10 سرویس کاربردی گوگل که هر کاربر باید آنها را بشناسد

۱۰ سرویس کاربردی گوگل که هر کاربر باید آنها را بشناسد

تا به حال از چه وب سایت هایی بازدید کرده ام؟ در صورتی که پسورد خود را اپلیکیشن های مرتبط با  گوگل خود را گم کرده ام ، باید چگونه آن را بازیابی کنم؟ چگونه می توانم لیست تبلیغاتی که تا به حال روی آن ها کلیک کرده ام و از آن ها بازدید کرده ام را مشاهده کنم؟ و…

این سوالات و خیلی از موارد مشابه دیگر ، ممکن است پرسش شما نیز باشد. برای پاسخ گویی به این سوالات ، تعدادی از آدرس های اینترنتی کاربردی گوگل را در ادامه این مطلب از انزل وب می خوانید.

۱۰ آدرس مهم سرویس های کاربردی گوگل

۱۰ URLs That Every Google User Should Know

گوگل ، موتور جست وجوی هوشمندی است که تعدادی از  ترفند های جالب گوگل را قبلا در انزل وب خوانده اید.علاوه برا این ترفند ها ، اطلاعات مربوط به بازدید های شما و هرگونه عملیاتی که تحت گوگل و حساب کاربری خود انجام می دهید ، در بخشی به صورت مخفی در اکانت گوگل شما ذخیره میشود و حاوی اطلاعات و جزییات جالب و کاربردی می باشد.برای آشنایی با نحوه ی دسترسی به این اطلاعات ، این مطلب را از دست ندهید.

مشاهده ی انواع پسورد هایی که در گوگل کروم وارد کرده اید

برای مشاهده ی لیست کاملی از رمز های عبور که در مرورگر گوگل کروم در نسخه های مختلف ، از سرویس زیر استفاده کنید

https://passwords.google.com

تنظیمات نمایش تبلیغات گوگل

شما میتوانید تبلیغاتی که در شبکه گوگل ادز و در نتایج جستجو نمایش داده میشود را فیلتر و دسته بندی کنید یا اینکه اگر کودک شما کاربر گوگل است سن آن را در این بخش تعیین کنید تا تبلیغ های مخصوص بزرگسال در پروفایل هنگام وبگردی نمایش داده نشود.همچنین میتوانید Ads based on your interests را نیز که نمایش تبلیغات بر اساس علاقه مندی های شماست را خاموش کنید.

https://www.google.com/ads/preferences/

تنظیمات نمایش تبلیغات گوگل

استخراج اطلاعات ثبت شده در گوگل

برای این که بتوانید از انواع اطلاعات نظیر عکس هایی که در گوگل آپلود کرده اید ، مخاطبان حساب کاربری جیمیل و…به صورت یک فایل خروجی بگیرید ، گوگل یک سرویس مطمئن بدین منظور معرفی کرده است:

https://www.google.com/takeout

استخراج اطلاعات ثبت شده در گوگل

درخواست حذف سایت های خاطی و کپی کار از گوگل

در صورتی که وب سایت هایی را میشناسید که محتوای انحصاری وب سایت شما را بدون درج منبع منتشر می کنند ، می توانید با استفاده از سرویس کاربردی گوگل ، درخواست رسیدگی جهت حذف وب سایت را به گوگل بدهید.

https://support.google.com/legal

درخواست حذف سایت های خاطی از گوگل

مشاهده ی مکان هایی که در آن حضور داشته اید

قبلا جست وجوهای گوگل که نتایج جالب و کاربردی را نشان می دهند معرفی کرده ایم. یکی دیگر از این سرویس ها گوگل ، ارائه فایل کامل از موقعیت های پیشین تا زمان حال شما  می باشد.موبایل های اندرویدی ، قابلیت ذخیره اطلاعات مربوط به هر مکانی که در آن ها قرار گرفته اید را تحت سرویس گوگل مپ دارند. با استفاده از نقشه ی گوگل ، می توانید موقعیت و همچنین سرعت جابه جایی خود را مشاهده کنید. با استفاده از سرویسی که گوگل معرفی کرده است ، می توانید از تمامی موقعیت هایی که تا به حال در آن ها حضور داشته اید یک فایل به نام KML تهیه کرده و لیست لوکیشن ها را مشاهده کنید.

