آموزش پاک کردن اطلاعات و فایل بدون بازگشت با ریکاوری در اندروید

آموزش حذف دائمی و غیر قابل بازگشت اطلاعات و فایل ها در اندروید

با توجه به نرم افزار های مختلف ریکاوری بسیاری از کاربران همیشه نگران این هستند که اطلاعات شخصی آنها در گوشی های هوشمند حتی بعد از پاک کردن به صورت دائم از حافظه حذف نشود و احتمال دسترسی افراد سوجود به آنها باشد . از این رو تصمیم گرفتیم نحوه حذف دائمی اطلاعات بدون بازگشت در اندروید را در این پست انزل وب آموزش دهیم.

آموزش پاک کردن اطلاعات و فایل بدون بازگشت با ریکاوری در اندروید

Tutorial app for the removal of unrecoverable files in Android

معمولا وقتی فایلی را پاک میکنید ، می توانید میزان فضایی که با پاک کردن فایل آزاده شده است را در گوشی خود ببینید. با این وجود ممکن است تمام فایل های پاک شده شما هنوز به صورت فیزیکی در گوشی شما وجود دارد و با نصب اپ ها و نرم افزارهای بازیابی اطلاعات می توانید فایل های پاک شده را ریکاوری کرد . ما قبلا در پستی جداگانه به صورت مفصل ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده و.. اندروید را آموزش داده ایم. همچنین روش  اضافه کردن سطل آشغال ( Recycle Bin ) به اندروید را اموزش دادیم ولی اگر شما میخواهید فایل های خود را به نحوی پاک کنید که غیر قابل بازیابی باشند ، حتما پست امروز انزل وب را دنبال کنید.

آموزش نصب Secure Eraser برای پاک کردن اطلاعات بدون بازگشت در اندروید

اپلیکیشن Secure Eraser به شما این امکان را می دهد که فایل های پاک شده را به صورت دائمی از بین ببرید تا غیرقابل بازیابی باشند. این اپ به صورت رایگان در دسترس است. شما میتوانید بعد از دانلود ، آن را نصب و اجرا کنید.

delete-files-android-1

فراموش نکنید اگر هنوز اطمینان ندارید که میخواهید فایل های خود را به صورت دائمی پاک کنید ، حتما رعایت احتیاط را انجام داده و از اندروید خود بکاپ بگیرید. ما در این پست انزل وب ، بک آپ گیری خودکار از تمامی بخش های اندروید را آموزش داده ایم.

تنظیم روش پاک کردن کامل در Secure Eraser

قبل از پاک کردن فایلهای خود شما نیاز دارید برنامه را اجرا کنید و سپس منوی کشویی که در قسمت بالا سمت چپ اپ قابل رویت است را باز کرده و از آنجا انتخاب کنید که آیا میخواهید فایل های پاک شده در فضای داخلی ( internal storage ) گوشی شما کلا پاک شود یا اینکه میخواهید فایل های پاک شده در SD کارت را کلا پاک نمایید. برای پاک کردن اطلاعات بدون بازگشت در فضای داخلی برنامه گزینه “Internal” و برای حذف دائمی فایل های پاک شده  اندروید در SD کارت گزینه “External” را انتخاب کنید. به عکس زیر توجه نمایید.

delete-files-android-2

همچنین همان طور که در عکس بالا مشخص است شما از منوی کشویی سمت راست می توانید تنظیم کنید که بعد از پاک شدن فایل ها ، در فضای آزاد شده چه نوع دیتایی ذخیره شود. که ما به شما پیشنهاد می کنیم گزینه “Random” را که به صورت پیش فرض انتخاب شده است ، تغییر ندهید.

حذف دائمی فایل ها در اندروید با استفاده از Secure Eraser

حالا بعد از انجام تنظیمات بالا ، بر روی دکمه Start کلیک کرده تا فرآیند پاک کردن به درستی انجام شود. (به عکس زیر توجه نمایید)

اپ Secure Eraser به صورت تصادفی یک سری از دیتاهای گوشی شما را به فضای آزاده شده منتقل می کند. از همین رو طی زمانی که فرایند پاک شدن در حال انجام است ، فضای ذخیره سازی گوشی شما کاهش میابد. اما جای هیچ گونه نگرای نخواهد بود زیرا در پایان مراحل به صورت خودکار تمامی دیتاهای تصادفی نیر پاک شده و شما متوجه خواهید شد فضای ذخیره سازی گوشی شما بیشتر شده است. از همین رو ما توصیه میکنیم زمانی اقدام به پاک کردن کنید که گوشی و یا تبلت خود را برای نیم ساعت نیاز ندارید. به طور مثال براساس تست صورت گرفته توسط تیم انزل وب برای پاک کردن فضای ۱۵ گیگابایت تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است که البته این زمان بسته به فضای گوشی و یا تبلت شما کاملا متفاوت خواهد بود. در نهایت بعد از تمام شدن فرآیند ، تمام فایل های پاک شده شما به صورت دایمی پاک گردیده و غیر قابل بازیابی هستند.

delete-files-android-3

در پایان آموزش حذف غیرقابل بازیابی فایل ها اندروید باید این نکته را نیز ذکر کنیم که معمولا قسمتی از فضای اشغال شده در گوشی ها و تبلت ها به دلیل وجود عکس ، ویدیو و فایل های تکراری می باشد. پس حتما پست مربوط به آموزش پیدا کردن و حذف عکس و فایل های تکراری در اندروید که چندی قبل در انزل وب منتشر شده است را مطالعه فرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که اپلیکیشن خاص دیگری برای پاک کردن فایل ها به روش غیر قابل بازیابی در اندروید میدانید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • عبود says:

    ببخشید برا من ۲ گیگ و خورده ای بود…
    تو چند دیقه پاک شد…
    ولی الان باز هم اون دو گیگ نوشته و دکمه استارت هم فعاله…
    این نشانه چیه؟
    یعنی پاک شدن یا نه؟

  • pasand says:

    این برنامه اون دسته از اطلاعاتی ک از قبل توسط خودمون حذف شده اند اما هنوز روی حافظه جا اشغال کردن هم بطور دائم حذف میتونه بکنه ک دیگه قابل بازگشت نباشن؟یا فقط همون دیتاهایی ک خودش پاک میکنه دیگر قابل بازگشت نیستن

  • نازنین says:

    سلام همه کارا رو انجام دادم ولی با ساده ترین اپ ریکاوری همشون برگشتند عملیات برنامه رو هم قبل نصب ریکاوری انجام دادم باید چیکار کنم لطفا جواب بدید

  • علی says:

    برای من که فایده نداشت. همچنان اون فایلها رو توی برنامه های ریکاوری نشون میده

  • محمد says:

    دوست عزیز خیلی برام جالبه این موضوع که مطرح کردید و میخواستم بدونم چطور حجم زیادی از اطلاعات به این صورت که میگید ذخیره میشن و قابل برگشت هستن یه جورایی برام ثابتش کنید.مرسی

  • علی says:

