Top search engines to find images

معرفی بهترین روش های جستجو و پیدا کردن تصاویر مشابه

آیا تا به حال با تصویری برخورد کرده اید که بخواهید اطلاعات بیشتری در ارتباط با آن تصویر و ماجرای مرتبط با آن به دست بیاورید؟ یا تصویری از یک خودرو مدرن که بخواهید تصاویر مشابه آن را مشاهده کنید و در ارتباط با آن تحقیق کنید؟ جست وجو بر اساس تصاویر مشابه و مشاهده ی اطلاعات مربوط به آن ، یکی از کارهای رایج در فضای وب می باشد .سرویس های جست وجو عکس مشابه  بسیاری در اینترنت راه اندازی شدند که رو به روز قوی تر میشوند اما چندان شناخته شده نیستند که در این پست با آنها بیشتر آشنا میشوید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

معرفی بهترین نرم افزار و موتورهای جستجوی عکس های مشابه

Best Reverse Image Search Engines and Apps

برای اهداف مختلف موتورهای جست وجو مختلفی وجود دارد که خاص همان موضوع هستند و نظیر سایر موتورهای جستجو عمومیت ندارند. به عنوان مثال قبلا ۳۰ متور جست وجو تخصصی را در انزل وب معرفی کرده ایم که جست وجوی حرفه ای تری را برای کاربران ممکن می کنند.

موتور های جست و جو عکس ، نیز ابزارهایی هستند که امکان یافتن عکس مشابه با تصویر مد نظر را بدون وارد کردن کلمات کلیدی به کاربران می دهند. در عوض لازم است که تصاویری مشابه را آپلود کنید تا بتوانید عکس مشابه را ببینید.

مزایا و کاربرد استفاده از موتورهای جست وجو عکس

در ابتدا لازم است که مزایا و یا به زبان دیگر ، کاربردی های مختلف این موتورهای جست وجو را بررسی کنیم:

یافتن تصویر مشابه

شاید کاربرد اصلی این موتورها ، همین باشد و با استفاده از این موتورها، می توانید نتایج بهتری با تصویر مدنظر خود پیدا کنید. مثلا در صورتی که برای وب سایت خود تولید محتوا می کنید ، می توانید برای تفهیم بیشتر مطلب ، از عکس های بیشتری که مشابه به عکس فعلی شما باشد استفاده کنید.

آگاهی از مطالبی که پیش از این نمیدانستید!

هر عکس ، حاوی اطلاعاتی است که می توانید با استفاده از توضیحاتی که ضمن آن ارائه میشود ، بیشتر با آن آشنا شوید. حال اگر اطلاعاتی از عکس مدنظر خود در دست ندارید ، می توانید با این موتورهای جست وجو ، سورس مطلب را پیدا کنید.

اطمینان از صحت عکس ها و شایعات پیرامون آن

چیزی که امروزه بیشتر شاهد آن هستیم ، شایعاتی می باشد که در قالب عکس در شبکه های اجتماعی منتشر میشود. برای اطمینان از حقیقت یک خبر ، تشخیص اصل یا جعلی بودن یک پروفایل کاربری با استفاده از تصاویر آن و …می توانید از این سرویس ها استفاده کنید.

ایده گرفتن برای اهداف مختلف

با استفاده از این سرویس ها ، می توانید برای کارهای مختلف ایده بگیرید . به عنوان مثال اگر عکاس هستید ، با عکس های مشابهی  که پیش از این منتشر شدند آشنا شوید و برای عکسبرداری ایده بگیرید.

در ادامه با ۸ اپ و موتور جستجو تصویر عکس مشابه آشنا خواهید شد.

بهترین سرویس های جستجوی عکس مشابه در اینترنت

Google Images

این سرویس در حدود ۱۵ سال پیش برای اولین بار معرفی شد و در حال حاضر پرکاربردترین موتور جست وجو موجود است که قابلیت پیدا کردن عکس مشابه هم دارد. در این سرویس عکس ها به سادگی آپلود میشود و تنها کفی است آن ها را بکشید و رها کنید تا با استفاده از الگوریتم های موجود ، سایز و کیفیت عکس برای یافتن تصویر مشابه ، به صورت دقیق آنالیز شود. در صورتی که تصاویر غیر رایگان استوک در میان نتایج ظاهر شده برای شما آزاردهنده است ، می توانید با مطالعه ی روش مخفی کردن تصاویر پولی سایت های استوک در نتایج عکس گوگل ، تنها موارد رایگان را مشاهده کنید.

کاربران موبایل نیز می توانید از سرویس جایگزین  Google Reverse Image Search for Phones  استفاده کنید.

TinEye

این موتور جست وجو ، به عنوان اولین سایت جستجو عکس مشابه مورد نظر کاربران ، شناخته شده است و  می توانید تصاویری با فرمت های JPEG, PNG ، GIF و تا حداکثر ۲۰ مگابایت  آپلود کنید . این سرویس بخش های موجود در تصویر شما را شناسایی نمی کند. اما تصویر را به صورت کلی آنالیز می کند و می تواند عکس هایی با بیشترین شباهت را نمایش دهد.

بهترین سرویس های جستجوی عکس مشابه در اینترنت

MulticolorEngine ، از جلوه های این موتور جست وجو می باشد که امکان تشخیص بیش از ۲۰ میلیون رنگ را دارد و نهایتا تصویری با بیشترین شباهت از نظر رنگ های به کار برده شده  را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تصویری که بیشترین شباهت را دارد انتخاب کنید و سپس با روش های بهینه سازی عکس که در انزل وب معرفی کرده ایم ، آن ها را کم حجم کنید.

Yandex

با استفاده از این موتور جستجو ی روسی ، عکس ها را آپلود کنید و یا URL آن ها را وارد کنید و سپس می توانید از میان نتایج ، نتیجه دلخواه خود را از نظر اندازه فیلتر کنید. در صورتی که مرورگر Yandex را نیز روی سیستم عامل خود نصب کرده باشید ، می توانید با راست کلیک روی هر تصویری که جست وجو شده است ، گزینه ی search for this image on Yandex  را برای مشاهده ی تصاویر مشابه انتخاب کنید.

Karma Decay

این سرویس ، بهترین ابزار برای کاربران Reddit می باشد تا بتوانند عکس های مختلف از دسته بندی ها متعدد و مشابه با عکس آپلود شده را مشاهده کنند.

Pinterest Visual Search Tool

این موتور جست وجو در سال ۲۰۱۵ رسما شروع به کار کرد و در این مدت کوتاه توسعه زیادی داشته است. می توانید تصویر مشابه به عکس مورد نظر خود را پیدا کنید و با ابزارهای پیشرفته موجود ، روی هر بخش زوم کنید ، آن را کراپ کنید و سپس برای همان بخش انتخاب شده جست وجو انجام دهید.

موتورهای جست و جو عکس

در صورتی که کاربر شبکه Pinterest باشید ، این ابزار جهت جست وجو بهتر بسیار مناسب است.

Image Identify by Wolfram

موتورهای جست وجو عکس ، رقبای ذهن و هوش انسانی هستند و برای انتخاب تصاویر مد نظر شما یا بخشی از هر تصویر ، به شما کمک می کنند.  موتور جست وجو Image Identify نیز ، با هوش مصنوعی خود و تنها با جست وجو یک تصویر ، می تواند تصویر دگیری که تا حد بسیار زیاد مشابه آن می باشد را پیدا کند.

Image Raider

این سرویس نیز موتورجست وجو جدیدی است که البته با موتورهای دیگری نظیر سرچ عکس گوگل قابل مقایسه نیست ، اما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال می توانید در آن واحد تا ۲۰ عکس را آپلود کنید.

در Image Raider عکس ها را می توانید از طریق نقشه ی سایت ، با استفاده از URL  یا آدرس اینترنتی ، از کامپیوتر و یا از شبکه های اجتماعی دیگر آپلود کنید.

Baidu

یک موتور جست وجو و پیدا کردن عکس های مشابه دیگر که البته محیط آن به زبان چینی است.

اپلیکیشن های اندروید ، ویندوز فون و آیفون برای جستجو و پیدا کردن تصاویر مشابه

جستجوی تصاویر مشابه در اندروید با اپ Google Goggles

Google Goggles بدون استفاده از متن ، می توانید تصاویر مشابه مدنظر خود را پیدا کنید

جستجوی تصاویر مشابه در اندروید با اپ Google Goggles

جستجوی عکسهای مشابه یک عکس در iOS با Veracity

Veracity میان انواع برنامه های کاربردی برای iOS ، به دلیل سهولت در استفاده و امکان انتخاب عکس از گالری یا آپلود با استفاده از آدرس در این اپلیکیشن فراهم شده است.

جستجوی عکسهای مشابه یک عکس در iOS با Veracity

Reverse Image Search جست وجو تصویر مشابه در ویندوز فون

با Reverse Image Search می توانید عکس ها را از بخش های مختلف نظیر خود گوشی یا شبکه های اجتماعی آپلود کنید و سپس با کراپ کردن بخشی از آن ، تصویر مشابه را جست وجو کنید.

افزونه های کروم و فایرفاکس برای جستجو و پیدا کردن عکس های شبیه به هم

 

افزونه Google Reverse Image Search فایرفاکس

با Google Reverse Image Search می توانید تصاویر مشابه را از دیتابیس گوگل جست وجو کنید.

افزونه Who stole my pictures برای فایرفاکس

Who stole my pictures عکس مد نظر شما را از میان موتورهای جست وجو ی Yandex Tineyeو Google Images می یابد و نمایش می دهد.

افزونه Who stole my pictures برای فایرفاکس

افزونه Search by Image for Google برای کروم

تنها کاری که بعد از نصب افزونه Search by Image for Google باید انجام دهید ، راست کلیک روی هر تصویر و استفاده از این گزینه برای نمایش تصاویر مشابه دیگر است.

افزونه Bing Image Match برای کروم

در صورتی که از موتور جست وجو ی بینگ استفاده می کنید ، با افزونه Bing Image Match می توانید راحت تر عکس های مشابه را پیدا کنید.

افزونه TinEye Reverse Image Search برای کروم ، فایرفاکس ، سافاری ، اپرا و اینترنت اکسپلورر

افزونه TinEye Reverse Image Search روی اغلب مرورگر های معروف قابل نصب است و می توانید سورس تصویر ، اطلاعات کیفی عکس نظیر رزولوشن و …را با آن مشاهده کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در پایان اگر شما نیز موتورهای جستجوی و پیدان تصاویر مشابه و یا نرم افزار گوشی و کامپیوتر برای اینکار میشناسید آنها را در بخش نظرات معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات