۳ ترفند ساده برای حذف پس زمینه عکس بدون نیاز به نرم افزار خاص

یکی از نیاز های رایج وب مستران ، گرافیست ها و …، حذف پس زمینه ی تصاویر (background)  از بخش اصلی تصویر مد نظر شماست. مثلا حذف پس زمینه از تصویر و هماهنگ کردن بخش اصلی عکس با پس زمینه ی فعلی ، یکی از کارهاییست که روزانه نویسندگان ، برای انتشار مطالب خود در وب سایت ها انجام می دهند.انجام این کار با استفاده از نرم افزار های خاص مثل فتوشاپ ، مدت ها پیش ممکن شده است. اما استفاده از نرم افزار ها برای همه کاربران ساده نیست و از طرفی استفاده از این نرم افزارها گاهی وقت گیر است. در ادامه ترفند هایی برای حذف پس زمینه عکس معرفی می کنیم.

روش های ساده برای حذف پس زمینه از تصویر

 ۳ Easy Ways To Remove Backgrounds From Images Without Specialized Software

به طور کلی ویرایش تصاویر یک بخش اساسی و مفصل است.مثلا بهینه سازی و کاهش حجم عکس ها یکی از آن موارد مرتبط با ویرایش عکس هاست که قبلا روش هایی را برای آن در انزل وب معرفی کرده ایم. حذف بک گراند نیز همانند همین مورد ، از بخش های مهم برای استفاده از تصاویر است. یکی  از ساده ترین روش ها برای حذف تصویر پس زمینه عکس (Pictures)، استفاده از سرویس های آنلاین است. این سرویس های تحت وب ، امکان حذف و ویرایش عکس ها را به صورت رایگان فراهم کرده اند که در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای موجود می پردازیم.

حذف پس زمینه عکس با استفاده از ابزار آنلاین ClippingMagic

این ابزار آنلاین ، طی سه مرحله ی اصلی dropping ،dragging و drawing ،عکس مورد نظر شما را آماده و برای آپلود در وب سایت و یا هر جای دیگری آماده می کند. ابتدا در صفحه ی اصلی این وب سایت ، عکس مورد نظر خود را بکشید و یا این که از بخش آپلود ، آن را در هاست خود وب سایت بارگذاری کنید.

1

بعد از آپلود عکس ، دو کپی در کنار یکدیگر از عکس های شما دیده میشود. با دو آیکن اول ، یعنی سبز و قرمز ، ویرایش ها را انجام دهید. با بخش قرمز بخش های اضافی را حذف کنید و با بخش سبز به افزودن قسمت های دلخواه خود بپردازید.

2

ابزارهای براش ، مشابه نرم افزار فوتو شاپ در این وب سایت وجود دارد.به علاوه می توانید روی بخش های دلخواه خود زوم کنید و یا این که از حالت زوم خارج کنید. با استفاده از ۷ رنگ اصلی موجود ، می توانید رنگ پس زمینه تصویر را تغییر دهید و…

نهایتا بسته به عکس شما و تغییراتی که لازم دارید روی عکس اعمال شود ، در عرض ۲ تا ۵ دقیقه می توانید پس زمینه را از تصویر جدا و حذف کنید.

3

همچنین ما در گذشته یک سرویس کاربردی آنلاین برای ویرایش عکس با استفاده از کمک دیگران در سری ۴۲ معرفی وب سایت های جالب و کاربردی معرفی کردیم که میتوانید از آن نیز استفاده کنید.

معایب و مزایای استفاده از این سرویس:

این که این سرویس آنلاین بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزاری برای حذف پس زمینه از تصویر کاربردی است ، یکی از مزایای این سرویس می باشد. تنها موردی که شاید در استفاده از این سرویس نقطه ی منفی محسوب شود ، نیاز اتصال پیوسته به اینترنت حین کار با این ابزار است.

حذف پس زمینه عکس با استفاده از ابزار مایکروسافت آفیس

در صورتی که نرم افزار هایی مثل اکسل ، ورد و یا پاورپوینت و به طور کلی آفیس را روی سیستم خود داشته باشید ، راه ساده تری برای حذف پس زمینه از تصاویر در اختیار دارید. قبلا قابلیت های جالب نرم افزار ورد را معرفی کرده ایم که یکی دیگر از قابلیت های خوب این نرم افزار ، حذف پس زمینه عکس می باشد. این قابلیت در آفیس ۲۰۱۰ و بالتر در دسترس است. با استفاده از این نرم افزارها می توانید ابتدا از طریق تب insert ، عکس مورد نظر خود را وارد کنید و سپس از تب فرمت (format) ، با بخش adjust ، روی Remove Background کلیک کنید.

4

نرم افزار به صورت اتوماتیک سعی دارد بخش های اضافی Background را تشخیص دهد و هزمان آنها را حذف کند. اما گاهی این تغییرات کاملا دلخواه ما نیست و نیاز است که به صورت دستی اقدام کنیم.

5

به تصویر بالا دقت کنید ؛ نرم افزار تا حدودی خوب عمل کرده است .اما همچنان بخش هایی از پس زمینه در تصویر دیده میشود.برای رفع این مشکل ، با ابزار ماژیک اطراف کیس اصلی را مشخص کنید.

در صورتی که با این ترفند نیز موفق به حذف صحیح پس زمینه نشدید ، به ناچار از گزینه های Mark Areas to Remove و Mark Areas to Keep استفاده کنید.

6

بعد از اعمال تغییرات ، تصویر را ذخیره کنید.

7

معایب و مزایای استفاده از این روش:

این روش ، ساده و کاملا در دسترس است. کافی است که ابزار مربوط را انتخاب و بخش ها را به صورت آفلاین مشخص کنید. اما نقطه ی منفی این روش این است که اولا برخی از افراد این نرم افزار را روی سیستم خود ندارند، ثانیا کار با ابزاری که انتخاب میشود ، کمی وقت گیر است.

عدم نمایش پس زمینه با پنهان کردن عناصر آن در آفیس

یکی دیگر از روش هایی که شاید ساده تر از روش های دیگر معرفی شده در انزل وب باشد ، مخفی کردن اجزای موجود در تصویر با استفاده از ترفند ساده دیگر در آفیس است.به این ترتیب که ما برای دست یافتن به پس زمینه ی دلخواه خود ، به جای حذف زمینه ، عناصر موجود را حذف می کنیم تا نهایتا پس زمینه عکس به صورت اتوماتیک حذف شود.البته این روش تنها برای تصاویری کاربرد دارد که پس زمینه ی ساده ای داشته باشند و رنگارنگ نباشند. برای این کار ، روش های زیادی وجود دارد که در این جا ما از نرم افزار آفیس استفاده می کنیم.

ابتدا تصویر (Photo) مورد نظر را وارد یک سند از آفیس کنید.زیر تب فرمت و سپس بخش adjust ، روی Recolor کلیک کنید. گزینه ی Set Transparent Color را انتخاب کنید و سپس روی بخش هایی از زمینه ی تصویر کلیک کنید تا حذف شود.

8

مزایا و معایب این روش:

دقت داشته باشید که برای زمینه های پیچیده ، این روش پاسخ گو نیست.نهایتا زمینه هایی با دو تا سه رنگ ، به خوبی حذف میشوند.

9

10

تجربه و پیشنهاد شما:

در صورتی که راه های ساده ی دیگری را برای حذف پس زمینه عکس و بدون استفاده از نرم افزارهای مخصوص میشناسید ، تجربه خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پیروز باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بکاپ گرفتن داده های مهم سیستم شما در کامپیوتر دوستان و آشنایان
انزل وب
درایو USB خود را به کامپیوتر وصل کنید تا اتوماتیک از فایل های مهم بکاپ گرفته شود

نظرات

  • مینا says:

    بسیار عالی ساده و کار بردی من به دلیل اینکه فوتوشاپ بلد نیستم و نداشتم در ورد این مار را به راحتی انجام دادم بسیار بسیار تشکر

  • امیر says:

    بسیار عالی بود ، ممنون

  • امیر مهدی سعادتی says:

    عاااااااااالللللللییی خیلی بهم کمک کرد

  • Asi says:

    عااااااااااااااااالی خیرببینی

  • علی درویشی says:

    بسیار مفید بود — تشکز تیم انزل وب

  • رضا says:

