آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم - چگونه زیرنویس را به فیلم و سریال بچسبانیم؟ How To Add Subtitles Permanently To A Movie ,MKV File and Other Video Files

آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه

زیرنویس فیلم و سریال ها اغلب به صورت فایل جداگانه در فرمت های srt و sub/idx منتشر و در اختیار کاربران قرار میگیرد.این زیر نویس ها میتوانند بدون آنکه یک فایل جداگانه باشند به فایل اصلی فیلم به اصطلاح چسابنده و اضافه شوند تا برخی از دستگاه های قدیمی تر و پلیر ها نیز قادر باشند آنها را نمایش دهند و دیگر خبری از فایل های اضافه نیز نباشد.در ادامه آموزش قدم به قدم و تصویری چسباندن زیرنویس به فیلم را که بسیار سریع و بدون دردسر صورت میگیرد می خوانید.

چگونه زیرنویس را به فیلم و سریال بچسبانیم؟

How To Add Subtitles Permanently To A Movie ,MKV File and Other Video Files

ما قبلا در زمینه فیلم و سریال قبلا بهترین سایت های فارسی اخبار و نقد فیلم و سریال خارجی و ایرانی را بررسی و سرویسی نیز برای جستجو و پیدا کردن اسم آهنگ پخش شده در فیلم یا سریال تلوزیونی معرفی کردیم.اما اینبار میخواهیم به سراغ فایل های تصویری این فیلم و سریال ها برویم که امروزه اکثرا با فرمت فایل رایج mkv برای دانلود در اختیار کاربران قرار میگیرد،آنچه که در ادامه میخوانید روشی بسیار سریع و بدون نیاز به معطلی برای چسباندن فایل زیر نویس به فیلم های mkv در عرض چند ثانیه است.

آموزش کامل تصویری کار با نرم افزار  Mkvmerge یا MKVToolNix

خب برای اینکار ابتدا نرم افزار Mkvmerge GUI یا همان MKVToolNix را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید.این نرم افزار در دو ورژن ۳۲ و ۶۴ بیتی منتشر شده است و برای عملکرد خوب و بدون نقص باید آن را رجیستر یا کرک کنید.(روش پیدا کردن کرک نسخه های مختلف mkvmerge یا MKVToolNix )

پس از نصب نرم افزار آن را اجرا کنید.

آموزش کامل تصویری کار با نرم افزار  Mkvmerge یا MKVToolNix

سپس برای راحتی کار فایل زیر نویس و فیلم را در یکجا قرار دهید.

آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه

در پنجره اصلی نرم افزار و در بخش input files بر روی دکمه add کنید.

چگونه زیرنویس را به فیلم و سریال بچسبانیم؟

پنجره ای نمایش داده میشود از این پنجره ابتدا فایل زیر نویس و سپس فایل اصلی فیلم را انتخاب کنید.

پس از انتخاب فایل ها نام آنها به همراه مشخصات در این بخش مشاهده خواهید کرد.(اگر زیر نویس شما در محلی که فیلم و فایل ویدویی شما هست قرار ندارد مجددا بر روی add کلیک کنید و از مسیر دیگر فایل را انتخاب و به همین بخش اضافه کنید)

آموزش قدم به قدم و تصویری چسباندن زیرنویس به فیلم را که بسیار سریع و بدون دردسر صورت میگیرد

همچنین برای اضافه کردن فایل های اضافی دیگر مثل زیر نویس دوم و.. از دکمه append اضافه کنید تا فایل به عنوان ضمیمه یا همان گزینه دوم به فایل نهایی اضافه شود.

آموزش قدم به قدم و تصویری چسباندن زیرنویس به فیلم را که بسیار سریع و بدون دردسر صورت میگیرد

شما از طریق این برنامه میتوانید چندین فایل mkv و زیر نویس را اضافه و همه آنها را یک فایل mkv که زیر نویس بر روی آن قرار گرفته و هیچگونه فایل اضافی دیگری به همراه ندارد تبدیل کنید.

در بخش Tracks,Chapters and tags اطلاعات و قابلیت های جالبی در مورد حذف زیر نویس پیشفرض فیلم، فرمت ویدیویی فایل،صدا و زیر نویس های قبلی به شما داده میشود

چگونه زیرنویس را به فیلم و سریال بچسبانیم؟

در این بخش که در هر سط آن یک چک باکس وجود دارید شما میتوانید فایل صوتی فیلم (Mp3) با برداشتن یا فعال نگه داشتن تیک آن از فیلم جدا یا وصل کنید ( البته برای جداسازی صدا و دانلود فایل mp3 ویدیوها قبلا در انزل وبه صورت کامل آموزشی منتشر کردیم)، تگ ها ی پیشفرض فیلم که برخی از آنها تبلیغاتی هستند را حذف و همچنین دیگر زیر نویس هایی که قبلا به روش های دیگر به فایل mkv شما چسبانده و اضافه شده اند را با برداشتن تیکشان حذف کنید.

