چگونه نقشه گوگل یک منطقه را برای زمانی که اینترنت نداریم دانلود کنیم؟

چگونه نقشه گوگل یک منطقه را برای زمانی که اینترنت نداریم دانلود کنیم؟

سرویس نقشه گوگل (Google Maps) یکی از بهترین برنامه و سرویس های نقشه برای مشاهده موقعیت فعلی ، مسیر یابی و.. است،جهت استفاده از این سرویس باید به اینترنت متصل باشید اما شاید همیشه دسترسی به اینترنت برای ما امکان پذیر نباشد و نیاز به نقشه داشته باشیم در ادامه روش اضافه کردن و دانلود یک منطقه از نقشه گوگل برای استفاده آفلاین در مواقعی دسترسی به اینترنت نداریم را معرفی میکنیم.

آموزش استفاده از قسمتی از نقشه گوگل در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید

How to Add  Offline Map In Google Maps For Use It When There Is No Internet

ما قبلا در انزل وب روشی برای دسترسی به نسخه آفلاین سایت ها در زمانی که اینترنت نداریم را آموزش دادیم ، مانند مطلب قبلی روشی که در ادامه نیز معرفی خواهیم کرد باید حتما ابتدا باید به اینترنت متصل شوید و نقشه منطقه را دانلود تا بعد ها بتوانید به صورت آفلاین از نسخه ذخیره شده آن استفاده نمایید.

توجه داشته باشید ما برای انجام این روش از آخرین نسخه اپ گوگل مپ (Google Maps) استفاده خواهیم کرد و انجام این روش در نسخه وب امکان پذیر نیست.

برای شروع ابتدا به اینترنت متصل و اپ  Google Maps را باز کنید. سپس مبدا و مقصد خود یعنی محلی که قصد (destination) دارید نقشه آن را دانلود کنید در کادر های start point و destination وارد کنید.

نقشه کلی راه بارگذاری و نمایش داده میشود. در این مرحله بر روی آیکن همبرگر سمت راست منو بالا نقشه تپ کنید و گزینه Offline Areas را انتخاب و بر روی دکمه شناور + مجددا تپ کنید .سپس از شما سوالی پرسیده خواهد شد که میخواهید نقشه کدام منطقه را به صورت آفلاین ذخیره کنید، توجه داشته باشد که شما میتوانید تا حجم ۲۲۵MB داده های نقشه هر منطقه را دانلود کنید.

آموزش استفاده از قسمتی از نقشه گوگل در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید

منطقه مورد نظر خود که در حال حاضر باید نقشه آنجا در موقعیت فعلی ببینید انتخاب و سپس بر روی دکمه Download پایین صفحه تپ کنید.

آموزش استفاده از قسمتی از نقشه گوگل در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید

با توجه به سرعت اینترنت شما و محیطی که انتخاب نموده اید نقشه منطقه دانلود خواهد شد

آموزش استفاده از قسمتی از نقشه گوگل در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید  How to Add  Offline Map In Google Maps For Use It When There Is No Internet

پس از پایان آن گوگل مپ از شما میخواهد برای آن نامی تعیین کنید.

آموزش استفاده از قسمتی از نقشه گوگل در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید How to Add Offline Map In Google Maps For Use It When There Is No Internet

پس از انجام اینکار میتوانید بسیار راحت در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید از طریق اپ به این نقشه به صورت آفلاین با تمام جزئیات راه دسترسی پیدا کنید فقط توجه داشته باشید متاسفانه در حال حاضر مناطقی نظیر رستوران ها ، پمپ بنزین ها و.. در نسخه آفلاین نقشه گوگل ذخیره نمیشوند.اما به هر حال این روش برای داشتن یک نقشه راه برای سفر و حضور در مناطقی که با آنجا آشنایی ندارید میتوانید بسیار کاربردی باشد.

همچنین اگر به استفاده از نقشه ها و مشاهد واقایع جالب علاقه دارید پیشنهاد میکنیم حتما پست ۵ نقشه که امکان مشاهده وقایع در اینترنت را به ارمغان می آورند را مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که تجربه استفاده از نسخه آفلاین سرویس نقشه های گوگل را دارید و یا روش مشابه خوبب برای داشتن نقشه آفلاین یک منتطقه مشخص را میشناسید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات

  • اخلاقی بلخابی says:

    با سلام و عرض تشکر از زحمات تیم خوب انزل وب
    در بعضی از مواقع دانلود آفلاین در نسخه اندروید کار نمی کند دانلود نقشه یک شهر تا ۹۰ الی ۹۹ درصد پیش می رود و متوقف می شود و باید دوباره امتحان کنید و دوباره هم همین می شود اگر امکان دارد راهنمایی کنید.

  • ناصر باربر says:

    سلام به هواداران تیم این سایت که همیشه بروز و مثل آرایشگاه مد برتر ناصر اسم منه و همیشه سایت باید مثل تیم فوتبال یا تیمی مثل گوگل یا یاهو که همیشه در حال خدمات هستند.
    سایت زیباییت که مطالبش مفید و کار آمد همانطور که گفته شد بروز رسانی هاویش مثل آرایش مدبرتر که همیشه مشتری هاشون رنگ هایلایت یا مدل های زیبا و یروز دارند، مطالب این سایت هم همین طور است.
    خلاصه از نویسنده این سایت سپاسگذارم.

  • alireza.gh says:

    منظورم آفلاین بود که اشتباه آنلاین تایپ شد.پوزش

  • alireza.gh says:

    این سرویس (نقشه آنلاین)متاسفانه در ایران امکان استفاده ندارد گویا…

  • محمد says:

    در گوکل مپ امکان دانلود منطقه برای استفاده در حالت offline در ایران وجود ندارد

  • رامین says:

    ظاهراً برای ایران قابل استفاده نیست.