اگر دکمه های موبایل یا تبلت خراب شد ، چه کنیم؟

چگونه دکمه گیر کرده گوشی و تبلت را تعمیر و درست کنیم؟

آیا برای شما نیز اتفاق افتاده است که دکمه های گوشی یا تبلت تان مثل دکمه قفل یا پاور گیر و به سختی کار کند یا این که کلا از کار بیفتد؟ به طور کلی دکمه های گجت ها یا هر دستگاه دیگری ، به مرور زمان سفت میشوند و نرمی و کارایی روز اول را ندارند. برای حل این مشکل نحوه تعمیر و درست کردن دکمه هایی گیر کرده گوشی و تبلت را به زبان ساده در انزل وب  آموزش دهیم

آموزش تصویری تعمیر و درست کردن دکمه گیر کرده گوشی و تبلت

Three Easy Steps to Fixing Stuck Buttons on Your Phone or Tablet

در زمینه تعمیر و نگهداری سیستم ها قبلا موارد لازم در صورت ریختن هرگونه مایعات روی لپ تاپ در انزل وب معرفی کردیم و همچنین نحوه تعویض کار کرد دکمه های کیبورد گوشی و کیبورد کامپیوتر را آموزش دادیم در این پست نیز برای درست کردن دکمه های گیرکرده موبایل ، ترفند هایی را می خوانید.

دقت داشته باشید که انجام مراحل زیر به منزله درست شدن ۱۰۰% دکمه گوشی شما نیست و ممکن است دستگاه به تعمیر حرفه ای افراد متخصص نیاز داشته باشد و همچنین اولین راه و البته مطمئن ترین راه ، پاکسازی مناسب و منظم دستگاه و دکمه های آن است. بدین منظور ، به چند ماده ساده احتیاج دارید:

  • مقداری الکل
  • گوش پاک کن
  • هوای فشرده و دمنده ی آن

گام اول: تمیز کردن اطراف دکمه های گیرکرده و از کار افتاده

ابتدا موبایل یا تبلت خود را خاموش کنید و در صورت امکان ، باتری را خارج کنید. سپس گوش پاک کن را آغشته به الکل کنید.دقت کنید که نیازی نیست تمام گوش پاک کن خیس شود و تنها رطوبت کمی کافی است. سپس موبایل را به صورت پشت و رو در دست بگیرید تا الکل روی صفحه نمایش نریزد و به آرامی ، اطراف دکمه گیرکرده را پاک کنید.

بعد از پاکسازی کامل ، دکمه را آرام فشار دهید تا اگر گرد و خاکی در قسمت های زیر وجود دارد ، به واسطه ی این حرکت پراکنده شود.

اگر دکمه های موبایل یا تبلت خراب شد ، چه کنیم؟

گام دوم: تمیز کردن قاب یا چارچوب  موبایل یا تبلت

بعد از این که دکمه و اطراف آن پاک شد ، نوبت به قاب و بدنه میرسد. ابتدا بخشی از دکمه را مطابق شکل نگه دارید و با الکل ، بدنه موبایل خود را ، به خصوص بخش هایی که دکمه ها واقع شده اند ، پاک کنید. در مرحله ی بعد ، قسمت مخالف همین بخش را که با دستانتان نگه داشته بودید ، به وسیله الکل تمیز کنید.

قبلا در مورد کاربرد الکل و مواردی که باید حین تمیز کردن وسایل دیجیتال رعایت شوند، در پست  روش های معرفی شده برای تمیز کردن نمایشگر های LED و LCD ، صحبت کردیم که مطالعه ی این پست را پیشنهاد می کنیم.

اگر دکمه های موبایل یا تبلت خراب شد ، چه کنیم؟

گام سوم: گردگیری و  پاک کردن مواد اضافی با استفاده از هوای فشرده

ابتدا هوای فشرده و دمنده ای را تهیه کنید. سپس نازل یا لوله ی مربوطه را در نزدیکی دکمه ی گیرکرده قرار دهید. سپس به یک دم کوتاه ، هوا را وارد دستگاه و بخش های زیرین دکمه های گیرکرده کنید.

اگر دکمه های موبایل یا تبلت خراب شد ، چه کنیم؟

پس از انجام مراحل بالا احتمالا دکمه ی گیر کرده از محل دیگر شده خود خارج و دوباره قابل استفاده میشود ، در صورت نیاز ، این عمل را چندبار تکرار کنید.

همچنین در ویدیوی زیر ، می توانید به صورت تصویری ، نحوه تعمیر دکمه گیر کرده گوشی و تبلت را مشاهده کنید.

تجربه و پیشنهادشما؟

آیا راه حل های معرفی شده برای شما کاربردی بوده است؟ در صورتی که راهکار دیگری برای تعمیر دکمه های گیرکرده در نظر دارید ، دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Aida says:

    برا من درست نشد🙁

  • محمدرضا روزگار says:

    یه سوال بدنه ی تبلت من بر اثر برخورد تو رفته و سفید شده چه کار باید کنم؟

  • محمد امین بیضایی says:

    عالی فقط دوستان برای هوا با یک فوت کنید بر روی دکمه جواب میده نیاز به وسیله خاصی نیست

  • ... says:

    عااااااااالی،خیلی ممنون

  • امید حیدرخانی says:

    خدا خیرتون بده ، ان شاء الله حاجت روا بشین ، گوش پاکن و الکل کار خودشو کرد . دو هفته بود غصه گوشی ۱۰ تومنیمو میخوردم، یه دنیا ممنون ،

  • محمد حسین says:

    عالی بود امتحان کردم با الکل درست شد خیلی خیلی ممنون

  • عای says:

    عالی….ممنونم

  • Moein says:

    اقا همه شما با الکل پاک کردید چه نوع الکل مخصوصا میلاد تو جواب بده چون گوشی منم galxy note5 برای تو مشکلش چجوری بود من دکمه گوشیم کند شده مثل روز اولش نیست یه حالتی داره انگار گیر میکنه

  • و.س. says:

    سلام
    با سپاس از توضیحات ارزشمندتان، میخواستم بپرسم چطور میشود مشکل تمیز کردن تبلتهای سامسونگ را برطرف کرد؟ هر زمان که این پیام تمیز کردن می آید اصلا اجازه کار کردن با تبلت داده نمی شود.

  • hadise says:

    من گوشیم s7 ایج هست مشکل گیر کردن دکمه همیشه داره این کارو کردم ولی نتیجه نداد دکمش میره داخل و گیر میکنه باید چیکار کنم خدایی از بس دادم تعمییر و پول دادم کلافه شدم تورو خدا اگه کسی میدونه بم بگه

    • آریا says:

      سلام برای منم هم اینارو میشه با سشوار درستش میکنم باید جوراب یه پارچه ای به پشت سشوارببندی بعد روشن کنی صد درصد گردوخک داره میکشه

  • مجتبی says:

    اون اسپری فشرده باد چی بود چجوری باید تهیه اش کحیم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • میلاد says:

    با سلام راهنمایی خیلی خوبی بود روی galaxy note5 تست کردم جواب گرفتم.
    با تشکر از سایت خوبتون

  • Frshte says:

    برای ای أو اس جواب میده؟!

  • Marzi says:

    درس شد مرسیییی ?

  • مجتبی says:

    عالی بود خدا خیرت بده —– برای من راه افتاد با همین روش —— عبادت جز خدمت به خلق نیست