    با سلام.
    دوستان عزیز رشته بنده کامپیوتر نرم افزار هستش (البته هنوز جوجه هستم ولی با توجه به خرید و فروش و استفاده از سیستم و گوشی های همراه به تعداد متعدد این روش هارو انجام میدم همیشه)
    برای اینکه بخواید گوشیتون غیر قابل دسترسی باشه راهی نیست و در هر صورت فایل ها قابل برگشت هستند اما روش هایی هست که بتوان بازیابی آنها رو حداقل برای جوجه ها غیر ممکن کرد و فکر نکنم شما فرد خیلی خاص یا مهمی باشید که هکر های بزرگ برای گوشی شما وقت بزارن
    برای عدم ریکاوری شدن فایل هاتون چه در سیستم چه در گوشی بهتره فایل ها رو ابتدا با استفاده روش های گفته شده پاک کنید. مجددا به میزان حافظه ای که دارید باید مجددا داخل هاردتون فایل های بدردنخور (فایل های نصبی نرم افزار ها، فایل های کلیپ های بدرد نخور و هر فایلی که براتون اصلا ارزشی نداره) رو بریزید. با اینکار شما مجددا حافظه هارد رو پر کردید و باعث شدید لینک و ادرس هایی که جهت ریکاوری فایل هاتون در هارد ذخیره سازی میشه رو پاک کنید. این کار رو بارها انجام بدید. با اینکار آدرس ها تا حد بسیار زیادی از بین می رن چون هر بار که شما اینکار رو انجام میدید فایل های جدید روی ادرس فایل های قبلی ذخیره می شن و شما حساب کنین شما ۱۰ بار این کار رو انجام دادید که میشه گفت ۱۰ بار روی فایل های مهم شما که از ابتدا روی هارد بودند فایل جدید ریخته شده و ادرس های جدید ذخیره شدند. بعد از اینکه اینکار رو کردید (بر مبنای اطلاعات مهم شما و کسی که قراره هارد یا گوشی شماره رو بخره و سطح اطمینان شما از اون و شغلش) در مورد هارد های کامپیوتر از گزینه low level format استفاده کنید (میتونید این کار رو هر چند بار که اطلاعات داخل هارد ریختید انجام بدید) و در مورد گوشی های موبایل در صورتی که امکانش رو دارید و قبلا سیستم گوشیتون رو اپدیت کردید به وسیله فلش زدن به نسخه اصلی سیستم کاهش بدید. چون نحوه کار کردن هر ورژن با قبلی و بعدی خود مقداری فرق داره و با اینکار شما نحوه ذخیره اطلاعات رو تغییر میدید و همچنین نوع پارتیشن بندی هارد شما متفاوت میشه که باعث میشه هارد شما غیر قابل بازیابی بشه.

    همچنین فکر نکنید کسی که گوشی شما رو میخره نیاز به اطلاعات شما داره یا میخواد از اونها استفاده کنه چون هیچ نفعی براش نداره و در بدترین حالت درخواست پول میده به شما که با یک شکایت ساده (هرکی میخواد باشه) میتونید جلوش رو بگیرید.
    کلام اخر. کار هر کس نیست خرمن کوفتن. گاو نر میخواهد و مرد کهن
    ریکاوری کار هر فردی نیست و با این نرم افزار های بازار رایگان نمیشه ریکاوری کاملی انجام داد.

    سوالی داشتید در تلگرام در خدمت ام.
    هرچند بنده لیاقت و علم لازم جهت راهنمایی دوستان رو ندارم. اما در حد توان و علم در خدمت دوستان گرامی هستم
    @…
    انشاله تونسته باشم در این مورد کمکی به دوستان کرده باشم
    البته مطلب بصورت مشترک برای هارد کامپیوتر ها و گوشی ها گفته شد

  • فرید مجبور says:

    سلام.خسته نباشید.ببخشید این برنامه فایل هایی که قبلا پاک شده رو پاک میکنه یا فایلهایی که هنوز سر دستگاه هستند؟ این سوال را چند دوست دیگه هم پرسیده بودند ولی هنوز جواب ندادید لطف نموده جواب بدهید.ممنون

  • سحر says:

    سلام .برا من اصلا پاک نشد.چیکار کنم؟

  • نریمان says:

    سلام.خسته نباشید.ببخشید این برنامه فایل هایی که قبلا پاک شده رو پاک میکنه یا فایلهایی که هنوز سر دستگاه هستند؟ممنون

  • محمد says:

    سلام. ببخشید من همه اینکارا رو کردم و تقریبا ۲ گیگو نیم رو توی ۲ تا ۳ دقیقه حذف کرد.فقط بعد اینکه صد درصد شد، دوباره نوشته بود ۲ گیگ و نیم و دکمه استارت هم فعال بود،یعنی الان برنامه برای من کار نکرده یا کلا همینطوریه؟؟؟

