دلیل زود خالی شدن شارژ گوشی و تبلت چیست ؟ روش های جلوگیری از سریع تمام شدن شارژ

علت زود تمام شدن شارژ گوشی چیست ؟ راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ

نگه داشتن شارژ باتری و خالی شدن سریع آن یکی از موارد بسیار مهمی است که در هنگام خرید و استفاده از گوشی هوشمند مورد توجه قرار میگیرد ، در برخی از مواقع ممکن است گوشی یا تبلت خریداری شده پس از مدتی مثل قبل شارژ باتری را نگهداری نکند و به اصلاح باتری دستگاه زود خالی شود ، در ادامه ۱۵ دلیل رایج این اتفاق به همراه راهکار های جلوگیری از آنها  را بیشتر بررسی میکینم.

دلیل زود خالی شدن شارژ گوشی و تبلت چیست ؟ روش های نگهداری شارژ بیشتر باتری

Why My Smartphone Battery Draining Too Fast ?

قبل از شروع پیشنهاد میکنیم مدت زمان نرمال نگهداری شارژ باتری گوشی و میزان شارژ شدن گوشی خود را بررسی و مد نظر داشته باشید و همچنین توجه کنید که رعایت موارد زیر به منزله افزایش فوق العاده شارژ گوشی شما نیست اما میتواند راهکار مناسبی برای نگهداری بیشتر شارژ گوشی و تبلت نسبت باتری آن باشد .اگر شارژ سریع گوشی برای شما ملاک است پیشنهاد میکنم  حتما مطلب قبلی ما در مورد چگونه گوشی هوشمند خود را سریع تر شارژ کنیم را بخوانید.

شبکه ۳g یا ۴g سیستم عامل شما در اکثر مواقع فعال است

اتصال به اینترنت از طریق شبکه های موبایل یکی از مواردی است که به صورت چشمگیر باعث کاهش شارژ گوشی شما میشود پس فقط در موارد لزوم شبکه دیتا گوشی را فعال و از اینترنت استفاده کنید، همچنین اگر در منطقه ای هستید که فقط از شبکه ۳g پشتیبانی میکند پیشنهاد میکنیم قابلیت ۴g سیستم عامل خود را غیرفعال کنید تا گوشی از حالت بررسی مداوم وجود شبکه ۴g که باتری زیادی استفاده میکند خارج شود.

دیتای شبکه 3g یا 4g سیستم عامل شما در اکثر مواقع فعال است

استفاده از اپ های پر مصرف مثل اپ فیس بوک!

برخی از اپ های گوشی به دیتای زیاد و منابع سخت افزاری بالا نیاز دارند و در نتیجه انرژی بیشتری از سیستم عامل شما میگیرند و باعث زودتر خالی شدن باتری میشوند یکی از نمونه های بارز این اپ ، اپ فیس بوک است که پیشنهاد میکنم از وبسایت یا نسخه Light آن استفاده کنید.

برای فهمیدن میزان مصرف اپ ها و دیگر بخش های اندروید از باتری میتوانید در Setting به قسمت Battery مراجعه کنید.

استفاده از اپ های پر مصرف مثل اپ فیس بوک!

WiFi ، GPS ، Bluetooth و Location Services گوشی همیشه فعال است

همانند شبکه دیتای گوشی استفاده از ابزارهای دیگر که نیاز به تبادل اطلاعات و پردازش مداوم دارند باعث میشود میزان نگهداری باتری بسیار کم تر از قبل شود پس پیشنهاد میکنیم در صورتی که نگهداری شارژ برای شما در اولویت است تا زمانی که نیاز به GPS ، بلوتوث و شبکه وای فای ندارید فعال بودن این قابلیت ها را در گوشی خود متوقف تا اثر آن را در نگهداری شارژ مشاهده کنید.

WiFi ، GPS ، Bluetooth و Location Services گوشی همیشه فعال است

همچنین Location Services یا ارائه سرویس های بر اساس موقعیت فعلی در اندروید و آیفون حجم بالای از پردازش مداوم را به خود اختصاص میدهند که بهتر است در بخش تنظیمات گوشی به اپ هایی که واقعا نیاز دارید به این سرویس ها  متصل باشند مجوز دسترسی دهید و یا کلا این بخش را غیر فعال کنید.

