افزایش فضای درایو C و درایو های دیگر ویندوز با استفاده از TreeSize

افزایش فضای درایو C و درایو های دیگر ویندوز با استفاده از TreeSize

امروزه به دلیل حجم بالای داده ها خیلی از کاربران نیاز به افزایش فضای هارد دیسک دارند ، زیرا تصمیم گیری در مود فایل های مهم و شناسایی فایل هایی که چندان به آنها نیاز ندارید اما ممکن است چند سال بدون سر صدا در فضای هارد سیستم شما قرار گرفته و حجم درایو ها را اشغال کنند کاری وقت گیر و مشکل است . از این رو انزل وب در این پست قصد دارد شما را با آموزش نرم افزاری جهت شناسایی فایل های حجیم سیستم و  آزادسازی فضای هارد دیسک مخصوصا درایو C آشنا کند. ما را همراهی کنید.

آموزش نرم افزار TreeSize برای آزاد کردن و افزایش فضای هارد دیسک در ویندوز

Free Up Disk Space using TreeSize

با استفاده از نرم افزار رایگان TreeSize شما می توانید تمام پوشه ها و زیر پوشه ها و میزان فضایی که اشغال کرده اند را مشاهده کنید. در این حالت به راحتی می توانید در مورد فایل های موقتی و یا اطلاعات بی فایده تصمیم گیری کنید. همچنین اگر فایل های تکراری و یا پوشه های بی فایده در سیستم شما ایجاد شده است با مطالعه پست مربوط به حذف پوشه خالی ، فایل های تکراری ، میانبر و بوک مارک خراب در کامپیوتر در انزل وب ، می توانید فضای هارد دیسک خود را از فایل ها و پوشه های تکراری آزاد کنید. قابل ذکر است قسمتی از فضای عمده هارد دیسک توسط فایل های سیستمی اشغال می شود ، از جمله فایل hiberfil.sys ، پس اگر میخواهید چند گیگ از فضای هارد سیستم و درایو C را خالی کنید ؛ پست مربوطه را که قبلا توسط انزل وب منتشر شده بود را مطالعه فرمایید.

از مزیت های این نرم افزار این است که نیاز به نصب نداشته و به صورت پرتابل است و برای اجرایی کردن آن تنها باید روی فایل exe کلیک کنید. از این رو می توانید آن را در فلش مموری خود کپی کرده و بر روی هر کامپیوتر دیگری نیز اجرا کنید. فقط فراموش نکنید همان طور که در تصویر زیر مشخص است ، هنگام دانلود نرم افزار ، نسخه Zipped Executable را دانلود کنید.

treesize-executable

بعد از دانلود نرم افزار ، آن را اجرایی کرده و برای شروع اسکن کامپیوتر ، از منوی Scan درایوری که میخواهید اسکن و آنالیز شود را انتخب کنید (تصویر زیر را مشاهده نمایید). یکی از مزیت های این نرم افزار این است که شما علاوه بر اسکن درایورهای محلی می توانید CD , DVD و یا درایو شبکه را نیز اسکن و آنالیز کنید.

scan_drive

سپس اجازه دهید مراحل اسکن انجام شود و نتیجه برای شما نمایش داده شود. بعد از نمایش نتیجه با استفاده از گزینه ای که در تصویر زیر مشخص شده است می توانید فایل ها را مرتب کنید. البته این گزینه به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

sort

در حال حاضر همان طور که در تصویر زیر نیز مشخص است می توانید پوشه ها و زیر پوشه های آنها را به ترتیب مشاهده کرده و میزان فضایی که هرکدام اشغال کرده اند را ببینید. برای مشاهده زیر پوشه ها می بایست بروی فلش کوچک سمت چپ هر پوشه کلیک کرده تا زیر پوشه های آن برای شما نمایش داده شود.  در بالای نرم افزار گزینه های دیگری نیز وجود دارد که این امکان را به شما میدهد که بتوانید موارد نمایش داده شده را براساس KB , MB , GB ، براساس درصد و یا براساس تعداد فایل های موجود در پوشه مرتب کنید.

treesize_results

 

همچنین نسخه پولی این نرم افزار نیز برای افرادی که به استفاده نسخه ی حرفه ای این نرم افزار برای کسب و کار خود نیاز دارند موجود است و میتوانند از گزارش گیری ها ماهانه و مفصل و امکانات حرفه ای آن استفاده کنند. توصیه ی ما استفاده از نسخه رایگان آن است.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که نرم افزار دیگری جهت آزادسازی فضای هارد دیسک و افزایش داریو C و.. کامپیوتر می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات