مرتب سازی فلش مموری بر اساس نام در پخش ماشین و حل مشکل بهم ریختن ترتیب موزیک

بهترین روش رفع مشکل بهم ریختن ترتیب پخش آهنگ ها از فلش مموری

مشکل بهم ریختن ترتیب پخش آهنگ ها در پوشه های فلش مموری ضبط ماشین و یا دیگر دستگاه های پخش کننده از طریق USB یکی از مواردی رایج در بین کاربران است ، در این پست تصمیم داریم آموزش قدم به قدم رفع این مشکل و پخش درست موزیک پوشه ها بر اساس ترتیب دلخواه شما و یا بر اساس نام نمایش داده شده در کامپیوتر را بررسی کنیم.

مرتب سازی فلش بر اساس نام در پخش ماشین و حل مشکل بهم ریختن ترتیب موزیک

How to Sort Music on Your Flash Drive for Your Car Stereo

قبلا در انزل وب بهترین روش های دسته بندی و مرتب کردن آهنگ ها در کامپیوتر را معرفی و همچنین آموزش پیدا کردن آهنگ از روی متن را منتشر کردیم ، در زمینه ترفندهای فایل های صوتی و آموزش های مرتبط با آن اینبار میخواهیم یکی از مشکلات رایج در هنگام پخش موزیک از دستگاه های دیجیتال نظیر ضبط های ماشین ، دی وی دی پیلیر ها و.. توسط یک نرم افزار بسیار کوچک و کاربردی حل کنیم.

آموزش کار با DriveSort

برای اینکار ما از نرم افزار رایگان و ۶۰ کیلو بایتی DriveSort ( لینک کمکی ) استفاده میکنیم ، برنامه پرتابل و بدون نیاز به نصب است ، پس دانلود فایل زیپ DriveSort.exe اجرا کنید.

How to Sort Music on Your Flash Drive for Your Car Stereo

برای شروع ابتدا فلش یا دستگاه USB خود را به کامپیوتر وصل کنید و سپس بر روی آیکن Disk کلیک کنید

مرتب سازی فلش مموری بر اساس نام

از پنجره باز شده فلش داریو خود را بر اساس حرف داریو و نام آن انتخاب کنید (مطمئن شوید که حتما اسم درایو و نه شماره درایو مثل Disk1 را انتخاب کرده باشید)  ، پس از انتخاب بر روی دکمه OK پایین همین پنجره کلیک کنید.

اگر مراحل را درست طی کرده باشید فایل و پوشه های فلش درایو را در پنل سمت راست میبینید همچنین با زدن + پنل سمت چپ نیز این لیست در دسترس شما خواهد بود.

حل مشکل بهم ریختن ترتیب موزیک

تنظیمات نرم افزار DriveSort

از این مرحله به بعد تنظیمات تنها کافیست یکبار اجرا شود ، این تنظمیات نشان میدهد DriveSort چگونه بعد از این باید مرتب سازی را انجام دهد ، البته شما میتوانید این تنظیمات را در صورت نیاز برای هر فلش و .. تغییر دهید.

بر روی دکمه Sort کلیک کنید و Long Name Sort انتخاب و تیک Subdirectories را نیز بزنید ، این به این معنی است که فایل همانطور که در کامپیوتر ( Windows explorer ) نمایش داده میشوند مرتب میگردند و مرتب سازی از بالا به پایین بر اساس فولدر و بعد از آن فایل ها اعمال خواهد شد ( بر خلاف روال عادی که فایل ها در ابتدا قرار میگیرند )

بهترین روش رفع مشکل بهم ریختن ترتیب پخش آهنگ ها از فلش مموری

مجددا بر روی آیکن Sort کلیک کنید و مطمئن شوید که گزینه Ascending از منو Order انتخاب شده است ، در صورتی که میخواهید پوشه ها به صورت بر عکس و از Z تا A مرتب شوند گزینه Descending را انتخاب کنید

 رفع مشکل بهم ریختن ترتیب پخش آهنگ ها از فلش مموری

یکبار دیگر بر روی آیکن Sort  کلیک کنید و سپس به منو Directories بروید و گزینه Before the files انتخاب کنید ، این گزینه برای حفظ ترتیب و شماره گذاری قبل از هر فایل است البته میتوانید این شماره گذاری را با انتخاب گزینه After بعد از اسم فایل و یا گزینه Mixed در درون اسم فایل نیز انجام دهید.

مرتب سازی فلش مموری بر اساس نام در پخش ماشین

پس از انجام تنظیمات بر روی فلش کنار آیکن Save کلیک کنید و تیک گزینه Subdirectories بزنید تا تغییرات برای همه زیر پوشه ها نیز انجام شود.

مرتب سازی فلش مموری بر اساس نام در پخش ماشین

ذخیره و مرتب سازی فایل ها توسط  DriveSort

در پایان برای انجام مرتب سازی از منو Folder گزینه Sort را انتخاب کنید.  مشاهده میکنید نحوه مرتب سازی فایل و پوشه ها فلش مموری شما تغییر خواهد کرد و اگر احیانا فایل آهنگ و.. بر اساس تنظیم دلخواه شما تغییر نکرد تنظیمات بالا را مجددا انجام دهید.

How to Sort Music on Your Flash Drive for Your Car Stereo

در این مرحله فعلا مرتب سازی درون برنامه صورت گرفته و برای ذخیره تغییرات نهایی در فلش مموری باید مرحله آخر آموزش را حتما انجام دهید ، در غیر اینصورت فایل های آهنگ و.. همچنان در فلش درایو شما همچنان نامرتب باقی خواهند ماند

در مرحله نهایی باید تنظیمات و تغییرات را در فلش مموری ذخیره ( Save ) کنید ، از منو Folder  گزینه Save را بزنید تا تغییرات در فلش مموری و.. ذخیره شوند.

تمام شد حالا اگر فلش مموری خود را  به ضبط ماشین و .. متصل نمایید مشاهده میکیند که ترتیب قرارگیری پوشه ها و پخش آهنگ ها همانطور که در برنامه به صورت دلخواه تعیین کرده بودید است. همچنین اگر میخواهید تمامی تگ های آهنگ ها و عکس های مرتبط با آنها را یکجا ویرایش کنید و یا اینکه نام خاصی به آنها اضافه کنید میتوانید از نرم افزاری که در پست تحت یک فرمت خاص نام و تگ چندین آهنگ را براحتی ویرایش کنید در انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

تجربه خود در استفاده از برنامه بالا را با ما به اشتراگ بگذارید و اگر نرم افزار و ترفند دیگری برای مرتب کردن پوشه و آهنگ های فلش و .. براساس نام و ترتیب دلخواه سراغ دارید آن را در به بخش نظرات معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمد says:

    من میزنم ولی خطا میده میگه رمز داره ولی فلش رمزی نداره چیکار کنم

  • reza says:

    عالی بود ممنون

  • R says:

    برنامه عالیه و میچینه فایلهارو درست، اما اونجور که فهمیدم کسانی که میخوان بدون نرم افزار اون ترتیبی که دوست دارن داشته باشن رو کافیه یه پوشه خالی درست کنن توی فلش بعدش یکی یکی همون فایلی که دوست داره اول پخش بشه رو کپی کنه و تمام! توی تلویزیون یا دستگاه دیگه به همون ترتیبی که کپی کرده چیده میشه! یعنی اون فایلی که اول کپی بشه اول میشه توی لیست و دومین فایل کپی شده دوم میشه و الا اخر…

  • قلی says:

    سلام ممنون
    بسیار عالی مشکل برطرف شد

  • حسین says:

    دوستان نحوه پخش تصادفی آهنگ در ضبط ماشین با فلش چجوری هست؟

  • حمید says:

    سلام
    خودتون رو خسته نکنتید اصلا نمیشه

    • مجتبی says:

      سلام.خیلی ممنون… خداخیرتون بده …نرم افزار به دردم خورد… دوستان میتونین در قسمت short name اسم صوت هایی که میخواین به ترتیب پخش بشه از شماره ۰۰۱ شروع کنین تا هرتعدادی که هست دونه دونه تغییر بدین اسمشو… درست میشه

    • mmp.org says:

      چرا تلاش کن

  • Saeed says:

    سلام دوستان کسی میدونه چرا ضبط ماشین بعضی از آهنگ ها که از تلگرام دانلود میکنم رو پخش نمیکنه ، درصورتیکه همون اهنگ رو با بلوتوث گوشی پخش میکنه

    • kourosh says:

      سلام شاید به خاطر فرمت آهنگ هست چون گوشی بیشتر فرمت ها رو پخش می کنه اما بعضی پخش ها این قابلیت رو ندارن!

      • مهسا says:

        سلام و وقت بخیر…من فلشم و که میزنم به ضبط ماشین هروقت خاموش میکنم بر میگرده آهنگ شماره ۱…با فلش دیگه امتحان کردم مشکل از ضبط نیست مشکل از فلشه…نمیدونم چیکار کنم…میشه کمک کنید…

        • محسن says:

          سلام. فکر می کنم بدونم. چون دو بار تا حالا برای من پیش اومده که درست شده. فایل مربوطه رو یه جای دیگه (مثلا یک کامپیوتر دیگه) باز کنید. احتمالا مشکل حل می شه.

صفحات 1 2