اپ های در حال اجرا وقعا از حافظه گوشی خارج نشدند

یکی از مواردی که کمتر به آن توجه میشود بستن برنامه های در حال اجرا حافظه گوشی است ، بعضی از کاربران با در نظر گرفتن اینکه با بیرون آمدن از اپ در اجرا توسط زدن دکمه home یا back اپ و پردازش مربوط به آن از حافظه گوشی خارج میشود به کار خود ادامه میدهند. اما در واقعیت اپ مورد همچنان در حافظه گوشی به حالت معلق باقی خواهند ماند و باعث کم شدن شارژ گوشی و کند شدن سیستم عامل میشود.

اپ های در حال اجرا وقعا از حافظه گوشی خارج نشدند

برای رفع این موضوع پیشنهاد میکنیم در سیستم عامل هایی مثل اندروید از برنامه هایی نظیر Super Task Killer Free استفاده کنید و یا اگر با بخش تنظیمات گوشی آشنا هستید اپ ها را از حالت اجرا خارج کنید در سیستم آی او اس و آیفون نیز بر روی دکمه Home دبل تپ کنید ، سپس از App Switcher تمامی برنامه های ذخیره شده در حافظه که به صورت معلق هستند نمایش داده میشود ، با سویپ به چپ و راست میتوانید لیست اپ ها را مشاهده کنید و با سویپ به بالا بر روی اپ مورد نظر آن را واقعا از حافظه دستگاه خارج کنید.

اپ های در حال اجرا وقعا از حافظه گوشی خارج نشدند

بروزرسانی خودکار اپ و سرویس های سیستم عامل گوشی در پشت پرده

علاوه بر برنامه های معلق در حافظه بعضی از پردازش های اپ ها و بخش های سیستم عامل گوشی شما در پشت پرده (background) در حال اجرا و آپدیت هستند و در صورتی که به اینترنت متصل باشید حتی بدون اطلاع شروع به دانلود فایل های آپدیت میکنند ، در سیستم عامل اندروید پردازش هایی نظیر Google Play Services و یا اپ  Google now و.. از این دسته هستند که با مراجعه به بخش Setting و قسمت App میتوانید وضعیت اجرا آنها را مشاهده و یا از پردازش آنها جلوگیری کنید. همچنین ما قبلا یک اپ کاربردی برای جلوگیری از دسترسی خودکار اپ و بخش های اندروید به اینترنت  را در انزل وب معرفی کردیم که میتواند به شما کمک کند.

بروزرسانی خودکار اپ و سرویس های سیستم عامل گوشی در پشت پرده

در آیفون نیز میتوانید با مراجعه به بخش Setting > General > Background App Refresh و تپ بر روی سویچ OFF این قابلیت را غیرفعال کنید.

آسیب دیدگی باتری دستگاه در اثر گرما

قرارگیری گوشی در محیط های بسیار گرم با حرارت بالا میتواند به باتری شما آسیب برساند و باعث اختلال در عملکرد آن شود پیشنهاد میکنیم حتما گوشی خود را از محل بسیار گرم مثل کنار گاز ، بخاری ، شوفاژ و یا داشبورد بسیار داغ ماشین دور نگه دارید تا باتری آن آسیب نبین به طور مثال دمای مناسب برای دستگاه های آیفون ، آیپد و.. چیزی در بین ۰ تا ۳۵ درجه سلسیوس میباشد.

آسیب دیدگی باتری دستگاه در اثر گرما

اجرا انیمیشن و جلوه های نمایشی غیر ضرورری در گوشی

در سیستم عامل های جدید مثل اندروید ۵ و iOS 9 جلوه ها و افکت های نمایشی بسیار زیادی به آنها اضافه شده است که باعث زیبا و دلنشین تر شدن کار با آنها میشود اما در صورتی که شما در موقعیتی هستید که نگهداری باتری و خالی نشدن آن برایتان مهم است و یا نیازی به این جلوه ها ندارید میتوانید آنها را غیر فعال کنید تا از حجم پردازش GPU سیستم عامل و استفاده از منابع را کم کنید.

اجرا انیمیشن و جلوه های نمایشی غیر ضرورری در گوشی

در آیفون با مراجعه به Settings -> General -> Accessibility -> Reduce Motion و روشن کردن سویچ ON میتوانید جلوهای تصویری و افکت های سیستم عامل را کاهش دهید.در اندروید نیز با مراجعه به بخش Developer Options و غیر فعال کردن سه قسمت Window animation scale, Transition animation scale و Animator duration scale میتوانید این کار را انجام دهید

اجرا انیمیشن و جلوه های نمایشی غیر ضرورری در گوشی

نمایشگر گوشی و میزان روشنایی و خاموش شدن صفحه

یکی از مهم ترین دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی و نگه نداشتن باتری میزان شفافیت صفحه نمایش (Brightness)، مدت زمان روشن ماندن آن و مدت زمان فعال شدن Screen Saver است. حتما در صورتی که نگه داشتن شارژ برای شما در اولیت است توسط اپ های واسط یا خود تنظیمات گوشی این گزینه ها را از حالت بهترین اجرا و بالاترین حالت نمایش به حد متعادل و متوسط تغییر دهید.

نمایشگر گوشی و میزان روشنایی و خاموش شدن صفحه

موبایل و تبلت شما مدت طولانی روشن مانده است

خاموش یا ریستارت کردن دستگاه هر هفته یکبار باعث میشود که فایل هایی که در حافظه کش (Cache) یا معلق شده اند از آن خارج و پاک شوند و همچنین برخی از کندی ها و مشکلاتی که در حین آپدیت اپ و یا سیستم عامل به وجود آمده است از بین برود ، تجربه نشان داده است که در برخی موارد اینکار باعث عملکرد بهتر باتری دستگاه نیز میشود.

موبایل و تبلت شما مدت طولانی روشن مانده است

همگام سازی مداوم گوشی با اکانت های شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و..

اپ های شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام ، اینستاگرام و برنامه های ایمیل و.. که به صورت مداوم خود را از طریق اینترنت همگام سازی (Sync) میکنند مصرف باتری بالایی دارند چرا که در زمان اتصال اینترنت پردازش آنها اجرا میشود و در زمانی که اینترنت نیز در دسترس نیست سیستم عامل همچنان چک میکند که آیا در حال حاضر اتصال برقرار شده است تا پردازش اجرا شود یا خیر ، پیشنهاد میکنیم از اپ هایی که نیاز ندارید دائما به اینترنت متصل باشند خارج (Sing out) و در صورت لزوم وارد آنها شوید.

همگام سازی مداوم گوشی با اکانت های شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و..

علاوه بر این در آیفون نیز گزینه زمانبدنی ارسال ایمیل هنگامی که دستگاه به اینترنت متصل نیست شامل یکی از همین موارد است که پیشنهاد میکنیم تا حد امکان کمتر از آن استفاده کنید.

سیستم عامل شما بیش از حد معمول باتری استفاده میکند

در سیستم عامل هایی مثل اندروید میزان نرمال و استفاده کلی سیستم عامل و سرویس های آن از شارژ گوشی ۲۵% است ، اگر احساس میکنید بدون اجرا برنامه خاص و در حالت معمولی این مقدار بیش از این حد میباشد بهتر است سیستم عامل خود را بررسی کنید و در صورت لزوم ورژن های پایین تر از سیستم عامل فعلی (Downgrade) را بر روی گوشی یا تبلت خود اجرا کنید.

سیستم عامل شما بیش از حد معمول باتری استفاده میکند

همچنین میتوانید با استفاده از گزینه factory reset  گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید و یا رام رسمی گوشی را مجددا بر روی آن نصب کنید (به اصلاح گوشی را فلش کنید) فقط دقت کنید تمامی اینکارها در صورتی که تخصص کافی ندارید باید توسط افراد متخصص انجام شود.

ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده

مورد دیگری که از علت های زود تمام شدن شارژ گوشی است و در انزل وب آن را بررسی میکنیم فعال بودن قابلیت ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده گوشی در هنگام آنلاین بودن دستگاه است که اینکار باعث انجام پردازش های پشت پرده و گرفتن انرژی سیستم عامل میشود.

به طور مثال در آیفون با طی کردن مسیر Settings -> Privacy > Diagnostics & Usage  انتخاب گزینه Don’t Send از ارسال اتوماتیک اطلاعات دستگاه شما به اپل جلوگیری میکند.

ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده

نمایش همیشگی اعلان های برنامه ها

بخش Notification یا اعلان اپ ها در سیستم عامل ها باعث نمایش اخطار و پیغام های صادر شده توسط نرم افزار در گوشی میشود که اینکار نیز میتوانید در شارژ باتری دستگاه شما به صورت نامحسوس تاثیر گذار باشد پس پیشنهاد میکنیم فقط برای اپ ها و بخش های ضروری قابلیت نمایش پیغام (Notification ) را فعال کنید و یا اپ هایی که پیغام های متعدد را صادر میکنند امکان نمایش Notification  آنها را غیر فعال کنید.

نمایش همیشگی اعلان های برنامه ها

در اندروید با مراجعه به بخش Setting > Apps و  برداشتن تیک گزینه Show Notification هر برنامه و در آیفون با مراجعه به بخش Settings > Notifications و انتخاب گزینه On یا Off هر اپ میتوانید نمایش اعلان ها را کنترل کنید.

شارژر شما به خوبی کار نمیکند

در صورتی که گوشی خود را شب تا صبح در شارژ قرار دید و پس از فول شارژ مدتی با آن کار کردید و باتری آن به سرعت خالی شد احتمال دارد شارژر شما مشکل داشته باشد ، برای اطمینان از خراب یا سالم بودن شارژر آن برا بر روی دستگاه دیگر نیز امتحان کنید و در صورتی که این اتفاق دوباره تکرار شد شارژر خود را با شارژر جدید مخصوص مدل گوشی خود تعویض کنید.

شارژر شما به خوبی کار نمیکند

باتری گوشی شما ضعیف شده است

اگر با انجام تمامی موارد بالا باز هم باتری گوشی شما مثل سابق شارژ نگه نمی دارد و  زود خالی میشود ممکن است به علت های گوناگون مثل گرما ،گذشت زمان و تاریخ انقضا و یا دریافت شوک های الکتریکی و.. باتری ضعیف و معیوب شده و عملکرد طبیعی خود را دیگر نداشته باشد که در این صورت بهترین راه حل جایگزین کردن باتری است.

باتری گوشی شما ضعیف شده است


در پایان پس از بررسی چند مورد از مهم ترین علت های زود تمام شدن شارژ گوشی و تبلت پیشنهاد میکنیم برای بازدهی بیشتر از برنامه های مدیریت باتری و منابع سیستم عامل که برای اندروید میتوان به ZDbox و برای آی او اس به Battery Doctor اشاره کرد استفاده کنید.

همچنین اگر علاوه بر شارژ گوشی ، حجم ترافیک و شارژ اینترنت خانه و محل کار شما نیز بسیار زود تر از حد معمول به پایان میرسد حتما مطلب قبلی ما در مورد چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟ روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت را مطالعه کنید

پیشنهاد و تجربه شما ؟

تجربه شما در استفاده از روش های بالا برای مدیریت بهتر باتری گوشی و جلوگیری از اتمام سریع آن چیست ؟ و اگر موارد دیگری را میشناسید که میتواند از دلایل زود خالی شدن باتری موبایل و تبلت باشد آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • ونوس says:

    من ۱هفته است آیفون ۶s خریدم با وجود.اینکه استفاده اى به اون صورت. هنوز ندارم ولى شارژ گوشیم خود به خود تموم میشه بدون اینکه حتى صفحه گوشیم وباز کنم و مجبورم حتما روزى ۱بار شارژش کنم بدون اینکه حتی ازش استفاده کرده باشم،ممکنه مشکل از باتریش باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  • پری says:

    سلام.من دوهفته هستش گ.شی الجیk10خریدم. احساس میکنم شارژش نصبت به قبل زودتر خالی میشه.یعنی وقتی گوشی رو برمیدارم همش شارژش سریع خالی میشه قبلن اینجوری نبود.چکارکنم.من فکرمیکنم ویروس داره و اینکه تنظیمات کارخانه هم کردمش ولی خوب نشد چکارکنم؟؟؟؟؟

  • Hesam says:

    اگ گوشیتون رم خوره و رم توشه حتما بعد از ریست فکتوری و…و قبل از خرید باطری رمو در بیارید و باهاش کار کنید چون مال من بخاطر کلاس رم پایین بود و ب گوشیم ک مدلش امروزی تر بود مچ نمیشد و همیشه در حال فعالیت بود و شارژ خالی میکرد!خواستم اینو با شما دوستان در میون بزارم ک مثل من ک ۲ تا باطری اضافه خریدم تا حالا و مشکل از باطری نبوده شما دچار چنین اشتباهی نشین

  • Amirmasoud says:

    سلام
    من گوشی سونی Xperia T2 Ultra dualدارم وقتی اینترنتم روشنه باتریش که به ۳۸درصد میرسه سریع خالی میکنه و خاموش میشه ولی وقتی که اینترنتش خاموشه قشنگ تا ۱درصد جواب میده
    لطفا راه حل شو به ایمیلم بفرستین، ممنون…

  • پروانه says:

    سلام خسته نباشید من تبلت گلکسی سامسونگ اس ۳ دارم که باطریش علیرغم فول بودن هنگام روشن کردن دیتای ان وقتی به ۸۰ درصد میرسه خاموش میشه البته اگه دیتا خاموش باشه کاملا عادی و تا ۱۵ درصد هم خوب کار میکنه

  • Tanha says:

    سلام من ی هفتس گوشی هوایی پی هشتو گرفتم از همه چیزش راضیم جز باتریش. اونم موقع کار کردن خوبه فقط شب تا صبح ک باهاش کار نمی کنم باطریش ازش کم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  • سارا says:

    سلام من چهار روزه گوشی هوآوی مدل فایو ایکس گرفتم، گوشی قبلیم جی هفت هوآوی بود و کاملا ازش راضی بودم، ولی گوشیه جدیدم با اینکه نه بازی نصب کردم و داعم تو گوشی نیستم وقتی ازش حتی استفاده نمیکنم همینطور شارژ خالی میکنه، حتی شارژرو کابل یو اس بیشم عوض کردم ولی فایده ای ندارا، میخواستم ببینم مشکلش میتونه از باطری باشه؟

  • Jamshid says:

    سلام میخواستم بگم که اگه واقعا دوست دارید گوشیتون سالم باش و زود شارژ خالی نکنه از بازی کلش دوری کنید و رو گوشیتون نصب نکنید یکی از برنامه هایی است که واقعا به گوشی اسیب میزنه

  • Zahra says:

    Vaghean rahkarhatoon ali boodan alan gooshim behtar sharj negah midare
    faghat ye soal dashtam va oonam ine ke jayegozin kardan battry roo amalkard gooshi cheghadr tasir mizare?
    mamnoon

  • امير says:

    سلام. من یه پنکه براش آیفونم خریدم (پنکه هه خراب شد انداختمش دور) بعد از استفاده ی اون پنکه ی لعنتی صبح ها گوشیم صد درصده و وقتی میزارمش رو حالت هواپیما و همهچیشو خاموش میکنم و حتی بازی یا برنامه ی خواصی رو گوشیم ندارم، شارژ گوشیم ساعت ٣ بعد از ظهر میشه ده درصد!
    ینی از ساعت ۶ که از شارژ میکشمش میبرمش رو حالت هواپیما و میزارم تو جیبم تا ساعت سه که درش میارم میبینم شده ١٠ درصد!!
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم?

  • مریم says:

    سلام من گوشی اس ۵دارم وقتی سیمکارت میندازم گوشی ام شارژ خالی میکنه وقتی سیمکارت رو در میارم درست میشه دیگه کلافه شدم هیچ تعمیرکاری هم سر درنمیاره تو رو خدا یکی بگه چشه

  • میلاد says:

    سلام…دوساله گوشی نوت ۴ دارم.از صفر تا صددرصد نزدیک یک ساعت و چهل الی چهل و پنج دقیقه پر میشه مشکل فقط اینجاست از وقتی اندروید رو به ۶ ارتقا دادم .از شب تا صبح نزدیک ۷ الی ۸ ساعت که هیچ فعالیتی با گوشی ندارم .اما بعد از این زمان میبینم ده درصد شارژ باتری کم شده،درصورتی که وقتی اندروید۵ داشتم دو تا سه درصد شارژ باتری کم میکرد.در ضمن گوشی هم روت نیست.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • محمدرضا says:

    سلام.باطری من زود خالی میکرد خیلی زود یعنی وقتیم صد بود بدون استفاده صفر میشد بردم پیش تعمیرکار باطری و شارژرو عوض کردم ولی بازم شارژ و خوب نگه نمیداره و درضمن اینم بگم گوشیه من روته میتونه به این م ربط داشته باشه لطفا کمک کنین خواهشا

  • فاطمه says:

    سلام
    گوشی مادرم سامسونگ گلکسی اس۳ هستش
    دو ساله خریدتش ولی دو ماهه با این مشکل مواجهه
    شبا باطری زود خالی میکنه بدون اینکه اینترنت یا هرچیز دیگه وصل و اجرا شده باشه،می نویسه تمام شارژ رو سیستم عامل اندروید استفاده کرده
    در ضمن وقتایی که میره بیرون و به اینترنت متصل نیست باز اینطوری میشه
    یه پلیس اورده بودن مدرسه مون،میگفت بعضی سیستم موبایلا جاسوسن! تاریک که میشه(شب و توی کیف!) شروع به فیلم بردای میکنه
    خب ما الان چکار کنیم؟؟

  • nahid says:

    سلام خسته نباشید من گوشیم نوت ۳ هستش شارژ زود تموم میکردو شارژ ب نصف ک میرسید خاموش میشد و با دکمه پاور روشن نمیشد باتری خریدم براش باز همین مشکل و دارم گوشی و زنین ک میذارم خاموش میشه و هی ارور میده ک گوشی باید راه اندازی مجدد بشه علامت ی سیم کارت و ی ضربدر میاد بالا گوشی ک سیم کارت و نمیخونه و خارج شده چند بار باید این کارو انجام بدم تا درست بشه بتونم چند مین با گوشیم کار کنم لطفا خواهش میکنم بهم گمک کنید چیکارش کنم واقعا کلافه شدم دیگه

  • فاطمه says:

    سلام.خسته نباشید.من دوساله که گوشیa7خریدم ۱سال اول خیلی خوب بود ولی از وقتی اندروید گوشیمو ۶ کردم زود شارژ خالی میکنه و صفحه نمایش طرف دکمه پاورش خیلی داغ میکنه ازتون خاهشمندم کمکم کنید لطفا

  • Maede says:

    سلام
    من الان ۲هفتس گوشی a3 2016 گرفتم و قبلا گوشیم تو قسمت قسمت تخمینی باتریم رو ۱۷ساعت شارژ بود والان دو سه روزه وقتی گوشیما شارژ میکنم تخمینه گوشیما رو ۱۰ساعت میزنه میشه کمکم کنید لطفا

  • artin says:

    سلام من S4 دارم ساعت ۲شب که ۷۵درصدبود تا صب ساعت۱۰شارژش ۶۲ درصد شد وای فای هم خاموش بود علتش چیه؟!
    حالا این ب کنار یه ساعت ک تو اینترنتم ۳۰درصد کم میکنه کلافم کرده فک میکنم ب خاطره فلشه اخه از وقتی فلش بهش وصل کردم اینجوری شده نمیدونم چیکارکنم که درست بشه کمکم کنید

    • علی says:

      سلام ، گوشی منم همین مشکلو داشت از اپلیکیشن battery هم تست گرفتم سه قسمتش ارور میداد ، در نهایت باتری رو عوض کردم ، برای خریدش هم اذیت شدم اول از علائدین خریدم بعد دو ماه دوباره همین جوری شد ، دیجی هم دیدم نداشت یکی از دوستان جانبی رو معرفی کرد خریدم ازش خیلی خوب شده الان ۳ ماهه دارمش مشکلی نداره ، اینم لینکش goo.gl/SChqfn

  • Nafas says:

    سلام من کمتر از یک ساله که iphone 6s گرفتم،الان چند وقته باتری گوشیم بدون استفاده خود به خود کم میشه،مثلا شب ٧٠٪‏ اما صبح ۵٠٪‏ شده،نور صفحه هم کم هست و wifi قطع و پیامی نمیاد،و همه ی برنامه ها بسته،یعنی کاملا بدون استفاده اینطور میشه
    من خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید که آیا راه حلی هست؟و اگر هست چیه؟
    در ضمن ورژن ۹.۳.۱ هست

  • اسماعیل شمس says:

    سلام. گوشی من صبح ۱۰۰درصده وقتی با ی برنامه نا چیز کار میکنم یهوی صفر میشه خاموش میشه بعضی اوقات شارژ میزنم از ۴۵ درصد روشن میشم بعضی اوقات هم یک درصد
    میشه راهنمایی کنید ممنون

  • KELINSON says:

    سلام بر برادران و خواهران این بهترین سوالیست که همه دونبالش هستن بچها مثلا من امروز میخوام SAMSUNG galexy j7 بخرم صاحب مغازه بهم میگه رسیدی خونه گوشیتو بزن به برق تا صبح یا ۱۰ ساعت این حرفا یکی از عامل مخرب کننده گوشی هستن من خودم گوشیم گلسکی جی ۷ خب الان ۷ ماه که دارمش از جمله فیسبوک و توییتر و اینستاگرام و ۴۵ تا واتساپ و ایستاگرام jb و اگلید و اسکایپ و وایبر و تلگرام و تانگو و بازی جی تی ای ۵ و ۴ و ۳ و اسفالت ۸ و موترالکومبات و کلش و فیفا۲۰۱۵ و از جمله کلی برنامهای سنگین خدایش مثلا الان گوشیم شارژ درصدیش صفر خب میزنم توی برق تا یک ساعت و نیم میشه ۱۰۰ و کلی باهاش میچرخم تا سه روز میشم ۲۰ درصد و بعد از بچهایی که میگن وقتی که گوشیمونو توی شارژ میزنیم احساس میکنیم که گوشی از دااااغ شدنش انگاری میخواد منفجر بشه علت داغ شدن گوشی از پریز برق مثلا میتونی با ی پریز دیگه ایی استفاده کنی من خودم اینطوریی بود گوشیم و بلخره فهمیدم و اونهایی که میگن ما درصد شارژمون ۸۰ صبح بیدار میشیم میبینیم ۶۰ یا ۵۰ علت این شما نبیاید گوشی خود رو زیر سرتون بزارین و ی علت دیگه ایی داره که میری سمت مدیر هوشمند و میری سمت تنظیماتش میزنی پاکسازی همه خود گوشی خود به خود خوب میشه تا ۶ بار هر روز این رو تکرار کن و بعضی از بچها کلش بازی میکنن که این بازی مخرب کننده گوشی هست که هیچکس نمیدونه و امروز افراد زیادی از این برنامها استفاده میکنند از جمله… دکتر باتری و باکس و نگه دارنده شارژ اینها همه عامل مخرب کننده گوشی و باتری هستن پس لطفا هیچ وقت از این برنامها نصب نکنید و داداشمون اقای ملکی گفته که من گوشم jlx کلن ببخشید و بلانصبتت اشغاترین گوشی در کل زمین و اگه سوالی داشتید من در خدمتم???❤?

    • Sara/- says:

      سلام من گوشیم A5 واسه مدیر هوشمند و اینا که گفتین باید چیکار کنم؟
      من گوشیمو از ایران نخریدم ۲۰۱۷هم هس
      اگه مشکلی پیدا کنه باید ببرمش همون کشور که ساخته گوشی رو کلا بدبخت میشم میشه کمکم کنین؟

  • ارزو says:

    سلام
    من یه مشکل عجیب برام پیش اومده اینکه تو خونه شارژ گوشیم حتی زمانی که از گوشی هیچ استفاده ای ندارم سریع خالی میشه مثلا شب تا صبح ۸۰ درصد باتری خالی میکنه اما در جاهای دیگه مثل محل کارم یا یه شهر دیگه یا خونه ای دیگه حتی تا دو روز شارژ رو نگه میداره
    نمیدونم چرا فقط تو خونه خودم شارژ خالی میکنه و گوشی داغ میشه

    • پیمان says:

      مشکله منم دقیقا ههمینه البته یکم حادتر
      هر شب بین ۴۰ تا ۵۰ % شارژ خالی میکنه حتی وقتی روی power saving mode میزارم و صفحه شو سیاه سفید میکنم
      ولی در طول روز همه چی نورماله و مثل همیشه باتریش عمر میکنه

  • شفیعی علی says:

    سلام من j5دارم وقتی باطری گوشیم در میارم و بعد میزارم داخل درصد شارژ باطری کم و زیاد میشود علتش چیست لطفا کمک کنید:::::>>>>؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد حسین says:

    سلام من گوشیم سامسونگ j7هست همه میگفتن که باتری اش عالی هست خیلی دیر شارژ خالی میکنه ولی واسه من خیلی سریع شارژ خالی میکنه به طوری که ساعت ۱۱ ظهر به شارژ میزنم و ۱۰۰ درصد تموم میشه و ساعت ۸ شب تموم میشه علتش چیست. ممنون میشم بگید

  • زینب says:

    سلام
    من گوشی huawei G5 دارم مدتیه که وقتی گوشیو شارژ میکنم و پر میشه مثلا شبا تا صبح ک دیگه باهاش کار نمیکنم ولی صبح میبینم شارژش نصف شده یا تموم شده اینترنت و وای فایشو هم خاموش میکنم ولی بازم شارژش کم میشه حتی وقتی ازش استفاده نمیکنم مشکلش چیه؟!میتونه مشکل از شارژش باشه؟!

  • حجت says:

    سلام
    نرم افزار باتری دکتر برای اندروید خوبه یا زد باکس ؟

  • حمیدرضا says:

    باسلام.یه گوشی زد۵ دوروزه خریدم حس میکنم بیش از معمول داغ میشه و باتری هم کم نگه میداره بردم مغازه میگه عادیه. درضمن اندروید گوشی ۵و اندروید۶هم براش اومده.ممنون میشم کمکم کنید باتشکر

  • نیما says:

    سلام و خسته نباشید
    اقا من یه گوشی گلکسی کور پرایم دارم و امروز خواستم باهاش عکس بگیرم که ناگهان بعد از فلش گوشی خاموش شد و باطری از ۱۷ درصد رسید به ۴ درصد وقتی روشن کردن گوشی رو دیدم شارژش این طوری کم شده و اصلا مشگل باطری نداره و ۲ رو باطری نگه میداره. چی کار کنم

    • ali says:

      سلام بر تو ای کد خدا
      اگر باتری شما تا ۲ درصد بایستد و شارژ نشود احتمالا خازن شارژ باتری خراب شده است

  • ملکی says:

    سلام گوشی جی ال ایکس xx2دارم زمانی که سیم کارت رو ش میزارم بس از ۳ساعت شارزش خالی میشه سیمو بر میدارم تا دوروز هم باشه شارز بره علتشو نمیدونم کمکم کنید متشکرم

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      بهتره در این مورد به نمایندگی مراجعه کنید
      موفق باشید

    • امیر says:

      سلام من گوشی گلکسی فیت دارم خیلی قدیمیه تا ۲ ماه پیش خوب کار میکرد ی بار شارژ میکردم ۱۰۰ درصد میشد ۲ هفته کافی بود برام هر برنامه ای هم روش نصب بود رامش رو اپ کردم به ۲.۳.۶ الان کلا قاطی کرده هیچ برنامه ای نصب نمیشه تلگرام هم با کلی مشکلات نصب کردم و شارژ گوشی رو خیلی زود خالی میکنه مثلا ضبح ساعت ۸ پر میکنم تا ۲ ساعت دیگه بدون استفاده خالیه هیچ چیزش هم اشکالی نداره ریست فکتری هم کردم

صفحات1 2 3 5