برای ایجاد فایل نهایی در قسمت پایین نرم افزار و در بخش Output file name با کلیک بر روی دکمه Browse مسیر ذخیره فایل جدید که تبدیل میشود به همراه اسم آن را مشخص کنید.

پس از انجام تنظیمات بر روی Start mixing کلیک کنید تا عملیات چسباندن زیرنویس به فیلم در پنجره ای جدید با ثبت نمایش وقایع شروع شود.پس از اتمام کار فایل زیرنویس به صورت دائمی به فیلم و.. اضافه شده و یک فایل نهایی ساخته میشود که به اصزلاح فایل زیرنویس با فایل mkv فیلم و ویدیو شما یکی شده است.

آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه

با توجه به حجم فایل شما در تست هایی که ما انجام دادیم نرم افزار بسیار سریع و در حدود ۲ الی ۱۰ ثانیه ! فایل زیرنویس را به فیلم mkv اضافه و فایل جدید را در محل مورد نظر میسازد.

کافیست بر روی دکمه Open folder کلیک کنید تا فایل جدید نمایش داده شود.

آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه

چگونه زیرنویس را به فیلم و سریال بچسبانیم؟  How To Add Subtitles Permanently To A Movie ,MKV File and Other Video Files

تنظیمات نرم افزار Mkvmerge

در ادامه آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم و سریال ها انزل وب به بررسی برخی از قابلیت ها و تنظیمات برنامه mkvmerg میپردازیم.این برنامه دارای قابلیت های بسیار زیاد و فوق العاده دیگری نیز است به طور مثال با کلیک بر روی add to job queue همانند نرم افزار دانلود IDM میتوانید انجام عملیات میکس کردن فایل ها با زیرنویس را زمان بندی کنید و صف انجام کار ایجاد کنید

آموزش کامل تصویری کار با نرم افزار  Mkvmerge یا MKVToolNix

برای اجرا صف از منو Muxing بالا گزینه start muxing run mkvmerg را انتخاب نمایید.

تنظیمات نرم افزار Mkvmerge

یا برای مدیریت صف گزینه manage jobs را انتخاب کنید.

تنظیمات نرم افزار Mkvmerge

در تب attachments نیز میتوانید فایل های اضافی دیگر مثل فونت های دلخواه خود برای زیر نویس و .. را به فیلم و فایل ویدیویی خود اضافه یا موارد اضافی که به فیلم قبلا متصل شده اند را حذف کنید.

چگونه زیرنویس را به فیلم و سریال بچسبانیم؟

تب های دیگر برنامه مثل chapter editor برای ویرایش فصل ها یا بخش های موجود در فایل ویدیویی اضافه شده و اضافه کردن و ویرایش کردن فصل جدید یا فصل موجود در فایل به کار میرود. که برای اینکار پیشنهاد میکنیم از نرم افزاری که در بخش بعد معرفی شده است استفاده کنید.

 آموزش قدم به قدم و تصویری چسباندن زیرنویس به فیلم

برای دیگر فرمت های تصویر مثل mp4 , wmv , mov , flv و.. ساخت فصل و اضافه کردن منو زیر نویس و.. نیز میتوانید از نرم افزار فوق العاده دیگری که در پست گذشته انزل وب با عنوان تنها با چند کلیک ساده فایل های MKV خود را در DVD Player پخش کنید معرفی کردیم استفاده کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما تجربه کار با mkvmerge GUI / MKVToolNix دراید یا نرم افزاری سریع و ساده تر برای گذاشتن و چسباندن زیرنویس به فیلم و ادغام فایل های صوتی و تصویری به فایل های MKV میشناسید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • سارینا says:

    من تمام مراحلو انجام دادم ولی فایل نهایی mks شد

  • Design says:

    ایول?