  • Alaa says:

    باسلام…من برنامه رو اجرا کردم حدود دوگیگ ونیم حذف کرد…اما دوباره ک برنامه رو باز میکنم …نوشته دوگیگ ونیم …دکمه استارت هم فعال… ایا دوباره اینکارو بکنم؟؟ مگ چندبار باید تکرار کرد؟

  • علی says:

    بعد از نصب این برنامه اینجوری شدن …
    فایل های حذف شدمم کامل پاک کرده …
    ولی فایلایی که حذف نشده بودن … الان باز نمیشن

  • علی says:

    خواهش می کنم کمکم کنید

  • علی says:

    سلام واقعا ممنون
    من فقط یه مشکلی برام پیش اومده
    یه سری فایل داشتم که حذف نکرده بودم الان که میزارم رو گوشیم کارت حافظه رو فایلا هستن ولی بازشون نمی کنه میگه پشتیبانی نمیشن روی لب تابم همینجوریه باید چکار کنم؟؟؟

  • Narges says:

    خییلی خوبهههه مرسییی

  • M says:

    سلام. وقتی با برنامه فایل منیجر وارد قسمت ویدئو میشم فیلمهایی که قبلا از تلگرام یا برنامه های دیگه دانلود کردم اونجا ذخیره شده و پاک نمیشه این برنامه رو هم امتحان کردم اما پاک نشد کش تلگرامم پاک کردم تاثیر نداشت چطور میشه این فیلم ها رو پاک کرد؟؟؟؟

    • نوید says:

      با سلام . برای حذف اون فایل ها از فایل مننجر دیگه ای استفاده کنین مشکلتون برطرف میشه

      • M says:

        خوب مشکل اینه که این فیلم ها توی بقیه فایل منیجر ها نمایش داده نمیشن فقط این یکی این فیلما رو نشون میده

  • رزا says:

    سلام ببخشید فایل های حذف شده فقط در صورت ریکاوری قابل سو استفاده است دیگه؟یعنی اگر کسی اون هارو ریکاوری نکنه اتفاق خاصی نمیفته که؟ و این که این برنامه قابل اعتماده واقعا؟

    • نوید says:

      اگه کسی فایل ها رو ریکاوری نکنه هیچ اتفاق خاصی نمی افته . این برنامه برنامه خوبیه اما بازهم برنامه های قوی ریکاوری بعضی عکس ها رو بر می گردونه

  • محمد جواد says:

    سلام چظور میتونم کل هارد گوشی رو فرمت کنم؟؟؟؟

  • سحر says:

    من استفاده کردم از این نرم افزار اولا که ۵ دقیقه بیشتر طول نکشید.. وقتی هم تمام میشد مجدد میزد استارت… الان حذف شده تمام اطلاعات پاک شدم؟؟ از کجا باید بفهمم پاک شده یا نه؟

    • نوید says:

      کافیه یه برنامه ریکاوریومثل دیسک دیگر نصب کنین و گوشی تون رو ریکاوری کنین تا بفهمین برنامه چقدر موثر بوده

  • Ali says:

    چرا واسه من لینک دانلود باز نمیشه؟

  • سهیلا says:

    سلام.خسته نباشید.ببخشید سوال دارم مثلا من الان این برنامه نصب کردم و کارایی ک گفتین انجام دادم بعد فقط اطلاعاتی ک قبلا حذف کردم رو حذف میکنه ک غیرقابل ریکاوری بشن؟یااینکه اگ الان ک اطلاعات دارم و پاک نکردمم ب همراه اونا پاک میکنه؟بعد واااقعا وقتی حذف میکنه غیرقابل ریکاوری میشن؟ایا تبلت های روت نشده هم میشه ریکاوری کرد؟

    • نوید says:

      این برنامه فقط فایل هایی رو پاک می کنه که شما قبل اجرای این برنامه پاک کردین و کاری به فایل های فعلی نداره . رو تمام گوشی ها و تبلت های روت شده و نشده عمل می کنه

  • کوثر says:

    سلام ببخشید این برنامه حافظه گوشی و پاک میکنه یا فقط برایsdکارته؟من رو گوشیم sdکارت ننداختم ولی میخوام حافظع خوده گوشیمو پاک کنه ک دیگه عکسایی ک توش بودن قابل ریکاوری نباشه

  • لیدا says:

    سلام.من شماره تلفن های قدیمی رو هم از گوشی و هم رم کاملا حذف کردم‌اما همون افراد وقتی به طور مثال وارد تلگرام میشن برای اولین بار و به اصطلاح جوین میشن توی تلگرام و دفترچه تلفنم واسم میاند.چطور و از کجا به طور کامل باید حذف بشن که به هیچ وجه قابل برگشت نباشن.ممنون

  • melisa says:

    سلام من تمامی مراحلی که شما توضیح دادین رو انجام دادم اما متآسفانه وقتی ریکاوری میکنم میبینم عکس های پاک شده برمیگردن چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید

    • میثم says:

      سلام
      ابتدا برنامه ریکاوریتو پاک کن بعد حافظه گوشیتو ب وسیله برنامه پاک کن بعد sd کارتتو پاک کن
      انشالا دیگه قابل برگشتن نیستن

      • ماهور says:

        سلام بنده ریکاوری رو پاک کردم و مجددا زدم ولی باز ریکاوری دیگه نصب میکنم عکسام میان چکار کنم؟؟

  • مارال says:

    سلام ممنون از آموزشتون آیا با این کار چت های حذف شده هم به طور کامل پاک میشن که نشه ریکاوریشون کرد؟

    • میثم says:

      با سلام
      تمام اطلاعات پاک شده ک توسط برنامه ریکاوری قابل برگشت باشن رو از بین میبرد

  • ali says:

    ایا اطلاعاتی که پاک شده وروی هارد گوشی وجود دارند نیز به طور کل پاک میشونو و قابلیت باز گردانی ندارن؟؟؟؟؟مرسی

    • میثم says:

      با سلام
      اطلاعاتی ک خودتون پاک کردید واسه همیشه پاک میکنه و قابل ریکاوری نیستن دیگه
      مثال یه عکس دانلود کردید بعد پاک کردین این برنامه کاملا از بینش میبره

  • آذر says:

    سلام
    این برنامه برای حذف اطلاعاتی که قبلا پاک شده ند هم قابل استفاده است؟ یعنی چون الان ظاهرا قابل مشاهده نیستند میتونم انتخاب و حذف کاملشون کنم؟

    • میثم says:

      با سلام
      نه نمیشه چیزی رو خودت انتخاب کنی ، فایلهایی ک قبلا پاک کردید را کاملا از بین میبره و دیگر قابل ریکاوری نیستن
      در واقع اطلاعات ک در سطل اشغال گوشی داریو از بین میره ، قابل انتخاب نیست ک فایلی رو انتخاب کنید

  • smarty says:

    برنامه عالیه، فقط یک سوال برنامه، فایل های حذف شده sd را کلا پاک میکند، یا خود sd رو؟ اگه میشه تو خود سایت توضیح بدید.

  • alireza says:

    سلام. ممنون از راهنمایی های جامع و کاملی که در اختیار ما گذاشتین همین که با تصویر توضیح میدین خیلی زیاد کار رو راحت کرده و واقعا اموزش های ضروری رو ارائه دادین ممنون و سپاس گذارم.

    • شیما عظیمی says:

      سلام / ممنون علیرضای عزیز از همراهی شما.
      نظراتتان باعث دلگرامی ما خواهد بود.

  • سعید says:

    سلام اقا پ دانلودش کو

    • شیما عظیمی says:

      سعید عزیز ، بر روی نام اپ که در متن ذکر شده لینک دانلود اپ از گوگل استور وجود دارد. برای دانلود کافی است بر روی نام اپ در متن کلیک کنید.

صفحات1 2
×