آموزش حذف تولبار اضافی نظیر ASK ، Babylon ، Yahoo از مرورگر های فایرفاکس و کروم و..

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر

بعد از نصب برخی از برنامه ها مثل babylon  و..  گاهی تولبار ها و افزونه های زائد و غیر ضروری مثل ASK Toolbar و.. به همراه آنها بر روی مرورگرهای سیستم عامل شما نصب میشود که سبب کند و شلوغ شدن آن شما میشود. با مطالعه ی آموزش امروز ، قادر خواهید بود تنها با چند کلیک ، این تولبارهای اضافی و ناخواسته را به صورت کامل از روی سیستم و مرورگر هایی فایر فاکس ، گوگل کروم و.. حذف کنید.

آموزش حذف تولبار اضافی نظیر ASK ، Babylon ، Yahoo از مرورگر های فایرفاکس و کروم و..

How to remove unwanted web browser toolbars: remove Babylon, Delta, iLivid, Yahoo, Ask

قبلا برخی از مشکلات کروم و نحوه رفع آن ها را در انزل وب معرفی کرده ایم ؛ نوار های ابزار اضافی که روی مرورگر ها ( Browser ) به صورت خودکار نصب میشوند نیز یکی از مشکلات کاربران هستند که در ادامه با دو شیوه متداول حذف آن ها آشنا می شوید.

حذف تولبار از مرورگر به وسیله پاک کردن برنامه واسط

تولبار ها همزمان با خود برنامه ها روی سیستم عامل نصب میشوند و در اغلب موارد ، برای حذف قطعی آن ها ، باید برنامه مربوطه را پاک کنید تا تولبارهای همراه آن نیز حذف شوند. مثلا برای تولبار برنامه babylon از فایرفاکس ، گوگل کروم و..  باید خود برنامه را حذف کنید.

برای سیستم عامل ویندوز ، به شیوه زیر عمل کنید:

کنترل پنل را باز کنید و Programs را انتخاب کنید .از میان گزینه های موجود ، روی Programs and Features یا  Add/Remove Programs کلیک کنید. صبر کنید تا برنامه های نصب شده روی سیستم شما لیست شود. از میان برنامه ها ، نرم افزاری که تولبار آن نصب شده است را انتخاب کنید و روی Uninstall کلیک کنید.

برای سیستم عامل مک ، به شیوه زیر عمل کنید:

فولدر Applications را باز کنید و به دنبال پوشه ی Toolbars بگردید. این فولدر را به کلی حذف کنید تا کل برنامه ها و تولبارهای نصبی آن ها در مرورگر ، پاک شوند.

اگر می خواهید تولبار های دیگری مثل تبلیغات Softonic را پاک کنید ، از فولدر Library ، فولدر Application Support را انتخاب کنید و پوشه Conduit را حذف کنید.  بد نیست نگاهی هم به فولدر Input Managers بیندازید و هر چیزی که با نام CTLoader و مشتقات آن میبینید ، حذف کنید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

بعد از این که برنامه را حذف کردید ، با استفاده از تنظیمات مروگر قادر خواهید بود تولبار مربوطه را نیز حذف نمایید. این فرآیند بر اساس مرورگری که از آن استفاده می کنید ، ممکن است متفاوت باشد.

حذف تولبار و افزونه های مربوطه در مرورگر گوگل کروم :

از قسمت منو ، روی Tools و سپس Extensions کلیک کنید. از میان اکستنشن های موجود ، تولبار های اضافی را پیدا کنید و آن ها را حذف نمایید.

حذف تولبار و افزونه های مربوطه در مرورگر فایرفاکس :

از قسمت منو ، Add-ons را انتخاب کنید و روی Extensions کلیک کنید. در همین قسمت تولبارهای نصب شده اضافی را انتخاب کرده و روی remove کلیک کنید.

حذف تولبار و افزونه های مربوطه در مرورگر اینترنت اکسپلورر:

روی آیکن چرخ دنده کلیک کنید و Manage add-ons را انتخاب کنید تا پنجره جدیدی باز شود. در این پنجره روی Toolbars and Extensions کلیک کنید و از میان مواردی که لیست میشود ، تولبار اضافی را انتخاب کنید و با کلیک روی disable ، این تولبار ها را پاک کنید.

حذف نوار ابزار و افزونه های مربوطه در مرورگر سافاری:

در سافاری ، منو را باز کنید و  Preferences را انتخاب کنید . تب Extensions را انتخاب کنید و تولباری که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

بعد از حذف تولبار ها ، اغلب صفحه اول شروع و موتور جستجو پیشفرض نیز تغییر میکنند که باید ریست یا تنظیم مجدد شود . این فرآیند بسته به نوع مرورگر متفاوت است که البته فراِند کامل آن را قبلا به صورت کامل در پست چگونه تنظیمات فایرفاکس و گوگل کروم را با یک کلیک ریست کنیم؟ انزل وب نیز آموزش دادیم :

حذف تولبار و ریست کردن صفحه اول و موتور جستجو پیشفرض در مرورگر گوگل کروم :

از بخش منو Settings را انتخاب کنید . در قسمت On startup ، روی لینک Set pages کلیک کنید. وب سایت هایی که نمی خواهید مشاهده کنید و ضروری نیستند را از این بخش حذف کنید و وب سایت های دلخواهتان را اضافه کنید. به منو و بخش تنظیمات برگردید و روی Manage search engines کلیک کنید. در این مرحله می توانید موتور جست وجوی محبوب خود را اضافه کنید و قبلی را در صورت تمایل حذف کنید.

