نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

چگونه بفهمیم گوشی ما تحت کنترل و جاسوسی است ؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن است گوشی شما تحت جاسوسی عوامل سودجو قرار گرفته باشد؟ یا این که با استفاده از چه نشانه هایی می توان متوجه شد که گوشی هوشمند ما هک شده است و اطلاعات آن توسط افراد دیگر به سرقت رفته است؟ این سوال و تمامی سوالات مشابه با آن دغدغه مشترک بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند است و با توجه به این که گوشی برای اغلب افراد در حکم یک ابزار همه کاره است، اطلاعات مهمی نیز در آن ذخیره میشود و بنابراین به سرقت رفتن آن ها خسارات زیادی را ایجاد می کند. برای این که بدانید گوشی هوشمند شما در حال جاسوسی است یا نه ، نشانه هایی وجود دارد که در ادامه با آن ها اشنا خواهید شد.

علائم شنود و جاسوسی گوشی چیست ؟

How to detect if someone is spying or tracking my phone

این که چگونه بفهمیم کامپیوتر ما تحت جاسوسی و کنترل است را قبلا به صورت مفصل بررسی کرده ایم؛ برای گوشی های هوشمند نیز نشانه های ظاهری ( سخت افزاری ) و نرم افزاری وجود دارد که به شما در تشخیص این موضوع کمک می کند.

نشانه های ظاهری و سخت افزاری هک و جاسوسی گوشی

زود تمام شدن شارژ گوشی

اگر از موبایل خود استفاده زیادی نظیر بازی کردن به صورت مداوم را ندارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که گوشی تحت کنترل است و بخش های مختلف آن مانیتورینگ میشود. البته به یاد داشته باشید که دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی متنوع است.

اگر شارژ شدن دستگاه شما بیش از حد معمول همیشگی طول می کشد، می توانید از این موضوع مطمئن باشید.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

کاهش نامعمول عمر باتری گوشی

باتری نظیر وسایل دیگر عمر مفید مشخصی دارد که به وسیله عوامل مختلفی کاهش می یابد. اما اگر باتری شما به صورت نامعمول و بعد از دوره کوتاهی غیرقابل استفاده شود، احتمال جاسوسی دستگاه شما وجود دارد.

گرم شدن دائمی گوشی

گاهی گوشی بدون هیچ دلیلی بیش از حد گرم میشود. در صورتی که با موبایل خود بازی نمی کنید یا به طور مداوم با برنامه خاصی کار نکرده اید، احتمالا هدف جاسوسی قرار گرفته اید.دقت کنید که گرم شدن نسبی دستگاه بر اثر شارژ شدن طبیعی است.

دریافت تماس های توام با پارازیت

در صورتی که در طول تماس پارازیت یا نویز می شنوید که قبلا بی سابقه بوده است و شرایط محیطی و فیزیکی نظیر آنتن در آن دخالت ندارد ، می توانید از این که موبایل شما تحت جاسوسی است مطئمن شوید.

نشانه های نرم افزاری جاسوسی و هک گوشی

بررسی مصرف دیتا توسط گوشی

در گوشی های هوشمند می توان مصرف اینترنت را تحت عنوان phone’s network usage بررسی کرد. نرم افزارهای جاسوسی که برای اعمال جاسوسی در دستگاه ها نصب میشوند فعالیت خود را به واسطه ارسال و دریافت دیتا انجام میدهند که در واقع همان مصرف اینترنت است. در صورتی که تغییرات چشمگیری را در مصرف اینترنت گوشی خود مشاهده می کنید، احتمال شنود شدن دستگاه شما و جاسوسی اطلاعات آن نیز وجود دارد.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

خاموش و روشن شدن های ناگهانی دستگاه

در صورتی که موبایل شما تحت کنترل باشد، خاموش و شدن های ناگهانی و بدون نظم خاص امری دور از انتظار نیست.

