استفاده از دست خط شخصی برای فونت گوشی های اندروید

استفاده از دست خط شخصی برای فونت گوشی و تبلت های اندروید

استفاده از فونت های زیبا و سفارشی در گوشی و تبلت ها باعث لذت بخش و زیبا تر شدن محیط سیستم عامل می شود. آیا شما هم بعد از مشاهده فونت پیش فرض در اندروید تصمیم گرفته اید که آن را به یک فونت دست ساز و سفارشی تغییر دهید. اگر میخواهید فونت گوشی خود را کاملا سفارشی کرده و از دست خط شخصی برای فونت گوشی های اندروید خود بهره ببرید ، حتما امروز ما را همراهی کنید. در این پست قصد داریم آموزش تغییر فونت پیش فرض دستگاه های اندرویدی به فونت سفارشی را به شما آموزش دهیم.

آموزش تغییر فونت پیش فرض دستگاه های اندرویدی به فونت سفارشی

Change the default font of Android devices to Handwriting font 

اگر شما از گوشی و یا تبلت های اندرویدی استفاده میکنید و بعد از مدتی طولانی از فونت پیش فرض خسته شده اید فونت پیش فرض اندروید با وجود خوانایی بالا میتواند خسته کننده و آزار دهنده باشد. در برخی گوشی ها مانند سامسونگ ، گزینه تغییر فونت در دستگاه تعبیه شده است اما این گزینه شامل همه دستگاه ها و انواع فونت ها نمیشود. با توجه به اینکه تنوع فونت های فارسی نیز محدود است شما می توانید از دست شخصی خود به عنوان فونت دستگاه های اندرویدی بهره ببرید.

در این پست به صورت جامع نحوه ی استفاده از دست خط شخصی برای فونت گوشی های اندروید را آموزش خواهیم داد. روشی که در زیر ذکر میکنیم ساده و توسط همه ی افراد قابل انجام است ، پس اگر قبلا تجربه انجام اینکار را نداشته اید جای نگرانی نخواهد بود تنها مراحل زیر را دنبال کنید :

در مرحله اول شما می بایست به وب سایت www.myscriptfont.com مراجعه کرده و از آنجا تمپلیت فونت را صورت PDF یا PNG دانلود و سپس پرینت کنید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android_)

در مرحله بعدی می بایست فرمی که پرینت کرده اید را با استفاده از خودکار مشکی پر کنید. مربع های حروف الفبا که به صورت کمرنگ مشخص است می بایست به صورت مرتب و براساس حروف الفبا با دست خط شما پر شود. بعد از اینکه تمام حروف الفبا را یادداشت کردید نوبت به اسکن صفحه می باشد، اسکن باید با رزولوشن ۶۰۰dpi انجام شود. اگر دستگاه اسکنر در دسترس شما نیست میتوانید اپ CamScanner را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کرده و صفحه مورد نظر را با استفاده از این برنامه اسکن نمایید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android_2

حال نوبت به آپلود فایل اسکن شده می باشد، همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص شده است شما میتوانید نام دلخواه را برای فونت خود تعیین کنید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android_3

سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید ، کمی منتظر باشید تا فایل Tif فونت شما تولید شود. سپس فایل تولید شده را دانلود کرده و به SD کارت خود منتقل کنید. برای استفاده از فونت سفارشی حتما باید گوشی خود را روت کرده باشید.  در انزل وب قبلا نحوه روت کردن گوشی های اندروید را آموزش داده شده است ،  پست مربوط به آموزش و معرفی بهترین نرم افزار ها برای روت کردن گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حال بر روی گوشی روت شده خود ، اپلیکیشن (iFont(Expert of Fonts را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کرده و گزینه My Font را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فایل فونت خود که قبلا به SD کارت گوشی منتقل کرده بودید ، منتظر باشید تا فونت شما به صورت کامل بارگذاری شود. بعد از پایان با انتخاب گزینه set option میتوانید از فونت دست نویس خود لذت ببرید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android-4

با انجام مراحل ساده بالا براحتی توانستید فونت اختصاصی خود را بر روی گوشی بارگذاری و از آن استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم حتما اینکار را انجام دهید و از فونت شخصی خود بر روی گوشی تان لذت ببرید و اگر این مطلب را مفید دانستید، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که برای تغییر فونت پیش فرض دستگاه های اندرویدی به فونت سفارشی فارسی یا انگلیسی ترفند و یا اپلیکیشن خاصی می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات