هنگام بروز خطاهای HTTPS در مرورگر خود خود چه کنیم؟

هنگام بروز خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر خود چه کنیم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که حین استفاده از مروگر های اینترنت (web browser)، به جای نمایش نتایجی که شما در رابطه با آن جست وجو می کردید، با خطای امنیتی از سمت مرورگر مواجه شوید.این خطا به صورت HTTPS secure Internet connection had failed یا SSL connection error و مشابه با آن دیده میشود و مربوط به پروتکل های امنیتی HTTPS می باشد. این دسته از خطاها دسترسی شما را به فیسبوک ، اینستاگرام ، یوتیوب وسایر شبکه های مشابه و.. محدود می کند. در این پست می آموزید که چگونه این خطای رایج را با استفاده از چند ترفند ساده رفع کنید.

رفع مشکل و دلیل ارور HTTPS و SSL در مرورگرهایی نظیر فایر فاکس،گوگل کروم و..

مشکل HTTPS که اغلب در مرورگرهایی نظیر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و گوگل کروم (Google Chrome) به صورت خط قرمز روی نوشته https و.. مشاهده میشود میتوانید عمده ترین و ساده راه حل آن را برور نبودن مرورگر و نامعتبر بودن مجوز های دسترسی دانست پس از قبل امتحان ترفندهای زیر پیشنهاد میکنیم حتما ابتدا مرورگر خود را بروز (Update) کنید و به این نکته دقت داشته باشید که برای رفع خطا زمانی اقدام کنید که با تعویض مرورگر خود و یا refresh کردن صفحه نتیجه ای نگیرید.

ترفند اول: خاموش کردن و راه اندازی مجدد سیستم

ساده ترین راه ، بستن مرورگر و ریستارت (restart) کردن سیستم می باشد. با استفاده از این روش ، اغلب اوقات به نتیجه می رسید.

ترفند دوم: تغییر زمان و روز سیستم برای رفع خطا  HTTPS

یکی از دلایلی که سب این خطا ها (Errors) می شود، عدم تطابق زمان سیستم شما (time) با تایم سیستم سرور مربوط به آن وب سایتی است که شما جست و جو کرده اید. پس ساده ترین راه تغییر زمان ویندوز نصب شده روی سیستم شماست. در ویندوز ۱۰ , ۷ و  ۸ ، در نوار ابزار زیرین ( taskbar ) ، روی زمان مشخص شده کلیک کنید و سپس در پنجره ای که باز میشود، Date and time settings را انتخاب کرده و زمان را به روز کنید. در همین قسمت چک کنید که زمان و موقعیت شما به صورت اتوماتیک تنظیم شود.

در صورتی که زمان را روی حالت اتوماتیک تنظیم کرده اید و هنوز زمان دقیق در ویندوز نشان داده نمیشود، بخش Set time automatically را off کنید و به صورت دستی زمان را مجددا تغییر دهید.

هنگام بروز خطاهای HTTPS در مرورگر خود خود چه کنیم؟

ترفند سوم: چک کردن سایت های non-HTTPS (بدون پروتکل امنیتی) برای مشکل باز نشدن سایتهای HTTPS

Google’s support pages یا بخش پشتیبانی گوگل که مربوط به بارگذاری صفحات اینترنتی می باشد، به کاربران خود در صورت وقوع این Error پیشنهاد می کند که اگر از وای فای استفاده می کنید،برای حل مشکل باید یک بار دیگر صفحه ی اینترنتی را تحت عنوان splash page  بارگذاری کنید. برای این کار ، وارد یک وب سایت حفاظت نشده با HTTPS شوید و در این قسمت با قوانین سروریس دهی که توسط مرورگر به شما نشان داده میشود موافقت کنید تا بتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