    با سلام خیلی مختصر و کاربردی بود ممنون بسیار به من کمک کرد

  • مهری says:

    دوست عزیز اولی ظاهرا پولیه
    روش دوم ات عالی بود ولی برای تصاویر با نوشته کمی مشکله ولی برای من که کاری با فوتوشاپ ندارم و سالی یه بار نیاز به این کار دارم روش شما رو ترجیح میدم
    متشکرم از راهنماییتون

  • رد says:

    روش Word عالی بود، چند ساعت دنبال یک روش ساده میگشتم. خیلی کارم رو راه انداخت.ممنون

  • سمیه says:

    عالی بود واقعا. سایتتون بی نظیره

  • محمد says:

    سلام. و خسته نباشید.
    سال نوتون مبارک. انشالله سال خوبی داشته باشین
    خیررررر ببینی به خدا. این افیس چقدر راحته کار باهاش. تا الان ١۵٠ تا عکس رو با pen فتوشاپ جدا میکردم. رسما حالم دیگه از فتوشاپ و عکس بهم میخورد. واقعا به دادم رسیدین. هر وقت یادتون بیوفتم دعاتون میکنم. ??

  • Asami says:

    ببخشید در Clipping Magi چطوری عکس رو که درست کردیم در گالری زخیره کنیم؟

  • امین says:

    باسلام.ممنون ازسایت خوبتون.من راه حلremove background آفیس را امتحان کردم جواب داد

  • رضا says:

    ضمنا نسخه رایگان کورل را میتوانید از سایتهای دانلود برنامه چون (سایت دانلودها) که فاقد ویروس هستند دانلود کنید .

  • رضا says:

    یکی دیگر از نرم افزار های حذف پس زمینه کورل فتو پینت است .نرم افزار کورل را که نصب کنید یکی از نرم افزار های موجود آن فتو پینت است .
    ۱-نرم افزار کورل را باز میکنید
    ۲-عکس را گرفته در صفحه کورل میاندازید یا از طریق openفایل تصویر را باز میکنید.
    ۳-با ابزار اصلی (فلش) روی عکس کلیک کنید .
    ۴- در بالای صفحه گزینه(trace bitmap) سپس (outine trace) و بعد )high quality image) با انجام تغییرات احتمالی در عکس تیک remove backgravd را زده با انتخاب ok پس زمینه عکس بصورت حرفه ای پاک میشود .

  • مهدی says:

    باسلام خوب بود

  • حمید says:

    بنظر میرسید روش اول همچین کاری میکرد ولی روش دوم اینکارو نمیکنه

  • حمید says:

    سلام
    روش اول که پولیه. احتمالا زمانی که شما داشتید معرفیش میکردید مجانی بوده
    اما روش دوم بسیار راحته و پس زمینه رو سفیدش کرد. فقط مشکل اینجاست که پس زمینه رو بطور کامل حذف نمیکنه و فقط سفیدش میکنه گویا. من روشی میخام که بتونم عکس رو بطور کلی از پس زمینه ش جدا کنم

  • saeed says:

    مسخره کردین؟!چرا نگفتین سایت پولیه؟! یه ساعت نشستم عکس رو ادیت کردم اخرش دیدم این شد

    • کاربر says:

      مصداق بارز یک بی تربیت … مگر مدیر محترم سایت تعهدی داده اند که کار شما به درستی راه بیافته؟ وقت گذاشتند و من شخصا از ایشون سپاسگزارم.

  • محمدرضا says:

    خدا خیرتون بده خیلی مفید و عالی بود

  • @cdina says:

    خیلی چرت
    روش اول که پولی ه
    روش دوم و سوم هم که نمیشه فایل رو به صورت عکس ذخیره کرد

    سایت تون خیلی مزخرفه

    • skyfall says:

      چرا میشه به صورت عکس ذخیره کرد . توی فضای پاورپوینت بعد از تکیمل روی عکس راست کلیک و گزینه ذخیره عکس.

  • . says:

    سایت اولی که پولیه 🙁

  • mohammad says:

    مرسی.عالی بود

  • وکیل مواد مخدر says:

    بسیار عالی و خوب بود پیروز و موفق باشید