جدیدترین ترفندهای مخفی و قابلیت های ناشناخته فیس بوک

آشنایی با قابلیت های ناشناخته و ترفند های جدید فیس بوک

قبلا در انزل وب به معرفی ترفندها،آموزش ها و روش های جدید هک فیس بوک پرداختیم،حال با توجه به اضافه شدن امکانات و تغییرات جدید فیس بوک در طی چند وقت اخیر جدیدترین قابلیت های پنهان و ترفندهای فیس بوک که شاید کمتر کسی از آنها استفاده کنند را معرفی میکنیم.

بررسی و آموزش قابلیت ها و ترفند های جدید فیس بوک

( Useful Facebook Tricks and Features)

ما قبلا در انزل وب مجموعه ترفند های فیس بوک و بسیار از قابلیت ها آن،روش رفع و دسترسی مجدد به اکانت هک شده فیس بوک و.. را بررسی و معرفی کردیم اما اینبار پس از گذشت زمان میخواهیم ترفند های جدید فیس بوک که برای فید های فیس بوک ، مخاطبان و دوستان شما،تصاویر پیج شما ،فالوور ها و … کاربرد دارند را به شما معرفی می کنیم.

پاک کردن فید های خبر جدید از فیس بوک (Clean Up Your News Feed)

با استفاده از دو عنصر اساسی در فیس بوک می توان فید ها (feeds) را پاک کرد:

سفارشی سازی دوستان به نحوی که تنها ارسال های تعداد محدودی از دوستان شما نمایان شود.

استفاده از اپلیکیشن هایی که با استفاده از آن بتوان فید ها را پنهان کرد.

روش دیگر استفاده از تنظیمات فید فیس بوک است. برای این کار وارد بخش فید شوید، سپس از منوی سمت چپ ، روی setting کلیک کنید و سپس مشخص کنید که کدام یک از دوستان و فالووینگ های خود را انتخاب کنید تا تنها فید های آن ها قابل مشاهده باشد.

پاک کردن فید های خبر جدید از فیس بوک (Clean Up Your News Feed)

تعیین وارث اکانت در فیس بوک (Set Up a Legacy Contact)

در برخی از کشور ها این امکان فراهم شده است که کاربران بتوانند یک وارث برای حساب کاربری فیس بوک خود انتخاب کنند که بعد از مرگ آن شخص بتواند به حساب شما دسترسی پیدا کند.بدین منظور وارد تنظیمات فیس بوک یا Facebook setting شوید و در قسمت Security از طریق لینک set up your Facebook legacy contact اطلاعات لازم را وارد کنید.

ایجاد Legacy Contact یا وارث اکانت در فیس بوک

اضافه کردن تصاویر به آلبوم شما توسط دوستان در فیس بوک (Share a Facebook Album)

آلبوم تصاویری که در فیس بوک خود می سازید را می توانید به سادگی به اشتراک بگذارید و به دوستانتان اجازه دهید که آنها نیز به آلبوم ساخته شده شما عکس اضافه کنند.برای این کار در هنگام ساخت آلبوم در قسمت Let Friends Add Photos تیک گزینه Make Shared Album را بزنید و ودسوتان مورد نظر که میتوانند در اضافه کردن عکس همکاری کنند را تعیین کنید.

اضافه کردن تصاویر به آلبوم شما توسط دوستان در فیس بوک (Share a Facebook Album)

تیدیل پروفایل فیس بوک به پیج (Convert Your Facebook Profile Into a Page)

پروفایل فیس بوک برای همه ی اعضا عمومی است و افراد به صورت مستقل پروفایل ایجاد می کنند.اما افراد مشهور، شرکت ها و کسانی که فعالیت های بازرگانی و تجاری دارند ، پیج هایی را در فیس بوک ایجاد می کنند که برای فعالیت های به این شکل مناسب تر است.پیج یک صفحه ی عمومی می باشد که با استفاده از آن می توان فعالیت گشترده تری داشت.از لینک profile migration process پروفایل فیس بوک خود را به پیج تبدیل کنید.

تیدیل پروفایل فیس بوک به پیج

قبل از تبدیل پروفایل حتما به نکات زیر توجه کنید

  • از تمام پیغام ها و داده های شخصی خود بکاپ بگیرید
  • اسم پروفایل و آرس خود را به اسم و آدرسی که قصد دارید در پیج نمایش داده شود تغییر دهید

اطلاعات بیشتر در مورد تغییر اکانت فیس بوک به پیج

انتقال فالوورها به پیج جدید در فیس بوک (Migrate Facebook Followers to New Page)

وقتی که پروفایل خود را به یک پیج تبدیل می کنید، url پیج شما عوض می شود.بنابراین اطلاعاتی که در پیج شما نمایش داده میشود نیز تغیییر می کند.با این حال می توانید فالوورهای خود را به پیج جدید منتقل کنید.

جلوگیری از ارسال دعوت نامه در فیس بوک (Get Rid of Invites)

خیلی از دعوت نامه هایی که برای شما ارسال میشود، به خاطر اپلیکیشن هایی است که دوستان شما نصب کرده اند.برای این که بتوانید از ارسال دعوت نامه عضویت در گروه جلوگیری کنید، از homepage خود شروع کنید. از بخش Requests می توانید تمام اپلیکیشن هایی که سبب ارسال دعوت نامه میشود را مدیریت کنید و همان جا روی  گزینه ای با نام never receive an invite from that app again کلیک کنید.بدین ترتیب کل دعوت نامه های فعلی و یا آن دسته از دعوت نامه ها که در آینده ارسال میشوند ، بلاک خواهند شد.

جلوگیری از ارسال دعوت نامه در فیس بوک

بخش دیگر هشدارهایی است که برای شما هنگامی که دعوت نامه جدید دارید نمایش داده میشود، برای غیرفعال کردن آن ها روی آیکن ضریدر هر هشدار نمایش داده شده کلیک کنید.

افزودن رخداد مهم در زندگی به تایم لاین فیس بوک (Add Life Events to Your Timeline)

گرچه این قابلیت چند سالی است که به فیس بوک اضافه شده است و جدید نیست ، اما کاربران محدودی تا به حال توانسته اند استفاده کامل را از این بخش ببرند. با استفاده از این بخش می توانید بخشی از وقایع زندگی خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید و آن ها را مشابه یک تقویم ثبت کنید. برای آشنایی بیشتر با این بخش ، از قسمت status روی Life Event کلیک کنید.اما همان طور که گفته شد تعداد اندکی از این بخش استفاده و وقایع خود را منتشر می کنند.

افزودن رخداد مهم در زندگی به تایم لاین فیس بوک (Add Life Events to Your Timeline)

فعال کردن اعلان ها برای هر پست (Subscribe to Notifications for Posts)

ممکن است زیر پست هایی که در فیس بوک قرار می دهید تا به حال عباراتی مشابه following را دیده باشید.این بخش به دلیل فعال نکردن هشدار یا notifications برای پست ها می باشد.برای این که بتوانید نظرات و چیزی را که در قالب نظر زیر پست ها قرار داده میشود را مشاهده کنید، در بخش بالایی صفحه اصلی و سمت راست روی “Turn on notifications for this post” کلیک کنید.

فعال کردن اعلان ها برای هر پست (Subscribe to Notifications for Posts)

آنفالو کردن در فیس بوک (Unfollow Facebook Friend)

بخش دیگری که در پست امروز انزل وب به آن اشاره خواهیم کرد،unfollow به جای unfirend است. گاهی ممکن است مایل نباشید آپدیت های هر کاربر را مشاهده کنید و این مطالب که توسط کاربر ارسال میشود در فید خبر شما قابل مشاهده باشد.

آنفالو کردن در فیس بوک

بدین منظور می توانید یک کاربر را آنفالو کنید، در حالی که همچنان جزیی از دوستان شما باشد. با این کار می توانید برخی از فیدهای ناخواسته را حذف کنید.البته روش هایی که در قبلا معرفی شد، مثل ساخت یک لیست سفارشی از دوستان ،موثر تر خواهد بود.

تماس صوتی رایگان با استفاده از فیس بوک (Free Call with Facebook Messenger)

برای این که بتوانید از قابلیت تماس رایگان فیس بوک استفاده کنید، نسخه ی مسنجر مربوط به موبایل خود را دانلود و نصب کنید و سپس با کلیک روی call ، با آن دسته از دوستان خود که فیس بوک را روی موبایل خود نصب کرده اند صحبت کنید.

تماس صوتی رایگان با استفاده از فیس بوک

جست وجوی مطالب در تایم لاین شخصی (Use Facebook Graph to Search Post and Content)

با استفاده از جست وجوی حرفه ای در فیس بوک خود ،می توانید هر آن چه که مد نظر شماست را در تایم لاین پیدا کنید. به عنوان مثال عبارت My posts about را تایپ کنید و سپس کلمه مورد نظر را نیز در ادامه آن قرار دهید تا نتایج دقیق تری نمایش داده شود.

جست وجوی مطالب در تایم لاین شخصی

ذخیره ی لینک و ویدیوها در فیس بوک (ُSave Facebook Video URL)

ممکن است وقت کافی برای مطالعه ی محتوای تایم لاین خود نداشته باشید و یا این که نتوانید ویدیو ها را به دقت بررسی کنید. برای رفع این مشکل امکان سیو محتوا در فیس بوک فراهم شده است.بدین منظور ابتدا روی ویدیو کلیک راست و سپس بر روی Show video url کلیک کنید.

ذخیره ی لینک و ویدیوها در فیس بوک


در صورتی که ترفند دیگری را در فیس بوک امتحان کرده اید، آن را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما تصویری رفع مشکل ورود به فیس بوک
راهنما تصویری رفع مشکل ورود به فیس بوک (۲۱ راه حل)
آموزش 5 روش فهمیدن تاریخ ساخت اکانت فیسبوک
آموزش ۵ روش فهمیدن تاریخ ساخت اکانت فیسبوک
آموزش حل مشکل Your account has been disabled فیسبوک
آموزش حل مشکل Your account has been disabled فیسبوک
آموزش 4 روش جدید دیلیت اکانت فیسبوک در کامپیوتر ، اندروید و آیفون
آموزش ۴ روش جدید دیلیت اکانت فیسبوک در کامپیوتر ، اندروید و آیفون

نظرات

  • محمود says:

    سلام برای اینکه فعالیتمان در فیسبوک را دوستانمان نبینند باید چه کنیم؟
    سپاس

  • تجارت الکترونیک says:

    انزل وب از بروز رسانی دوبارت خیلی خوشحال شدم خیلییییییییییییییی
    امیدوارم همیشه پایدار و موفق باشید