Turn Off The Monitor/Display after Windows Lock Or With a Click

اتوماتیک با قفل شدن ویندوز یا با یک کلیک صفحه نمایش را خاموش کنید

خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی باعث صرفه جویی در انرژی و باتری سیستم میشود ، شما میتوانید برای خاموش شدن صفحه مدت زمان تعیین کنید اما ما در ادامه قصد داریم نحوه خاموش شدن صفحه مانیتور با یک کلیک یا به صورت اتوماتیک بعد از هر عملیات قفل صفحه (Lock) ویندوز را آموزش دهیم.

با کلیک یا اتوماتیک صفحه مانیتور لپ تاپ را خاموش و در مصرف باتری صرفه جویی کنید

Turn Off The Monitor/Display after Windows Lock Or With a Click

در زمینه نمایشگر ها و آموزش های مربوط به آن ما قبلا در انزل وب نحوه استفاده از لپ تاپ و تبلت به عنوان مانیتور اضافی را معرفی کردیم در ادامه نیز شما را با دو نرم افزار بسیار کم حجم و رایگان ویندوز که این امکان را به کاربر میدهدند تا صفحه مانیتور خود (Display Screen) به صورت خودکار یا دستی خاموش کند آشنا خواهیم کرد.

توجه کنید که در بعضی از لپ تاپ ها خاموش شدن صفحه توسط دکمه های ترکیبی که کمپانی سازنده بر روی کیبورد تعبیه میکند نیز امکان پذیر است

روش اول : خاموش شدن اتوماتیک صفحه مانیتور لپ تاپ یا کامپیوتر بعد از هر بار Lock در ویندوز

برای انجام اینکار ما از نرم افزار کم حجم ۴۶ کیلوبایتی و بدون نیاز به نصب MpowerSaver استفاده میکنیم.این نرم افزار علاوه بر قابلیت خاموش کردن اتوماتیک صفحه بعد از هر Lock ، امکان زمانبندی سیستم برای ریستارت ، هایبرنت و یا خاموش شدن را نیز دارد.

با یک کلیک یا اتوماتیک صفحه مانیتور لپ تاپ را خاموش و در مصرف باتری و برق صرفه جویی کنید

پس از دانلود نرم افزار آن را اجرا کنید ، پنجره اصلی برنامه نمایش داده میشود و آیکن آن نیز در تسکبار قرار میگیرد.میتوانید برای ادامه کار پنجره اصلی برنامه را ببندید تا تنها آیکن آن در تسکبار ویندوز نشان داده شود.

حالا کافیست از طریق کلید ترکیبی Win + L سیستم خود را Lock کنید تا بلافاصله صفحه مانیتور خاموش شود ، توجه کنید که خاموش شدن صفحه به معنی خاموش شدن کل سیستم نیست و با تکان دادن موس یا زدن دکمه های کیبورد مانیتور مجددا بلافاصله روشن خواهد شد.

برای نمایش تنظیمات بیشتر برنامه در تسکبار بر روی آیکن کلیک راست و گزینه Restore را انتخاب کنید.

خاموش شدن اتوماتیک صفحه مانیتور لپ تاپ یا کامپیوتر بعد از هر بار Lock در ویندوز

پنجره اصلی برنامه نمایش داده میشود که دارای دو تب General و Advance میباشد ، در تب General  میتوانید تعیین کنید که پس از هر بار روشن شدن ویندوز نرم افزار اجرا شود و یا اینکه برای Lock و خاموش کردن خودکار صفحه مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر مدت زمان تعیین کنید.

Turn Off The Monitor/Display after Windows Lock Or With a Click

همچنین در تب Advance تنظیمات پیشرفته تری مثل تعیین زمان و تاریخ خاموش ، ریستارت ، هایبرنت و.. ویندوز را تعیین و فعال کنید.

روش دوم : خاموش شدن صفحه نمایشگر با کلیک بر روی فایل

علاوه بر نرم افزار فوق که به صورت اتوماتیک با قفل ویندوز فعال می شد و صفحه خاموش را میکرد شما میتوانید از یک نرم افزار پرتابل بسیار کم حجم ۱۲ کلیوبایتی نیز صفحه مانیتور را به صورت دستی با کلیک بر روی فایل exe برنامه خاموش کنید.

روش دوم : خاموش شدن صفحه نمایشگر با کلیک بر روی فایل

ابتدا ScreenOff را دانلود کنید ، این نرم افزار بر روی ویندوز های ۳۲ و ۶۴ بیتی به خوبی اجرا میشود و کار کردن با آن بسیار ساده است ، فقط روی فایل exe دانلود شده کلیک کنید تا صفحه مانیتور خاموش شود! برای بازگشت به حالت عادی نیز کافیست موس را تکان یا دکمه های کیبورد را بزنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

با استفاده از دو نرم افزار بسیار کم حجم بالا میتوانید براحتی در مصرف باتری لپ تاپ و مصرف برق سیستم صرفه جویی کنید ، اگر شما نیز برنامه های کاربردی مشابه برای اینکار سراغ دارید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون
شیوه صحیح پاکسازی مانیتور های Lcd و Led
نحوه درست تمیز کردن نمایشگر های LCD و LED
انزل وب
نمایشگر Portals به شما اجازه میدهد به دنیای مجازی دست پیدا کنید
انزل وب
اولین نمایشگر لمسی جهان با قابلیت پشتیبانی از USB

نظرات

×