بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

۷ میانبر کاربردی اندروید که به کارهایتان سرعت می بخشد

میانبر ها ، کلیدهای مختلف و کارآمدی هستند که در دستگاه های اندرویدی قرار میگیرند و دسترسی به بخش هایی که بیشتر مورد نیاز شما هستند را آسان تر می کنند. کلیدهای موجود در صفحه ی اصلی و یا بدنه دستگاه اندرویدی علاوه بر کاربرد اصلی خود ، کاربرد های دیگری هم دارند که مانند یک میانبر ، دسترسی را آسان تر و سریع تر می کنند. بر همین اساس ۷ کلید میانبر کاربردی اندروید را انتخاب کرده ایم که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

Android shortcuts for doing things faster

کلید های میانبر تنها برای سیستم عامل اندروید طراحی نمیشوند. بلکه تمامی سیستم عامل ها ، نظیر میانبر های کاربردی و کوتاه ویندوز ۷ که قبلا معرفی شد ، یک سری شورتکات را پشتیبانی می کنند که تنها جهت سهولت دسترسی کاربران است. در این مطلب نیز برخی از کلیدهای میانبری اندرویدی را معرفی می کنیم. دقت کنید که برخی از این میانبر ها ، برای ورژن های جدید اندروید و برخی نیز برای کل دستگاه های اندرویدی قابل استفاده هستند.

دسترسی سریع به دوربین موبایل با دوبار فشردن دکمه ی Power

در صورتی که نسخه اندروید شما به آخرین ورژن موجود ، یعنی نسخه Marshmallow ، ارتقا یافته است ، می توانید با دوبار فشردن کلید کوچکی که معمولا در سمت راست موبایل ها ، تبلت ها و سایر دستگاه های اندرویدی قرار گرفته است ، سریع به دوربین دستگاه دسترسی پیدا کنید.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

فعال کردن حالت Do Not Disturb با فشردن دکمه ی کاهش صدا

آخرین نسخه ی اندروید ، قابلیت جدیدی تحت عنوان Do Not Disturb  به گوشی ها و سایر دستگاه ها اضافه کرده است. با استفاده از این حالت ، کلیه ی تماس ها ، اعلانات و زنگ های هشدار دستگاه شما غیرفعال میشود و می توانید بدون مزاحم از گوشی خود استفاده کنید.

برای فعال کردن این حالت ، کافی است دکمه  کاهش ولوم یا صدا را فشرده و برای چند ثانیه نگه دارید. بدیهی است که در صورت تمایل برای خروج از این حالت ، باید از کلید مخالف ، یعنی افزایش صدا استفاده کنید.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

رفرش کردن صفحات کروم با کشیدن صفحات به سمت پایین

در صورتی که می خواهید یک صفحه ی اینترنتی مجددا بارگذاری شود ، می توانید از دکمهای موجود در اطراف آدرس بار و یا منوی مربوط به کروم ، برای رفرش کردن یا بارگذاری مجدد صفحه استفاده کنید. اما راه حل دیگر که بسیار ساده تر است ، کشیدن صفحه به سمت پایین می باشد. با این کار وب پیج خیلی راحت تر refresh میشود.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

اجرای فرمان صوتی اوکی گوگل در موبایل های اندرویدی

یکی از قابلیت های نسبتا جدید گوگل ، امکان فرمان اوکی گوگل (OK Google) می باشد. با استفاده از این قابلیت ، کاربران نیازی به تایپ و استفاده از کیبورد ندارند. بلکه تنها کافی است عبارت مدنظر خود را به مرورگر اعلام کنند تا آدرس دلخواه بعدی جست وجو شود.

برای فعال کردن این بخش ، مسیر Settings > Voice > “OK Google” detection راردر مرورگر خود طی کنید.ضمنا با ورود به تنظیمات Personal results ، می توانید فرمان صوتی اوکی گوگل را در هر زمان و مکانی ، حتی وقتی که گوشی شما قفل شده است ، اجرا کنید. البته پیشنهاد میشود که این گزینه را تنها برای تبلت ها ، در صورتی که در بیشتر در منزل استفاده میکنید ، فعال کنید.ضمنا در صورتی که برای بازکردن پترن گوشی اندرویدی خود به مشکل برخورده اید ، می توانید روش های بازیابی و حذف پسورد و پترن که در انزل وب آموزش داده ایم را بخوانید.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

استفاده از دکمه Home برای دسترسی به پنجره ی Now on Tap

یکی از قابلیت های جدید گوگل ، Now on Tap می باشد که با استفاده از کلید میانبر home  ونگهداری آن برای لحظاتی ، قابل مشاهده است .این قابلیت که در اندروید Marshmallow فعلا در دسترس است ، مجموعه ای کلید های میابنر و اطلاعات را ، طبق جست وجو های شما نشان می دهد.

مثلا شما در صندوق ورودی یا inbox  جیمیل ، به دنبال ایمیل هایی هستید که در ارتباط با فروش آپارتمان به دست شما رسیده است. سرویس Now on Tap  گوگل ، موقعیت آپارتمان پیشنهاد شده در گوگل مپ ، ایجاد یک تقویم برای ایمیل هایی که دریافت کرده اید و… را پیشنهاد می دهد. یا اگر مشغول گوش دادن موسیقی هستید ، با فشردن کلید home ، موزیک ویدیو و یا ویدیو های مرتبط با آهنگ در وب سایت هایی نظیر یوتیوب ، پیج رسمی خواننده آهنگ و…پیشنهاد داده میشود.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

گرفتن اسکرین شات با استفاده از کلیدهای میانبر

برای گرفتن اسکرین شات ، می توانید دکمه های home و power  و یا دکمه های کاهش ولوم و home را همزمان با هم فشار دهید. به علاوه در اندروید Marshmallow ، دکمه home را برای لحظاتی فشار دهید تا قابلیتی که در بخش قبلی معرفی شد ، یعنی Now on Tap نمایان شود.سپس گزینه ی Share موجود در گوشه ی چپ را فشار دهید. بعد از لحظاتی ، موبایل شما اسکرین شات میگیرد.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

دریافت اطلاعات اپ و برنامه ها با کلید های میانبر

می توانید اطلاعات مربوط به هر برنامه را نظیر سال تولید ، نسخه ی نرم افزار و… را از قسمت App info مشاهده کنید. روش معمول ، استفاده از مسیر Settings > Apps می باشد. اما راه میانبر دیگیری نیز وجود دارد : ابتدا برنامه را باز کنید ، آیکن برنامه را برای لحظاتی نگه دارید ، آیکن را به سمت بالای صفحه (بخش App info ) بکشید. سپس اطلاعات را مشاهده کنید.

بهترین کلید های میانبر در دستگاه های اندرویدی

تجربه و پیشنهادشما؟

در این پست سعی شده است تا مجموعه ای از کاربردی ترین کلید های میانبر را معرفی کنیم. در صورتی که شورکات های دیگری برای اندروید می شناسید ، از بخش دیدگاه ها تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • ماندانا says:

    با سلام من تعدادی ازصفحات سایتهارا که با گوشی اندروید دیده ام را بصورت پی دی اف ذخیره کرده ام حالا توی کامپیوتر که بازشون میکنم ناقص نشون میده
    چهطوری میتونم اینها را بصورت کامل درمحیط ویندوز ببینم؟
    اصلا اگر بخواهیم صفحاتی را بصورتی غیر از پی دی اف ذخیره کنیم تا راحت مثل یک فایل متنی در ویندوز بتونیم کامل ببینیم و ویرایش کنیم چه باید کرد ایا افزونه ای برای فایر فاکس هست یا ترفندی
    باتشکر فراوان