1

ترفند چهارم: استفاده از حالت خصوصی در مرورگر برای حل مشکل HTTPS و SSL

راه حل بعدی ، استفاده از حالت private یا خصوصی در مرورگر فایرفاکس ، کروم  و… می باشد که جستجوی شما بدون دخالت عوامل محتلف نظیر cache صورت می گیرد. این حالت را از تنظیمات باز کنید. به عنوان مثال در فایرفاکس در بخش تنظیمات پنجره ، باید روی new private window کلیک کنید. در صورتی که با این کار مشکل شما حل شد، قطعا یکی از افزونه های نصب شده روی مروگر شما سبب ایجاد این حالت شده است. چرا که مرورگر بدون دخالت افزونه ها و در حالت استاندارد ، صفحه ی دلخواه شما را باز کرده است.

new private window

ترفند پنجم : اسکن کامل سیستم با استفاده از آنتی ویروس

زمانی که این قبیل خطاها رخ می دهند شما دقیقا نمی دانید که چه عامل مخرب یا ویروسی ممکن است سبب این خطا شده باشد. قبلا در پست معرفی برنامه های کاربردی بعد از نصب ویندوز به تعدادی از آنتی ویروس های رایگان (Free Antivirus) اشاره کرده ایم که می توانید از بین نمونه های معرفی شده ، یکی را به دلخواه نصب کنید. اسکن را کامل انجام دهید و در صورتی که امکان اسکن امنیتی هر فایل را به صورت جداگانه دارید، این کار را به نوبت انجام دهید.

آموزش رفع خطای مربوط به HTTPS

در صورتی تمام راه حل های معرفی شده در پست امروز انزل وب را امتحان کردید و مشکل شما حل نشد، باید تنظیمات DNS کانکشن اینترنت خود را را تغییر دهید که پیشنهاد میکینم برای اینکار از یک شخص آگاه کمک کرفته یا با بخش پشتیبانی شرکت تهیه کننده اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید.

سخن آخر:

اگر برای رفع این مشکل در مرورگر های مختلف آموزش و ترفند دیگری را تجربه کرده اید ، از بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پیروز باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • هفت مطلق says:

    سلام
    من وب سایت l7l.ir رو دارم و سایتم با ssl مشکل داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • محسن says:

    سلام

  • محسن says:

    باسلام درمرورگرها بعضی ارسایت مثل اینترنت بانکها باز نمیکنه خطای تاریخ میده. تاریخ. سییتم به روز مشکل چی راهنمایی کنید

  • علی says:

    سلام
    مشکل من هم با بروز کردن تاریخ سیستم حل شد.
    دستتون درد نکنه بابت مطلب مفیدتون

  • hamid says:

    سلام
    ممنون بابت مطلبی که به اشتراک گذاشتید.تنظیم تاریخ کارساز بود.

  • faezeh says:

    مرسی حل شد مشکله من عدم تطابق تاریخ بود

  • فرشاد says:

    سلام.خسته نباشین.من ویندوز سیستمم رو عوض کردم و xp هستش.از وقتی عوض کردم توی مرورگر اینترنت اکسپلورر سایتهایی که https دارند رو باز نمیکنه.اینترنت سیستم هم شبکه هستش.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.هرکاری میکنم درست نمیشه

  • مهدی مقتدایی says:

    بسیا مفید و کاربردی و راهگشا بود

  • علی دستجردی says:

    سلام خسته نباشی انتی ویروس نود نصب کرده بودم فکر کردم بخاطر اونه اماتاریخم بهم خورده بود الانم درست شد مرسی

  • رضا says:

    بسیارعالی.مشکلم حل شد

  • مونیکا says:

    سلام خسته نباشید. الان چند روزه که تمام بروزرهای کامپیوترم قبل آدرس بار دایره ای که داخلش علامت تعجب میباشد رو هنگام باز کردن هر سایتی نشان میدهد
    ۱. کانکشن شما امن نیست
    ۲. شخص دیگری به اطلاعات و پسورد شما دسترسی دارد
    هر کاری میکنم درست نمیشه
    میدونید دلیلش چی میتونه باشه؟
    ممنون از اینکه راهنماییم خواهید کرد:)

  • عبد ریاکار says:

    آقا فقط خواستم تشکر کنم !
    راه حل ۲ عالی بود

  • ادوین says:

    در قسمت internet options به قسمت security رفته و در قسمت truth site سایت مورد نظر را کامل برای مثال https:/youtube.com وارد کنید مشکل مورد نظر حل خواهد شد.

