تعمیر فایل خراب rar

چگونه فایل های خراب RAR را تعمیر ، ریکاوری و یا فایل های سالم را از آن جدا کنیم ؟

خراب شدن فایل ها RAR در اغلب موارد پس از دانلود آنها رخ می دهد و خطاهای نظیر the archive is either in unknown format or damaged را در صورت معیوب بودن فایل مشاهده می شود ، با نمایش این خطا ممکن است تصور کنید که تمام حجم مصرفی اینترنت و مدت زمانی که برای دانلود فایل صرف کرده اید تلف شده است ؛ اما با روش هایی که جهت تعمیر و ریکاوری فایل های خراب RAR در ادامه معرفی می کنیم، می توانید به سادگی فایل های RAR را ریکاوری کنید.

تعمیر و ریکاوری فایل های خراب و آسیب دیده RAR

How to repair and extract broken RAR archives

گاهی فایل های فشرده پسورد دار هستند که معمولا کاربران پسورد فایل را فراموش می کنند و برای باز کردن آن ها با خطای پسورد مواجه میشوند؛ برای رفع این مشکل می توانید از نرم افزار های حذف و شکستن پسورد فایل های فشرده استفاده نمایید. همچنین در صورتی که فایل های فشرده با فرمت RAR معیوب باشند، با انجام مراحل ریکاوری فایل RAR می توانید آن ها را تعمیر کنید.

وقتی که می خواهید یک فایل معیوب را از حالت فشرده خارج یا اکسترکت کنید، خطاهای مختلفی نظیر CRC failed in file name یا Next volume is required را مشاهده می کنید. این خطا ناشی از خراب بودن یک بخش از فایل دانلود شده یا در صورتی که فایل شما بسیار حجمش بالا باشد مثل فایل های بازی و .. نیاز به بخش بعدی برای باز کردن و تکمیل کلی فایل است . گاهی فایل های دانلود شده حجیم هستند و به چندین پارت یا قسمت تقسیم شده اند؛ در این مواقع نمی توان به دنبال قسمت معیوب فایل گشت و بر اساس حدس و گمان قسمتی که سبب خطا شده است را دانلود کرد.

تعمیر و ریکاوری فایل های معیوبRAR

برای رفع این خطا و تعمیر فایل های RAR  سه راه حل پیش روی شما خواهد بود :

ریکاوری فایل ها با نرم افزار WinRAR

تعمیر فایل های RAR با استفاده از WinRAR به سه حالت امکان پذیر است:

تعمیر و بازیابی فایل RAR با استفاده از قابلیت Recovery Records

معمولا هنگام ساخت یک فایل فشرده RAR ، می توان قابلیت recovery records را به آن اضافه کرد. در صورتی که سازنده فایل تصمیم داشته باشد ویژگی ریکاوری فایل RAR را فعال کند، حدود ۳ درصد به حجم کلی فایل افزوده میشود. این ۳ درصد به این معنا است که شما می توانید تا ۳ درصد از کل بخش های موجود در این فایل را بازیابی کنید. این ۳ درصد به صورت پیش فرض برای تمامی فایل ها اعمال میشود و در صورت نیاز می توان از طریق تب advanced این مقدار را کاهش یا افزایش داد.

در صورتی که فایل شما این قابلیت را داشته باشد می توانید از آن برای تعمیر فایل استفاده کنید. ابتدا فایل را با نرم افزار WinRAR باز کنید. در صورت نیاز می توانید از جایگزین های نرم افزار WinRAR نیز برای باز کردن فایل های فشرده با فرمت RAR  استفاده کنید.

فایل های آرشیو شده را با هم انتخاب کنید و روی آن ها راست کلیک کنید . از منو باز شده گزینه repair را انتخاب کنید. بعد از این کار نرم افزار به صورت خودکار سطوح مخلف بازیابی و ریکاوری فایل خراب RAR را انجام می دهد.

تعمیر و ریکاوری فایل های معیوبRAR

ریکاوری فایل RAR  با استفاده از  Parity files

از این قابلیت می توانید زمانی که می خواهید یک فایل حجیم و بزرگ را جا به جا کنید و از آن نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید استفاده کنید. چیزی که سبب میشود برای تعمیر فایل های خراب RAR از Parity files استفاده کنید، تعمیر پارت یا بخش های معیوب هر فایل است. Parity files با نام های دیگری مثل PAR یا PAR2 نیز شناخته میشوند.

برای ساخت فایل PAR لازم است که از نرم افزار های دیگری استفاده کنید. بدین منظور می توانید از نرم افزار Newsbin Pro استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می توانید فایل های PAR را هر زمان که در دسترس بودند دانلود کنید.

برنامه های مستقل دیگری مثل MultiPar  برای دانلود فایل های PAR یا PAR2 وجود دارد.

تعمیر و ریکاوری فایل های معیوبRAR

اکسترکت کردن فایل های سالم از فایل خراب و آسیب دیده RAR

در صورتی که استفاده از دو روش بالا سبب ریکاوری فایل RAR نشد، می توانید فایل را اکسترکت کنید و از حالت فشرده خارج سازید. برای استفاده از این روش لازم است که مطابق با شکل زیر تیک گزینه Keep broken files را در تب General بزنید.

تعمیر و ریکاوری فایل های معیوبRAR

بازیابی فایل RAR  با استفاده از ابزارهای تعمیر فایل فشرده

برای تعمیر فایل های فشرده با هر دو فرمت RAR  و ZIP ، ابزارهای مختلفی تحت عنوان compressed file repair tool  وجود دارد. این برنامه ها از نرم افزار WinRAR قوی تر هستند و سازگاری بهتری برای اسکن و عیب یابی انواع فایل های معیوب RAR یا ZIP دارند. برخی از بهترین ابزارهای تعمیر و ریکاوری فایل های معیوب  RAR عبارتند از: ZIPmagic ، Recovery Toolbox for RAR و Advanced RAR Repair.

دانلود مجدد فایل های RAR

در مرحله آخر اگر موفق نشدید با استفاده از روش های گفته شده تعمیر فایل RAR  را انجام دهید و خطاهای مربوطه را برطرف کنید، فایل را مجددا دانلود کنید. این روش به خصوص زمانی کاربرد دارد که متوجه میشوید سرعت دانلود شما از سرعت آپلود فایل بالاتر بوده است یا این که آپلود کننده اصلی فایل، نسخه کامل و بدون ایراد فایل RAR را برای دانلود قرار داده است. همچنین اگر مشکل در دانلود فایل عمومی بوده باشد، می توانید با جست وجو در نت قسمت جا افتاده و معیوب فایل را مجددا دانلود کنید تا مجبور نشوید یک بار دیگر کل فایل را دانلود نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

برای ریکاوری فایل RAR  خراب و رفع خطا حین باز کردن آن ها چه پیشنهادتی دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • vahidmotamen says:

    سلام به همه دوستان
    درباره فایل هایی که با فرمت rar هستن و خطای damaged میدن..
    معمولا در بیشتر موارد برنامه دانلود شده مشکلی نداره و نرم افزار winrar نمیتونه فایل رو باز کنه
    قبل از سایر اقدامات پیشنهاد میدم برنامه ۷zip رو دانلود بفرمایید و برنامه رو با سون زیپ باز کنید، دو سه مگابایت بیشتر نیست حجمش
    ممنون

  • احمدرضا احمدی says:

    واقعا عالی خیلی ممنون خیلی کارم راه افتاد

  • saeed says:

    سلام
    بعضی از فایلهای winrar Recovery نمیشوند هر کاری کردم نشد
    حتی توی برنامه گزینه info رو میزنم Recovery record جلوش نوشته absent
    ممنون میشم کمک کنید

  • نویر says:

    ممنون از راهنمایی شما. خدا خیرتان بدهد

  • علیرضا says:

    سلام من دانلود کردم جنگ برای سایبرترون رو ولی مشکل داره وقتی میخوام پارت ۱ رو باز کنم تا ۵۰ درصد میره بعد next volume is required میزنه چیکار کنم کمک کنین

  • mini.o says:

    سلام. من وقتی فایل معیوبو ریپیر میکنم فرایندش تا ته میره ولی وقتی ۱۰۰ درصد میشه، فایل تعمیر شده یهو نا پدید میشه. چه کنم؟؟!

  • امیررضا says:

    درود بر شما . مشکل من حل شد با تشکر .

  • میلاد says:

    واقعا سایت بسیار خوب و بینظیری دارید .
    آدم لذت میبره از اینهمه حس خوبی که شما دارید تو کمک کردن به کاربران اینترنت .
    من از این مطلب استفاده کردم و واقعا یه مشکل بزرگ واسم برطرف شد .
    ممنونم از اینهمه زحمتتون .
    خسته نباشید

  • علی says:

    احسنت

  • سجاد says:

    من فک میکنم شما تنها از عبارت the archive is either in unknown format or damaged استفاده کردین واسه اینکه توی این کلمه کلید بالا باشید و توی گوگل رتبه بگیرین در صورتی که اصلا این مقاله ربطی به این خطال نداشت و هیچ کدوم از راه حل ها جواب نداد

    • mobin says:

      کاملا با شما دوستِ خوبم موافقم ، این سایت یک حقه طراحی کرده ، مشکل ما با فایل هایی هست که توسط سازنده قفل شدن ، وگرنه خطاها و مشکلات پیش و پا افتاده ای رو هر کسی میتونه رفع بکنه

    • مهدی says:

      من همین مشکلو داشتم. وین رار رو آپدیت کردم باز شد

  • سحر says:

    ممنون آقا حامد …درست شد با این راه ….واقعا ممنونم

  • شایان says:

    اصلا گزینه س repair وجود نداره بخوام ریپیر رو بزنم

  • سجاد says:

    ممنون درست شد

  • شیما says:

    من مشکلم متفاوته وقتی فایل رو باز میکنم ارور: the archive is either in unknown format or damaged میده هیچکدوم از راه حل هاتون برای من کارساز نبود لطفا راهنمایی کنید

    • حامد says:

      سلام
      اول نسخه
      WinRAR
      رو به نسخه جدید آپدیت کنین. احتمال داره با همین کار مشکلتون حل بشه.

    • زهرااخلاقی says:

      منم همین مشکلودارم اگ مشکلتون رفع کردین میشه راهنمایی کنین
      ممنون

صفحات 1 2