چگونه گوشی و تبلت اندرویدی خود را از طریق کامپیوتر مدیریت کنیم؟ How to Manage Your Android Device From Desktop

آموزش و معرفی ۸ برنامه قدرتمند برای مدیریت راه دور اندروید از طریق کامپیوتر

بدون توجه به مدل گوشی هوشمند شما و این که چه قدر پیشرفته است ، اندازه ی صفحه ی نمایش گوشی ها محدود است و مدیریت فایل ها از طریق گوشی امکانات و راحتی کامپیوتر را ندارد، با استفاده از برنامه هایی که در ادامه معرفی کنیم می توانید فایل ها را بدون نیاز به وصل کردن کابل به سادگی از راه دور و در مرورگر کامپیوتر و لپ تاپ مدیریت کنید.

چگونه گوشی و تبلت اندرویدی خود را بدون اتصال کابل از طریق کامپیوتر مدیریت کنیم؟

How to Manage Your Android Device From Desktop

همان طور که می توانید از موبایل برای کار کردن با کامپیوتر استفاده کنید ، مثل آموزش تبدیل کردن گوشی به موس وکیبورد برای کامپیوتر که قبلا در انزل وب منتشر کردیم ، این بار می توانید از کامپیوتر برای مدیریت بهتر گوشی خود استفاده کنید.

توجه کنید اکثر برنامه زیر در سیستم عامل های ویندوز و مک و گوشی های اندرویدی کمپانی های معرف مثل سامسونگ ، هواوی ، ال جی و.. قابل اجرا هستند.

مدیریت اندروید با کامپیوتر توسط نرم افزار Airmore

یکی از ابزارهای آسان برای مدیریت راه دور فایل ها در اندروید ، برنامه Airmore می باشد. با استفاده از Airmore، فایل های عکس ، ویدیو و موسیقی را می توانید از دستگاه خود دانلود کنید و بر اساس روز ، ماه و …مرتب سازی کنید.

به علاوه می توانید مخاطبان خود را نیز مدیریت کنید ، به آن ها پیغام دهید و حتی از طریق دستکتاپ ، تماس برقرار کنید. دقت داشته باشید که نمی توانید تماس ها را مستقیما از طریق موبایلتان قطع کنید.

آموزش کار با نرم افزار Airmore

ابتدا نسخه Android یا iOS را دانلود و نصب کنید.

Airmore Web یا وب سایت اصلی برنامه را با یک مرورگر باز کنید و کد QR را اسکن کنید. سپس Accept را که در گوشی نمایش داده میشود ، انتخاب کنید.

به طور کلی امکان برقراری  ارتباط از طریق آی پی ، کد یا هات اسپات موبایل وجود دارد.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

کنترل اندروید از راه دور در کامپیوتر با Connect Me

از طریق Connect Me می توانید تمامی فایل ها را منتقل کنید و تماس یا پیام را نیز ارسال کنید. به علاوه زمانی که تماسی را دریافت می کنید ، از طریق کامپیوتر نیز متوجه می شوید.

آموزش کار با نرم افزار Connect Me

ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید.

از طریق وب سایت web.gomo.com  وارد شوید تا با انتخاب OK ، گوشی اندرویدی شما به کامپیوتر متصل شود.

می توانید از طریق وای فای موبایل خود و نامی که با برنامه ساخته و نشان داده میشود به کامپیوتر وصل شوید. آدرسی که در گوشی نمایش داده میشود را با مرورگر کامپیوتر خود باز کنید.

این برنامه با سیستم عامل های مختلف و حتی تلویزیون های هوشمند نیز سازگار است. با دسترسی روت، می توانید حتی اسکرین شات نیز از موبایل خود تهیه کنید.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

با استفاده از این برنامه ، نظیر میانبر های کاربردی اندروید که در انزل وب معرفی شد ، به کارهایی که در موبایل خود انجام می دهید ، سرعت ببخشید.

مدیریت از راه دور اندروید با Airdroid

یکی از شناخته شده ترین برنامه ها برای مدیریت راه دور و کامل اندروید بدون نیاز به وصل کردن کابل و..  در کامپیوتر ، Airdroid است. می توانید تمامی اعلانات گوشی خود را ، از جمله پیام های پیامرسان های مختلف نظیر تلگرام را روی دسکتاپ مشاهده کنید.

نحوه کار با نرم افزار Airdroid

برنامه را دانلود و نصب کنید.

وارد سایت سازنده برنامه ، Airdroid Web شوید و کد QR را اسکن کنید. همچنین می توانید نسخه Windows یا  Mac OS X را دانلود و نصب کنید. نصب برنامه روی سایر سیستم عامل ها ، برنامه را روی موبایل شما نیز نشان می دهد.

علاوه بر این اگر گوشی و لپ تاپ شما به یک شبکه وایفای متصل باشند میتوانید براحتی از طریق آی پی که اپ به شما میدهد و با وارد کردن آن در مرورگر کامپیوتر کنترل پنل مدیریت اندروید را مشاهده کنید.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

از جلوه های دیگر نرم افزار ، امکان برقراری ارتباط از طریق دسکتاپ بادوربین موبایل است. به علاوه باقابلیت AirMirror موجود در این برنامه ، می توانید اپ های دلخواه خود را از طریق کامپیوتر روی موبایلتان نصب کنید.

اتصال و دسترسی به گوشی اندروید از راه دور با Web PC Suite

با برنامه Web PC Suite می توانید فایل ها را از روی کامپیوتر در حافظه داخلی اندروید گوشی و کارت اس دی گوشی با سرعت بالا و بدون نیاز به وصل کردن کابل منتقل کنید

نحوه کار با نرم افزار Web PC Suite

ابتدا برنامه را بر روی گوشی یا تبلت خود دانلود و نصب نمایید. سپس از طریق سایت webpcsuite ، کد QR را اسکن کنید.

این برنامه در انواع دستگاه های موبایل ، تبلت و… و همچنین سیستم عامل های متفاوت نظیر ویندوز و اندروید ، قابل نصب است.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

کنترل کامل گوشی اندروید از طریق PC توسط Mighty Text

Mighty Text برای کسانی که SMS زیاد ارسال و دریافت میکنند ، بسیار مناسب است. می توانید پیغام های خود را نیز از طریق جیمل و در محیط دسکتاپ ، ایجاد کرده و ارسال کنید.

روش کار با برنامه Mighty Text

از طریق صفحه ی installation، شماره موبایل خود را وارد کنید تا لینک دانلود برنامه برای شما ارسال شود.

افزونه یا اکستنشن دلخواه خود را انتخاب و دانلود کنید. برای ارسال پیام از طریق جیمیل ، اکستنشن مربوطه را دانلود نمایید.

تمامی پیام ها از جمله sms تا سایر پیامرسان ها ، روی دستکتاپ قابل مشاهده است و می توانید فایل هایی را که قصد دارید انتقال دهید، از جمله فیلم و عکس ، برای نمایش در کامپیوتر  فیلتر کنید.

Xender برنامه مدیریت وایفای فایل و مدیا اندروید از طریق کامپیوتر

Xender یکی از بهترین ابزار ها برای انتقال فایل ها میان دو گوشی هوشمند و یا یک گوشی و سیستم عامل دیگری نظیر ویندوز است.

آموزش نرم افزار Xender

ابتدا آدرس web.xender.com را از طریق مرورگر خود باز کنید.

برنامه  Xender را در موبایل خود دانلود و باز کنید. سپس انتخاب کنید که فایل های کدام دستگاه را می خواهید انتقال دهید. در صورتی که مک یا PC را انتخاب می کنید ، باید کد QR را اسکن کنید تا موبایل متصل شود.

از قابلیت های جالب این نرم افزار ، امکان ساخت گروه برای اتصال همزمان ۴ دستگاه می باشد تا بتوانند فایل ها را به اشتراک بگذارند. ضمنا بهترین ابزار برای انتقال فایل ها از موبایل قدیمی به جدید می باشد.قبل نیز در انزل وب نحوه بکاپ گیری و ریکاوری اطلاعات گوشی را در یک پست به صورت مفصل آموزش دادیم.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

مدیریت کامل گوشی اندروید از راه دور توسط Mobizen

با Mobizen تمامی فایل ها و مخاطبان شما ، قابل انتقال روی کامپیوتر و لپ تاپ می باشند. همچنین می توانید موزیک را برای پخش از بلندگو های کامپیوتر به اشتراک بگذارید و کل عملیات دلخواه خود را از طریق دسکتاپ انجام دهید.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

آموزش استفاده از Mobizen

ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید. دو گزینه برای نصب وجود دارد : گوشی های سامسوسنگ و گوشی های غیرسامسونگ

سپس پلاگین مربوطه را دانلود کنید تا روی مرورگر شما نصب شود. با استفاده از هر دو دستگاه گوشی و کامپیوتر خود وصل شوید. برای اتصال یک کد ۶ رقمی را باید وارد کنید.

برای اتصال راه های زیادی وجود دارد. اما بدون شک USB بهترین راه است. این اپ گزینه ای به نام Find my Device دارد که تجربه نشان داده است با اتصال به وای فای ، برنامه کندتر کار میکند.

اتصال و مدیریت راه دور آندروید در کامپیوتر به وسیله WiFi File Transfer

WiFi File Transfer نیز تمامی کارهایی که با استفاده از سایر نرم افزار ها قابل انجام است را ممکن می کند.

نحوه کار با برنامه WiFi File Transfer

ابتدا برنامه را دانلود و بر روی اندروید خود نصب کنید. دقت داشته باشید که هم موبایل و هم کامپیوتر شما به یک وای فای متصل شده باشد.

برنامه را باز کنید و روی Start Service کلیک کنید.

آدرسی که در برنامه نشان داده میشود را در نرم افزار FTP  خود و یا مرورگر خود پیست کنید. گزینه های کپی ، پیست و…در نوار ابزار نرم افزار هایFTP به صورت پیش فرض وجود دارد.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که برنامه های دیگری برای مدیریت از راه دور بدون نیاز به وصل کردن گوشی و تبلت اندرویدی به کامپیوتر و لپت تاپ می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • Eraj says:

    سلام آقا اگر بخواهیم کدام فلم تماشا کنیم روی موبایل یا پیام دهیم یا زنگ بزنیم کسی متوجه این حوادث ما نشود در ابتداء باید چی کار کرد میشه لطفا واضیح بیان کنید.
    از طرفی ما اگر بخواهیم از طرق وای فای فلم سعی کنیم یا کدام برنامه ای خاص را بیبینیم نمی خواهیم کسی دیگر متوجه شود پیش از این نفر مقابل از طرق وای فای ما را چک کند باید منوجه شد و از این کار جلوگری کنیم می توانی لطفا با عکس و زمینه ای مناسب پوستی که می گذاری که بننددگانان شما از آن فیض ببرد کمی واضیح تر و جذاب تر پوست کنی.
    ممنون میشم اگر این کار را برای ما انجام دهی
    با احترام ایرج صمیمی…
    به امید دوباره صفحی شما را خواندن…

  • یوسف says:

    سلام خدمت دوستان
    راستش من صفحە موبایلم سوختە و بهش دسترسی ندارم.میخواستم بدونم کسی میدونی چطوری بهش دسترسی پیدا کنم،گوشیم کار میکنە فقط چیزی نشون نمیدە.لطفن اگە کسی میدونە راهنمایی کنە

  • mohammad_babool says:

    اقاااااااااا ذمتتتتتتتتتتون گرممممم فداتون توپ بود به خدا :X

  • سارا جاویدان says:

    گوشی اندروید منو که مدل سامسونگ S3 Neo (GT-I9300i یه خانمی که توی بیمارستان قلب ازم نگهداری میکرد چون خانوادم نزدیکم نبودن ازم چون پرستاری میکرد واز این طریق پاش به خونم باز شد بصورت خفت گیری خودمو همسرم ازم دزدید.حالا داره تهدید میکنه که عکسامو پخش میکنه.شاید گوشیمو روشن کنه اما اینترنتش رو نه… بنظرتون میتونم از راه دور بدون اینکه اون بفهمه بدون نیاز به اینترنت یا خود گوشی اطلاعاتمو پاک کنم.؟؟؟؟؟ لطفا خواهش میکنم هر راهی که میدونید شاید یک درصد کمکم کنه بهم بگید… چون کارای قانونیش زیاد داره کش دار میشه متاسفانه!!!منم ناراحتی قلبی وآسم دارم که داره روز به روز ضعیف تر وداغون ترم میکنه…

    • محمد says:

      با سلام
      لطفا به سرعت به پلیس فتا مراجعه کنید و شکایت کنید.

    • کارشناس شبکه مهندس امیر says:

      با سلام اگر در گوشی تون جیمیل تون وارد کرده باشید به راحتی میشه هم گوشی رو پیدا کرد هم اطلاعات شو پاک کرد
      مراحل کمی طولانی هست اگر ممکن هست به ایدی تلگرام من بیا یا هم به شماره ۰۹۳۷۳۸۹۲… پیام بده
      کارشناس شبکه مهندس امیر
      amir.hashempour.4852@gmail.com

  • AmirF says:

    البته در تکمیل متن قبلی باید اضافه کنم نرم افزار Quick Support در گوشیهای سامسونگ نیازمند دانلود یک افزونه از طریق لینک مقابل می باشد http://download.teamviewer.com/download/QuickSupport_Add-On_Samsung.apk

  • AmirF says:

    سلام، اگر قصد انجام تنظیمات یا نصب نرم افزار از راه دور در گوشی داشته باشید و به تعبیری دیگر بخواهید صفحه نمایش گوشی را در کامپیوتر دسکتاپ خود داشته باشید یا بالعکس بهترین نرم افزار Team Viewer می باشد که برای ایجاد ارتباط از گوشی با کامپیوتر (دیدن دسکتاپ در صفحه نمایش گوشی) از لینک http://download.teamviewer.com/download/TeamViewer.apk و برای ارتباط از کامپیوتر با گوشی (دیدن صفحه نمایش گوشی در کامپیوتر دسکتاپ) از لینک http://download.teamviewer.com/download/TeamViewerQS.apk می توانید دانلود نمائید.

  • عبد says:

    سلام ببخشید من یه مشکل دارم ممنون میشم راهنمای کنید من میخوام دسته بازی pcرو ب اندروید وصل کنم ولی من یه جفت دسته بایک سر کابل یو اس بی دارم وقتی میخوام بازی کنم بعضی کلیدها رو دسته ۱وبعضی هم رو دسته ۲مثلا حرکت ب جلود بوسیله دسته ۱ و تیر اندازی ب وسیله ی دسته ۲فعلا از نرم افزار sixsaix احتمالا اسمش اینه استفاده میکنم او بازی هم که میکنم تنظیم دسته نداره فقط میگه که دسته تنظیم شد آیا برنامه ای چیزی هست که این مشکل رو برطرف کنه که احتیاجی نباشه برم دسته بخرم.ممنون میشم جواب بدین میدونم ربطی ب مطلب ندار لطفا راهنمای کنید