دریافت پیام های غیرمعمول

در صورتی که پیام های نامرتبط و نامفهومی را دریافت می کنید که پیش از این بی سابقه بوده است، مثلا پیام هایی که حاوی تعداد زیادی کاراکتر و عدد باشد، احتمالا شما تحت کنترل قرار گرفته اید. این پیام ها مشابه کدهایی هستند که جهت ردیابی موقعیت افراد ارسال میشوند.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

راه دیگر که می تواند از جهت نرم افزاری نشانه های جاسوسی را آشکار کند، برنامه ها و اپ های ضدجاسوسی می باشند. نمونه ای از این اپ ها ، Anti Spy Mobile می باشد. گوشی های آیفون معمولا از اندرویدی ایمن تر هستند ( اگر Jailbreak یا قفل شکنی نشده باشند) بنابراین اگر گوشی شما آیفون است می توانید از ایمنی بیشتر آن مطمئن باشید؛ چرا که نصب برنامه های جاسوسی مستلزم تماس فیزیکی با دستگاه است.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

در صورتی که تقریبا با فردی که به جاسوسی پرداخته است آشنایی دارید، می توانید با یک ترفند ساده برای آن شخص تله بسازید و از ادامه شنود و سرقت اطلاعات گوشی خود جلوگیری کنید. بدین منظور طبق راهنمای زیر عمل کنید:

  1. یک مودم ارزان قیمت تهیه کنید و با استفاده از سیم های LAN مودم جدید را به مودم اصلی متصل کنید. دقت کنید که آدرس ورود به تنظیمات مودم ها با هم متفاوت باشد ؛ مثلا شرکت های سازنده با هم متفاوت باشند. اگر آدرس ورود به تنظیمات مودم فعلی شما ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است، توجه داشته باشید که آدرس مربوط به مودم جدید ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ باشد.
  2. ابتدا موبایل خود را به وای فای جدید وصل کنید و سپس لپ تاپ یا کامپیوترتان را نیز به مودم جدید متصل نمایید.
  3. یکی از ابزار پکت اسنیفر که داده های رد و بدل شده  کامپیوتر را آنالیز میکند را از اینترنت با جستجو عباراتی “Open source packet sniffer” مثل دانلود کنید
  4. بعد از نصب packet sniffer ، آن را فعال کنید و یک ایمیل ارسال کنید.
  5. بعد از ارسال انبوهی از اطلاعات نمایش داده میشود. به آدرس های اینترنتی توجه بیشتری نشان دهید. در صورتی که تحت جاسوسی قرار گرفته باشید، از ایمیلی که ارسال کرده اید نسخه های زیادی به آی پی های مختلف که با آی پی سرویس دهنده اینترنت شما متفاوت است ارسال میشود. می توانید عبارت IP lookup را در اینترنت سرچ کنید تا آی پی مربوط به ISP خود را از سایر آی پی ها تشخیص دهید.

توجه داشته باشید که برخی از نرم افزارهای جاسوسی، اطلاعات را به صورت دوره ای ارسال می کنند و تمام نسخه ها را به یک باره نمی فرستند. بنابراین بهتر است دستگاه خود را به مدت ۲۴ ساعت به کامپیوتر متصل نگه دارید تا از ایمنی گوشی خود مطمئن شوید. در مدت اتصال گوشی به کامپیوتر نمی توانید از آن استفاده کنید؛ چرا که سبب ایجاد بسته های اطلاعاتی میشود و نتیجه کار را با خطا رو به رو می کند.

ترفند هایی برای جلوگیری از جاسوسی موبایل

در صورتی که با وجود نشانه های معرفی شده از تحت کنترل بودن دستگاه خود مطمئن شدید، با استفاده از ترفند های زیر می توانید ایمنی دستگاه خود را بالا ببرید و از سرقت اطلاعات و خسارات احتمالی پیشگری کنید:

استفاده از گوشی های روت نشده

همان طور که گفته شد گوشی های آیفون در صورتی که قفل شکسته نباشند ایمنی بیشتری دارند. همچنین استفاده از گوشی های اندرویدی روت شده، به منزله صدور مجوز برای دسترسی هکر ها به کدهای دستگاه و تغییر آن است. بدین منظور می توانید با استفاده از راه های حذف روت اندروید پیش بروید.

استفاده از آنتی ویروس

نصب آنتی ویروس تا حدودی از نفوذ بدافزارها در گوشی های هوشمند جلوگیری می کند.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

رمزگذاری دستگاه نیز میتواند تا حدی مانع بزرگی برای جاسوسی دستگاه باشد که البته این مود برای جلوگیری از دسترسی ساده به گوشی برای نصب برنامه های مخرب کاربرد دارد.

