این ۱۰ ترفند در محیط کار شما معجزه میکنند!

در محیط کاری افراد، جدا از مهارت های فردی که به نسبت آن بازده هر کار و پروژه ای بیشتر خواهد بود ، محیط اطراف و عناصر پیرامون فرد تاثیر به سزایی در روحیه افراد و افزایش بهره وری دارد. برای مدیریت بهتر محیط اطراف کار،افزایش کارایی و ایجاد یک فضای مناسب برای انجام کار های روزمره ی خود در این پست ترفند هایی را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه محیط پیرامون خود را برای کار و افزایش کارایی مناسب کنیم؟

 Tips That will Help You Get More Done at Work

همان طور که گفته شد ، ترفند هایی که قصد داریم در ادامه معرفی کنیم ، به نحوی طراحی محیط پیرامون است که برپایه ی اصول روانشناسی و تجربه است و استفاده از آن ها ، خستگی ناشی از محیط کار را کاهش می دهد. قبلا نیز در انزل وب  حرکات حرفه ای یوگا را برای رفع خستگی پشت کامپیوتر  آموزش داده بودیم. تلفیقی از حرکات معرفی شده و محیطی آرام و مناسب برای کار و مطالعه ، تاثیر به سزایی در بهره وری فرد خواهد داشت.

برای طراحی دکوراسیون ، کمی از رنگ سبز استفاده کنید.

به طور کلی رنگ سبز نماد پویایی و زندگی است. هر آن چه که نشانه ای از این رنگ داشته باشد ، زنده است و می تواند زندگی ببخشد. بر این اساس استفاده از رنگ سبز در محیط کاری ، خلاقیت اذهان را افزایش می دهد.

1

در محیط کاری از موسیقی استفاده کنید.

شاید وجود وسایل پخش کننده موسیقی و صوتی در محیط کاری عجیب به نظرآید. اما دقت داشته باشید که وجود یک هدفون و یک پلیر کوچک در تاثیر به سزایی در آرامش روح و روان دارد. در صورتی که منبع مناسبی برای دانلود موسیقی آرامش بخش دارید ، قبلا در انزل وب بهترین وب سایت ها پخش صوت و موسیقی آرامش بخش را معرفی کرده ایم.

2

با استفاده از گیاهان ، فضا را زنده کنید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی در محدوده ی کاری ، به شدت توصیه شده است.اصولا گیاهان سبب شادی بیشتر و احساس تازگی و نشاط در افراد میشوند و وقتی فرد حین کار به پیرامون خود نگاه کند و از آن لذت ببرد ، مسلما خستگی ناشی از کار را کمتر حس می کند.

67

اشیای ارزشمند خود را در اطراف محیط کارتان قرار دهید.

هر نوع اشیای ارزشمند نظیر یک قاب عکس و یا هدیه ای که دیدن آن برای شما خاطره انگیز باشد ، می تواند انرژی شما را برای کارکردن افزایش دهد. هر لحظه که احساس کردید نیاز به استراحت دارید ، نگاهی کوتاه به این اشیای ارزشمند ، بهترین راه برای بازیابی انرژی از دست رفته تان می باشد.

4

کمی محیط کار خود را آشفته کنید!

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد ولی بهتر است بدانید که فضایی که منظم باشد و فاقد هر گونه آشفتگی باشد ، ذهن را منزوی می کند. تجربه ثابت کرده است که ذهن خلاق ، محیط کاری نامنظم تری نسبت به افرادی دارد که کاملا تک بعدی هستند و یک روش ثابت را برای کارکردن دارند. بهتر است کمی از نظم اطراف غافل شوید اجازه دهید تا حد کمی اطرافتان شلوغ باشد بدون توجه به این موضوع روی کار خود بیشتر تمرکز کنید.

5

در محیط کار خود ، از نور طبیعی استفاده کنید.

تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که زیر نور مصنوعی لامپ به فعالیت میپردازند ، استرس بیشتری دارند. استفاده از نور طبیعی ، سبب میشود که مدت زمانی که می توانید بدون خستگی کار کنید افزایش یابد. به طور کلی نور طبیعی برای کارمندان نشاط آورتر است و محیط روشن سبب شادی بیشتری در محیط میشود.

6

به دکوراسیون محیط کارتان اهمیت ویژه ای دهید!

محیط کار کاملا ثابت ، ساده و یک رنگ ، هیچ جذابیتی برای افراد ندارد. استفاده از رنگ های شاد و متنوع ،قاب عکس های الهام بخش و چینش مدرن و کلاسیک برای ادارات و محیط کار ، کارایی افراد را دوچندان می کند.

7

برای پردازش ایده های خود ، یک فضای مجزا در نظر بگیرید.

همه ی ما با وجود دستگاه هایی نظیر لپ تاپ ، کامپیوتر ، تبلت و…باز هم نیاز به روش های قدیمی مرسوم برای نمایش ایده های خود داریم. بدین منظور یک تخته ی وایت برد تهیه کنید و با استفاده از ماژیک ایده های خود را روی صفحه ی تخته بنویسید.

8

نحوه ی نشستن خود را پیوسته تعییر دهید.

هر چه قدر هم به کار خود علاقمند باشید ، بعد از سپری شدن ساعاتی ، نحوه ی نشستن و استقرار خود خصوصا پشت کامپیوتر را تغییر دهید. قبلا اشتباهات رایج در استفاده از کامپیوتر در انزل وب معرفی کرده ایم که بیشتر مرتبط با محتوا بود. یکی دیگر از این اشتباهات رایج ، شیوه ی نشستن افراد پشت کامپیوتر می باشد. شکل نشستن خود را تغییر دهید، از حالت کلیشه ای خارج شوید و هر طور که راحت تر هستید بنشینید. البته در اغلب موارد تغییر شیوه ی نشستن مقدور نیست. پس حتی تغییر محیط فعلی ، مثلا عوض کردن اتاق کار می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

9

همچنین تحرک در محیط کار بسیار توصیه شده است. بعد از مدتی برخیزید و برای حتی چند لحظه قدم بزنید. چیزی بخورید و سپس مجددا به اتاقتان برگردید. با ابه کارگیری این ترفند ، با نیروی بیشتری کار خود را ادامه دهید و کمتر خسته شوید.

10

در آخر پیشنهاد میکنم برای الهام گرفتن و تنظیم محیط کار خود تصاویر ۲۰ محیط کار با چیدمان زیبا و کاربردی که در سال های گذشته در انزل وب منتشر شد را حتما مشاهده کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که محیط کاری خود را با ترفند های دیگری تغییر داده اید و در این زمینه تجربه دارید ، ایده های خود را از قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

۲۰ محیط کار با چیدمان زیبا و کاربردی

نظرات

  • EVIL_SHADOW says:

    عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــِیی