روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی

آموزش و معرفی بهترین نرم افزار ها برای روت کردن گوشی اندروید

اگر می خواهید از شر برنامه هایی که به صورت پیش فرض کارخانه سازنده بر روی گوشی نصب می کند خلاص شوید یا اینکه می خواهید کارایی و سرعت گوشی و تبلت خود را با اپ های مخصوص دستگاه های روت شده افزایش دهید بهتر است که گوشی و یا تبلت اندرویدی خود را روت کنید . در این پست ما سه  تا از بهترین نرم افزار روت اندروید را به شما معرفی و نحوه کار با آنها را آموزش می دهیم.

معرفی ۳ نرم افزار برای روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی

Introduction 3 Apps & Software to Root Your Android Device

بیشتر کاربران اندروید با روت کردن و مزایای آن آشنا هستند ولی اینجا ما دو دلیل عمده که کاربران را نگران می کند برای شما ذکر می کنیم؛ اول اینکه برای روت کردن نیاز به غیر فعال کردن bootloader دارید که حفره گارانتی دستگاه است و این مساله خیلی ها را نگران می کند. دومین دلیل اینکه که روت کردن پیچیده و زمان بر است و در صورت بروز اشتباهی، دستگاه اندرویدی شما مانند یک کاغذ بی ارزش خواهد بود. در بعضی مواقع شما می خواهید بعد از روت کردن رم خاصی را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید که اینکار کمی سخت خواهد بود ولی اگر تنها برای دسترسی، می خواهید گوشی یا تبلت خود را روت کنید هیچ کدام از این مشکلات را پیش رو نخواهید داشت. همچنین اگر می خواهید بدون روت کردن، برنامه پیش فرض و سیستمی اندروید را حذف و یا تغییر بدهید حتما این پست انزل وب را مطالعه کنید یا اگر گوشی و یا تبلت اندرویدی خود را به خاطر افزایش حافظه داخلی می خواهید روت کنید حتما قبل از تصمیم گیری، ۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت کردن را بخوانید.

بسیاری از روش های روت کردن به آسانی در دسترس هستند. شما می توانید دستگاه اندرویدی خود را بدون اینکه احساس نگرانی کنید روت کنید ما در اینجا سه نرم افزار به شما معرفی خواهیم کرد که بدون آنکه نیاز به غیر فعال کردن bootloader داشته باشید می توانید گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روت کنید.

روت کردن با این نرم افزار ها بسیار آسان هستند و هیچ صدمه ای به دستگاه های اندرویدی شما نمی زنند. ولی به شما هشدار می دهیم اگر یکی از مراحل را اشتباهی طی کنید باید بدانید هیچ راه قابل برگشتی نخواهد بود! با این وجود بروز چنین مشکلاتی قابل اغماض است. ۳ نرم افزاری که ما برای روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی در زیر قصد داریم به شما آموزش دهیم در عین حفظ حریم خصوصی شما، امن هم هستند ولی با این وجود حتما شرایط حریم خصوصی هر کدام از نرم افزارها را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را برحسب نیاز خود داشته باشید.

باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه های بروز نرم افزار های زیر براحتی می توانند برای روت اندروید و حتی روت اندروید ۶ کار کنند و چنانچه نسخه اندروید شما از ورژن های ذکر شده نیز بالاتر است پیشنهاد می کنیم حتما آخرین نسخه اپ را از سایت اصلی دانلود کنید تا از آخرین و بروزترین نسخه اپ استفاده کنید.

نرم افزار KingRoot برای روت گوشی و تبلت بدون کامپیوتر

نرم افزار KingRoot یکی از بهترین نرم افزارها برای روت کردن گوشی و تبلت های اندروید است. این نرم افزار به صورت مستقل بر روی دستگاه اندرویدی شما اجرا می شود و نیازی به کامپیوتر برای اجرای آن نیست. نرم افزار KingRoot یکی از بهترین نرم افزارها برای دسترسی به Root است و یکی از دلایلی که در این لیست سه تایی به عنوان اولین نرم افزار معرفی شده ، سهولت استفاده از آن است. شما ابتدا می بایست نسخه اندرویدی (APK) نرم افزار KingRoot را دانلود و سپس نصب و آن را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود اجرا کنید.

kingroot

اگر شما خوش شانس باشید به راحتی می توانید از این نرم افزار استفاده کرده و دستگاه خود را روت کنید و پس از آن دستگاه شما با موفقیت راه اندازی می شود. ولی اگر در اجرای برنامه به مشکل برخوردید و نتوانستید با این نرم افزار به ریشه اندروید گوشی خود دسترسی پیدا کنید جای هیچ نگرانی نخواهد بود زیرا نرم افزار درخواست شما را ثبت و برای کاربران دیگر دستگاه اندرویدی ارسال کرده و مجوز دسترسی به ریشه را خواهد گرفت و نیازی به استفاده از اپلیکیشن یا نرم افزارهای کمکی مانند super user نیست.