تجربه و نظر شما ؟

به نظر شما چه نشانه های دیگری وجود دارد که با استفاده از آن ها بتوان متوجه تحت کنترل بودن گوشی شد؟ تجربه خود را با  ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
10 روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
۱۰ روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

نظرات

  • کوثر says:

    سلام ببخشید من دیشب گوشیم تو شارژ بود و ۶ درصد بود که یهو خاموش شد و تا ۵ دقیقه با اینکه تو شارژ بود ولی روشن نمیشد
    بعدش یهو روشن شد و تنظیمات تاریخ و ساعتش به هم ریخته بود ( ساعتی که خاموش شد ۱۱ شب بود ) و روی همون ساعت راه میرفت )
    میخواستم بدون گوشیم هک شده ؟؟؟؟

  • سن says:

    سلام من هیچ کدوم از این نشانه هایی که اینجا گفته شده رو ندارم باز امکان داره هک بشم خواهش می کنم جواب بدین

    • امین محسنی says:

      سلام
      هیچ کدوم از این مطالبی من خوندم ربطی به هک یا جاسوسی نداره مثال اگه شما گوشیتون فشاربیارینف۱۰۰درصد سیپیو داغ میکنه یا امکان خاموش شدن ناگهانیو داره یا اینکه پیامک عجیب بیاد واقعا فک کنین ۱دونه از این حرفا درس خیالتون راحت

  • F.D says:

    سلام ببخشید من تمام نشانه هایی که گفتید رو گوشیم داره
    اون وقت دوستم هم گفت هکم کرده
    همهی پیام هامو می تونه بخونه من الان باید چیکار کنم

  • ** says:

    سلام خسته نباشید
    من یک نرم افزاری رو دانلود کردم تو گوشیم ک اسمش LogDogهست این نرم افزار برای آنتی هکه
    وقتی فیسبوک active کردم تو این برنامه نشون داد که فیسبوک من از یه کشور متفاوت باز شده
    آیا منو هک کردن؟
    و میشه کسی ک هک کنه به اطلاعات شخصی من دست پیدا کنه مثل گالری عکسای شخصیم داخل موبایل از طریق فیسبوک، اینستاگرام یا تلگرام؟
    ممنون میشم اگه جواب منو بدین

  • afsoon says:

    سلام برای امتحان من از خطم شماره دوستمو هک‌کردم بعد دوستم از نشستاپاکش کرد الان مخاطبین من داخل گوشی اون هستن البته دیده نمیشن هرکدوم‌از مخاطب من وقتی وارد تلگرام میشه و برای من پیام میاد واسه اونم میاد چیکار میشه کرد که درستش کنیم؟لطفا سریع جواب بدید متشکر

    • امین محسنی says:

      سلام دوستتون فقط کد تلگرامو داره ک ب خطه تون اومده واسه ورود ب تلگرام شما دیلیت اکانت کن دوباره با رمز جدید برو یا ب تنظیمات برو حریم خصوصی-نشست های فعال-و حذف بهترین کار دیلیت اکانت و ورود با رمز جدیده

  • شبنم says:

    سلام من فکر میکنم که گوشیم به مدت بیشتر از یک سال هک شده بوده و تمام مشخصاتی که توضیح دادید رو داششتم .سوال من اینه که چه طوری می تونیم بفهمیم که این کار توسط چه کسانی اتفاق افتاده؟و چون این کار غیر قانونی هست چه طور میتونیم از این افراد شکایت کنیم  

  • مهسا says:

    ببینین من گوشیم هک شده چون بعضی از روزا “شارژ گوشیم مثلا ۹۷درصده ساعت ۳ ک میزارم تو شارژ تا ساعت ۶ به جای شارژ شدن کم میشه ازش !!!!?یا مثلا دارم اهنگ گوش میکنم بعد یهو اهنگ عوض میشه! ?حالا موندم چیکار کنم!
    گوشیم تازه خریدم باتریشم مشکلی نداره ?

  • حسین says:

    من دیروز گوشیم دست یک شخصی بود که بهش شک دارم…
    امروز گوشیم رو گرفتم ولی داخل تلگرامم یک گروهی اومده بود که رباط هم داشت…ولی هرچی حذف میکردم حذف نمیشد…آیا تلگرامم هک شده؟
    سوال بعدی اینه که آیا اون فرد که به خیلی از نرم افزارها دسترسی داره میتونه مکالمه های من رو شنود کنه یا پیام های من رو بخونه؟؟؟
    آیا میتونه پیامهایی رو که با گوگل پلاس یا هانگ آست میفرستم رو بخونه؟؟؟گوشیه من هاوایی_هونور_۴c_هشت هسته ای_است…ممنونم…فقط یک کمی عجله ای جواب میخوام