از طریق بخش Show advanced setting می توانید کروم را ریست کنید .در این قسمت صفحه را به پایین اسکرول کنید و Reset browser settings را انتخاب نمایید.

حذف تولبار و ریست کردن صفحه اول و موتور جستجو پیشفرض در مرورگر فایرفاکس :

از بخش منو ، Options و سپس General را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید Home Page را به آدرس دلخواه خود تغییر دهید. در صفحه اصلی فایرفاکس ، روی آیکنsearch engine در بخش جست وجو و بالای مرورگر کلیک کنید. anage Search Engines را انتخاب کنید و موتور جست وجو های اضافی را با انتخاب remove ، به کلی حذف کنید. در صورتی که در انجام این مراحل دچار مشکل شدید ، می توانید از بخش منو ، گزینه ? را انتخاب کنید و روی Troubleshooting Information کلیک کنید. نهایتا با Reset Firefox ، مرورگر شما ریست میشود.

حذف تولبار و ریست کردن صفحه اول و موتور جستجو پیشفرض در مرورگر اینترنت اکسپلورر :

روی Internet Options یا آیکن چرخ دنده کلیک کنید. در تب General ، می توانید تنظیمات مربوط به home page را تغییر دهید و با انتخاب  Search Providers ، موتور جست وجو اضافی را پاک کنید.

برای ریست کردن ، Advanced را انتخاب کنید و روی Reset کلیک کنید.

حذف تولبار و ریست کردن صفحه اول و موتور جستجو پیشفرض مرورگر سافاری:

از طریق منو ، Preferences را انتخاب کنید و در تب General ، آدرس Home page را تغییر دهید. برای ریست کردن ، در منو اصلی ، گزینه Reset Safari را انتخاب کنید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

تولبار های نصب شده ، ممکن است کوکی هایی را در مرورگر به جای گذاشته باشند که سبب شود بعد از مدتی ، تولبار مجددا به صورت خودکار نصب شود. برای حذف این کوکی ها ، طبق توضیحات زیر و نوع مرورگر خود ، پیش بروید:

مرورگر کروم :

از طریق بخش Settings ، روی Show advanced settings و سپس Clear browsing data کلیک کنید. دقت داشته باشید که تیک Cookies and other site and plug-in data ، را زده باشید و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید.

مرورگر فایرفاکس :

از منوی اصلی و History ، روی Clear Recent History کلیک کنید و دقت داشته باشید در پنجره ای که باز می شود ، تیک Cookies را زده باشید و سپس Clear Now را انتخاب کنید.

مرورگر اینترنت اکسپلورر :

روی آیکن چرخ دنده یا گزینه Internet Options کلیک کنید. در تب General ، گزینه Delete را انتخاب کنید و مطمئن شوید تیک مربوط به کوکی ها را زده باشید.

مرورگر سافاری :

در این مرورگر از طریق بخش منو و گزینه  Preferences ، تب Privacy را انتخاب کنید و روی Remove All Website Data کلیک کنید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

حذف تولبار از طریق نرم افزار های پاک کننده تولبار

گاهی پس از حذف نوار ابزار ها با استفاده از روش ذکر شده ، باز میگردند و به صورت قطعی حذف نمیشوند. در این مواقع لازم است که از نرم افزار های ضد تبلیغات استفاده کنید که فایرفاکس ، کروم و.. را اسکن می کنند و تولبار ها و ویروس ها را از بین می برند.

نمونه ای از بهترین برنامه های ضدجاسوسی و بد افزار عبارتند از:  Malwarebytes Antimalware , Spybot Search & Destroy  و Adwcleaner

دقت داشته باشید که این برنامه ها را از وب سایت اصلی سازنده و یا منابع معتبر دانلود کنید.

برخلاف سایر برنامه ها نظیر آنتی ویروس ها که تاکید می کنیم تنها از یک نوع آن ها استفاده کنید ، برای نرم افزار های ضد بد افزار پیشنهاد می کنیم که از چند نوع به صورت همزمان استفاده کنید تا عمل حذف تولبار ها به صورت کامل تر و موثر تر صورت گیرد.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

بعد از نصب هر یک از برنامه ها ، اسکن را انجام دهید. در میان نتایجی که به دست می آید ، گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که پیشنهاد می کنیم ابتدا تولبار را چک کنید و از زائد بودن آن مطمئن شوید ، سپس با استفاده از ابزار removal داخل خود برنامه ، آن ها را حذف کنید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

اگر می خواهید نتایج بهتری را مشاهده کنید ، پیشنهاد می کنیم برنامه را در حالت ایمن یا Safe Mode سیستم ، اجرا کنید.

بعد از اجرای نرم افزار های ضد بد افزار ، یک اسکن امنیتی با استفاده از آنتی ویروس سیستم خود انجام دهید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

در صورتی که با راه حل های گفته شده ، مشکل شما برطرف نشد ، ناچار هستید که سیستم عامل خود را مجددا نصب کنید.

آموزش حذف کامل تولبار های اضافی از مرورگر ها

تجربه و نظر شما ؟

برای حذف تولبار های اضافی مرورگر ها نظیر فایرفاکس ، گوگل کروم و.. چه راهکار های دیگری به ذهنتان می رسد ؟ ایده های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

7 افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
خواندن مطالب سایت بدون عوامل مزاحم و تبلیغات
۴ روش خواندن مطالب سایت بدون نمایش تبلیغات و موارد مزاحم
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

نظرات