۱۴ ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از قطعات کامپیوتر های قدیمی

قطعات کامپیوترهای قدیمی (PC) پس از مدتی بلااستفاده میشوند و باید آن ها را کنار گذاشت و یا این که برای بازیافت مجدد این قطعات اقدام کرد.اما همان طور که قبلا نیز راه های خلاقانه ای برای استفاده مجدد از سی دی ها معرفی کردیم ،می توان از قطعات کامپیوتر های قدیمی ، برای ساخت وسایل و ابزار خلاقانه ای استفاده کرد. در این پست ۱۴ ترفند و آموزش برای استفاده دوباره از این قطعات را می خوانید.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلا استفاده ی کامپیوتر های قدیمی

Creative Ideas for Reusing Old PC Parts

استفاده مجدد از وسایل قدیمی بسیار به صرفه و کاربردی می باشد و می توانید با استفاده از ساده ترین وسایل اطرافتان ،کاردستی های زیبایی را بسازید. به عنوان مثال با استفاده از همین وسایل دورریختنی، برای سازماندهی کابل و سیم ها مناسب است. در این آموزش قصد داریم با استفاده از قطعات کوچک و بلااستفاده ی کامپیوتر (pc) تا قطعات بزرگتر نظیر کیس ، وسایل کاربردی زیبایی را طراحی کنیم.

ساخت آکواریوم مصنوعی با استفاده از مانیتور و کیس کامپیوتر های قدیمی

از کیس کامپیوتر قدیمی به عنوان آکواریوم استفاده کنید. از کابل اتصال به برق شهری که داخل کیس وجود دارد ، برای روشن کردن یک LED کوچک و یک پمپ هوا استفاده کنید.بدنه ی کیس را با استفاده از پرگار و یا خط کش اندازه بزنید و سپس اقدام به ایجاد یک حفره مطابق شکل در کیس کنید.

دقت داشته باشید که ساخت آکواریوم با استفاده از کیس برای نگه داری همه ی ماهی ها مناسب نیست و در واقع بهتر است  در این آکواریوم از ماهی های غیرزنده و پلاستیکی و یا وسایل مشابه استفاده کنید. دمایی که بر اثر استفاده از برق در کیس  و به طور کلی قطعات کامپیوتر ایجاد میشود ، برای استفاده از ماهی ها و موجودات زنده مناسب نیست. به علاوه در محیط کیس ، با توجه به وجود Led ، از مایعاتی مثل آب برای گردش در کیس استفاده نکنید .با استفاده از پمپ هوا و نور ال ای دی ، توپ های کوچک یا ماهی های پلاستیکی را در کیس به چرخش درآورید.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

علاوه بر کیس ، مانیتور های قدیمی CRT که بزرگ و حجیم هستند نیز می توانند برای ساخت اکواریوم مناسب باشند.کافیست محتوای مانیتور را کاملا تخلیه کنید. آموزش کامل

102

درست کردن زیورآلات خلاقانه با استفاده از قطعات قدیمی

وقتی که یک کیس بدون استفاده میشود ، می توانید آن را باز کنید و قطعات سخت افزاری داخل آن را از هم جدا کنید.بدین منظور از سایزهای مختلف پیچ گوشتی و انبر دست استفاده کنید. قطعات مختلف را می توانید با استفاده از هویه به هم متصل کنید و یا هر قطعه را نظیر صفحات فیبرنوری کوچک ، به تنهایی استفاده کنید.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

44

ساخت دفترچه با مدارهای داخل کیس!

با استفاده از مدارهای موجود در کیس که به سادگی قابل جدا سازی هستند ، تعدادی کاغذ و چسب قوی ، یک دفترچه ی زیبا بسازید. برای اندازه گیری برگه ها ، مدار را روی کاغذ ها قرار دهید و اندازه بزنید تا کاغذ ها هم اندازه ی مدار باشند.البته بهتر است مساحت هر کاغذ ، کمی از مساحت مدار کمتر باشد.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

ساخت پیک گیتار با استفاده از مدار

با استفاده از مدارهای موجود در کیس پس سی های قدیمی، می توانید پیک گیتار زیبایی را برای نواختن گیتار بسازید. کافی است شکل مثلثی استاندارد پیک را روی مدار که از قطعات رایج در کامپیوتر است رسم کنید و سپس با استفاده از کاتر و قیچی ، آن را جداسازی کنید.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

ساخت و تزئیین میز با قطعات کهنه کامپیوتر و مادربورد های قدیمی

یکی دیگر از راه های خلاقانه ای که می توان از قطعات کهنه ی کامپیوتر استفاده کرد و وسایل جذابی را ساخت ، استفاده از مدارها و جمع آوری آن ها و سپس ایجاد یک کلکسیون از آن هاست.در یکی از پروژه های قدیمی ، تعداد زیادی مدار را طی چندین سال جمع آوری کرده اند و یک کلکسیون زیبا ایجاد کرده اند. این کلکسیون را داخل یک میز یا یک وسیله ی کاربردی منزل قرار دهید و با استفاده از لامپ های Led جلوه دهید.

9

10

11

ساخت ابزارهای زینتی با کنترل ها و قطعات بدون استفاده

با استفاده از ریموت و کنترل های بلااستفاده ، می توانید دستبند های زیبایی را بسازید. ابتدا یک دستبند ساده تهیه کنید و سپس با بازکردن ساختمان کنترل ، دکمه های کنترل را از مدار اصلی آن جدا کنید. با اتصال این دکمه ها به دست بند ، می توانید یک دستبند متفاوت داشته باشید.