  • Ali says:

    سلام دوستان سوال داشتم
    میگن نرم افزار هایی هست که اگه به یک وای فای متصل باشی میتونن از طریق همون گوشیتو هک کنن برنامه ای مثل zanti جگونه باید از اون جلو گیری کرد؟

    • علی says:

      سلام لطفا یه راهنمایی بکنید منو، گوشیم چند وقته هک شده توسط یک حرفه ایی تو امریکا از اون روز سایتها و برنامه ها مدل گوشی من رو متفاوت تشخیص میدن، گوشی من هواوی ولی یه بار سامسونگ یک بار اپل و….. من نمیتونم گوشیمو فکتوری ریست کنم، و وارد فضای ریکاوری بشم، اکانت گوگل هم یکبار با ویندوز یکبار با لینونکس وارد میشود، از همه چیز روی رایانه خودش پشتیبان گرفته هر چی رو پاک میکنم برای همیشه باز برمیگرده، ایا باید این گوشی رو اتش بزنم یا درست میشه چون هر راهی بگید رفتم ولی نمیشه!!!

  • Amir says:

    دوستان گوشی من lg k10 هستش وقتی سایت خارجی باز میکنم به دوتا سایت خارجی همیشگی میره الان امیروز بعد از این که موندم ببینم چی میشه گوگل بهم پیام داد که گوشی شما تخریب شده و اگر جلوی اون نگیرم کل گوشیمو میتونه تخریب کنه

    خواهش میکنم هر چه زود تر بهم کمک کنید

    اینم جیمیلم
    .comAmir.alipour12127@gmail

  • کیان says:

    سلام درمورد هک من یک خط ایرانسل دارم مدل گوشی من هم هواویG6 هست گوشیم هم روت شده هست.هنگام صحبت کردن دایم آنتن گوشیم قط و وصل میشه حتی حتی یک بار به مدت ۵ساعت قطع کامل شد وخودبخود وصل شد که در هنگام قط با ایرانسل این موضوع رو در میان گذاشتم اما گفتن خط شما وصل هست وایرادی نداره,آیا من هک شدم؟

  • زینب says:

    امیر آقا سلام گوشی من روت شده البته خودم روت کردمش یه سوال اگر گوشی هک بشه میتونه پیام یا عکس هایی که تو تلگرام برام اومده رو پاک کنه آخه پیام ها و عکس هایی که دوستان میفرستادن از پی وی یا گروه تلگرام پاک میشد

  • Mohamadghazanfari says:

    در ضمن پسوردهای من مداوم تغییر میکند وموقع درخواست یا قطع اینترنت دارم ویا پیام (مدیر شما تقا ضا داده که از موبایل تایپ نتونم بکنم مورد تو جیمیل نمتونم برم ویا بعضی برنامه هارو دانود نمتونم بکنم وو……خیلی دیگر فقط ادرس ویا ندم شخص رو میخواهم کمک کنید ممنون فوری

  • صالح says:

    باسلام وتقدیروتشکرازراهنمایی های جنابعالی در رابطه با هک اکانت وphone number اگرکاربری که هک شده بیشتر درحین گشت وگذار اینترنت دقت بکند خیلی مواردها هستش که کاربرمتوجه بشه مثلآ اگه از شبکه جی پی آر اس استفاده میکند ومخصوصآ تحت پوشش آنتن دهی ۳G‌باشد مرتب تنظیمات شبکه تعغیر میکند مورد بعد از قسمت جستجوی راهنمای گوگل ودیگراینکه درقسمت اطلاعات برنامه ها فرضآ درپایین صفحه قسمتی که نوشته این برنامه به این موارددسترسی دارد رنگ فونت فقط یکی فون و گزینه بعدی مربوط به پیامک رنگ این دوگزینه با کل گزینه های دیگه فرق میکنه فرضآ اون دو گزینه در تبلت من نارنجی وتمام گزینه های دیگه مشگی هستند و تکرارکلمه (These) توضیحات خیلی مفصل تری هم دراین مورد دارم باسپاس صالح

  • الهه says:

    پیاممولطفاتاییدنکنیدبااسم وفامیل…فامیلیموپاک نکردم..ممنون میشم

  • الهه قاسمی says:

    سلام…کد۳۷۶۱۲ازآدرس verifyارسال شده به گوشیم ایاهک شدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وبایدچیکارکنم؟؟؟؟

  • محمد says:

    سلام من ی برنامه ی هکر تلگرام. از یک گروه دانلود کردم و بعاز نصبش ی چیز اومد رو صفحم که نوشته شده بود(گوشی شما توسط …. هک شد بدبخت)میخاستم ببینم گوشیم هک شده واقعا. لدفا زود جواب بدید واجبه. اطلاعات شخصی خیلی دارم

  • ترانه says:

    سلام لطفا کمک کنید.گوشی آیفونم هک شده شاید هم آی پی .کسی که هک کرده خیلی وارده و من از چند ماه قبل درگیر این مسئله ام زمانی که وایبر رایج بود تمام پیام های منو میدید و اطلاع داشت الان هم دسترسی کامل به تلگرام ، لاین و … همه برنامه های من داره با اینکه من گوشیمم عوض کردم اما باز هم منو هک کرده خواهش میکنم بگید چیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نيلوفر says:

      تو از کجا فهمیدی که هک شدی؟؟ چجوری مشخص میشه ک گوشی ایفون هک شده؟

    • Mohamadghazanfari says:

      مدت زیادیست که گوشی موبایلم تحت کنترل است و بنظر خودم کسی از جیمیل قدیمی من استفاده میکند ووارد برانامه های من میشود ومن هم گوشی اندروید وایفون دارم ودر هردو اینها این مشگل رو دارم وبا تعویض جیمیل واپل ایدی نیز حل نشد کمکم کنید فوری

  • نيلوفر says:

    سلام من خیلی فوری نیاز به جواب دارم.میخوام بدونم آیا کسی که در وزارت اطلاعات کار میکنه چه اطلاعاتی به غیر از شنود میتونه از گوشی من دریافت کنه؟ایا به پیام های اینترنتی من هم دسترسی داره؟ مثلا تلگرام یا واتساپ؟ لطفا جوابمو بدین

  • حسن says:

    سلام
    بنده یک مشکل جدی برای گوش م ک مدل هواوی هستش پیش امده است .
    بیشتر اوقات گوشیم خود ب خود خاموش میشود
    حتی چند روز پیش یک دفعه گوشیم خاموش شده و روشن شده بعدا یک پیغام به زبان انگلیسی روی ال سی دی گوشی ظاهر شده بود تا من گوشی رو ریست نکردم و فلش نزدم دچار مشکل شدم. گوشیم هک شده بود.
    همین الان هم بطور مشکوک ک درحال تایپ کردن هستم . صفحه کلید برای خودش تایپ میکنه مثلا من نوشتم رضا صفحه کلید چند کلمه برای خودش تایپ می کنه طوری که صفحه کلید تحتق اختیار من نبوده است چرا چنین مشکلی برایذی چو گوشی من پیش امده است کافی ساست به چند جمله یاخر خوب نگاه کنید چطوسریر چطوری نوشته شده است
    ایا گوشی من هک شده و جاسوسی می شود
    تلکراقمPETERUSA@

    • امیر says:

      به هیچ عنوان شما نه هک شدین ونه کسی جاسوسی شما رو میکند.فقط حافظه گوشی شما بسیار سنگین شده وفضای کافی برای اجرای برنامه ها وجود ندارد درصورت امکان حافظه گوشی راخالی و سعی کنید برنامه هایتان را بروزرسانی کنید مخصوصا کیبورد گوشی تان را. مطمئن باش حل میشود.

  • ملودی says:

    سلام از طریق ایمیل چند عکس دانلود کردم و در گالری سیو شد ولی روز بعد که به گالری مراجعه کردم دقیقا عکسهای دان شده دیلیت شده آیا هکر به گالری من هم دسترسی داره
    ضمنا چند ماه پیش تلگرامم هک شده بود

  • مریم says:

    سلام،آیااگرهک بشیم تماس خودبه خود قطع میشه لطفا توضیح بده یکی میخوادهکم کنه

    • امیر says:

      سلام
      قطع شدن خود به خودی تماس دلایل زیادی میتونه داشته باشه ولی نمیتونه نشانه جاسوسی شما باشه ابتدا چک کنید که به تازگی چه برنامه ای نصب کرده اید که دسترسی به اعلانات و تماس های شما داره (تنظیمات گوشی>اعلانات وصداها >برنامه های دارای مجوز)در صصورت امکان لغونصب کنید،احتمال اینکه برنامه ای در گوشی شما فعالیت غیر عادی داشته باشه هم هستش که موجب این مشکل بشه و.. در کل از نصب برنامه های اضافی و فانتزی روی گوشیتون خودداری کنیدتا گوشی امن و دارای فعالیت عادی داشته باشید.

