نرم افزار چت تصویری

بهترین نرم افزار های تماس تصویری موبایل و کامپیوتر

گفت و گوی تصویری یکی از نیازی های روزمره ی کاربران تلفن های هوشمند شده است. امکان برقراری تماس تصویری برای اولین بار توسط شرکت اسکایپ ارائه شد و پس از آن دیگر شرکت ها تلاش کردند که اپلیکیشن های مرتبط را تولید و عرضه کنند.در این پست تعدادی از بهترین نرم افزار های رایگان گفت و گوی تصویری را معرفی می کنیم.با ما همراه باشید.

برترین برنامه های تماس تصویری برای کامپیوتر و گوشی های اندروید،آی او اس ،ویندوز و..

(Best Smartphone Apps for Free Cross-Platform Video Calls)

پس از معرفی بهترین نرم افزارهای کاربردی اینستاگرام اینبار تعدادی از بهترین اپلیکیشن ها (Apps) را برای سیستم عامل های اندروید (Android)،آی او اس(iOS)،وبندوز(Windows)،مک او اس(Mac OS)،لینوکس(Linux) و.. و مرورگرهایی مثل فایرفاکس (Firefox)،گوگل کروم (Google Chrome) به همراه توضیحات مختصری درباره هر یک خواهید خواند. نرم افزارهایی که معرفی می کنیم،از پرطرفدارترین اپلیکیشن های گفت و گوی ویدیویی می باشند.

تماس تصویری با اسکایپ

اسکایپ (Skype) یک نرم افزار کم حجم برای گفت وگوی های تصویری می باشد.نسخه دستکتاپ اسکایپ و همچنین نسخه موبایل اسکایپ منتشر شده است و تماس تصویری را بر روی هر گونه دستگاهی برای کاربران فراهم کرده است.

اسکایپ با وجود آن که از اولین اپلیکیشن هایی است که در این زمینه منتشر شد، اما قابلیت های متعدد آن سبب شد روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده شود. کیفیت تماس صوتی و تصویری بالا با اسکایپ ، امکان ذخیره ی گفت وگو هایی که با استفاده از اسکایپ صورت میگیرد ، ایجاد گروه های چت به صورت نا محدود و …از جمله قابلیت های متنوع این نرم افزار کاربردی می باشد.

جالب تر آن که  PlayStation،  Xbox One و حتی تلویزیون های هوشمند از اپلیکیشن اسکایپ برای برقراری تماس برخوردارند.

نرم افزار چت تصویری

گفت و گوی تصویری با استفاده Hangouts

یکی دیگر از نرم افزارهای گفت وگوی تصویری رایگان ، گوگل هنگ اوت (Google Hangouts) می باشد.با استفاده از Hangouts می توان تماس تصویری  روی ویندوز و البته با مروگر کروم ، ویندوز های مک و لینوکس و کاربران iOS  بهره مند شد.

Hangouts حتی برای کاربران فایرفاکس نیز از افزونه ای در نظر گرفته است که از Hangouts add-on در دسترس خواهد بود. متاسفانه Hangouts برای کاربران گوشی های ویندوز ، قابل استفاده نیست.

اما برای کاربران اندروید ، Hangouts اختصاصیست و از پیش نصب شده در دسترس کاربران اندروید قرار میگیرد. کیفیت تماس تصویری در Hangouts اگر از کیفیت اسکایپ بهتر نباشد ، عینا مثل اسکایپ است. اما در هر صورت انتقال تصویر و صوت شما بسته به پهنای باندی است که شما در اختیار دارید.

دیگر آن که نرم افزار Hangouts برای تماس از طریق یوتیوب نیز کاربردی است.

نرم افزار چت تصویری

گفت و گوی صوتی و تصویری با تانگو

تانگو (Tango) یک سرویس  مجانی دیگر است که از تماس تصویری در انواع دستگاه و سیستم عامل های پشتیبانی می کند. iOS, Android, Blackberry, Kindle ، موبایل های با سیستم عامل ویندوز ، مک و لینوکس از جمله سیستم هایی هستند که تانگو روی آن ها به راحتی نصب و فعال میشود.

با استفاده از تانگو می توان همزمان از تماس صوتی و تصویری بهره مند شد.اما محدودیت زمانی برای این تماس ها وجود دارد.به صورت معمول در همه ی کشور ها مدت زمان معین شده ، ۲۰ دقیقه می باشد.

نرم افزار چت تصویری

تماس تصویری با استفاده از ooVoo

اوو (ooVoo) یک نرم افزار رایگان است که با شعار everywhere پا به عرصه ی رقابت گذاشت. ooVoo روی همه ی سیستم عامل های رایج از جمله iPad, iPhone, iPod Touch ،موبایل هایی با سیستم عامل ویندوز و همچنین ویندوز های معمول از جمله ویندوز های ۸ و ۱۰ قابل نصب می باشد.

با استفاده از این نرم افزار جادویی ، ۱۲ نفر به صورت همزمان می توانند در یک چت تصویری شرکت کنند و تماس تصویری گروهی داشته باشند. البته متاسفانه  ooVoo از لینوکس پشتیبانی نمی کند.

نرم افزار چت تصویری

گفت و گوی تصویری آسان با استفاده از IMO

در صورتی که می خواهید به ساده ترین روش ممکن و با با کیفیت بالا با دوستان خود چت صوتی و تصویری داشته باشید ، از ایمو (IMO) استفاده کنید.IMO روی تمام دستگاه های اندروید و iOS قابل نصب و راه اندازی می باشد.

ایمو ، استیکر های رایگان زیبایی دارد که به صورت متحرک و استاتیک در چت های خصوصی قابل استفاده می باشند.

نرم افزار چت تصویری

تماس تصویری با استفاده از Line

اپلیکیشن معروف دیگری که قصد داریم در انزل وب معرفی کنیم، لاین است.لاین ، یک نرم افزار رایگان است که  امکان تماس تصویری و صوتی رایگان را برای کاربران فراهم کرده است.لاین یک شبکه ی اجتماعی کامل است.با استفاده از لاین می توانید از طریق تایم لاین دوستان خود ، با افراد دیگر اشنا شوید ، از طریق آی دی و شماره، دوستان خود را به ادلیست اضافه کنید. پست های متنوع قرار دهید و گروه ایجاد کنید و. در کنار آن از کیفیت قابل قبول تماس صوتی و تصویری در لاین بهره مند شوید.

نرم افزار چت تصویری

گفت و گوی تصویری با استفاده از fring

با استفاده از فرینج (fring)، تماس صوتی و تصویری رایگان با سراسر دنیا داشته باشید.fring همانند دیگر اپلیکیشن ها از امکانات معمول برخوردار است .با استفاده از شماره تلفن خود می توانید به سادگی در fring  عضو شوید و دیگر نیاز یه وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نخواهید داشت. مجموعا برای تماس تصویری با کیفیت بالا ، fring  انتخاب خوبی است.

نرم افزار چت تصویری

نتیجه گیری:

تمامی اپلیکیشن هایی که معرفی شد، ازبهترین نرم افزارهای گفت وگوی آنلاین هستند و به عبارتی از اپلیکیشن های پرطرفدار هستند.بسته به نوع استفاده شما ، هر یک از این نرم افزارها پاسخ گوی نیاز شما خواهند بود.در صورتیکه تنها تماس تصویری  وصوتی مرود نیاز شماست ، اسکایپ و ایمو از بهترین اپلیکیشن ها هستند. این در حالی است که دیگر اپلیکیشن ها نظیر تانگو و لاین دسترسی های فراتر از تماس تصویری را برای کاربران خود ایجاد کرده اند.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • ابوالفضل says:

    بدنیست

  • ابوالفضل says:

    خوب

  • Amir says:

    نرم افزار Duo هم خیلی خوبه توصیه میکنم استفاده کنید برای خود گوگله

  • آرش محمدزاده says:

    سلام،میخواستم بدونم کدوم یک از این برنامه ها میزان کمتری مصرف اینترنت داره برای تماس صوتی یا تصویری؟لطفا جواب منو بدین.ممنون

  • javad036 says:

    ایا وب سایتی در همین زمینه هست که بشه استفاده کرد؟

  • سلاله هاشمی says:

    چجوری میتونم دانلودش کنم

  • مجید says:

    سلام
    کاش اسم google Duo را هم میاوردید باور کن نویسنده محترم کیفیت تماس تصویری اش برابری میکنه با اسکایپ

    ایمو چرته duo کیفیت تماس تصویری اش خیلی بهتر از ایمو است برای نویسنده متاسفم تسم Duo را نیاورد

  • rojin_jvh says:

    یعنی اگر از تانگو استفاده کنم هر چقدر هم تصویری چت کنم اصلا کم نمیشه؟یا مثلا توی یک ساعت مقدار کمی مصرف میشه؟اگه مصرف میشه توی یک ساعت چقدر؟?

  • محمد says:

    سلام. متاسفانه تا آخر ماه آگوست وقت داریم از یاهو مسنجر قدیمی استفاده کنیم و بعدش باید از یاهو مسنجر جدید که واقعا مزخرف و به درد نخور هست استفاده کنیم که امکانات صوتی تصویری نداره و نمیشه بفهمی که آنلاین هست یا نیست و خیلی اشکالات دیگه . در هر حال من با یاهو مسنجر قدیمی خاطراتی داشتم . البته پیش بینی میکنم که دیگه یاهو مسنجر با این کارش به زباله دان تاریخ میپیوندد و دیگه کسی ازش استفاده نمیکنه .

  • فرسام says:

    سلام
    برای تماس صوتی و تصویری با کیفیت بالا
    نرم افزارsoma
    و نرم افزارر Yeecall messenger
    و اپ glide به لیستتون لطفا اضافه شود

  • مجید says:

    سلام چرا نوسینده اسم سوما را نیاوردید کیفیت تماس تصویری حرف نداره از ایمو و لاین خیلی خیلی بهتره

  • مجید says:

    سلام خیلی جالبه در لیست بالا اقای نویسنده کم سواد ما اسم Soma را نیاورده در حالی سوما کیفیت تماس های تصویری اش از ایمو و لاین بهتره ایمو اصلا کیفیت نداره آشغاله دایم شطرنجی میشه لاین هم قطعی و صل زیاده سوما از هر دو بهتره اصلا نویسنده اسمش را نیاورد

  • m.sh says:

    فرینگ واقعا مزخرفه حتما بابد نت عالی داشته باشی.. من ک اصلا راضی نبودم