https://maps.google.com/locationhistory

مشاهده ی مکان هایی که در آن حضور داشته اید

ورود به حساب کاربری گوگل با استفاده از ایمیل های دیگر

همان طور که می دانید ، برای ورود به حساب کاربری جیمیل ، باید ابتدا نام کاربری که همان ایمیل شما می باشد را وارد کنید و سپس رمز عبور را بزنید. اما با استفاده از سرویسی که گوگل معرفی کرده است ، می توانید به جای نام کاربری که در صفحه ی رسمی ورود به اکانت حیمیل ، باید آدرس جیمیل شما باشد ، هر نوع آدرس دیگری که مرتبط با این حساب نیست را وارد کنید.

https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail

مشاهده ی تاریخچه ی جست وجو ها در گوگل

برای این که به صورت کلی ، تمام بخش هایی را که در گوگل سرچ کرده اید ، فیلم هایی که مشاهده کرده اید ، فایل هایی که از وب سایت دانلود شده است و…را مشاهده کنید ،می توانید از سرویس های نگهداری تاریخچه کاربر گوگل با استفاده از آدرس های مختلف زیر ،بهره مند شوید.

https://history.google.com
https://history.google.com/history/audio
https://www.youtube.com/feed/history

یادآوری جهت ورود به حساب گوگل و جلوگیری از مسدود شدن آن

یکی از ضوابط گوگل برای اکانت جیمیل ، ورود حداقل ۹ ماه یک بار به حساب کاربری جهت جلوگیری از مسدود شدن آن است.یعنی برای جلوگیری از مسدود شدن آن ، باید در طول ۹ ماه ، یک بار وارد حساب خود شوید. با استفاده از سرویس گوگل ، می توانید تنظیمات را برای ارسال پیغام یادآوری و تحت عنوان reminders انجام دهید.

https://www.google.com/settings/account/inactive

نمایش ورود و خروج به حساب کاربری گوگل

برای این که بدانید چه کسانی به جز شما ، وارد اکانت گوگل می شود ، با استفاده از سرویس مطمئن گوگل ، لیستی از تمام ورودی ها و خروجی های انجام شده را تحت عنوان activity report  مشاهده کنید.

https://security.google.com/settings/security/activity

مشاهده ی برنامه هایی که با استفاده از حساب جیمیل فعال شده اند.

اپلیکیشن ها ، افزونه ها و اسکریپت هایی که دریافت می کنید ، ممکن است جهت دسترسی اولیه نیاز به وارد کردن حساب کاربری گوگل شما داشته باشند. با ورود به سرویس permission ، درصورتی که پیغام access to basic account info را مشاهده کردید ، به منزله ی آن است که جهت استفاده از آن برنامه یا ابزار مشخص ، از حساب گوگل استفاده کردید و نیاز بوده است که وارد حساب خود شوید.

مشاهده ی برنامه هایی که با استفاده از حساب جیمیل فعال شده اند.

https://security.google.com/settings/security/permissions

تجربه و پیشنهاد شما؟

گوگل مملو از سرویس های متنوعی است که روزانه امکانات جدیدی را برای کاربران فراهم می کند.در صورتی که سرویس های مشابه و جدید دیگری را تجربه کرده اید ، از بخش نظرات تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات

  • امید ملک says:

    سلام، من یک ایمیل کاری دارم که توسط گوگل بخاطر تغییر قسمت تاریخ تولد مسدود شده، حالا برای ورود بعد از زدن پسورد گوگل از من درج تاریخ تولد صحیح و ارائه عکس سند قابل قبول مثل گواهینامه، پاسپورت، شناسنامه برای تطبیق آن میخواد، آیا میتواند سریع کمک یا راه حلی ارائه نمایید، گوگل یک فرصت ۲۷ روزه تا حذف حساب بهم داده
    ممنون

  • الی says:

    سلام خسته نباشید من داخل گوگل مثلا سرج میکنم عکس پروفایل بعد بازدید عکس ها بعضی از اونا رو با ابشن های که پاینش هست به موارد دلخواه اضافه میکنم اما الان نمیدونم این موارد دلخواه رو کجا میشه دید داخل گوگل

  • mohammad says:

    گوگل داشبورد هم مفیده
    https://www.google.com/dashboard