  • ترانه says:

    با سلام. میخواستم بپرسم آیا امکان هک تماس هم وجود داره به این صورت که گوشی من طوری هک بشه وقتی شخصی با من تماس میگیره من متوجه نشم و بجای من هکر جواب بده؟

    • امیر says:

      بله احتمالش هست ولی اگر مراقب گوشی خودتون باشید و هیچوقت دست کسی که بهش اعتماد ندارید و یا نمی شناسین ندهید احتمال به پایین ترین حد خودش میرسه درضمن در هنگام نصب هر برنامه به مجوزهایی که ازتون خواسته دقت کنید و بی تفاوت نباشید’>هرچند لازم بر اجرای بهتر برنامه باشه

  • مصطفی رضایی says:

    سلام
    احساس میکنگ گوشی من تحت کنترل است چگونه میتوانم متوجه شده و در صورت کنترل شدن جلوگیری کنم.
    سپاس

  • wx says:

    ایاهنگامی که گوشی هک شود میتواند به سایت هایی که سرچ میکنیم دسرسی داشته باشد

  • مونی says:

    با عرض سلام و خسته نباشید Ip گوشی همراه من افتاده دست ی فرد ک بهش مشکوکم ایا با Ip گوشی همراه هم میشه گوشی رو هک کرد؟لطفا پاسخ بدید

    • امیر says:

      اگر گوشیت روت نباشه احتمالش خیلی پایین هستش حالا بستگی به مهارت طرف داره که چه اندازه کاربلده
      ولی درکل نگران نباش سیستم اندرویید گوشی خودش قویترین حفاظت کننده حریم شخصی شماست طوری که تا زمانی که روت نشه احتمال هک وجاسوسی (بدونه دسترسی به گوشی) خیلی ضعیف هستش البته شما هم باید تنظیمات داخلی گوشی خودتون رو به طور صحیح تنظیم کرده باشید و مجوزهای امنیتی گوشی به هر برنامه و… ندهید وچندین مورد دیگر…

      • علی says:

        سلام وخسته نباشید. دقیقا علایمی که ذکر شده بودرو دارم.وحتا نرم افزارهام حذف میشد. بعضی از تماسها وپیامها پاک شدن. ناگفته نمونه که گوشیمو یک ماه که دزدیدن احتمالش هست که از ایمیل وجیمیل هایی که داخل اون گوشی بوده استفاده کرده باشن واسه هک این گوشیم. چون اون گوشیمو میدونم کار کیه دزدیدنش. ممنون میشم بگید چیکار کنم. چون صبح میرم پلیس فتا

  • فاطمه says:

    سلام
    ببخشید چند روزه که یه نفر درخواست میده که با وای فای من به اینترنت وصل شین سرعتش بیشتره.منم احتمال دادم هک باشه خیر زدم.امروز دیدم تبلت خودکار داره به وای فای همون آدم وصل میشه،نمیدونم دستم خورده و بله رو زدم یا واسه خودش وصل شده،وای فایش هم رمز داره،واسه همین نمیتونستم خودکار وصل شم .بعد از اینکه دیدم وصل شد لغو زدم. یعنی هکر بوده؟ الان که لغوو زدم هک هم از بین رفته؟ اگه نرفته میشه بگید باید چیکار کنم

  • علی says:

    چند روز پیش یه برنامه از تلگرام گرفتم بعد این ک نصب شد گفت هک شدیاما تا الان کلی برنامه ضد هک نصب کردم اما هیچکدوم تایید نکردن ک هک شدی الان من نگرانم ک هک شدم یا نه خاهشا جواب بدید

  • iu says:

    سلامخواهشاجوابه منو بدین خیلی ضروریه…….
    من قبلا لاین داشتم با یه نفر در ارتباط بودم که شماره های همو نداشتیم و …بعدا لاین رو دلیت اکانت کردم….متوجه شدم که شماره مو بیدا کرده… یعنی من تو لاین هک شدم که شماره مو بیدا کرده؟؟؟حالا سوالم اینه غ از شماره دیگه چه اطلاعاتی از گوشیم رو میتونه ببینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی برام مهمه بدونم اطلاعات دیگه مثه عکس فیلم شماره یا پیام هایی که میدم رو میتونه ببینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد فدایی says:

    به خاطرهمه چیز ممنون

صفحات1 2 3 7