  • عبدالرضا says:

    سلام خسته نباشید
    میخاستم بدونم برای رفع این خطا تو مرورگر چیکارباید بکنمYour connection is not private
    ساعت سیستمم تازه بروز کردم و فقط روز اول درس بود بعدش بازم ساعت و تاریخ خراب شده
    والان بازم ساعتمو درس کردم این خطارومیده ممنون میشم راهنمایی کنین

  • صادق says:

    باسلام خدمت همه عزیزان .برای رفع مشکل فوق باید دید که در قسمت پایین جایی که نوشته آبی رنگ داره چه پیغامی میده.ولی در کل مربوط به آنتی ویروس میشه و باید در قسمت تنظیمات آنتی ویروس خودتون که متفاوت هست بسته به نوع اون قسمتی رو که مربوط به اسکن سایت های ssl هست رو off کنید و مشکل حل میشه.
    در پناه خدا

  • پوریا says:

    واقعا خیلی متشکریم از سایت خوبتان کمک بسیار کرد

  • negar says:

    خیلللللی ممنون ا دیروز کلا درگیر همین بودم ?میخاسم فیلم لود کنم ?هرچی میزدم میگوع ایجو اوجو خسته شدم?ا تقلب سرجلسه ریاضیم بیشتر ارزش داش کارتون واسمم ?

  • رضا says:

    آقا دمت گرم من تو گوشی آندروید این مشکل رو داشتم با راهنمایی شما حل شد

  • مهدی says:

    واقعا مرسیییییییییی
    مشکل از ساعت و منطقه زمانیم بود

  • رئوف says:

    با سلام بلاخره من تونستم خودم به نتیجه برسم که هر وقت میخواستم سایتهای مثل بانک ملی یا کشاورزی را باز کنم خطای هتپس میداد و خط قرمز میکشید که مشکل از آنتی ویروسم بود ای ست اسمارت نود۳۲ بود اورجینال با غیر فعال کردن یکی از گزینهای آنتی ویروسم توی ستاپ بعد گزینه آخر آنتی پشینک پروتکتن بعدسمت راست روی همین گزینه روی چرخ دنده کلیک کنیدروی وب اکیسی پرودکتیون بعدروی گزینه دو وب پرتکل را باز کنید و گزینه دو را هتپس اسکنرستاپ انابل هتپس چکینگ را غیر فعال کنید که روش ۴۴۳ هم نوشته حله اگه سوالی داشتید یاهو در خدمتم raoofamir22@yahoo.com

  • حسن says:

    سلام تمام این کارها شدولی این جمله httpsهمچنان مزاحم ورفع نمیشود وچه درگوشی چه درکامپیوتر حتی نمیگذارد ایمیل خود رابازکنیم وهمچنان بیخودی وقت مان رامیگیردکه اینهم یک مشکلی است که دستگاه امنیتی برای مردم بوجودآورده تا باتلف شدن وقت مردم سودببرد

  • هانیه says:

    لطفا راهنمایی کنین

  • هانیه says:

    والا من ک از این سر درنیوردم
    همش انگیلیسیه لطف میکنین زیر دیپلم توضیح بدین

  • هانیه says:

    سلام خسته نباشید
    میخاستم بدونم برای رفع این خطا تو مرورگر چیکارباید بکنمYour connection is not private
    ساعت سیستمم تازه بروز کردم و فقط روز اول درس بود بعدش بازم ساعت و تاریخ خراب شده
    والان بازم ساعتمو درس کردم این خطارومیده ممنون میشم راهنمایی کنین

  • مسعود says:

    سلام
    آقا دمتون گرم. خیلی حال دادین
    این مشکل دیگه داشت روی اعصابم راه می رفت
    مشکل از تاریخ بود. تاریخو که درست کردم اون مشکل هم حل شد. الآن خیلی خوشحالم
    دستتون درد نکنه

  • تلگرام says:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و دیگر فعالان در سایت وزین تان 🙂

    حقیقتش این مشکل که بالا را ما نیز در مرورگر خود داریم . در حال حاظر هم همه مراحل ممکن رو طی کرده ایم . اما حتی با حذف کردن مرورگر و عوض کردن ویندوز و حتی نصب اینترنت سیکوریتی هایی از قبیل کسبر و اوست و نود هم مشکل هنوز وجود دارد ! کش مرورگر و خود اینترنت و غیره رو با سی کلنر خالی کرده ایم . ssl . tls . dns همگی بررسی و مراحل طی شده .

    الان حقیقتش اصل خطا اینکه با همه سایتهایی که به صورت httpS هستند به مشکل برخورده ایم . به این صورت که حتی در قسمت افزونه های add-ons فایرفاکس هم صفحه مورده نظر به طور کامل لود نمیشه و فقط چرخنده لودلینگ هی دوره دایره می چرخد و می خرخد و می چرخد !

    so help meeee 🙂

    مرسی

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      تاریخ سیستم آپدیت و بروز هست؟

    • تلگرام says:

      سلام مرسی از وقتی که قرار داده اید

      بله تاریخ ویندوز با استفاده از قابلیت مندرج در سیستم عامل با نام ” INTERNET TIME ” بررسی شد ولی یک نکته نظر ما را جلب کرد !

      بعد از استفاده از گزینه ” INTERNET TIME SITTING ” و اشاره بر روی گزینه ” Update Now ” سیستم جواب چند لحظه صبر کنید می دهد و بعد خطایی با عنوان زیر را ارسال می نماید :

      An error occurred while windows was synchronizing with time.windows.com . This operantion returned because the timeout period expired !

      انزل وب جان هلب می 🙂

      • شهریار مهاجر says:

        با سلام
        احتمالا مشکل از تاریخ و بروز نبودن آن است به صورت دستی تاریخ رو ست کنید ببینید درست میشه ، برای آپدیت تاریخ از پ روکسی استفاده کنید
        موفق باشید

  • alireza says:

    من وقتی مرور گرو باز میکنم میزنه
    گواهی امنیتی سرور هنوز معتبر نیست!!
    چیکار کنم

  • کاربر says:

    سلام
    خواستم تشکر کنم. مشکل از زمان و تاریخ سیستم بود. دیگه داشتم نا امید میشدم و به عوض کردن ویندوز فکر میکردم. خیلی از راهنمایی شما ممنونم.

  • محمود خاکسار says:

    وب سایت من باز نمیشه

  • فامیل دور says:

    سلام.
    من از مرورگر Chrome استفاده میکنم که چند روزیه یا خودبخود برنامه بسته میشه یا اینکه هر لینکی میخوام باز کنم یه New Window باز میکنه بنظر شما مشکل چیه؟؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      ممکنه مرورگر کرش شده باشه و یا یک افزونه و بد افزار باعث این اتفاق بشه،حتی بنا به تجربه شخصی میتونم بگم این اتفاق ممکنه به خاطر ویروس هم باشه
      پیشنهاد میکنم
      ۱- مرورگرتون رو آپدیت کنید و افزونه ها رو موقتا غیر فعال کنید ببینید درست میشه
      ۲- کروم یکبار در سیف مد تست کنید ببینید اونجا درست کار مینه
      موفق باشید

صفحات1 2