12

13

14

 

نمونه ی دیگر استفاده از این قطعات ، ساخت کفش هایی جذاب و متفاوت با استفاده از مدار ها و دکمه های بلااستفاده می باشد. در شکل زیر نمونه ی کفشی را که با استفاده از این قطعات تولید شده است میبینید،سایر نمونه ها را در سایت اصلی هنرمند سازنده ی این اثر می توانید مشاهده کنید.

89

تبدیل دکمه های کیبورد به مگنت یخچال

قبلا کاربرد های شگفت انگیز آهنربا را در انزل وب معرفی کرده بودیم. با این آهنربا ها را می توانید با استفاده از وسایلی نظیر دکمه های کیبورد ، زیباتر کنید.کافیست دکمه های کیبورد را جدا کنید و هر قطعه آهنربا را پشت هر دکمه بچسبانید و از آن برای اتصال موقت وسایل در سطوح مختلف فلزی استفاده کنید.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

ساخت تقویم با استفاده از کلید های کیبورد

نمونه ی دیگر کاربرد این وسایل ، استفاده به عنوان تقویم است. می توانید دکمه های عددی کیبورد را روی یک صفحه قرار دهید و در کنار هم بچسبانید ، روی هر یک شماره های مدنظر خود را قرار دهید و سپس این تقویم را روی یخچال با استفاده از آهنربا قرار دهید.

78

ساخت مجسمه با استفاده از دکمه های کیبورد و کنترل ها

با استفاده از دکمه های موجود روی کیبورد و کنترل های بدون استفاده ، می توانید پوششی برای مجسمه های خود ایجاد کنید. دقت داشته باشید که دکمه هارا در کنار هم و بدون فاصله بچسبانید.

20

ساخت جاقلمی رومیزی با استفاده از دکمه های کیبورد های قدیمی

می توانید از دکمه ها برای پوشش اطراف ظروف مناسب و جاقلمی های ساده استفاده کنید.

خلاقیت با استفاده از قطعات بلااستفاده ی کامپیوتر

استفاده از مانیتورهای قدیمی به عنوان جا گلدانی

علاوه بر تبدیل مانیتور به آکواریوم که در بخش اول این پست انزل وب معرفی کردیم،با استفاده از مانیتورهای قدیمی CRT که بزرگ و جاگیر هستند ، می توانید گلدان های زیبایی را بسیازید.کافیست محتوا و قطعات داخلی آن ها را خالی کنید و کمی اطراف آن را رنگ آمیزی کنید.

22

استفاده از مدارهای داخلی کیبورد برای ساخت چراغ خواب

در کیبورد ها ، مدارهای زیبایی قرار دارد که تا حدودی منعطف و نرم هستند.می توانید از این مدارها به عنوان یک ورقه ی قابل انعطاف ، برای تزیین چراغ خواب ها و …استفاده کنید.

23

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که راه های دیگری برای ساخت وسایل به صورت خلاقانه تجربه کرده اید ، از بخش نظرات دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

قاب گوشی هوشمند
قاب هوشمند گوشی با قابلیت چت،سلفی و نجات جان شما !
انزل وب
۱۰ کامپیوتر با طراحی و ظاهر عجیب
انزل وب
وقتی که هنر دست با تکنولوژی ادغام میشود

نظرات

  • mehr says:

    سلام
    واقعا جالب نبود
    به عنوان یک عاشق کامپیوتر دلم نمیاد همچین کار هایی رو با کامپیوتر کنم
    روش یک توزیع سبک لینوکس نصب می کنید درست میشه

  • هنرپیچه says:

    انتظار چنین پستی از انزل وب بعید است.
    سطح خودتان را تنزل ندهید.
    این موارد که هنر و خلاقیت نیست. هر شی و ماکت که حجم هندسی داشته باشد را میتوان با تکه های کوچک هر چیزی ساخت. میتوان با پوست تخمه کلاه و اسب و کفش ساخت، با برنج، و هر خرده ریزی…
    فردا باید انتظار هنرمندان خلاقی که نبوغ خود را به دنیا عرضه میکنند باشیم
    استاد فلان مبتکر سازه با
    سوسک مرده،
    استاد عمیق کام ترکیبی
    مبتکر و خالق طرح های نوین انتزاعی.
    اثر : سازه مفهومی از بغل پشکل گوسفند.و
    تندیس مونالیزا با پوست گوجه و بذر خشخاش
    و در بخش هنر و تجربه جوانان خلاق،
    آثار بلامنازع و بی همتا
    سایه نبردبان! اشک چشم مورچه! ناز غاز وحشی،
    و ازاین قبیل، اسماعیل، سیبیل، اردبیل،اتوموبیل،
    دمبیل و دامبیل آنابیل، بیل بیل، ،چرنوبیل، کمبیل خاکبیل، سربیل، زیگیل، گیگیل، زنبیل، هردمبیل، ابابیل و قابیل داربیل ازراییل،
    خالق این سازه که اکنون پیش یک گازه و دنیا در سرش مازه، به شدت عاشقه جازه
    و اما ماجرا این شد
    سخن در حد و اندازه
    نتیجه با خودت
    کامنتم آخرش بازه
    خردمند کاشف رازه!!

  • pm_pro says:

    اتفاقا خیلی هم جالب و باحال بود و اگه شما حوصله درست کردنشو ندارید بیخود زیر پستی که طرف زحمت کشیده و کلی ایده داده کامنتای مسخره نزارید

  • نجاتی says:

    خوب، بعضیهاش مثل تبدیل مانیتور به گلدان جالب بود، شاید هم قابل استفاده اما بیشترش کاربردی نبود، دست کم برای جامعه ما کاربردی نداشت، فقط ایده خلاقانه داشت.

  • reza says:

    مسخره 😐

  • م says:

    همین خل بازی هارو در بیارید سرطان بگیرید