  • امیر محمد says:

    سلام ، من زیرنویسو میکس میکنم روی فیلم ، توی کامپیوتر کامل نشون میده هم فارسی و هم انگلیسی ولی توی پلیر میذارم اصلا فارسی نمیاره(به جز علامت تعجب و اعداد و حروف انگلیسی توی زیرنویس فارسی ) اینو باید چیکار کرد؟ ممنون میشم جواب بدید

  • کیمیا says:

    مرسی از اطلاعات خوبتون و برای دوستانی که مشکلشون باز نشدن فایل mks بود بگم کافیه دوباره مراحل رو انجام بدن با این تفاوت که اول فیلم رو انتخاب کنن بعد زیرنویس رو

  • fateme says:

    واقعا آموزشش عالی بود ریز به ریز جزییات رو گفته بود من اول تو یه سایت دیگه رفته بودم اصلا خوب آموزش نداد بعد این سایتو پیدا کردم واقعا عالی بود ممنون

  • شایان says:

    سلام.من از برنامه mkvtoolnox استفاده کردم.خوب زیرنویس رو به فیلم اضافه کرد.اما به صورت دایم به فیلم نچسبوند.هر موقع بخوای به فیلم میتونی اصافه کنی.اما به طور دایم رو فیلم نمیشه.اگه بخوای به طور دایم رو فیلم بشینه راهی هست؟

  • saye says:

    من کارهایی که شما گفتین رو مو به مو انجام دادم ولی بازم زیر نویس نمیچسبه به فیلم:/
    چیکار کنمم؟؟؟

  • Delaram says:

    سلام
    چرا این برنامه رو سیستم من باز نمیشه؟؟؟؟

  • Nmt says:

    ببخشی یه سوال دیگه من یک سالی هست با برنامه اکسل سافت برای چسباندن زیر نویس کار میکنم و بسیار عالیه ام مدتی که این برنامه با وجود کرک شدن دیگه کار نمیکنه. .علت چیه

  • Nmt says:

    سلام یک سوال داشتم آیا با این برنامه وقتی فایل زیرنویس رو به فیلم میچسبانیم میشه آون فیلم یا ویدیو رو مثلا در اینستاگرام اپ کرد و در این صورت با زیرنویس اپ میشه یا خیر

  • امیر says:

    سلام فایلی که ذخیره میشه با پسوند mks هست و پخش نمیشه باید چکارکنم

  • حمید says:

    سلام نوع فونت و اندازه و رنگ چگونه انتخاب میشه
    در ضمن دوستانی که میگن زیر نویس پس از اتمام کار سینک نیست باید موقعی که زیر نویس را دانلود میکنند به زمانش توجه کنند
    چون کسانی که ترجمه می کنند ممکنه فیلم از سایتی گرفته باشند که نسخه فیلمشون با مال شما یکی نیست پس موقع دانلود زیر نویس
    به نسخه فیلم توجه کنید

  • محمد says:

    سلام متاسفانه تو کامپیوتر سینک نیست اما تو سینمای خانگی اصلا زیرنویس نمیاد.خسته شدم از بس کابل اچ دی ام آی زدم و خراب شد.چیکار کنم؟

  • محمد says:

    سلام من برنامه MKVToolNix رو دانلود کردم و به راحتی کار میکس رو انجام دادم.منتهی الان مشکل اینه که زیرنویس با فیلم سینک نیست و خیلی جلو افتاده.البته این رو با پلیر کامپیوتر چک کردم.یعنی با تی وی یا سینمای خانگی اوکی میشه؟یا باید قبلش هماهنگ کرد و بعد میکس کرد؟یا نسخه دقیقه زیرنویس باید باشه که به فرمت دانلود شدمون بخوره؟میشه راهنمایی کنید لطفا

  • Ali says:

    سلام این نرم افزاری که معرفی کردین برامن زیپه بازننمیشه لطفا راهنمایی کنین،مرسی

  • عماد says:

    مرسییی دمتون گرم بلاخره تونستم فیلم با زیرنویس تو تلویزیون نگاه کنم کارتون درسته

  • Mohamad says:

    من اون کارایی رو که گفتین رو کردم فیلم ذخیره میشه ولی میرم تو فیلم زیرنویس نیست یا زیرنوییسش عجق وجق نوشته لطفا بگین چکار کنم درست بشه???

  • نورا says:

    سلام خیلی عالی بود ممنون ولی من بعذ حدود ۶بار استفاه از برنامه دیگه بازش نکرد مشکل چیه؟

  • Neginhf says:

    واااااااااااااااااااااااااای واقعا عالی بود.. دستتون درد نکنه. اجرتون با امام حسین :))))))

  • درمونده says:

    سلام ،
    من هر زیرنویسی رو که از اینترنت می گیرم با فرمت rar یا zip دریافت می شه . ( حتی اگه خود سایت فرمت رو srt معرفی کرده باشه ! ) خودم نام زیرنویس رو بازنویسی می کنم و فرمت rar رو پاک می کنم و جاش srt می نویسم . اما مشکل وقتی که نرم افزاری که شما گفتین رو باز می کنم و گزینه add رو انتخاب می کنم . متاسفانه فقط فیلم رو باز می کنه و زیر نویس رو نمی یاره . هر کاری هم می کنم مثلا فرمت هایی که می تونه باز کنه مدام تغییر می دم اما باز هم زیرنویس رو باز نمی کنه ..
    واقعاگیر کردم و نمی دونم باید چی کار کنم . لطفا کمکم کنید . آخرین امیدم پاسخ این پیام ……

    • Neginhf says:

      داداش یا خواهرم اینجوری نیس که شما پسوند فیل رو پاک کنی یه فایل تغییر کنه :] باید دقیقا همون پسوند باشه. برو اسم فیلمتو سرچ کن با زیر نویس مثلا بزن زیر نویس فیلم هری پاتر بعد برات زیر نویس میاد دقت کن که پسوندش srt باشه حتما… این سایت خیلی خوبه اگه چیزی پیدا نکردی تو این سرچ کن … ایشالا موفق بشی:)

    • علی says:

      عزیز دلم وقتی از یک سایت فایل zip یا rar دانلود میکنی باید اول extractبکنیش برای اینکار روش کلیک راست کن و گزینه ی extract here رو انتخاب کن همون جا تمام فایل های داخل پوشه زیپ خالی میشه و فایل زیرنویستون هم با همون پسوندsrt میبینید و میتونید استفاده کنید

    • حسام says:

      این فایل ها زیپ شده و فایل srt داخل اون فایله.
      با برنامه win rar باید از حالت زیپ خارج کنید.

    • حسام says:

      این فایل ها زیپ شده و فایل srt داخل اون فایله.
      با برنامه win rar باید از حالت زیپ خارج کنید…

  • Zh says:

    سلام ممنون از وقتی که میذارید
    من میخوام دو زیر نویس رو به فیلم بچسبونم هم فارسی و هم انگلیسی با برنامه mkv ولی فقط یه زیر نویس رو موفق به الصاق فیلم شدم میخوام یکیش پایین فیلم و اونیکی زیر نویس در بالای فیلم نمایش داده بشه این امکان در این نرم افزار هست؟
    ممنون

  • Ali says:

    برنامه درست کار میکند اما وقتی حجم فیلم ۲ گیگابایت شد ارور میده نمیتونه

  • nrgs says:

    من کردم همه ی اینکارارو ولی زیرنویس اجق وجقه:(

  • vahd says:

    با سلام
    من اینکار را انجام دادم ولی زیرنویس و از فیلم زودتر پخش میشه میشه راهنمایی کنید وفقط هم با برنامه km نشون میده،ممنون میشم جوابم را بدین

    • A.Z says:

      تو کامپیوتر ما دو تا کلید که پایین حرفاشو مینیسم زمانشو جلو عقب میکنه. ببین اینا:
      .>
      و<

  • mahdi says:

    خیلی عالی بود.من انجام دادم.تمام توضیحات درست هستش.
    من برای این که بتونم فیلم رو با زیر نویس در تلویزون بینم این کار رو کردم.

  • بهزاد says:

    من انجام دادم. با نرم افزاری غیر از km player باز کردم، زیرنویس رو نشون نداد

  • sara says:

    سلام خیلی ممنون از توضیحات دقیقتون
    و اینکه
    من وقتی فیلم رو اجرا میکنم زیر نویس و فیلم هماهنگ نیستند
    چیکار کنم؟

    • A.Z says:

      اگه تو کامپیوتر یا لپ تاپه معمولا این دو تا کلید جلود عقب میکنن، این کلیدا که رو شون حرفای زیر نوشته شده
      .>
      و<

  • mohamad says:

    سلام
    من اینکار انجام دادم ولی بازم روی TV زیرنویس پخش نمیشه

  • دانا says:

    سلام
    تصویر توی نرم افزار vlc media player خیلی دیر باز میشه طوری که دیگه واضح نیست و شطرنجی میشه
    برای رفع این مشکل باید چیکار کنم؟

  • master says:

    باسلام خدمت شما
    چطور میشه به زیرنویس چسبیده به فیلم دسترسی کامل پیدا کرد و اونو ویرایش کرد؟ با تشکر

    • Pirate says:

      اول فایل رو به صورت متن ( text ( نمیدونم فرمتش چی میشه یادم نیست )) بعد از اینکه اون رو باز کردید باید قادر به عوض کردن متن ، مکان و زمان اون متن ها باشید

صفحات 1 2 3 4 5