پرداخت کمترین هزینه ممکن آنها را تحویل بگیرید.

  • محمدی says:

    بهترین سایت هارو ننوشتین !
    سایت همگردی (hamgardi.com) – سایت الی گشت – سایت کجارو

  • باقر says:

    سلام ممنون که اطلاعات گردشگری رو در اختیار مخاطبین قرار میدید.
    سایت ویلاگیر هم بسیار خوش اقبال است که در زمینه تفریح هم وطنان مون فعالیت میکنه.
    از دوستان میخوام که سایت مارو هم ببینند.

  • سعید says:

    انزل وب جان ممنون از محتوای ارزشمند شما
    ما فرزندان ایران و البته شهرستان رودبار گیلان هم سایت و اپلیکیشن زیتونت را معرفی میکنیم.
    با زیتونت خانه های روستایی گیلان و رودبار را آنلاین رزرو می کنید و محصولات کشاورزی گیلان را با تخفیف دریافت میکنید
    از خونه های روستایی و قدیمی ما دیدن کنید
    http://www.zeytoonet.com/

  • لیلا says:

    سلام خدمت سایت خوبتون
    من اکثر این سایتایی ک معرفی کردین رفتم

    سایت سیتی پدیا citypedia.ir هم به نوبه خودش عالیه
    مخصوصا ظاهر سایت ک شبیه نقشه ایرانه خیلی جالبه.روهر استان یا شهری بخای بری راحت میتونی بری و این جستجوتو راحت تر میکنه

    ممنون ازتون

  • مجید پبرهادی says:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    لطفا سایت توریستگاه(https://www.touristgah.com) رو هم معرفی کنید
    با تشکر

  • ندا مرادی says:

    سایت ویلاجار هم خیلی خوبه، چند ساله که از طریق ویلاجار، ویلاهای خوب رو پیدا می کنیم و میریم، هم ویلا و سوئیت اجاره روزانه توش زیاده که میشه مستقیم با مالکش تماس گرفت و اجاره کرد هم اینکه جاهای دیدنی رو با موقعیت دقیق روی نقشه توی سایتش معرفی کرده

    http://www.vilajar.com

  • مصطفی says:

    سلام
    توریستگاه هم خیلی مقاله های با کیفیت و جالبی در زمینه گردشگری دارد که واقعا تو سایت های فارسی کمتر دیده بودم
    https://www.touristgah.com/articles
    بنظرم باید از این محتواهای درجه یک حمایت کرد

  • بابک says:

    سلام دوستان.

    شاید اسم سایت معروف Airbnb رو شنیده باشید. نمونه ایرانی این سایت اخیرا شروع به کار کرده, با نام “جاجیگا”
    سایتی برای رزرو اینترنتی ویلا, سویت, خانه های روستایی و اقامتگاههای خصوصی و مردمی در داخل ایران
    http://www.jajiga.com

  • نظری says:

    سلام
    خواستم بزرگ ترین سایت گردشگری ایران رو معرفی کنم .
    نشاط آوران : http://www.eneshat.com

  • محمد says:

    با سلام و احترام
    اجازه هست مطالب این صفحه رو کپی کنم؟

  • وقت سفارت, says:

    سلام یه سایت گردشگری خارجی به زبان فرسی هم به من معرفی می کنید
    ممنون

  • کیانی says:

    سلام ، این آدرس کانال تلگرام منطقه تاریخی و گردشگری گیان نهاوند هست. اگه خواستین از تصاویر و مطالب اون استفاده کنین.

  • زهرا قندشکن says:

    با سلام و احترام
    سایت جامع تر دیگری با نام کارناوال را به شما معرفی می کنم. من به عنوان کسی که در این صنعت تحصیل نموده و فعالیت می کنم، این سایت را بهترین می دانم. آدرس سایت: http://www.karnaval.ir

  • بردیا کاشفی says:

    یه مطلب دیگه یادم رفت بگم. یکی از دوستان نوشته کجارو هم سایت خوبیه . این سایت بد نیس ولی تمام قدرت خودشو داره از سایت زومیت میگیره وگرنه اونم حرفی واسه گفتن نداره. میشه گفت یه قیم پولدار و قدرتمند داره که داره بیخود بادش میکنه. دوباره پاینده باشید

    • محدثه says:

      سلام. ضمن احترام برای نظر شما در مورد کجارو! این سایت رو من به شخصه دنبال میکنم. مقالات خوب و با کیفیتی ارایه میدن. اکثر مقالاتم از زبان اصلی ترجمه شده! یه جوری بومی‌سازی هم میکنن تو مقالاتشون. نمیدونم چرا زحمت تیم محتوا رو نادیده می‌گیرین و میزارین به حساب اسپانسر پولدار و حمایت از زومیت!!!

  • بردیا کاشفی says:

    با سلام. در سایتهایی که معرفی کردید پایگاه توریسم بدک نبود. سی ایران هم یه کارایی کرده ولی مشکل داره که نقشه نداره. مکان بین هم تکرار مرکررات کرده و انگار همش کپیه. یکی از مشکلات اصلی این سایتها سرچ در خود سایته یا همون جستجو در سایت. نتیجه خوبی نمیگیرید.همین مکان بین رو تست کنید تا متوجه بشید.راستی سایت تیشینه هم هست که اونم یجورایی خوب کار کرده. در مجموع سایتهای بهتر از این سایتهایی که معرفی کردید در زمینه گردشگری داریم. امیدوارم ازشون پول نگرفته باشید که تبلیغشون کنید. پاینده باشید

  • میلاد says:

    درود

    سایت کجارو هم چند وقتیه شروع به کار کرده و واقعا مطالب متفاوت و جالبی داره .

    کجارو: مجله سفر، گردشگری و مهاجرت
    http://www.kojaro.com

  • zhilevan says:

    جای خالی سایت های مثل تیشینه، دنیای سفر و همگردی تو مطلب خیلی احساس میشه.

  • چند ماهی هم می شه که http://makanbin.net/ شبکه همرسانی مکانبین رو برای عکاسان و گردشگران راه اندازی کردیم تا ایران رو به روایت عکاسان ایران ثبت کنیم سپاس

  • سپاس عزیز دیدن مطالبی از این دست که نشان از همدلی و حسن نظر خوبانی چون شما به سایت گردشگری مکانبین است ، موجب دلشادی ما و انگیزه ما برای ادامه مسیر است
    دلشاد باشید

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      ممنون از لطف شما،پیشرفت روز افزون برای شما و تیم مکان بین آرزومندیم 🙂
      موفق باشید