روت اندروید با کامپیوتر یا گوشی توسط برنامه Kingo Root

دومین نرم افزاری که برای روت کردن دستگاه های اندرویدی به شما معرفی می کنیم، نرم افزار Kingo Root است. این نرم افزار نیز مانند نرم افزار قبلی به صورت مستقل در اندروید اجرا می شود. این مساله را نیز نادیده نگیریم که یک نرم افزار با رتبه بندی بالا زمانی کارایی بالایی دارد که حتما نسخه دسکتاپ هم داشته باشد.

kingoroot

از این رو نسخه ویندوزی این نرم افزار نیز در دسترس است، شما ابتدا نیاز دارید نرم افزار را بر روی ویندوز خود نصب کرده و پس از آن گزینه  Settings > Developer Options >USB debugging گوشی و یا تبلت اندرویدی خود را را نیز فعال کنید. مرحله بعد اتصال گوشی و یا تبلت با کابل موردنظر به کامپیوتر است. پس از آن شما می توانید نرم افزار را اجرا و دستگاه اندرویدی خود را روت کنید. قابل ذکر است این نرم افزار از منابع آنلاین استفاده می کند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سو استفاده آن را بر روی گوشی خود نصب و اجرا کنید.

kingo-root

kingo-root-work-in-progress

این روند برگشت پذیر نیست و شما برای آنروت کردن گوشی و یا تبلت خود مجبور هستید آن را ریست کنید و به تنظیمات اولیه کارخانه (reset factory settings) بازگردانید. معمولا این نرم افزار به درستی اجرا می شود ولی گاها ممکن است به دلیل نوع سخت افزار، نسخه اندروید و یا کارخانه سازنده آن، این نرم افزار در دستگاه اندرویدی شما اجرا نشود.

روت کردن اندروید با نرم افزار OneClickRoot

سومین نرم افزاری که به شما مجوز دسترسی به ریشه را می دهد برنامه OneClickRoot است. یکی از مزیت های این نرم افزار این است که شما می توانید به صورت آنلاین چک کنید که آیا دستگاه اندرویدی شما قابل روت شدن هست یا خیر. قبل از اینکار باید نسخه ویندوز آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

device-can-be-rooted

اگر دستگاه اندرویدی شما قابل روت شدن باشد به راحتی با کلیک بر روی دکمه “Root Now” می توانید گوشی و یا تبلت خود را روت کنید. نسخه پولی این نرم افزار نیز در دسترس است که شما می توانید از طریق چت با پشتیبانی مشکلات خود را برطرف کنید هرچند هزینه ی آن گران است! با این وجود استفاده این نرم افزار بیشتر توصیه می شود.

detecting-device

در پایان اگر از روت کردن اندروید خود منصرف شده اید بدانید که تمامی این روند کاملا قابل برگشت خواهد بود و شما می توانید گوشی یا تبلت خود را آنروت (un-root) کرده و مجددا آنها را راه اندازی کنید برای اینکار میتوانید از طریق روش هایی که در پست ۳ راه ساده برای حذف روت ( آنروت ) گوشی و تبلت های اندروید انزل وب معرفی کردیم دستگاه خود را به حالت اول بازگردانید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که به مشکلی مهمی به جز موارد بالا بر خورده اید و یا اینکه راه حلی خاصی دیگری برای روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی می دانید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • مهران says:

    سلام خسته نباشید من تازه یه هدفون وصد
    کردم به گوشیم تا هدفون جدا کردم صدای
    اسپیکر خش خش میده عط ش چیه مدل
    گوشی galaxi 10 سامسوگ هست

  • احمد سولجر says:

    اقا دستت دردنکنه بالاخره شما هم زحمت کشیدید این مطالب رو تهیه کردید و برای ما قرار دادید.لطف کردید ممنونم

  • جواد جورسرایی says:

    دوستان توجه داشته باشند
    اگر ۴ تا هوآوی با یه برنامه روت کردید دلیل نمیشه سونی اکسپریا هم با اون برنامه روت بشه
    قبل از روت حتماً بکآپ تهیه فرمائید
    چون ممکنه گوشی بره تو حالت لوگو و مجبور به فلش کردن شوید
    اگه برنامه ای روی چند درصد ماند و هنگ کرد
    سریعاً برنامه ای دیگر باز نکنید که شروع به روت کنید

    لطفاً آموزش بکآپ گرفتن از رام گوشی را هم قرار بدید

  • fd says:

    تبلیغات گوشه پایین سمت چپ واقعا مزاحمه.سایت خوبی دارید اما به خاطر این تبلیغ که رو مخمه نتونستم ادامه بدم